Džabe lepote ako neće da ga kupuju (Alfin problem generalno) i biznis ne poznaje emocije izgleda. Meni je svakako žao zbog toga, MiTo stvarno sjajno izgleda, ali šta se tu može. Uteha je da se već šestu godinu družim sa zverkom na najlepši mogući način i te uspomene mi niko neće moći pokvariti...
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Sub Jun 10, 2017 10:12 pm
od 2600
Pa realno i nije lijep model. Ne znam što je tu problem.
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Sub Jun 10, 2017 10:30 pm
od 2600
I da dodam. Kažu da nisu zadovoljni prodajom Giulie tj. da ide ispod očekivanja. Nije istina jer prošli mjesec je bio rekordan što se proizvodnje tiče. Tko do diže razinu proizvodnje ako je prodaja do sada bilo ispod očekivanja?
Inače taj prošli mjesec je Stelvio izašao u više komada od Giulie.
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Sub Jun 10, 2017 10:47 pm
od nidza
Stelvio će izvesno da otrese Đuliju u prodaji, ali slično je i sa drugim markama, tako da je moja pretpostavka da su sa tim i računali. Taj auto će Alfi biti pun pogodak.
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Sub Jun 10, 2017 11:08 pm
od Alfanatic
2600 napisao:Pa realno i nije lijep model. Ne znam što je tu problem.
Ja bih se zarad neke kvalitetne konverzacije ovde ogradio i makar rekao "po mom mišljenju" Ko je uopšte toliko iznad drugih da jedino sebe može zvati "realnim" kada se radi o dizajnu i vizuelnoj impresiji?
Eto, po mom mišljenju (ukusu) je prelep i zato sam ga i kupio, a izvesno nisam jedini...
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Ned Jun 11, 2017 10:33 am
od Djo83
Treba skupiti jedno 10 zena i pokazati im slike Mita i konkurencije pa da kazu da li im je lep , 4/5 Mito-a koje usput vidim u NS voze zene sto bi znacilo da ga uglavnom kupuju kao auto za lepsu polovinu i drugi u kuci, a tu je konkurencija ogromna. Meni iskreno novi Clio izgleda mocnije. O licnim ukusima se naravno ne raspravlja, ali na osnovu veceg uzorka ciljne populacije mogao bi se izvesti neki generalizovan zakljucak.
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Ned Jun 11, 2017 12:41 pm
od Alfanatic
Neki generalizovan zaključak bi onda bio da sam ja.... žena!?
Šalu na stranu, nikad nisam bio pristalica podele automobila na muške i ženske, a mit je i da dame voze samo male automobile obzirom da sam u poslednje vreme video dosta njih za volanom SUV-a, pa i Stelvia za to malo njegovog boravka na tržištu.
Sa druge strane svako ko je seo za volan MiTo shvatio je da za vozača važi sve kao i za druge Alfe i tu kompromisa zaista nema puno. Po gabaritima nije puno manji od 147-ice, a koja je pak po onom kriterijumu valjda više unisex ili vozilo za muške!? Takođe, performanse najjačih modela nisu "ženskaste" i raduje im se svaki ljubitelj hot hatch vozila.
Konačno, imam i višegodišnje lično iskustvo koliko pažnje privlači ta Alfa i koliko muških prolaznika je reagovalo, zagledalo, zapitkivalo o njemu i slično. Poslednje iskustvo beše vožnja dva MiTo u povorci ulicama Kragujevca i beše baš interesantno kod koliko muškaraca su izazvali neskrivenu pažnju. Neki moj generalan zaključak jeste da bi ga vozilo daleko više ljudi (i muškaraca) da nam standard nije kakav jeste i da se ovde ne pokušava jednim automobilom pomiriti što veći broj krajnosti. Na kraju krajeva čak i da nije tako bilo bi dovoljno da se sviđa samo meni jer sam ovaj automobil i birao samo i isključivo za sebe (naravno uz veliku podršku, navijanje i asistenciju lepše polovine ), te zato što mi se veoma dopada...
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Ned Jun 11, 2017 1:22 pm
od Djo83
Ok je sve sto ti kazes kolega, ali ti si sad okrenuo pricu na "iz mog ugla zelja i gledanja" . Niti sam mislio da je auto iskljucivo za zene niti da ne privlaci paznju muskaraca, samo kazem da ono sto sam ja video po NS/BG uglavnom ga voze zene i za pretpostaviti je da je tako i po Evropi. Nije sad bitno ko sve vozi SUV ili vece aute, tema je Mito. Ako je prodaja slaba i ako ce ga ugasiti sigurno imaju neki razlozi. Ako se konkurencija bolje prodaje onda mora da nudi nesto sto Mito nema dovoljno da bi se bolje prodavao, da li je to prakticnost, izgled, cena ili sto je najverovatnije od svega po malo. Sto se pogona i dinamike tice verovatno je bez konkurencije .
