Stranica 4 od 4
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Jan 29, 2014 8:20 pm
od Kaligula
Uff kako mi je falila ova Servizio sekcija pa to je straota
Da napomenem da greje baš do kinder proizvoda......proveriću dijagnostiku i ako ona kaže 88 a cajger kaže 70 onda jbg......menjam cajger

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Jan 29, 2014 8:26 pm
od OMP
pa ako greje dobro ne diraj dok je tako, kod mene slabo grejao i slabo postizao radnu temp. mada ipak proveri sta kaze dijagnostika kad na cajgeru stoji tih 70*
u svakom slucaju ni ja ne bih tu nista dirao sto kaze Junky, bar za ovu sezonu pa za sledecu otom potom

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Jan 29, 2014 8:33 pm
od Kaligula
Samo me je malo strah da ne vozim dovoljno podgrejan motor,ne bih da ga userem......inače poštujem pravila borbe:Dok se ne zagreje nema cepanja po gasu

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Jan 29, 2014 8:49 pm
od elas
Kod mene je nov termostat i greje solidno,u gradu drzi oko 90 ali cim izadjem na otvoreno po minusu skala pada na 70 i tu stoji.Resio sam opet kartonom na hladnjaku,meni ne smeta a mislim i da motoru prija malo toplote.2/3 zatvoren hladnjak i lepo se ponasa...Mada ja volim da imam odlicno grejanje jer sam smrzotina...
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Jan 29, 2014 8:49 pm
od Alex V6
Nelle, V6 sa katovima u granama (euro 3) stigne 90°C za 5-10 minuta i ne mrda od toga. Ako je hladno kao ovih dana moze da spadne na 80-85 kad se vozi na otvorenom lagano i to je to. Svako odstupanje od toga znaci da nesto nije kako treba.
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Jan 29, 2014 9:05 pm
od Kaligula
Kapiram priču nego me buni cajger,pokazuje 70 a možda je 80-85 jer računam da Alfini cajgeri lažu........pa moram da izmerim pravu temperaturu da ne uzimam termostat ako ne treba!Nego kolika mu je inače cena i koji je originalni za V6?
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Jan 29, 2014 9:18 pm
od elas
I ja isto to pretpostavljam da laze na pokazivanju,mada opet sam stavio karton da se brze zagreje...
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Jan 29, 2014 9:23 pm
od Alex V6
Ne znam zasto bi lagali... Pokazuju ono sto im senzor salje. Opet, pogledaj na dijagnostici.
Evo Behr-ov termostat 3560 dinara
http://www.autoricambi.co.rs/index.php? ... &Itemid=29
Ricambi originali ne bi trebalo da je preko 6000.
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Jan 29, 2014 9:31 pm
od OMP
nego me buni cajger,pokazuje 70 a možda je 80-85 jer računam da Alfini cajgeri lažu
nije redak slucaj da cajgeri lazu ali mislim da ne moze odstupanje biti 10-15* tj citajuci razne forume nisam nasao bas tolike razlike, obicno je tu oko 5-8*, kod mene 2-3* po dijagnostici.
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Jan 29, 2014 9:44 pm
od Kaligula
Zvaću sutra Bogunović da vidim cenu originala.......pa taman da ga naručim djuture sa crevom usisa.
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Jan 29, 2014 11:59 pm
od bums85
I meni se to desava pa sam dzabe kupovao novi termostat (8000din+zamena), na dijagnostici pokazuje normalnu temperaturu i drzi konstantno tokom voznje. Da li postoji mogucnost da se nekako kalibrise skala temperature?
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Čet Jan 30, 2014 8:23 am
od Dragon
Na 156 cajger uglavnom laze. Kod meme je bilo za nekih 5 stepeni. Bilo je i price da je sistem ocitavanja drugaciji u 156 u odnosu na 147.
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Čet Jan 30, 2014 7:27 pm
od dexxxter
Nele, ne diraj taj termostat, ispravan je!
Kad je hladno i vozis na otvorenom putu relativno lagano, kazaljka ce da padne skoro do "70" samo je problem sto to nije 70 nego negde oko 83, odnosno temperatura na kojoj otvara ispravan termostat. Meni je tako bilo 3 godine na prethodnom termostatu i to je bilo ok, a onda je "popustio" i pocela je kazaljka vremenom da ide sve nize i nize, sto znaci da nije potpuno zatvarao, a svi znamo da na Alfama termostati obicno blokiraju otvoreni. Elem, uzeo sam ricambi originali termostat, u kutiji naravno BEHR, i situacija je poznata, kazaljka zakucana na malo iznad "70"...

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Čet Jan 30, 2014 10:37 pm
od interceptor
To je i mene mučilo pa sam prikačio i dijagnostiku da izmerim tačna očitavanja (valjda) i kao što dexxxter kaže kada mi padne na tih kao 70 to u stvari (kako dijagnostika kaže) kod mene je 86.Zanimljivo da recimo kada se zagreva motor prvi put, temperatura se digne sve do 98 kada se otvori termostat i posle toga pada i stabilizuje se na 86 po dijagnostici, a kazaljka na satu malo više luduje od ovih vrednosti.
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Čet Jan 30, 2014 11:43 pm
od junky01
Kazem ja, vozi, to ti je OK. Samo nemoj da letis po putu
Proveri za svaki slucaj sta kaze dijagnostika, pa podeli snama

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Jan 31, 2014 12:59 pm
od Kaligula
Ok onda,ne diram ništa

proveriću dijagnostikom za svaki slučaj!Hvala drugari

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Jan 31, 2014 2:00 pm
od dekideki
termodavac na termostatu u fabrici bazdare na 90c (i to sa nezavisnim meracem temp) i na toj temperaturi izmere vrednost NTC otpornika u termodavacu i zatim na cajger u mostu sa njim zaleme fiksni otpornik odgovarajuce vrednosti da pokazuje tacno 90c. sve ispod toga i preko toga skala laze.
kad ljudi zamene termostat zamene i termodavac i raspare omaže da se vise na 90c ne gađaju vec se to desi ranije ili kasnije. u tom slucaju dijagnostika vam nece pomoci.
cajger moze isto tako da se izbazdari, kupi se jak trimer potenciometar i meri se sa nekim pouzdanim meracem temperatura. kad dodje na 90c tad se ommetrom izmeri otpor termodavaca i zalemi se na cajger umesto fiksiranog otpornika trimer slicnog opsega npr. 0-500oma. ponovi se proces i sa malim srafcigerom se na teperaturi 90c namesti da pokazuje 90 na cajgeru.
Sent from my Wildfire using Tapatalk
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Jan 31, 2014 2:05 pm
od Semi
Kod mene na V6 slična situacija.
Zagreje se za nekih 7-10min vožnje, ali ako ga vozim lagano, petom, šestom oko 70-90km/h, kazaljke padne na nekih 80 stepeni. Čim upadnem u gužvu ili krenem malo da je stiskam vraća se gore.
Takođe, preko leta sam je kačio na dijagnostiku jer mi je bilo sumnjivo ponašanje u gužvama na velikim vrućinama.
Naime, digne temperaturu preko 90, čujem ventilator koji radi i koji se isključuje, ali kazaljka i dalje stoji na 97-98, možda i preko i neće dole.
Prikačili na komp, auto radi u mestu, temp oko 97-98 stepeni i tad uključuje prvu brzinu ventilatora. Obori temperaturu na 91-92 i isključi se, ali kazaljka i dalje tamo stoji i treba joj vremena da padne, kao da ima neko kašnjenje.
Koliko se sećam, drugu brzinu pali na 103-104, tako nešto.
Tako da Nele, stisni malo taj auto, šta ga šaltaš na 2500 obrtaja, samo ga hladiš

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Jan 31, 2014 2:11 pm
od dekideki
meni na 156 2.0 16v pokazuje 110 kad je temp. antifriza 88-89c. dijagnostika pokazuje trecu vrednost 95c. kad bude otoplilo i ja cu izbazdariti skalu pa cu okaciti slike. jedino smaranje je rasturiti masku i doci do cajgera...
naravno, ako izmerite otpor termodavaca i nadjete otpornik 2W iste te vrednosti, to je najidealnije resenje.
koliko se secam, na skoro svim 156 ima crni dupli termodavac na termostatu. jedan sluzi za ECU a jedan za cajger, morate i o tome da vodite racuna, umeju bas mnogo da se razlikuju.
Sent from my Wildfire using Tapatalk
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Jan 31, 2014 5:45 pm
od moljac
nelle ja sam menjao termostat na mojoj V6-ici juce..u gradu temperatura 80-90c lagane voznje,otvoreno ne pada ispod 80c..tako da ti je to ok,proveri na dijagnostici kolika je temperatura,meni je na 2.4 jtd lagao cajger,prikazivao je 70-75,a na dijagnostici 85-88c

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Jan 31, 2014 6:50 pm
od Kaligula

baš tako je i kod mene.........mada ne bi bilo zgoreg da se otvori podforum posebno za nas šestake

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Jan 31, 2014 8:38 pm
od OMP
Kaligula napisao: za nas šestake

jos ste u šestom razredu ?

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sub Feb 01, 2014 7:33 pm
od elas
dekideki napisao:termodavac na termostatu u fabrici bazdare na 90c (i to sa nezavisnim meracem temp) i na toj temperaturi izmere vrednost NTC otpornika u termodavacu i zatim na cajger u mostu sa njim zaleme fiksni otpornik odgovarajuce vrednosti da pokazuje tacno 90c. sve ispod toga i preko toga skala laze.
kad ljudi zamene termostat zamene i termodavac i raspare omaže da se vise na 90c ne gađaju vec se to desi ranije ili kasnije. u tom slucaju dijagnostika vam nece pomoci.
cajger moze isto tako da se izbazdari, kupi se jak trimer potenciometar i meri se sa nekim pouzdanim meracem temperatura. kad dodje na 90c tad se ommetrom izmeri otpor termodavaca i zalemi se na cajger umesto fiksiranog otpornika trimer slicnog opsega npr. 0-500oma. ponovi se proces i sa malim srafcigerom se na teperaturi 90c namesti da pokazuje 90 na cajgeru.
Sent from my Wildfire using Tapatalk
Pa glupo je to ako su tako napravili da mora i elektronicar sa osciloskopom da mi podesava pokazivac temperature ako se zameni termo davac,prvi put to cujem mada je sve moguce...
Na drugim markama to mi nije bilo u problemu da mi pokazivac laze i da nije sad na otporu uparen sa davacem.