Stranica 36 od 82

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 12, 2017 6:29 pm
od 2600
DejanGT napisao: Za kupca je MiTo apsolutno nastao na praznom papiru.

Kad već to pratiš mogao si na milion mesta pročitati da ogromnu većinu kupaca uopte ne zanima osnova na kojoj je neki auto nastao već šta on dobija za svoj novac. Iako ti meriš santimetrom pedale i sedišta, 99% ljudi to uopšte ne radi.

Ustvari bilo bi vrlo zabavno da nam jednom opišeš kako ti biraš auto za sebe :)
:blink:

Pogledaj malo ovaj video:
[video][/video]

Te tehnikalije su jako bitne jer kako bi oni kod razvoja znali gdje su. Naravno neke stvari se moraju dokazati na cesti/stazi. Pa čak se udobnost da izmjeriti koliko god to nekima bilo čudno.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 12, 2017 6:48 pm
od DejanGT
Niko ne spori značaj tehničkih karakteristika nekog automobila. Ono što je sporno je kako se te tehničke karakteristike transliraju na uspeh na tržištu i još značajnije na finansijski uspeh. Po meni ta translacija uopšte nije linearna, ima i brdo dokaza za to.

Ja prvi biram auto po izgledu i performansama. Imam nivo performansi koje očekujem, ali isto tako me zabole da li je primerak duplo skuplji, jači i opremljeniji od mog bolji ili gori od sličnog Mercedesa. Ljudi koji kupuju auto santimetrom i vagom mi je iskreno žao i srećan sam da nisam među njima.

Ja nisam nikad sreo nekog ko je preskočio da kupi Alfu jer se plašio da će ispasti iz krivine ili da će negde zakasniti jer mu je auto spor. Ali onih koji preskaču Alfu jer se plaše skupih kvarova ili onih koji se plaše da će posedovanjem Alfe izgubiti puno para znam nekoliko. Zato i mislim da srž Alfinih problema uopšte nije u tehnici, već u marketingu i odnosu prema kupcu.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 12, 2017 6:52 pm
od starac vujadin
Mini je neudoban pre svega zbog run flat guma. Bez njih je dosta bolji, mada je i tada tvrd...meni lično nije neprijatno tvrd kada nema run flat.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 12, 2017 8:04 pm
od 2600
DejanGT napisao:Niko ne spori značaj tehničkih karakteristika nekog automobila. Ono što je sporno je kako se te tehničke karakteristike transliraju na uspeh na tržištu i još značajnije na finansijski uspeh. Po meni ta translacija uopšte nije linearna, ima i brdo dokaza za to.

Ja prvi biram auto po izgledu i performansama. Imam nivo performansi koje očekujem, ali isto tako me zabole da li je primerak duplo skuplji, jači i opremljeniji od mog bolji ili gori od sličnog Mercedesa. Ljudi koji kupuju auto santimetrom i vagom mi je iskreno žao i srećan sam da nisam među njima.

Ja nisam nikad sreo nekog ko je preskočio da kupi Alfu jer se plašio da će ispasti iz krivine ili da će negde zakasniti jer mu je auto spor. Ali onih koji preskaču Alfu jer se plaše skupih kvarova ili onih koji se plaše da će posedovanjem Alfe izgubiti puno para znam nekoliko. Zato i mislim da srž Alfinih problema uopšte nije u tehnici, već u marketingu i odnosu prema kupcu.
Određene tehničke karakteristike su isto vezane sa performansama.

No ovakvi snimci kao za taj Argo(tko je gledao nije loš naspram Grande Punta, samo da se zna) možemo dosta toga naučiti. Neki se pitaju kako npr. obična Giulia 2.2 JTD može biti brza od 320d i pri tome udobnija. Ili kako se Stelvio vozi kao što se vozi iako je SUV. Pa da su pogledali ovakva videa(a dostupna su i za njih) ne bi to pitali. Recimo torzijska krutost Giulie više od 35000 Nm/deg naspram čini se oko 29000 Nm/deg za aktualnu Seriju 3.