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Ned Jun 11, 2017 4:56 pm
od Alfanatic
Nije to kolega iz mog ugla gledanja, već iz mog iskustva da MiTo koji vozim privlači pažnju muškaraca od kojih je veliki broj njih izrazio želju da ga poseduje. A kod nas je uzorak toliko mali da se ne može govoriti o nekom pravilu, niti se to može automatski prevesti na stastiku u Evropi i svetu. Lično sam video svega 15-20 MiTo na našim putevima i vozači su bili ravnopravno mešoviti po pitanju pola. Više sam ih viđao to malo što provedem u Grčkoj, a tamo su vozači muškog pola bili ubedljivo dominantni.
Naravno da je razlog prestanka proizvodnje taj da prodaja nije na nivou i verovatno ne opravdava ulaganja u naslednika, posebno imajući u vidu trendove na tržištu i shodno tome promenu poslovne politike. Ni prvi ni poslednji Alfin model sa sličnom sudbinom, a lično me je više iznenadilo što 159-ka nije ostvarila bolje rezultate i cifre.
Konkurencija često ne nudi ništa bolje, ali opet bolje prodaje što je neka druga priča. MiTo inače igra u kategoriji gde konkurencija nije brojna i gde pored Audi A1 i DS3 i dalje dominira Mini. Pogon i dinamika su super, ali nikako nisu bez konkurencije. Teško je tu i očekivati neke posebne cifre i MiTo svakako nije model od koga je Alfa mogla da živi. Da nema krize i da je Alfa popunjena u svim bitnim segmentima pa da izbaci manji fancy automobil kao ekstra ponudu, onda OK, ali ovako nije neočekivano, bez obzira na moje emocije.
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Ned Jun 11, 2017 6:06 pm
od 2600
Djo83 napisao:Treba skupiti jedno 10 zena i pokazati im slike Mita i konkurencije pa da kazu da li im je lep , 4/5 Mito-a koje usput vidim u NS voze zene sto bi znacilo da ga uglavnom kupuju kao auto za lepsu polovinu i drugi u kuci, a tu je konkurencija ogromna. Meni iskreno novi Clio izgleda mocnije. O licnim ukusima se naravno ne raspravlja, ali na osnovu veceg uzorka ciljne populacije mogao bi se izvesti neki generalizovan zakljucak.
Dizajn MiTa i je napravljen za žene. To ranije za Alfe nije bio slučaj. Slično je sa Lanciom Ypsilon.
Još su kao išlo kopirati 8C. To je nemoguće sa ovim proporcijama. Mislim da će se dobar dio složiti da je Grande Punto kud i kamo uspješniji dizajn od MiTa.
Ima jedna stvar zašto bi dao prednost MiTu nad Puntom. Daleko je lakše naći jaču opremu i jače motore. Uostalom već je MiTo startao sa ne baš slabim motorima. Mana je samo troje vrata. I realno to mnogim kupcima smeta.
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Ned Jun 11, 2017 9:00 pm
od Falcon037
Mito je simpatican unisex autic. Ja sam ga uzeo bas zbog njegovog dizajna spoljasnjosti, motorizacije i opreme ne manjka takođe.
Ruku na srce dosta mu je jaka cena za ono sto nudi i to je verovatno dosta uticalo na prodaju.
Računica je jasna da ne treba ulagati u dalji razvoj nečega što nije donelo nekog uspeha. Bolje da snagu i novac usmere na razvoj novih modela koji će doneti veći profit npr neki spyder.
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Ned Jun 11, 2017 9:09 pm
od DejanGT
Grande Punto je verovatno najuspešniji dizajn auta iz B segmenta u celoj toj dekadi. Linije su mu sveže i dan danas. Idealne proporcije, odnos masa, vrlo lepi i ukusni detalji koji asociraju na eleganciju i brzinu, blagi citati Maseratija. Što bi rekli klasik. Glupo je reći i da je slabije opremljen od MiTa, jer može biti i bolje opremljen od MiTa, samo se onda zove Abarth.
