Stranica 4 od 21

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Nov 24, 2011 10:39 am
od Ivan ti
dusan147 napisao:Evo, desilo se ono što je i bilo očekivano - Varta "Blue (Bljak) Dynamic" je gotova...
Gde u NS ima Exide? 278x175x190mm i oko 74Ah, 680A?

Kod mene je ova Varta na Alfi,pali super,sve je ok,ono sto me interesuje treba li njoj neko odrzavanje,tipa dolivanja destilovane vode i slicno?

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Nov 24, 2011 3:31 pm
od dusanGT
@Dragon - nisam proveravao napon pri startovanju motora, ali je ideja svakako dobra... Napon sa ugašenim motorom je bio 11.9V, a sa startovanim skoro 14V.
@Ivan ti - ova Varta nema otvore za dolivanje...

Danas sam stavio "Exide" Premium EA770 (77Ah, 760A, 10440din.) i izmerio unimerom struju koju vuče instalacija kad su isključeni svi potrošači koje kontroliše vozač... Ništa ne "curi", a motor se startuje kao da je leto...

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Nov 24, 2011 4:09 pm
od Dragon
Exide - dobar izbor.


Evo sta sam nasao:

Nov akumulator u stanju mirovanja ima napon oko 12,6, akumulator pri kraju radnog veka u stanju mirovanja ima oko 12,4. Kada se puni na vozilu, regulator održava napon oko 14 -14,2V. Kada se pali vozilo, napon ne bi trebao da padne ispod 9,5 V. Kada vozilo radi i kad uključimo sve potrošače, napon ne bi trebalo da padne više od 0,3 V.


Meni je na Seicentu bas oslabio akumulator i merio sam. Regler radi dobro, puni dobro, ali je u stanju mirovanja padao cak ispod 12V, a pri paljenju ispod 9, pa sam kupio nov.

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Nov 24, 2011 9:42 pm
od icemilos
Sauriann napisao:
icemilos napisao: Ajde druže objasni mi taj test?
Ako hoćeš pisaću kako se to provjeri.
Test je prost. Uređaj izgleda kao unimer tj. malo je veći ima digitalni displej za očitavanje struje i ispod njega ima neke sijalice gde jedna od njih signalizira snagu. Naravno ima kablove sa štipaljkama koje staviš na kleme ili još bolje direktno na akumulator. Akumulator je jednostavno slab za dizela koji se još vozi na kratkim relacijama sa velikim potrošačima...
Ništa te nisam razumio. Napisaću ti poslije kako se testira kapacitet baterija, na poslu to svakodnevno radimo. A tek ovo tvoje sa mjerenjem struje, može li malo detaljnije koje struje,kratkog spoja, struje paljenja (jel mjeriš strujnim klještima). Daj mi tip tvog akumulatora i samo polako škola se dugo uči ali nemojte meni ljeb uzimati!!! :arflag

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Nov 24, 2011 11:38 pm
od Bug
Ja imao Exide 54Ah u 33icu i jako lose je radio, tj uopste nisam bio zadovoljan, i ne verujem da cu oept uzeti...sad imam neki 74Ah ali nisam zagledao marku ...

A snaga akumulatora se testira onim bometrom(il tako nesto se zove) zar ne?

Re: Akumulator!

Poslato: Pet Nov 25, 2011 7:11 am
od dusanGT
Tester akumulatora meri pad napona (vezuje se paralelno) jer u sebi ima otpor za simuliranje opterećenja akumulatora. Dovoljno je pola minuta da se na osnovu promene pada napona posredno "izmeri" koliki je kapacitet u odnosu na početni (označen na akumulatoru)... Bometar služi za testiranje elektrolita u akumulatoru.
Sva ostala merenja mogu da se obave običnim "unimerom".
147cu (2001. godište) sam nabavio 2008 (sa "Exide"). 2009. sam morao da menjam akumulator i stavio sam "Vartu", a sada ponovo "Exide".

Re: Akumulator!

