Stranica 4 od 10

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sub Apr 13, 2013 11:43 pm
od spin
Negde u novembru prošle godine. Prethodno sam nazvao i zakazao dan koji mi je odgovarao. Tamo skinu, testiraju, vide šta treba da se radi i ako se slažeš, to je to. Gotovo za jedno popodne, par sati. Posle sam resetovao ECU, da bi "naučio" nove parametre.
Meni je bilo usput da odem do NS, a zahvaljujući Dušanovim vrlo jasnim i detaljnim postovima i komentarima još nekih ljudi koji su imali iskustva/čuli za servis, odlučio sam da tamo to napravim.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Apr 14, 2013 12:50 am
od marko28
Pade mi nešto na pamet, da li je moguće da je neko petljao sa mapama, tj pokušavao da overklokuje motor? Da li to može napraviti problem sa potrošnjom?

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Apr 14, 2013 8:02 am
od nidza
Naravno da može. Loša mapa može da uništi auto, a da na merenju ne donosi nikakvu dobit sem subjektivnog osećaja. Ne bi bilo loše proveriti i to.

Tapatalk HD

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Apr 14, 2013 8:28 am
od marko28
Pa zbunjuje me malo cela situacija, ako ga gazim 11l, ako vozim penzionerski isto 11l. Ajd sad provali. :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Apr 14, 2013 9:14 am
od dusanGT
Zbunjujuće je da dva bitno različita stila vožnje imaju za posledicu istu/sličnu potrošnju. Meni je potrošnja 8.0-8.5l/100km (oštra gradska vožnja, po umereno hladnom vrmenu, sa 17" gumama). Pozovi servis "Vilić" u NS ili servis "Popesku" u Bgd i ispričaj simptome - mogućnosti foruma su iscrpljene... ;)

Verovatno nije loša mapa, jer bi tada bila manja razlika između prikazane i stvarne potrošnje (prikazana potrošnja "računa" se iz mapa - bilo da su loše ili dobre).

Slično, malo je verovatno da ne valjaju termostat ili senzor temperature rashladne tečnosti, pa da ECU "misli" da je stalno hladno i ubrizgava više goriva, jer se i to čita iz mapa, a zatim iz njih i računa...

Al' kad smo se ovoliko raspisali, proveri i termostat (da li se brzo postigne "radna" temperatura rashladne tečnosti) i MAF (da li mu je izlazni napon stalno na maksimumu - oko 4.6V). Provera: MultiECUScan u vožnji, a ne "neka" dijagnostika "nekog" majstora.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Apr 14, 2013 12:38 pm
od marko28
Menjao sam termostat skoro, ali znas da sam rek.ao da mi uz termostat nije dosao senzor u jednoj temi sa termostatima. Verovatno da i on moze da zeza. Ali temperatura normalnom brzinom dostigne zeljenu vrednost.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Apr 14, 2013 2:43 pm
od marko28
Inace usled novonastale situacije sa lamelom, pocela da proklizava i smrdi, da li to moze napraviti razliku u potrosnji izmedju prave situacije i onoga sto stoji na kompu? U smislu da je mozda vec neko vreme losa, a da ja nisam primetio na vreme znake umora.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Apr 14, 2013 2:47 pm
od nidza
Malo verovatno. Rešavaj tu lamelu što pre da ne rikne zamajac, ako već nije.

Tapatalk

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Apr 14, 2013 7:50 pm
od marko28
Ne baksuziraj za zamajac. :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Apr 14, 2013 8:07 pm
od nidza
Ne baksuziram. Usled trenja se zamajac greje. Ukoliko je predugo izložen visokim temperaturama iscureće sva mast iz njega.

Tapatalk HD

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Apr 14, 2013 9:19 pm
od dusanGT
Mas' u zamajac? Stilska figura ili...?
Purke napisao:Kvarovi plivajuceg zamajca su obrnuto proporcionalni pominjanju istog na nasem forumu !!!

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Apr 14, 2013 10:19 pm
od marko28
Najnoviji update potrošnje na otvorenom, po kompu kaže 5.4, realna 6.4. Znači li to nekome nešto? I to sam ga šaltao uglavnom preko 2500 do 3000. Ista metoda merenja od čepa do čepa.
@dusanGT
Jel to znači da je nemoguće da mi lamela ošteti zamajac ili ne? Mada jedan drug mi kaže da je najverovatnije korpa, što naravno ne isključuje mogućnost da je i lamela u pitanju.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Apr 15, 2013 9:22 am
od dusanGT
Nije nemoguće da deformisana korpa loše utiče na zamajac, posebno kod "sportskih" postavki seta kvačila gde je, u cilju da se izbegne proklizavanje, pritisak lamele (preko korpe) na zamajac mnogo veći...

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Apr 15, 2013 10:20 am
od marko28
Ma menjam to pod hitno, da ne rizikujem da ne ode i zamajac, to mi nije jeftina akrobatika. Jel ti onaj podatak za potrošnju znači nešto, ili i dalje stojiš pri tome da su najverovatnije injektori?

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Apr 15, 2013 1:27 pm
od dusanGT
Sudeći po ovom najnovijem podatku (6.4l/100km) kalkulator, kojim je prethodno izračunato 11l/100km (na početku druge strane ove teme), pravi veći problem nego injektori...

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Apr 15, 2013 2:17 pm
od mmladen
nidza napisao:Ne baksuziram. Usled trenja se zamajac greje. Ukoliko je predugo izložen visokim temperaturama iscureće sva mast iz njega.

Tapatalk HD
Opet ja i ovde poimam pitanje zamajca,ja kad sam menjao lamelu promenih i zamajac jer je majstor tvrdio da je pustio nekakvu mast a sto se moglo i vidjet na zamajcu,sve ovo pisem da bih bi nacisto dal je bio ili ne u pravu(majstor) iako je zamajac imao lufta tj praznog hoda jednako kao i novi koji sam kupio.Tokom voznje,paljenja i gasenja nista nije lupkalo ni zveckalo sve dok nije lamela (druk lezaj otpao jedan dio) prouzrokovala trzanje pri kretanju.

Re: Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Apr 15, 2013 2:20 pm
od nidza
dusanGT napisao:Mas' u zamajac? Stilska figura ili...?
Purke napisao:Kvarovi plivajuceg zamajca su obrnuto proporcionalni pominjanju istog na nasem forumu !!!
Ako su lagali mene i ja lažem vas. :-) Ima pokretnih delova, nije mi neverovatno da ima neko podmazivanje.

Tapatalk HD

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Apr 15, 2013 2:37 pm
od marko28
Ali pazi ovo za 6.4 je na otvorenom putu, a ovaj prvi podatak je iz više od nedelju dana, kratkih relacija po 2-3 km-a dva puta dnevno. U slučaju kada je čisto gradska vožnja potrošnja od čepa do čepa 11l, komp pokazivao oko 7l sa žustrijom vožnjom, a oko 6.5 sa penzionerskom vožnjom. Na otvorenom 6.4l na 100km od čepa do čepa sa napomenom da me je zezala lamela verovatno, komp pokazivao 5.4l. To je rezime sa potrošnjom, pa sad ajd neki predlog. Meni ne pada ništa na pamet.

P.S. Pustite više taj zamajac, ne pominjimo ga tako olako. :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Apr 15, 2013 4:44 pm
od mmladen
Zamajac+lamela+remont dizni+turbina+prednji trap=dobar golf :)

Ja vise necu o zamajcu a ni o golfu,ne zamjerite mi

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sre Apr 24, 2013 1:50 pm
od EnricoAdams
Meni se cini da jos faktora koji mogu da prouzrokuju razliku izmedju realne i bord potrosnje osim injektora. Ja sam pre neku nedelju gledao svoje korekcije na injektorima preko Fiat EcuScan i na prva 2 sam imao korekciju 0.1 ili manju dok je na druga 2 bila 0.5-0.7, sto je sve u granicama normale, a opet imam razliku od oko 1-1.5l u odnosu na bord. Sve je to u pretezno gradskoj voznji, uskoro cu da da predjem malo vecu kilometrazu na otvorenom sa EU gorivom pa cu da vidim da li ima razlike.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sre Apr 24, 2013 4:55 pm
od dusanGT
Doziranje goriva radi ECU (i prateći hardware) na osnovu mapa za ubrizgavanje. Doziranje je zapreminsko i izražava se u [mm³/inj]. Ako se zbog dotrajalosti povećaju zapremine "komora" injektora, onda više goriva (nego što je definisano u mapama) odlazi u cilindre na sagorevanje.

Kad bi ta veća količina goriva bila lepo raspršena (u spreju) i snaga bi bila veća. Problem je što dotrajali injektori "prosipaju" gorivo - i više i lošije nego što treba.

ECU nema način da "izmeri" količinu goriva, pa je samo računa na osnovu brojeva u mapama za ubrizgavanje i koda injektora (kod odredi "Bosch" mašina, koja može da meri protok goriva kroz injektor). Kod dugo korišćenih injektora ne odgovara realnom stanju dotrajalosti, pa zato ni proračun potrošnje čiji rezultat se prikazuje na boardcompu.

Ako je u tom proračunu sadržana i pomenuta korekcija količina onda kod injektora sa "sveže" određenim kodom ne bi trebalo da bude velika razlika između realne i prikazane potrošnje.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Čet Apr 25, 2013 7:38 am
od EnricoAdams
Ok, ako mi je na injektorima "nesto" radjeno (kazem nesto jel nije klasicno ultrazvnucno ciscenje ali nisam bio ni u Bosch servisu) sto je promenilo (smanjilo) korekcije ali kod nije osvezen, to bi moglo da bude odgovorno za razliku u potrosnji? Da li i remap moze da napravi tu razliku, tj da li se prilikom remapa dira i ta mapa za ubrizgavanje?

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Čet Apr 25, 2013 12:25 pm
od dusanGT
Svaki dobar remap podrazumeva intervencije i na "mapama za gorivo" (CR pritisak, početak, trajanje i količina ubrizgavanja, ler gas...), a ECU računa potrošnju na osnovu novih vrednosti...

Uglavnom, sve (ili skoro sve) što je u "mapama za gorivo" zapisano, služi za proračun potrošnje, zajedno sa kodom.

Pitanje je: šta bi moglo još da utiče na razliku između računate i stvarne potrošnje, osim koda, realnog stanja injektora i brojeva u mapama...

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Čet Apr 25, 2013 2:19 pm
od nidza
Položaj potenciometra na papučici gasa recimo? Ako motor posle remapiranja isporučuje više snage na manje pritiska gasa, toliko će manje potrošnje da prikaže bord kompjuter u odnosu na stvarne vrednosti.

Ništa programere koji su projektovali bord kompjuter nije sprečavalo da uproste algoritam, jer remapiranje ECU nije redovna i očekivana stvar u životnom ciklusu automobila.

Po nekoj mojoj logici, bord kompjuter ima pregršt vrednosti pametnijih za ovaj proračun, nego položaj papučice gasa, ali na mnogim kolima kad se ugradi onaj skupi gedžet koji vara taj sistem, dokazano utiče na rezultat potrošnje po bordu (ne i u stvarnosti). Prema tome, verovatno većina algoritama razmatra i taj podatak.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Čet Apr 25, 2013 3:08 pm
od EnricoAdams
Meni se nekako cini da dosta voznje dok motor ne postigne radnu temperaturu moze da utice na to, tj ne znam da li je ecu dovoljno pametan pa da to precizno racuna.

Ja cu u narednih pola meseca preci nekih 4500-5000km i to sve na otvorenom, sa EU gorivom i sve ce biti duge relacije. Ako i tada bude nekog veceg odstupanja, a pod pretpostavkom da su ovi podaci iz Fiat EcuScan tacni i da je Rale dobro uradio mapu, onda mi jedino ostaje da ti kodovi injektora ne odgovaraju realnom stanju

Btw ne znam da li je ECU svestan velicine felne i gume, ili je nastelovan na 195/60/15 kod 156 konkretno
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2