Trapovi na našim Alfama

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Pon Maj 12, 2014 5:21 pm

ma stavi na 0 do servisa nije bitno
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
mali radojica
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Lokacija: NBG
Postovi: 4156
Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 10:05 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Pon Maj 12, 2014 8:10 pm

U principu ne može da se meri raspon onako kako sam ja zamislio (video tek u kanalu) pa sam odokativno naštelovao na nulu i ok je ispalo. Videću na reglaži koliko sam omašio.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Pon Maj 12, 2014 9:18 pm

ne znam kako si mislio ali najbolja rucna metoda je pomocu letvica tu ne moze mnogo da se omasi, meris ispred i iza tocka i stelujes
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
mali radojica
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Lokacija: NBG
Postovi: 4156
Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 10:05 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Pon Maj 12, 2014 9:29 pm

staviš letvicu na rub gume vertikalno? to mi nije palo na pamet. kad sam video da nema leba od moje metode nisam dalje ni razmišljao. :)
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Pon Maj 12, 2014 11:36 pm

ne moze vertikalno nego horizontalno dve ravne i duze letve (mogu one dugacke alu libele) stavis na rub gume pri dnu blize asfaltu i onda meris metrom razmak letvi iza i ispred tocka, e sad poblem bude kod niskog auta da se razvuce metar od jedne do druge strane i da ne kaci negde ali moze da se odradi.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
mali radojica
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Lokacija: NBG
Postovi: 4156
Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 10:05 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Uto Maj 13, 2014 5:42 am

tako sam i ja mislio ali auto je prenizak. izmeriću klirens ali je nešto baš malo.

mogu i dve žice za autogeno varenje koje su oblepljene izolirkom i mogu da se pomeraju, onda ne treba ni metar jer odmah vidiš kolika je razlika između jedne i druge strane. ili neka ona stara garnišla koja se isto tako razvlači. hahaha
Korisnikov avatar
alfamen
Contact:
Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 1602
Pridružio se: Sre Jan 21, 2009 11:46 am

Re: Trapovi na našim Alfama

Uto Maj 13, 2014 7:40 am

OMP napisao:ne moze vertikalno nego horizontalno dve ravne i duze letve (mogu one dugacke alu libele) stavis na rub gume pri dnu blize asfaltu i onda meris metrom razmak letvi iza i ispred tocka, e sad poblem bude kod niskog auta da se razvuce metar od jedne do druge strane i da ne kaci negde ali moze da se odradi.
Vidi se da si mnoooogo vremena proveo po trkama-boksovima :D
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Uto Maj 13, 2014 8:50 am

;) :)
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Lokacija: Subotica
Postovi: 1902
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Uto Maj 13, 2014 1:24 pm

A joj deco, komplikujete zivot :D

Slika

Uzmes damil (struna, najlon) za pecanje i vezes na jedan kraj jednu kucicu od zice to zakacis nazad na branik negde ili za trap negde i onda izvuces preko zadnjeg tocka na sredini visine tocka i vuces skroz do napred kao na slici do sredine visine tocka... I onda vidis da li dodiruje ivicu gume ili felne (zavisi sta najvise strci, npr meni strci srce na felni pa moram da merim i napred i nazad) napred ili nazad... Ako dodiruje samo napred onda je tocak otvoren ako dodiruje samo nazad (sa prednje strane moras malo da odvojis od gume dok ne postignes samo da dodruje pozadi) onda je tocak zatvoren a ako dodiruje obe ivice onda je na nuli... Ako treba samo usmeriti prednje tockove onda ovako moze da se uradi svaki auto i ja preporucujem za one koji zele malo nervozniji osecaj na volanu tj da imaju bolji osecaj sta rade tockovi i da auto manje bezi preko nosa da otvore prednje prednje tockove za 1-2mm pa da probaju... Tj to znaci da damil treba samo da dodiruje prednju ivicu a na gumi a sa zadnje strane treba da bude udaljen 2mm. Normalno pre podesavanja treba usmeriti volan pravo... A pre usmeravanja volana pravo, treba videti da li se mota levo i desno jednak broj krugova, ako ne, moze da se proba da se prebaci jedan zubac na potrebnu stranu (ovo sam morao da uradim kod 80% autmobila i nemam pojma koja je to fora da stoji pogresno za jedan zubac pa se vrti u jednu stranu vise)...

PS: Ovo vazi samo kod vozila koja imaju slicni trag napred i nazad sto je vecinom na fabrickim kolima koja su namenjena za svakodnevnu voznju... 2-3cm razlike u sirini tragova nije nesto bitno jer naspram medjuosovinskog rasmaka dve osovine to daje zanemarljiv poremecaj...

