Trapovi na našim Alfama
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
ma stavi na 0 do servisa nije bitno
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
U principu ne može da se meri raspon onako kako sam ja zamislio (video tek u kanalu) pa sam odokativno naštelovao na nulu i ok je ispalo. Videću na reglaži koliko sam omašio.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
ne znam kako si mislio ali najbolja rucna metoda je pomocu letvica tu ne moze mnogo da se omasi, meris ispred i iza tocka i stelujes
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
staviš letvicu na rub gume vertikalno? to mi nije palo na pamet. kad sam video da nema leba od moje metode nisam dalje ni razmišljao. 

- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
ne moze vertikalno nego horizontalno dve ravne i duze letve (mogu one dugacke alu libele) stavis na rub gume pri dnu blize asfaltu i onda meris metrom razmak letvi iza i ispred tocka, e sad poblem bude kod niskog auta da se razvuce metar od jedne do druge strane i da ne kaci negde ali moze da se odradi.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
tako sam i ja mislio ali auto je prenizak. izmeriću klirens ali je nešto baš malo.
mogu i dve žice za autogeno varenje koje su oblepljene izolirkom i mogu da se pomeraju, onda ne treba ni metar jer odmah vidiš kolika je razlika između jedne i druge strane. ili neka ona stara garnišla koja se isto tako razvlači.
mogu i dve žice za autogeno varenje koje su oblepljene izolirkom i mogu da se pomeraju, onda ne treba ni metar jer odmah vidiš kolika je razlika između jedne i druge strane. ili neka ona stara garnišla koja se isto tako razvlači.

- alfamen
- Contact:
- Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
Vidi se da si mnoooogo vremena proveo po trkama-boksovimaOMP napisao:ne moze vertikalno nego horizontalno dve ravne i duze letve (mogu one dugacke alu libele) stavis na rub gume pri dnu blize asfaltu i onda meris metrom razmak letvi iza i ispred tocka, e sad poblem bude kod niskog auta da se razvuce metar od jedne do druge strane i da ne kaci negde ali moze da se odradi.

- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
A joj deco, komplikujete zivot 

Uzmes damil (struna, najlon) za pecanje i vezes na jedan kraj jednu kucicu od zice to zakacis nazad na branik negde ili za trap negde i onda izvuces preko zadnjeg tocka na sredini visine tocka i vuces skroz do napred kao na slici do sredine visine tocka... I onda vidis da li dodiruje ivicu gume ili felne (zavisi sta najvise strci, npr meni strci srce na felni pa moram da merim i napred i nazad) napred ili nazad... Ako dodiruje samo napred onda je tocak otvoren ako dodiruje samo nazad (sa prednje strane moras malo da odvojis od gume dok ne postignes samo da dodruje pozadi) onda je tocak zatvoren a ako dodiruje obe ivice onda je na nuli... Ako treba samo usmeriti prednje tockove onda ovako moze da se uradi svaki auto i ja preporucujem za one koji zele malo nervozniji osecaj na volanu tj da imaju bolji osecaj sta rade tockovi i da auto manje bezi preko nosa da otvore prednje prednje tockove za 1-2mm pa da probaju... Tj to znaci da damil treba samo da dodiruje prednju ivicu a na gumi a sa zadnje strane treba da bude udaljen 2mm. Normalno pre podesavanja treba usmeriti volan pravo... A pre usmeravanja volana pravo, treba videti da li se mota levo i desno jednak broj krugova, ako ne, moze da se proba da se prebaci jedan zubac na potrebnu stranu (ovo sam morao da uradim kod 80% autmobila i nemam pojma koja je to fora da stoji pogresno za jedan zubac pa se vrti u jednu stranu vise)...
PS: Ovo vazi samo kod vozila koja imaju slicni trag napred i nazad sto je vecinom na fabrickim kolima koja su namenjena za svakodnevnu voznju... 2-3cm razlike u sirini tragova nije nesto bitno jer naspram medjuosovinskog rasmaka dve osovine to daje zanemarljiv poremecaj...
Inace vec godinama stelujem sebi i drugima, pogotovo su interesantna vozila kao sto su Yugo i Z101 jer se moze sve podsevati fabricki sem nagiba prednjih tockova koji se lako resi...