Pitao si me što se gleda kod auta pri kupnji. U mom slučaju to ovisi i koja se klasa gleda. Recimo ako se gleda kompakt prije svega prostranost, cijena održavanja, uloženo/dobiveno. Pa nije vrag da Tipo ide jako dobro iako su ga pri najavi mnogi pokopali. Na raznim forumima je bila priča kako je Tipo tržišna propast za Fiat.

Ako gledaš automobil kao što je Giulia mislim da su prioriteti malo drugačiji.

No svakako mislim da je jedan od uvjeta da 4 osobe normalne visine mogu sjesti bez da se slegnu ili skupljaju koljena, ta ne kupujem Coupe ili neki isključivo sportski automobil.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 12, 2017 8:31 pm
od DejanGT
Čekaj, ovaj Argo je Punto za Brazil i eventualno Indiju? Rekao bih po motorima da nikad u Evropu neće doći?

Meni je Tipo skroz pošten auto, ali mi uopšte nije jasno zašto ne postoji verzija sa motorom od oko 150 ks, prc bogatijim enterijerom i cenom od oko 18.000 eura. Takva verzija nije predviđena? Ili će se i takva konfiguracija pojaviti u 3. ili 4. godini proizvodnje kad to više nikog neće zanimati?

I nisam te pitao šta se gleda pri kupovini automobila, već šta TI gledaš? Ne gledaju svi ljudi iste stvari pri kupovini automobila :)

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 12, 2017 9:19 pm
od Shanirani
http://www.vrelegume.rs/vesti1/prodaja- ... trazujemo/

Opet Vrele Gume

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 12, 2017 9:35 pm
od 2600
DejanGT napisao:Čekaj, ovaj Argo je Punto za Brazil i eventualno Indiju? Rekao bih po motorima da nikad u Evropu neće doći?

Meni je Tipo skroz pošten auto, ali mi uopšte nije jasno zašto ne postoji verzija sa motorom od oko 150 ks, prc bogatijim enterijerom i cenom od oko 18.000 eura. Takva verzija nije predviđena? Ili će se i takva konfiguracija pojaviti u 3. ili 4. godini proizvodnje kad to više nikog neće zanimati?

I nisam te pitao šta se gleda pri kupovini automobila, već šta TI gledaš? Ne gledaju svi ljudi iste stvari pri kupovini automobila :)
Argo je zamjena za Punto tamo. Bar za Brazil. Sedan mijenja Lineu. Razvija se i SUV na toj osnovi.

Vanjski izgled nije dobar za Europu. To bi trebali mijenjati.

Motori su za Brazil. Znači po zakonu ne smije biti dizel. 1.0 i 1.3 su jako napredni. Velika snaga i jako nisko razvijaju većinu momenta. To je budućnost. Mijenjaju FIRE i bolje da je tako.
Ne znam bil i kod nas ikada bilo dizela. Zanimljive su Altavilline izjave. Mislim na ono za kraj dizela i A i B segmentu.


Talijani misle da ne treba jači motor za Tipa. Kada pogledaš njihovo tržište bude ti jasno zašto. Nije da ne mogu. Mogu i još neke druge preinake napraviti. Samo treba pogledat što već postoji na toj platformi.


Dao sam svoje mišljenje. Znači da ja to gledam. Prostor je recimo jako bitan. Alergičan sam na to da postoje danas neki kompakti koji si više 2+2 nego li su automobili za 4 osobe.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 12, 2017 11:50 pm
od Alfanatic
2600 napisao:Pa vidili smo koliko su se potrudili sa običnim verzijama MiTa. I sada netko misli da bi GTA bio specijalka u pogledu ovjesa. hahaha
Meni kao kupcu i vozaču sasvim je dovoljno koliko su se potrudili oko obične verzije i nemam većih primedbi. Koliko su se potrudili oko nesuđenog GTA, to smo svi svedoci. Možda nisam upućen kao ti, ne pijem pića sa nadležnima i ne znam razloge zašto neko nešto (ne) radi, ali znam jako dobro da Alfa MOŽE i ZNA da uradi ono što treba, te da ima tehnologiju i know-how.
Anyway, vreme je da se odjavim iz zanimljive debate, godišnji je tu, MiTo (oooops, pardon, prepakovani GP :whistle: ) je spreman kao zapeta puška, tako da pozdrav svima :wave:

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Jun 13, 2017 6:40 pm
od Plexform
Sta mislite sta sledece najavljuju i kada? Da li taj manji/veci SUV ili naslednicu Giuliette?
I zivo me interesuje da li imaju planove da nastupe na rusko trziste, to bi bio dobar potez po meni.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Jun 13, 2017 6:45 pm
od Shanirani
Alfetta. konkurent seriji 5, E klasi, Audiju A6 i Jaguaru Xf
Tako je bar pisalo u onoj brosuri sto su serovali po netu.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Jun 13, 2017 8:13 pm
od 2600
Plexform napisao:Sta mislite sta sledece najavljuju i kada? Da li taj manji/veci SUV ili naslednicu Giuliette?
I zivo me interesuje da li imaju planove da nastupe na rusko trziste, to bi bio dobar potez po meni.
Rusko tržište nema smisla jer podržava samo lokalnu proizvodnju, a za takvu što nema ekonomske isplativosti. Pa čak je za Kinu daleko manja carina.

Ako niste znali Fiat ka brand se povukao iz Rusije prije par dana. Sada je to službeno. Mislim da je vrijedi za Fiat Professional.


A ne bih pogađao što je sljedeće. Kada bih se kladio rekao bi SUV. No isto tako znam da su jako daleko došli sa razvojem Alfette i da je on bio taj planirani treći model. Neke stvari ćemo vidjet na faceliftu Ghiblia. Znači nisu resursi išli uzalud. Pričam o stvarima kao poluautonomna vožnja.

Moram priznati i da isto neke druge stvari ne razumijem. Došao je novi 2.2 dizel. Bio je, verzija sa LNT-om, samo 13-14 mjeseci u ponudi da bi već sada kao MY2018 trebao biti ponuđen dizel sa SCR-om. OK, istina je da će taj na Stelvio vjerojatno teko kao MY2019 pa će ovo postojeće i narednih 12 mjeseci stavljati na Stelvio.

Mislim da neće koristiti Boschov SCR kao kod 3.0 V6. Jako su se opekli sa tim, a ne samo oni. To je ona priča sa američkim tržištem.
Vjerujem da će sustav biti od Faurecie koji je već prilagođen za Euro 6d. Taj sustav je najavljen za novi 1.5 HDI od PSA.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Jun 13, 2017 9:59 pm
od 2600
Pita netko zašto nema manualca 2.0 benzincima. Naravno odgovor je jako precizan. Kako idu skuplje(u Italiji 200 KS benzin ima istu cijenu kao 180 KS dizel) i jače verzije ljudi se lakše odluče na automatik. Tako imamo podatak da je na svim dizelima broj kupaca koji su se odlučili za automatik blizu 75%, a kada gledamo jaču 180 KS verziju blizu 90%.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Jun 13, 2017 10:14 pm
od Zika
Fiat prso i Kineskom tržištu a na Ruskom tavori već niz godina.
Imam ortaka u Moskvi kaže da nije video ništa žabarsko. Osim egzotike i ponekog kombija.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Jun 14, 2017 12:24 pm
od Shanirani
Po novoj politici za Alfu novi modeli će za svaku MY dobijati neke novitete. Takođe, predstavljanje bi trebalo da bude svake godine 24. juna kada je rođendan te marke.
Kada je reč o Giuliji prva takva je MY2018.
Prva novost je vezana za dizelske motore. Svi će dobiti SCR (selective catalytic reduction). To ujedno znači da će verzije 2.2 dizela sa 150 i 180KS dobiti povećanje snage na 160 odnosno 190KS. Najjača 210KS verzija ostaje na tom nivou ali tu je usko grlo trenutna turbina.
Ujedno ovo je korak ka homologaciji za Euro 6d normu.
Druga novost je kod Veloce opreme. Tu će postojati mogućnost da se naruče karbonski detalji u enterijeru i na eksterijeru.
Očekujemo šta će biti sa MY2019. Priče su od Full LED svetala i novom 350KS motoru u Veloce verziji za neka tržišta.
Text preuzet sa autoblog.rs

Slika

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Jun 14, 2017 12:47 pm
od Plexform
Okej, razumem za Fiat, ali imaju rusi novca, bio sam u Moskvi 6,7 puta, prepuna je nemacke trojike, Giulia bi bila tamo atraktivna za taj sloj kupaca, zar ne?

A za benzinac od 350ks mislim da su trebali odmah to da izbace kao Veloce, preveliki prostor postoji izmedju 280ks i Quadrifoglio. No dobro, verovatno pipaju trziste, pa gledaju sta ce.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Jun 16, 2017 3:49 pm
od Shanirani
http://www.vrelegume.rs/vesti1/markione ... odine-fca/

Ovo li je dobro?

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Jun 17, 2017 10:55 am
od 2600
Ne volim kada prenose dio originalnog teksta ili kada izvlače iz konteksta. Zato volim imati transkripte ali to je rijetko dostupno.

No evo što je talijanski 4R napisao:
http://www.quattroruote.it/news/industr ... _usa_.html

Meni je zanimljiv sljedeći dio:
Entro 12 mesi un nuovo modello a Pomigliano. Il manager si è anche soffermato sui prossimi passi del gruppo in fatto di modelli, annunciando che una novità per Pomigliano arriverà "nell'arco dei prossimi dodici mesi". Fino alla presentazione del nuovo piano di prodotto, Marchionne non ha in programma di incontrare i sindacati, che oggi hanno ufficializzato il prolungamento dei contratti di solidarietà nella fabbrica per i prossimi 12 mesi.

Za 12 mjeseci novi model iz Pomigliana. Ja bi tako preveo. No možda bi ovdje trebalo izvlačiti. Za 12 mjeseci će se znati više.

Što se Sergievog umirovljena tiče pa on od 2014. tvrdi isto. Kada završi 2018. se umirovljuje osim ako ne bude nepredviđenih okolnosti. Evo sada su dali točan datum. Taj datum se poklapa sa predstavljanjem novog 5-godišnjeg plana. Tu su negdje, to su ti dani.
No Sergio se ne miče iz nekih tijela FCA i svakako ostaje glavešina Ferraria.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Jun 17, 2017 2:13 pm
od Zika
Alfi definitivno nedostaje Giulia karavan. Ukoliko ove godine ne izbace karavan verziju teško da će brojke za evropu preći 40000 jedinica.
Kolika su bila očekivanja za 2017.godinu ?

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Jun 17, 2017 4:49 pm
od Djo83
Nece biti karavana vec su rekli :).

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Jun 17, 2017 5:04 pm
od Zika
Predomisliće se kao i sa 156.

Slika

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Jun 17, 2017 6:50 pm
od 2600
Postoji Stelvio, a i kako se činu u idućem modelu će imati dostojnu zamjenu za karavan.

Činjenica je da Alfa ne dosta tržišta u Europi ne može biti jako na onom tržištu što se zove company car. A privatnim kupcima sve više i više igraju SUV-ovi odnosno crossoveri.

Pa pogledajte samo što su napravili novi BMW X1 ili novi VW Tiguan. Pogotovo u slučaju Tiguana. Nije Tiguan toliko otkinuo Golfu koliko je Passatu.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Jun 17, 2017 10:43 pm
od Zika
Stelvio teško da može biti zamena za karavan. Zna se ko kupuje karavane a ko kupuje SUV vozila. Naročito u premijum D segmentu gde je jaka i stabilna prodaja karavana.
Tiguan je svež model i ako sad ne otkida kada će.
Restajling Golfa i Pasata nije nešto što će oboriti rekorde. Tu se traže očigledno potpuno novi modeli.
Na nemačkom tržištu u maju je prodato 210 Giulia i 183 Stelvia. Na tržištu sa 81 mil. stanovnika od toga 800000 registrovanih Italijana (7 mil stranaca). Pomalo razočaravajuće.
Iskreno očekivao sam daleko veću prodaju na nemačkom tržištu.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Jun 17, 2017 11:46 pm
od nidza
Zika napisao:Fiat prso i Kineskom tržištu a na Ruskom tavori već niz godina.
Imam ortaka u Moskvi kaže da nije video ništa žabarsko. Osim egzotike i ponekog kombija.
Ima vrlo malo Italije, ali ih ima. Ima i Alfi. Konretno obitavam frekventno u Peterburgu.

Mnogi su u blizini pukli fabrike i toga ima najviše. Može da se desi da Stelvio bude imao prođu tamo. Oni baš vole napucane SUV. Nikad nigde nisam video toliko Infinity i Cayenne na jednom mestu.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Jun 17, 2017 11:47 pm
od nidza
Zika napisao:Predomisliće se kao i sa 156.

Slika
Potpisujem.

Nema šanse da ne bude karavan i to pre FL.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Ned Jun 18, 2017 9:44 am
od 2600
Zika napisao:Stelvio teško da može biti zamena za karavan. Zna se ko kupuje karavane a ko kupuje SUV vozila. Naročito u premijum D segmentu gde je jaka i stabilna prodaja karavana.
Tiguan je svež model i ako sad ne otkida kada će.
Restajling Golfa i Pasata nije nešto što će oboriti rekorde. Tu se traže očigledno potpuno novi modeli.
Na nemačkom tržištu u maju je prodato 210 Giulia i 183 Stelvia. Na tržištu sa 81 mil. stanovnika od toga 800000 registrovanih Italijana (7 mil stranaca). Pomalo razočaravajuće.
Iskreno očekivao sam daleko veću prodaju na nemačkom tržištu.

Tko to kupuje SUV, a tko karavan. U biti sve si rekao ako je istina da je prodaja stabilna. To znači da ga kupuju firme.

I onda malo kasnije, PAF. Pričaš kako se slabo prodaju u Njemačkoj. Baš u toj istoj Njemačkoj gdje se automobili često kupuje na firme. I pazi, gdje firme imaju politiku da se smije kupovati isključivo njemačko. Daj mi onda reci kako bi tu karavan pomogao?

Talijani su u Italiji neskloni kupnji talijanskog. Samo 25-30% udjela imaju automobili talijanskih proizvođača ili grupacija. Usporedi to onda sa Francuskom pa sa Njemačkom. Ne znam zašto bi Talijan u tuđini odjednom postao više nacionalno osviješten, dapače za očekivati je suprotno.

Passat je relativno nov model. Ja sam na jednom mjestu davno rekao da im je to biti ili ne biti. Čak je to najnoviji model uopće u ne-premium D-segmentu do dolaska nove Insignie. I da, njega je Tiguan pomeo.
Cilj više modela je otkidanje prodaje suparnicima. To novi Tiguan nije napravio. Otkinuo je svojima. Još jedan razlog više zašto mislim da bio Giulia SW samo kanibalizirala prodaju Giulie i Stelvia, a ne bi donijela ništa novih kupaca. Još jednom ponavljam, ključ je u SUV modelu manjem od Stelvia, a ne Giuliji SW.

Isto tako treba pogledati koja su to tržišta gdje su karavani popularniji od limuzina.
To je Skandinavija. Tamo je za Talijane nula bodova.
To je Njemačka. Tamo Talijan ne može proći iz već opisanih razloga.
I to je Italija. Giuliji tamo ide i više nego dobro. Pa ni 159 tamo nije išla bolje od Nijemaca samo je tada cijelo tržište premium D-segmenta bilo daleko veće.