Inace vec godinama stelujem sebi i drugima, pogotovo su interesantna vozila kao sto su Yugo i Z101 jer se moze sve podsevati fabricki sem nagiba prednjih tockova koji se lako resi...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Uto Maj 13, 2014 1:31 pm

ta tvoja metoda je odokativna i nema tu preciznog stelovanja vec jedino moze da posluzi da ti pokaze stanje trapa, dal je otvoren ili zatovren pa ni to bas nije merodavno i zavisi od mnogo faktora.
preko letvica moze bukvalo u 1mm da ustelujes trap kao sto bi i aparat pokazao, tako rade svi trkaci na licu mesta tj na stazi vec decenijama ne samo na jugu nego na svim trkackim automobilima pa kad je njima dobro za trke za seriju je tek dobro ;)
moj drugar godinama preko letvica steluje trap na hibridu i posle toga samo ode na reglazu da proveri, retko se desavalo da je omasio tj da je reglaza pokazala neku bitnu razliku od letvica tako da....
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Lokacija: Subotica
Postovi: 1902
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Uto Maj 13, 2014 1:46 pm

Od kojih faktora zavisi? Tako sa letvama mozes samo da odmeris da li je otvoren ili zatvoren... Podesiti volan da stoji pravo je cisto nagadjanje jer ne znas koju stranu treba otvoriti ili zatvoriti jer meris samo rastojanje napred i nazad, eventualno od sredine auta da se uporedjuje a ne mozes ni da vidis da li su prednja i zadnja osovina paralelne jedna sa drugom kao ni da li su pralalelne sa karoserijom odnosno pod normalnim uglom naspram duzine auta u odnosu na ovu tehniku koju ja primenjujem i koju koristi i laskerska tehnologija za podesavanje reglaze... I vrlo lako je proveriti reglazu trapa, odmeris sredinu auta po sirini i povuces liniju, uzmes odmeris polovinu medjuosovinskog rastojanja i povuces liniju i od centra tocka gde naleze na kolovoz povuces dijagonale (prednji levi-zadnji desni i prednji desni-zadnji levi) i ako se sve to sece u jednoj tacki na sredini vozila onda ce auto ici pravo ko strela i radio sam to za mene i greska je bila manje od mm sto je prilicno dobro za "odokativnu" metodu...

EDIT:
Tj o ovome pricam:
Slika
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
Shanirani
Contact:
Garaža: 156 2.0 TS
Lokacija: Blace
Postovi: 5423
Pridružio se: Uto Jun 18, 2013 8:47 am

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 10:09 am

ljudi bio danas na reglazi.. I verovali ili ne imao je malo odstupanje. Ja sma presao 12000 burazer pre toga ko zna koliko nije isao na reglazu. Inace gledao mi je majstor zadnje viljuske i skontao je da ima lufta. Gde sta i kako sa njima. Koja je cena, jel mogu reparirane i koliko je to dobro? Verovatno ima po ovoj temi negde ranije, ali u omanjoj zurbi sam pa pisem na brzinu.. E sad ne znam koja je razlika i kako se zovu jer pozadi ima 2 poprecne na svakom tocku i jedan u pravcu auta. I neki imaju a neki nemaju lufta. Ne znam dal da menjam sve ili samo te sa luftom. Evo i slika.

Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 11:11 am

imas na prethodnoj strani o tome ;)
sve su ti to silenti koji se menjaju,ima ih ukupno 3 upornice i svaka po dva silenta, u proseku cena je od 300-600din zavisno koji silent jer nisu svi isti, ja bas ovih dana idem da zamenim ove koji su na glavcini ispod zadnjeg amorta, jedino su oni propali ali prekontrolisacemo i ove ostale pa ako treba i neki od njih da se zameni sredicu i to mada koliko smo jednom gledali sve je ok sem ova dva pomenuta.
reglazu sad sto si radio nema svrhe ako ces da menjas te silente jer ces opet morati da regliras trap.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Shanirani
Contact:
Garaža: 156 2.0 TS
Lokacija: Blace
Postovi: 5423
Pridružio se: Uto Jun 18, 2013 8:47 am

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 1:24 pm

znam da treba ponovo balansiranje, i nije problem to. Nego da vidim koliko to kosta sve da se zameni. A i nisam stigao danas da pogledam dal mi je letva otisla. Puca mi nesto kada okrecem volan i kada idem preko neravnina isto.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 2:10 pm

OMP napisao:imas na prethodnoj strani o tome ;)
ima ih ukupno 3 upornice i svaka po dva silenta
malo sam se ja preracunao, ima mnogo vise silenta :)

ukupno 12 komada, evo na slici se sve vidi...

Slika

... e sad koliko videh u ricambiju oni imaju samo 3 tipa tih silenta (za glavcinu, za kracu i duzu upornicu), a ovde na slici ispada da ih ima vise tipova, to treba proveriti kod njih :rolleyes:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
rudicmiki
Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
Lokacija: odzaci
Lokacija: Deronje
Postovi: 365
Pridružio se: Uto Jul 17, 2012 7:29 am

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 2:15 pm

Yugisina metoda je ispravna i nepogresiva.Ja tako radim kad menjam nesto na trapu.Musteriji posle preporucim i trapadziju,za fino stelovanje.
Korisnikov avatar
Shanirani
Contact:
Garaža: 156 2.0 TS
Lokacija: Blace
Postovi: 5423
Pridružio se: Uto Jun 18, 2013 8:47 am

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 2:23 pm

ajde da sacekam mozda neko od kolega zna pa da vidim sta da narucujem. I taman mi mozda ovi rikambija odgovore.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 2:54 pm

pa jbg ako ces da narucujes sve silente pozadi onda samo kazi "sveee, aaaaa" hahaha i valjda ce znati sta da ti posalju :)

evo ti kompletan set zadnjih upornica, koski, mačeva ili kako god ih zovu sa sve silentima koji idu u glavcinu, vert. stabilizatorima i gumicama balans stangle, kad sve to izmenjas onda ti je trap ko puška :)
u ricambiju imas sve te silente sad sam skontao sta je sta ;) iako ove upornice deluju iste duzine onako na oko postoji ipak mala razlika(par cm) tako da su 2 duze a 2 malo krace

Slika

i jos da se doda pozadi ova "koska" tj. strut brace i milina ;)

Slika

mogao bih da razmislim o njoj kad budem pravio prednju :rolleyes:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2475
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 3:05 pm

Ovo je mnogo bolje resenje:
Slika Slika
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 3:13 pm

sad bas neletih i na to resenje ;) nije lose nego ovu foru nesto ne mogu da skontam???

Slika

vidim da su upornice stavljene druge sa unibolom to je ok ali cemu ovaj patrljak sto vezuje amort i upornicu???

a oldschool resenje je realno najlakse izvodljivo samo sto mi ova prica odozdo deluje efikasnija :rolleyes:

Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Shanirani
Contact:
Garaža: 156 2.0 TS
Lokacija: Blace
Postovi: 5423
Pridružio se: Uto Jun 18, 2013 8:47 am

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 3:37 pm

ja ovu sipku odozdo nemam :/ jel je to aftermarket ili je fabricki? Odgovorili mi ovi iz rikambija ali mi nisu rekli koji tacno gde ide.. citiracu:
postoje 12 silent blokova.
Postoji silent blok na glavcini tocka.
Postoje 8 blokova na poprecnim sponama, koje idu sa leva na desno I obrnuto.
I blok(ima dve usice sa strane) na sponi koja ide ka napred.
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2475
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 4:30 pm

Sve te upornice su aftermarket.

@Omp
ta oldschool upornica jeste efikasna ali se meni ne svidja jer mora da se vari za koseve...
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 4:54 pm

Milose,
sve firmirane se srafe, konkretno ova OMP sa slike koju sam postavio srafi se sa 4 srafa po košu a ima i varijanti sa 2 srafa po košu sto je po meni dovoljno, ni ja ne bih goreo koševe i vario bespotrebno, u zadnje vreme cak i na trkackim automobilima traze da bude srafljena a ne varena
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Shanirani
Contact:
Garaža: 156 2.0 TS
Lokacija: Blace
Postovi: 5423
Pridružio se: Uto Jun 18, 2013 8:47 am

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 4:57 pm

I sta tacno radi ta sipka?
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Trapovi na našim Alfama

Čet Maj 22, 2014 5:10 pm

Shanirani napisao:ja ovu sipku odozdo nemam :/ jel je to aftermarket ili je fabricki? Odgovorili mi ovi iz rikambija ali mi nisu rekli koji tacno gde ide.. citiracu:
postoje 12 silent blokova.
Postoji silent blok na glavcini tocka.
Postoje 8 blokova na poprecnim sponama, koje idu sa leva na desno I obrnuto.
I blok(ima dve usice sa strane) na sponi koja ide ka napred.
pa dobro sve su ti lepo rekli a evo i gde sta ide...
"Postoji silent blok na glavcini tocka."
taj ti ide na samu glavcinu i vezuje se desnim krajem sipke sa druge slike (sraf M12), zbog njega tocak lupka i mrda se napred nazad (njega i ja menjam ovih dana) ....

Slika

Slika
"I blok(ima dve usice sa strane) na sponi koja ide ka napred."
taj silent ide na levi kraj sipke sa gornje slike (imas ga u uglu izdvojenog kako izgleda, on se srafi za karoseriju, 2 srafa cini mi se M10)
Postoje 8 blokova na poprecnim sponama, koje idu sa leva na desno I obrnuto.
tih 8 idu na ove upornice(mačeve), a gde koji ide to ce videti majstor posto se razlikuju silenti za kracu i duzu upornicu (ne znam u cemu je razlika, varovatno precnik silenta)

Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Povratak na “Area Servizio”