Uzmes damil (struna, najlon) za pecanje i vezes na jedan kraj jednu kucicu od zice to zakacis nazad na branik negde ili za trap negde i onda izvuces preko zadnjeg tocka na sredini visine tocka i vuces skroz do napred kao na slici do sredine visine tocka... I onda vidis da li dodiruje ivicu gume ili felne (zavisi sta najvise strci, npr meni strci srce na felni pa moram da merim i napred i nazad) napred ili nazad... Ako dodiruje samo napred onda je tocak otvoren ako dodiruje samo nazad (sa prednje strane moras malo da odvojis od gume dok ne postignes samo da dodruje pozadi) onda je tocak zatvoren a ako dodiruje obe ivice onda je na nuli... Ako treba samo usmeriti prednje tockove onda ovako moze da se uradi svaki auto i ja preporucujem za one koji zele malo nervozniji osecaj na volanu tj da imaju bolji osecaj sta rade tockovi i da auto manje bezi preko nosa da otvore prednje prednje tockove za 1-2mm pa da probaju... Tj to znaci da damil treba samo da dodiruje prednju ivicu a na gumi a sa zadnje strane treba da bude udaljen 2mm. Normalno pre podesavanja treba usmeriti volan pravo... A pre usmeravanja volana pravo, treba videti da li se mota levo i desno jednak broj krugova, ako ne, moze da se proba da se prebaci jedan zubac na potrebnu stranu (ovo sam morao da uradim kod 80% autmobila i nemam pojma koja je to fora da stoji pogresno za jedan zubac pa se vrti u jednu stranu vise)...
PS: Ovo vazi samo kod vozila koja imaju slicni trag napred i nazad sto je vecinom na fabrickim kolima koja su namenjena za svakodnevnu voznju... 2-3cm razlike u sirini tragova nije nesto bitno jer naspram medjuosovinskog rasmaka dve osovine to daje zanemarljiv poremecaj...
Inace vec godinama stelujem sebi i drugima, pogotovo su interesantna vozila kao sto su Yugo i Z101 jer se moze sve podsevati fabricki sem nagiba prednjih tockova koji se lako resi...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
ta tvoja metoda je odokativna i nema tu preciznog stelovanja vec jedino moze da posluzi da ti pokaze stanje trapa, dal je otvoren ili zatovren pa ni to bas nije merodavno i zavisi od mnogo faktora.
preko letvica moze bukvalo u 1mm da ustelujes trap kao sto bi i aparat pokazao, tako rade svi trkaci na licu mesta tj na stazi vec decenijama ne samo na jugu nego na svim trkackim automobilima pa kad je njima dobro za trke za seriju je tek dobro
moj drugar godinama preko letvica steluje trap na hibridu i posle toga samo ode na reglazu da proveri, retko se desavalo da je omasio tj da je reglaza pokazala neku bitnu razliku od letvica tako da....
preko letvica moze bukvalo u 1mm da ustelujes trap kao sto bi i aparat pokazao, tako rade svi trkaci na licu mesta tj na stazi vec decenijama ne samo na jugu nego na svim trkackim automobilima pa kad je njima dobro za trke za seriju je tek dobro

moj drugar godinama preko letvica steluje trap na hibridu i posle toga samo ode na reglazu da proveri, retko se desavalo da je omasio tj da je reglaza pokazala neku bitnu razliku od letvica tako da....
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
Od kojih faktora zavisi? Tako sa letvama mozes samo da odmeris da li je otvoren ili zatvoren... Podesiti volan da stoji pravo je cisto nagadjanje jer ne znas koju stranu treba otvoriti ili zatvoriti jer meris samo rastojanje napred i nazad, eventualno od sredine auta da se uporedjuje a ne mozes ni da vidis da li su prednja i zadnja osovina paralelne jedna sa drugom kao ni da li su pralalelne sa karoserijom odnosno pod normalnim uglom naspram duzine auta u odnosu na ovu tehniku koju ja primenjujem i koju koristi i laskerska tehnologija za podesavanje reglaze... I vrlo lako je proveriti reglazu trapa, odmeris sredinu auta po sirini i povuces liniju, uzmes odmeris polovinu medjuosovinskog rastojanja i povuces liniju i od centra tocka gde naleze na kolovoz povuces dijagonale (prednji levi-zadnji desni i prednji desni-zadnji levi) i ako se sve to sece u jednoj tacki na sredini vozila onda ce auto ici pravo ko strela i radio sam to za mene i greska je bila manje od mm sto je prilicno dobro za "odokativnu" metodu...
EDIT:
Tj o ovome pricam:

EDIT:
Tj o ovome pricam:

Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
ljudi bio danas na reglazi.. I verovali ili ne imao je malo odstupanje. Ja sma presao 12000 burazer pre toga ko zna koliko nije isao na reglazu. Inace gledao mi je majstor zadnje viljuske i skontao je da ima lufta. Gde sta i kako sa njima. Koja je cena, jel mogu reparirane i koliko je to dobro? Verovatno ima po ovoj temi negde ranije, ali u omanjoj zurbi sam pa pisem na brzinu.. E sad ne znam koja je razlika i kako se zovu jer pozadi ima 2 poprecne na svakom tocku i jedan u pravcu auta. I neki imaju a neki nemaju lufta. Ne znam dal da menjam sve ili samo te sa luftom. Evo i slika.






- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
imas na prethodnoj strani o tome 
sve su ti to silenti koji se menjaju,ima ih ukupno 3 upornice i svaka po dva silenta, u proseku cena je od 300-600din zavisno koji silent jer nisu svi isti, ja bas ovih dana idem da zamenim ove koji su na glavcini ispod zadnjeg amorta, jedino su oni propali ali prekontrolisacemo i ove ostale pa ako treba i neki od njih da se zameni sredicu i to mada koliko smo jednom gledali sve je ok sem ova dva pomenuta.
reglazu sad sto si radio nema svrhe ako ces da menjas te silente jer ces opet morati da regliras trap.

sve su ti to silenti koji se menjaju,ima ih ukupno 3 upornice i svaka po dva silenta, u proseku cena je od 300-600din zavisno koji silent jer nisu svi isti, ja bas ovih dana idem da zamenim ove koji su na glavcini ispod zadnjeg amorta, jedino su oni propali ali prekontrolisacemo i ove ostale pa ako treba i neki od njih da se zameni sredicu i to mada koliko smo jednom gledali sve je ok sem ova dva pomenuta.
reglazu sad sto si radio nema svrhe ako ces da menjas te silente jer ces opet morati da regliras trap.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
znam da treba ponovo balansiranje, i nije problem to. Nego da vidim koliko to kosta sve da se zameni. A i nisam stigao danas da pogledam dal mi je letva otisla. Puca mi nesto kada okrecem volan i kada idem preko neravnina isto.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post 
ukupno 12 komada, evo na slici se sve vidi...

... e sad koliko videh u ricambiju oni imaju samo 3 tipa tih silenta (za glavcinu, za kracu i duzu upornicu), a ovde na slici ispada da ih ima vise tipova, to treba proveriti kod njih
Re: Trapovi na našim Alfama
malo sam se ja preracunao, ima mnogo vise silentaOMP napisao:imas na prethodnoj strani o tome
ima ih ukupno 3 upornice i svaka po dva silenta

ukupno 12 komada, evo na slici se sve vidi...

... e sad koliko videh u ricambiju oni imaju samo 3 tipa tih silenta (za glavcinu, za kracu i duzu upornicu), a ovde na slici ispada da ih ima vise tipova, to treba proveriti kod njih

Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- rudicmiki
- Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
- Lokacija: odzaci
- Lokacija: Deronje
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
Yugisina metoda je ispravna i nepogresiva.Ja tako radim kad menjam nesto na trapu.Musteriji posle preporucim i trapadziju,za fino stelovanje.
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
ajde da sacekam mozda neko od kolega zna pa da vidim sta da narucujem. I taman mi mozda ovi rikambija odgovore.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
pa jbg ako ces da narucujes sve silente pozadi onda samo kazi "sveee, aaaaa"
i valjda ce znati sta da ti posalju
evo ti kompletan set zadnjih upornica, koski, mačeva ili kako god ih zovu sa sve silentima koji idu u glavcinu, vert. stabilizatorima i gumicama balans stangle, kad sve to izmenjas onda ti je trap ko puška
u ricambiju imas sve te silente sad sam skontao sta je sta
iako ove upornice deluju iste duzine onako na oko postoji ipak mala razlika(par cm) tako da su 2 duze a 2 malo krace