Poslato: Pet Nov 25, 2011 8:20 am
od icemilos
dusan147 napisao:Tester akumulatora meri pad napona (vezuje se paralelno) jer u sebi ima otpor za simuliranje opterećenja akumulatora. Dovoljno je pola minuta da se na osnovu promene pada napona posredno "izmeri" koliki je kapacitet u odnosu na početni (označen na akumulatoru)... Bometar služi za testiranje elektrolita u akumulatoru.
Sva ostala merenja mogu da se obave običnim "unimerom".
147cu (2001. godište) sam nabavio 2008 (sa "Exide"). 2009. sam morao da menjam akumulator i stavio sam "Vartu", a sada ponovo "Exide".
Volio bih vidjeti neki uređaj koji će ti ispravno reći koliki je kapacitet akumulatora za pola minuta. Postoje uređaji koji prazne i pune akumulatore, a ti mu daš sekvencu (npr. prazni-puni-prazni) i na osnovu toga ti kaže koliki je kapacitet. Sa druge strane ti mu daš i struju punjenja.Taj proces traje po više sati. Kao ograničavajući faktor daje se krajnji napon na koji se aku napuni da ne dođe do preopterećenja. Struja punjenja ne smije preći desetinu vrijednosti kapaciteta u Ah. Znači za 60 Ah struja ne smije biti veća od 6A. Obično je ona i dosta manja od te vrijednosti radi neke sigurnosti i ako nema žurbe (mi to ostavimo preko noći). To je onako ugrubo a ta stuja zavisi od još nekih stvari ali to sad nije bitno.
Ovo je punjenje stalnom strujom punjenja a imaš još i punjenje stalnim naponom. Naravno igranke za ove procese su još veće jer se treba nešto oko ovih struja i napona proračunati da ne dođe do oštećenja. Iz ovoga se donekle vidi koliko je vremenski potrebno za punjenje akumulatora. Nemojte zaboraviti da se ovo odnosi na olovne akumulatore koji se nalaze u autima i koji imaju osobinu da daju veliku struju ali im kapacitet nije veliki s obzirom na njihovu veličinu. Naravno velika potezna struja je bitna zbog velike snage alnesera za paljenje.
E sad jedan dobar pokazatelj da je aku mrtav je mjerenje napona ćelije, ako je to moguće (obično nije) ili mjerenje napona cijele baterije (svih 6 ćelija). Taj napon po ćeliji ne smije biti ispod 1.83V odnosno svih 6 ne smije biti ispod 10.8V. ukoliko imate napon ispod ovoga vjerovatno morate kupiti novi aku jer nikada nećete moći da ga napunite ni blizu onoga što piše na njemu. E sad ovo što si ti gledao kako pada napon možda nije ni zdravo jer ne znam koliku si struju pražnjenja zadao. A kako nisi obratio pažnju ni na kapacitet ne znaš ni kako opada napon ni koliko si ispustio energije iz njega. Dakle imaš jednačinu sa mnogo nepoznatih. To vole majstori raditi i onako odokativno te zajebati i reći ti kako su oni pametni i ispitali ti bateriju za minut dva ''A oni tvoji inžinjeri pojma nemaju jer samo nešto komplikuju i na kraju ti kaže isto što i ja!''.
E zaboravih i unutrašnji otpor baterije :scratch: :scratch: :scratch:
To je tek onda igranka. A kad u sve to uključimo elektrolit i njegovu zavisnost od temperature (ono što kolega reče da se mjeri bometrom samo on ne kompenzuje temperaturu).
Sve u svemu mjerite kapacitet unimerom, struju nekakvim sijalicama i mnogo ćete znati :drink
Ne treba se puno opterećivati time jer u autu aku nije bitan koliko kod mene na poslu kao izvor rezervnog napajanja elektrane. Uživajte u vožnji!!! :hbg hahaha

Re: Akumulator!

Poslato: Pet Nov 25, 2011 9:31 am
od Sauriann
Druže, sve je to lepo što si ti u materiji ali meni nije potreban elaborat niti 24h testiranje akumulatora da bih znao da treba da ga promenim. Nemoj pogrešno da me shvatiš, niko tebi ne uzima hleb...Ja sam na osnovu jednostavnog testa (ako te baš zanima pitaću strica da mi pošalje sliku uređaja) video da moj akumulator nema dovoljno snage što je i logično jer sam ga preopteretio a plus je neodgovarajući za dizela koji se vozi svakodnevno na krakim relacijama. Meni je 5 minuta testa i par sekundi da mućnem glavom sasvim dovoljno. :arflag

Re: Akumulator!

Poslato: Pet Nov 25, 2011 1:30 pm
od Sauriann
Izgleda ovako nekako i košta oko 2000 din. A postoji i varijanta od 14.000 din koja je mnogo veća i stoji mu za proveru reklamacija u prodavnici.
Slika

Slika

Re: Akumulator!

Poslato: Sub Nov 26, 2011 6:45 pm
od dusanGT
Bio sam u dva servisa (jedan za akumulatore i jedan za autoelektriku) gde su ljudi (testerom, za nepun minut i besplatno) utvrdili da mi je sad već bivša "Varta" na izmaku...
Možda bi neko ostavio akumulator u servisu preko noći, da mu se "naučno" proveri istrošenost i platio šta "košta da košta", ali izgleda da može i ovako kao na filmu:
http://www.ehow.com/video_4997493_autom ... views.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

"When you're testing a battery you don't need any fancy equipment. It helps to have a little buddy with you but I'm going to show you a real simple way of using just a basic multi-meter and a buddy to give you a hand. When you hook this up you have negative and your positive terminal. Red's always positive. Negative's always black. Once you hook these two up with the key off, this should always be 12.5. That's a fully charged battery. Now the easiest way to tell if your battery is either weak, or basically shot in essence is you have your buddy reach in there, keep your hands out of the engine compartment and crank this thing over. When you're cranking it your meter shouldn't drop below 10.5. If it's above 10.5 your battery's doing fine. I wouldn't worry about replacing it. Now just sitting still with the key off, doors all shut, and we have the doors open on this one so it's a little lower, but it should be 12.5, 12.4 at the least. And that basically gives you the charge rate of your battery. If it's anything below 12.4 I would definitely hook a battery charger up to it and charge it for a while and then re-test it a little bit later. But just keep in mind with your multi-meter, have your buddy turn your engine over and while he's turning it over and it starts it shouldn't drop below 12.5. That's the simplest way I can tell you in getting something to check your battery. You don't really need anything specific. Nothing high dollar. A regular $3.00 multi-meter will work for you. But I don't worry too much about different kinds of battery equipment. In my opinion the best review I can ever give is just a little multi-meter like this and get the job done every time."

Re: Akumulator!

Poslato: Sub Nov 26, 2011 6:58 pm
od icemilos
Može svašta da se napiše i snimi!
Problem je što kad ti aku ne radi kako treba treba da odeš do "majstora" oni ti za minut kažu da je kapacitet baterije 60% :beg: :clapping: :clapping: :clapping: i ti treba da kupiš nov. OK ti kupiš i stvarno radi.
Ali nemojte molim vas da se gađate terminima kako ste ispitali kapacitet ili nedaj bože nešto drugo.
Dakle auto ne pali-mijenjaj akumulator...
Ali majtori daleko ste od ispitivanja akumulatora da biste govorili kako ste sve saznali i uhvatili ste boga za...
Za vas ima termin radi i ne radi, a zašto, :bye: :bye: :bye: zabole vas!
Tako je najlakše i najpraktičnije.

Re: Akumulator!

Poslato: Sub Nov 26, 2011 7:02 pm
od dusanGT
Evo i ovo - iako u tekstu nema grubljih reči i podsmevanja "laicima", vredi pročitati da test traje oko 15 sekundi...
http://www.ehow.com/how_8096415_do-batt ... -test.html

Re: Akumulator!

Poslato: Sub Nov 26, 2011 7:59 pm
od Sauriann
Mrzi me sad da kacim grafikon sa vrednostima sa dijagnostike prilikom startovanja auta i kasnije ukljucivanja grejaca, muzike i ostalih potrosaca...tacno se vide padovi u naponu i njihove vrednosti....
Tako je sa merenjem (sem u naucne svrhe). Ne moram da znam koliko je napon tacno oslabio vec mi je dovoljno da ustanovim da ne ispunjava minimum koji je potreban. Kraj price.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Re: Akumulator!

Poslato: Sub Nov 26, 2011 8:01 pm
od dusanGT
FiatECUScan?

Re: Akumulator!

Poslato: Sub Nov 26, 2011 8:05 pm
od Sauriann
Onaj program za android, pratio sam ponasanje struje dok auto radi na parkungu a ja mu ukljucujem i iskljucujem potrosace nasumicno. Grejac zadnjeg i retrovizora ubija...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Re: Akumulator!

Poslato: Sub Nov 26, 2011 10:12 pm
od erdeljan
Takodje i grejaci sedista. Te dve stvari su najveci potrosaci...

Re: Akumulator!

Poslato: Sre Nov 30, 2011 8:18 am
od icemilos
Sauriann napisao:Mrzi me sad da kacim grafikon sa vrednostima sa dijagnostike prilikom startovanja auta i kasnije ukljucivanja grejaca, muzike i ostalih potrosaca...tacno se vide padovi u naponu i njihove vrednosti....
Tako je sa merenjem (sem u naucne svrhe). Ne moram da znam koliko je napon tacno oslabio vec mi je dovoljno da ustanovim da ne ispunjava minimum koji je potreban. Kraj price.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Baš mi je drago kad ti znaš koje su to granične vriednosti koje se traže.
Čovječe, koliko struje vučeš, koliko napon smije tada da varira je cijela matematika (koja zavisi od temperature, kapaciteta, t, struje, možda još nečeg. Tvoje je da vidiš da auto neće da upali i da mijenjaš akumulator. Mani se dijagnostike i mijenjaj akumulator ja vidim da je loš :scratch: :bluechin:

Re: Akumulator!

Poslato: Sre Nov 30, 2011 9:40 am
od Sauriann
Očigledno misliš da ako ti je svakodnevni posao vezan za rad nekog tamo akumulatora u bosanskoj elektrani treba da svi ovde misimo da si najpametniji ili šta? Pokušavaš da problem napraviš većim nego što jeste kako bi ispao pametan a pri tome si pomešao i industrije i tipove akumulatora. Gde si sve ove godine bio da nas prosvetliš.
Sve se bojim da ću tebi da nosim akumulator kako bi mi ti napravio elaborat da li valja i ne. Mi ovde razmenjujemo konkretna iskustva čoveče koja mogu da budu od koristi. Nijedan post ti nije konstruktivan, zato ili napiši nešto pametno vezano za proveru ispravnosti aklumulatora u autu i kako da kolege to odrade najbrže i najednostavnije ili prestani da smaraš kako se to "vi" u elektrani igrate i glumite ludilo.

Znači da ti pojasnim kako bi trebalo na forum izneseš neki ajde da ga nazovemo"case study":
1. Šta, kada, gde i sa čime (si lično ti, na svom autu po mogućstvu Alfi uradio)
2. Slika ili uputsvo (kako korak po korak)
3. rezultat, zaključak ili slika urađenog

Priče "(mi to ostavimo preko noći)" ostavi za kolge sa posla ili za " školu provere akumulatora" koja se uči ceo život (pošto koliko vidim misliš da je to neko ludilo).

Opet NHF kako ne bi ispalo da neko hoće od nas da ti uzima hleb (kako si napisao) ali smaraš sa pričom koja je beskorisna za ljude ovde.

Re: Akumulator!

Poslato: Sre Nov 30, 2011 10:44 am
od dovlax2
:podrzava

tačno tako ili radi ili ne radi!
ako ne radi probati da se dopuni, ako ni tada ne radi kupiš nov i gotova priča :D :D :arflag :arflag :arflag

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Dec 01, 2011 10:24 pm
od dusanGT
E sad: može li se to znati malo unapred (a ne kad neće ni da vergla...), za džabe i u roku od 15 sekundi? Može. To je poenta broj 1!
Poenta broj 2: stručnjak i majstor se razlikuju, uglavnom, u jednoj stvari: ovaj prvi razume to što radi...

Re: Akumulator!

Poslato: Pet Dec 02, 2011 7:15 am
od icemilos
dusan147 napisao:E sad: može li se to znati malo unapred (a ne kad neće ni da vergla...), za džabe i u roku od 15 sekundi? Može. To je poenta broj 1!
Poenta broj 2: stručnjak i majstor se razlikuju, uglavnom, u jednoj stvari: ovaj prvi razume to što radi...
Još bih dodao da je velika stvar znati slušati! :hello: :good:

Akomulatori..

Poslato: Pet Jan 06, 2012 3:45 pm
od alfaman_147
Dakle,koji su po vama najbolji ,vasa iskustva,cene, itd .. ? P.s Nisam pronasao slicnu temu,pa ako sam nesto propustio ne zamerite. :wave:
Ja i nemam neka iskustva jer mi je ovo prvi aFto , a i juce mi je riknuo akomulator pa bi mi dobro dosla vasa iskustva . :)

Re: Akomulatori..

Poslato: Pet Jan 06, 2012 4:06 pm
od alexa
kod mene je energizer,skoro nov,bio nov kad sam uzeo auto,stavio predhodni vlasnik..36 meseci garancija,dosta ga hvale.
Varta,mislim 40 meseci daje garanciju,ima je kao black,blue,silver za razlicite zahteve vozila..
Cini mi se i za exide da je na glasu,koja je garancija ne znam,cene ne znam.Uvek se vrtelo ~1€ za 1Ah..

Re: Akomulatori..

Poslato: Pet Jan 06, 2012 5:39 pm
od krsa156
Optima i da ne brines ;)

Re: Akomulatori..

Poslato: Pet Jan 06, 2012 9:01 pm
od Nigy
Exide - svaka preporuka. :medal:
Em su prva ugradnja za Alfe, em ti je Temerin u blizini gde mozes kupovinom od uvoznika u radnji dobiti popust. :love:
Ja sam iz BG zapalio kod njih i sa putem me je izasao jeftinije nego ovde.

Slika