MiTo ima viši subjektivni nivo kvaliteta od Grande Punta, ali mislim da ih je malo besmisleno porediti. Zapravo nije fer porediti ni Grande Punto od €10.000 sa Grande Puntom od €18.500 a kamo li neki GP od €10.000 sa MiTom od €22.000. Teza da je MiTo dizajniran za žene je do sad najveći bullshit koji sam pročitao, živo me zanima izvor takvih informacija. Jedino što italijani nisu trebali nikad da urade je da ih stave u prodavnici jednog pored drugog. Da je Alfa imala svoja prodajna mesta a Fiat svoja, nikad ni najmanji problem ne bi imali što u ponudi imaju i jedan i drugi auto. Slažem se da je MiTo mogao imati i petoro vrata kad su se već odlučili da ga proizvode, ali ih je ciketanski mentalitet sprečio da uspeju.
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Ned Jun 11, 2017 11:18 pm
od Alfanatic
Dejane, slažem se od reči do reči. Grande Punto koji vozim startovao je sa cenom od oko 9.000€, dok je najslabiji MiTo ovde 2009. godine koštao oko 16.000. To nisu automobili koji se stavljaju u isti kontekst prilikom poređenja iako pripadaju istom segmentu. Cena za MiTo od starta je bila previše optimistična i tek kasnijih godina se to svelo na realniji nivo pa se sada komotno kod Stojanova nudi za 13.000 sa dodacima:
Verujem da je ambicija bila da se ozbiljno napadne Mini, ali teško je tek tako uleteti na tržište i još se zvati Alfa Romeo, pa odmah potući onoga ko je začetnik te klase. Trebalo je ići sa umerenijom cenom (što se lako može izvesti kad je gama kompletna i prodaja stabilna genralno) ili nakrcati i osnovne modele opremom i kvalitetnijim materijalima, plastikom, isključivo digitalnom klimom, otvaranjem haube bez korišćenja potporne šipke i u globalu podići utisak na nivo zaista prestižnog automobila. O tome sam nabacio par reči nedugo nakon što sam ga kupio, kao jedine slabosti i mane kojih sam mogao da se setim.
Grande Punto zaista jako volim, dizajn mu je odličan i u krajnjoj liniji vozim jedan primerak duže nego moj MiTo. Jako dobar automobil i vrlo vredan uloženog novca, ali on je napravljen za veliku seriju i ima malo drugačiju misiju od MiTo, baš kao i ciljanu publiku, tako da se ne bih bavio poređenjima niti isključivao potrebu i šansu da se na tržištu nađu zajedno i nezavisno jedan od drugoga.
O nonsens ideji da je MiTo pravljen za žene neću dalje polemisati (neka svako misli šta želi), ali mi nije jasno ni pitanje dizajna!? OK, ukusi su različiti i ja prvi potenciram to, ali i u pokušaju da ostanem neutralan smatram da mu je dizajn fenomenalan pa se nisam džabe zaljubio na prvi pogled uživo upravo na crvenu zverku za koju nisam ni pretpostavljao da ću je jednom posedovati. Meni je 8C Competizione najlepši automobil ikada napravljen, a koliko vidim mnogi ga posmatraju na sličan način. MiTo je nešto najbolje i najbliže što se od tog fenomenalnog dizajna može pretočiti u oblik karoserije klasičnog vozila B segmenta. Neću zalaziti u polemiku da li je to trebalo uraditi ili ne (logično mislim da jeste), ali gotovo je nemoguće dizajnirati nešto što je toliko slično, a da su vozila toliko drugačije namene. Ja se prosto ne mogu nagledati te lepote i dizajn je svakako jedan od najvećih motiva kupovine tog automobila. Da nisam tako odreagovao verovatno bih danas vozio neki GT i pride uštedeo solidno novca. Možda moj ukus baš i nije normalan po mišljenju većine, ali iskreno kažem kako je i prenosim utiske mnogih ljudi koji se, očekivano, oduševe pre svega onim što im je dostupno, a to je ono što vide. Znači da nisam jedini, ali i da broj vlasnika nikako ne odražava i broj onih koji bi žarko želeli da ga imaju.
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Pon Jun 12, 2017 12:40 am
od DejanGT
Koliko je tvrdnja da je MiTo dizajniran za žene sumnjiva se najlakše može ilustrovati činjenicom da ne postoji ni jedan jedini advertising materijal vezan za MiTo koji se obraća ženama.
Nije li logično da ako već praviš auto za žene onda napraviš neku brošuru, film, prezentaciju, bilboard, mikro website, etc. kojim se obraćaš tom potencijalnom kupcu - ženama. Ja ne videh ni jedan jedini primer takvog advertisinga, ima li neko neki primer s linkom? Neki pdf, neki youtube?
Ako su pravili auto za žene a nisu se nikad ženama i obratili, kako su uopšte mogli da očekuju dobru prodaju u toj populaciji?
Poslato: Pon Jun 12, 2017 5:34 am
od Coo
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Pon Jun 12, 2017 9:40 am
od Plexform
Uma Thurman je reklamirala Giuliettu, sta sada ispada da je Giulietta zenski auto?
Poslato: Pon Jun 12, 2017 9:53 am
od Coo
Ne, nego reče DejanGT da nema promo materijal za MiTo koji se obraća ženama. A na konto Giu, od 5 koje vidim u BG 3-4 voze žene.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Pon Jun 12, 2017 9:57 am
od Sauriann
Meni je MiTo super autić i ne bih ga poredio sa puntom ili nekim drugim modelom jer ga jednostavno doživljavam kao priču za sebe. Prestanak proizvodnje je u skladu sa politikom i najverovatnije su tako odlučili zbog tržišta preko bare gde se zna kakvi i koliki auti se mogu prodavati. Mislim da ako želi Alfa može da izbaci redizajn ali to jednostavno nema u planu.
Što se G tiče, to što je voze žene više nego druge modele je po meni plus. Ništa više.
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Pon Jun 12, 2017 10:07 am
od Falcon037
Iz ove reklame sam video da Mito sa TCT ima i komande na volanu
[video][/video]
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Pon Jun 12, 2017 10:12 am
od starac vujadin
I vozi ga žena...
Re:
Poslato: Pon Jun 12, 2017 10:13 am
od Plexform
Coo napisao:Ne, nego reče DejanGT da nema promo materijal za MiTo koji se obraća ženama. A na konto Giu, od 5 koje vidim u BG 3-4 voze žene
Nisam direktno tebi ostavio poruku, vec generalno zbog komentara "zenski auto" Sve je to unisex, samo nek se prodaje/vozi.
Prodajne cifre za MiTo sve govore zašto nema više sreće tu. Mada mislim da će imati ozbiljnu publiku kao polovnjak. Oko GP-a, gledao sam svojevremeno 1.9 sport, 5v, 130ks, crveni, kao lutka, a kada sam video da ima kurble pozadi-nema podizače... Džaba 5v.
Nego gledam cifre za Giuliu, ne znam koji im je plan ali ovim tempom ih neće ni 30 hiljada prodati u 2017. Kako su krenuli biće epic fail.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Re: Novi pocetak (modeli)
Poslato: Pon Jun 12, 2017 10:27 am
od Plexform
Mito ce se ugasiti, nema sta - mozda bi bio dobar potez da naprave naslednika, ali sada je fokus na Giuliju i Stelvia. Za prodaju Giulije ne znam, ali generalno sta se prica ispada da se prodaje dobro, ali ispod ocekivanja. Sad, to sto su postavili previsoka ocekivanja je problem. Ne verujem da ce biti fail, svi se nadamo da nece, ali Alfa mora da gura Stelvija i da izbacuje nove modele sto pre. Po meni, ono sto bi pomoglo celokupnoj prodaji Giulie su verzije modela - dakle Giulia SW i Coupe. To sto postoji sada Stelvio na trzistu ne opravdava mi razlog zasto SW ne postoji, sigurno postoje ljudi koji zele karavan a ne SUV. Spominjem kupe jer ga ja zelim, ali svakako bi prodaja bila jaca.
Poslato: Pon Jun 12, 2017 10:38 am
od Coo
Bez novih modela nema sreće. Više se proda 500L nego cela Alfina gama. Juniorku da "ožive" to je posao. Tj. to su trebali odmah da urade. Ovako nešto:
^^slazem se sa Plexformom, skoro je bila diskusija na tu temu... Prodaja Giuije u 2016. je 4x manja od prodaje 159 u 2006. Ako su s time zadovoljni onda su ili smanjili proizvodne pogone i kapacitete (na nivo masseratija/jaguara) pa samim time i troskove ili nesto drugo je u pitanju . Ali u 2017-oj imati samo jedan karoserijski oblik kad konkurencija ima 2 ili cak i 3 (kad ima coupe) je po meni u najmanju ruku cudno. Ja se nadam da su u Fiatu odlucili da Alfa bude iskljucivo premium marka za uzi krug kupaca (kao Jaguar, Lexus i sl.) + koliko uspeju prodati obicnim smrtnicima pa da time imaju neku matemariku, inace ne vidim kako sa 15ak hiljada komada godisnje prodaje Giulia moze da bude komercijalno uspesan model na nacin kako se za 159 kaze da nije bila.