i jos da se doda pozadi ova "koska" tj. strut brace i milina

mogao bih da razmislim o njoj kad budem pravio prednju


evo ti kompletan set zadnjih upornica, koski, mačeva ili kako god ih zovu sa sve silentima koji idu u glavcinu, vert. stabilizatorima i gumicama balans stangle, kad sve to izmenjas onda ti je trap ko puška

u ricambiju imas sve te silente sad sam skontao sta je sta


i jos da se doda pozadi ova "koska" tj. strut brace i milina


mogao bih da razmislim o njoj kad budem pravio prednju

Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
sad bas neletih i na to resenje
nije lose nego ovu foru nesto ne mogu da skontam???

vidim da su upornice stavljene druge sa unibolom to je ok ali cemu ovaj patrljak sto vezuje amort i upornicu???
a oldschool resenje je realno najlakse izvodljivo samo sto mi ova prica odozdo deluje efikasnija



vidim da su upornice stavljene druge sa unibolom to je ok ali cemu ovaj patrljak sto vezuje amort i upornicu???
a oldschool resenje je realno najlakse izvodljivo samo sto mi ova prica odozdo deluje efikasnija


Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
ja ovu sipku odozdo nemam :/ jel je to aftermarket ili je fabricki? Odgovorili mi ovi iz rikambija ali mi nisu rekli koji tacno gde ide.. citiracu:
postoje 12 silent blokova.
Postoji silent blok na glavcini tocka.
Postoje 8 blokova na poprecnim sponama, koje idu sa leva na desno I obrnuto.
I blok(ima dve usice sa strane) na sponi koja ide ka napred.
postoje 12 silent blokova.
Postoji silent blok na glavcini tocka.
Postoje 8 blokova na poprecnim sponama, koje idu sa leva na desno I obrnuto.
I blok(ima dve usice sa strane) na sponi koja ide ka napred.
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
Sve te upornice su aftermarket.
@Omp
ta oldschool upornica jeste efikasna ali se meni ne svidja jer mora da se vari za koseve...
@Omp
ta oldschool upornica jeste efikasna ali se meni ne svidja jer mora da se vari za koseve...
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Trapovi na našim Alfama
Milose,
sve firmirane se srafe, konkretno ova OMP sa slike koju sam postavio srafi se sa 4 srafa po košu a ima i varijanti sa 2 srafa po košu sto je po meni dovoljno, ni ja ne bih goreo koševe i vario bespotrebno, u zadnje vreme cak i na trkackim automobilima traze da bude srafljena a ne varena
sve firmirane se srafe, konkretno ova OMP sa slike koju sam postavio srafi se sa 4 srafa po košu a ima i varijanti sa 2 srafa po košu sto je po meni dovoljno, ni ja ne bih goreo koševe i vario bespotrebno, u zadnje vreme cak i na trkackim automobilima traze da bude srafljena a ne varena
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post


Re: Trapovi na našim Alfama
pa dobro sve su ti lepo rekli a evo i gde sta ide...Shanirani napisao:ja ovu sipku odozdo nemam :/ jel je to aftermarket ili je fabricki? Odgovorili mi ovi iz rikambija ali mi nisu rekli koji tacno gde ide.. citiracu:
postoje 12 silent blokova.
Postoji silent blok na glavcini tocka.
Postoje 8 blokova na poprecnim sponama, koje idu sa leva na desno I obrnuto.
I blok(ima dve usice sa strane) na sponi koja ide ka napred.
taj ti ide na samu glavcinu i vezuje se desnim krajem sipke sa druge slike (sraf M12), zbog njega tocak lupka i mrda se napred nazad (njega i ja menjam ovih dana) ...."Postoji silent blok na glavcini tocka."


taj silent ide na levi kraj sipke sa gornje slike (imas ga u uglu izdvojenog kako izgleda, on se srafi za karoseriju, 2 srafa cini mi se M10)"I blok(ima dve usice sa strane) na sponi koja ide ka napred."
tih 8 idu na ove upornice(mačeve), a gde koji ide to ce videti majstor posto se razlikuju silenti za kracu i duzu upornicu (ne znam u cemu je razlika, varovatno precnik silenta)Postoje 8 blokova na poprecnim sponama, koje idu sa leva na desno I obrnuto.

Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji