Stranica 4 od 5

Re: Aditivi

Poslato: Uto Nov 28, 2017 6:48 pm
od maxy
Jbg sad. Brana kaže jedno, ti drugo. :)
Moraću sam da probam.

Re: Aditivi

Poslato: Uto Nov 28, 2017 7:12 pm
od alonso14
U mom slucaju je sprovedeno na dosta kilometara i imalo je uticaja-pozitivnog efekta. Sad verujem da varira od motora do motora itd itd. Tesko je tu sprovesti neko ozbiljno istrazivanje pa da ono lagano poklopis nekoga.

Re: Aditivi

Poslato: Uto Nov 28, 2017 7:20 pm
od maxy
Možda se benefiti ispoljavaju više na motorima koji su više prešli.

Re: Aditivi

Poslato: Uto Nov 28, 2017 7:23 pm
od BobanR
A u čemu se ogleda pozitivni uticaj?
Negde je moj zaključak da 2T ima sličan efekat kao K&N filter...placebo.
Iako cela priča iza korišćenja dvotaktola nije neutemeljena, ipak izgleda da nema pozitivnog uticaja. Sve su šanse da su ipak, na neki način, nadomeštena lubrikaciona svojstva sumpora koga ima manje u novim gorivima.
Još jednom, moram da se ogradim, nemam ideju na koji način 2T utiče na dugotrajnost motora, ali sam siguran da bez ispitivanja u kontrolisanim uslovima (u zatvorenom, na stolu) niko ne može da tvrdi da utiče na bilo koji način.
E sad, postoji jedno ispitivanje, i ne ide u prilog dvotaktolu. Ukoliko ga nađem, okačiću

Re: Aditivi

Poslato: Uto Nov 28, 2017 7:38 pm
od alonso14
Bobane, svi koji mene znaju, i voze se sa mnom, poznato im je da mi je Decibel-Meter aplikacija koju svakodnevno koristim u voznji.
Mirnoca rada, zvuk motora, to su mi jako bitno stvari.
Naspem gorivo na razlicitoj pumpi, pa kad se u noc vracam, ja sve pogasim u autu i izmerim decibele.
Pre i posle sipanja npr Marly Zenox aditiva sam premerio decibele, auto je na istom gorivu bio.
Tako sam na q2 bivsoj isto radio.
Prelazak sa Selenie stare 7000km na Marly ulje u kabini nista, kod motora 2db manje.
Pre i posle Zenoxa, u kabini i kod motora nista manje.
ED uz ovaj moj aditiv by FAM krusevac(diesel lub, 2t) u kabini 1db manje, kod motora 1db manje. Sto meni govori da se motor smirio, i utisao, a ovaj deo smirio ide u prilog decibelima u kabini.
Znaci nije ono, vozio sam Peru kaze da je Alfa tisa. A vozio sam stvarno par ljudi koji su osetili takodje isto sto i ja. U auspuh joj nisam gledao, nije dimila ni trunku ikada, pa ni tada. Potrosnja je bila niska i pre i posle, tako da tu nisam nista primetio.
Ali ono sto jesam, i sto je meni najbitnije a to je mirniji rad, jesam primetio.

KN i bilo koji taj filter moze da ima uticaj al uz odredjene prepravke, cinjenica je da ozbiljno tunirane masine po AO se mahom voze uz ''std paper air filter''.

Re: Aditivi

Poslato: Uto Nov 28, 2017 7:40 pm
od maxy
Svi aditivi koji se dodaju gorivu prilikom brendiranja goriva kao benefit navode između ostalog i optimalnu mazivost, ma šta to značilo. Ne govorim o aditivima koje mi kao potrošači dodajemo, već o onom koje prodavac dodaje.
Sa druge strane iz prve ruke imam i informacije o povećanom broju kvarova pumpi kod starijih dizela kako su izbačeni d1 i d2. Uzrok kvara je naime suvoća euro dizela. Može biti. A A možda je u pitanju starost i izrabljenost same pumpe.
Recimo da sam primetio da sa Avia gold dizelom JTD radi mirnije. U pitanju je verovatno aditiv, jer je gorivo rnp. Prodavci najčešće aditiviraju gorivo na samoj BS prema tabeli u kojoj je data razmera. Da li se na aditivu štedi, ne znam. Ali je moguće da na manje prometnim mestima ili tamo gde je gorivo jeftinije ide i manje aditiva po litru goriva. Odatle možda i razlike u našem doživljaju i iskustvu sa nekim brendom goriva.

Re: Aditivi

Poslato: Uto Nov 28, 2017 7:57 pm
od BobanR
Evo ovde najobimnije teme koja se bavi korišćenjem 2T ulja kao dodatak dizelu
http://www.freel2.com/forum/topic22434-1350.html

Pročitao sam je 2 puta, veoma pažljivo. Takođe i sve što sam pokupio čitajući tu temu sam pregledao, istražio, a i konsultovao se sa stručnjakom koji je dugo godina radio u rafineriji Beograd. U temi ovde sam preneo svoje zaključke i iskustva, kao i saznanja do kojih sam došao posrednim i neposrednim putem. Takođe sam opisao detaljno na koji način sam do istih došao (na jednom drugom forumu postojalo je sve to detaljnije, pošto u to vreme nisam pisao na arcs forumu).
E sad, ne osporavam bilo čije utiske koji su drugačiji, ali i dalje mislim da je bolje sipati namenske aditive umesto 2T ulja.

@maxy: Sam si dao odgovor na pitanje zašto se u poslednje vreme pumpe više kvare. To je negde slično kao veća smrtnost među onima rođenih 30ih godina prošlog veka, danas, nego što je bila pre 40 godina.

Re: Aditivi

Poslato: Uto Nov 28, 2017 11:19 pm
od Zika
Na zapadu je odavno odbačen D2 i ne vidim da se tamo nešto na tu temu polemisalo. Što mi reče jedan poznanik pre desetak godina svi ti stari dizeli su radili na njihovo gorivo sa smanjenim sumporom pa im ništa nije falilo.

Re: Aditivi

Poslato: Pet Dec 01, 2017 2:06 pm
od maxy
Pre d2 su odbaceni i oni koji to gorivo trose. Poenta je da li u ove nase masine sa magicnih 130 k km na km satu treba dodavati aditiv ili ne.

Re: Aditivi

Poslato: Sub Dec 02, 2017 9:28 pm
od motorhead
Repliciram sadasnji trend je 180000km....
Naravno da treba aditiva,deka kada dobije penziju kupi vi.....ili kam..... I eto ga opet je decko.

Re: Aditivi

Poslato: Sub Apr 07, 2018 10:21 am
od maxy
Pred servis sam sipao wynns extreme cleaner i to na cca 45 l goriva. Preporuka proizvođača je da se meša sa 30 do 60 l goriva. Inače, radi se o proizvodu diesel clean 3 koji je samo ime promenio. Posle toga auto put i 3500 rpm. Šta se promenilo? Motor radi malo tiše, nestale su vibracije na volanu, manje vibracija prilikom polaska, čak i na izuzetno niskim obrtajima, za nijansu bolji odziv na gasu. Naravno, efekti se ne ispoljavaju odmah posle sipanja, nego postepeno. Čekam da potroši skoro svo gorivo i onda pravac na mali servis.
Nisam imao problema sa autom, već sam preventivno sipao.

Re: Aditivi

Poslato: Uto Apr 10, 2018 1:04 pm
od voosaa
maxy napisao: Posle toga auto put i 3500 rpm.
Da nije ipak imao efekta "italian tuning" umesto aditiva ? :D

Re: Aditivi

Poslato: Uto Apr 10, 2018 2:29 pm
od maxy
Pa nije baš, italijanski tjuning probam povremeno (posebno volim uzbrdice :) ), ali sem izduvavanja gareži nisam baš primetio neki benefit, posebno gledajući vibracije. Bar deo zasluga nosi i 3500 rpm.
Pao sam na rezervu pa ću uskoro na točenje goriva, posle čega će se videti da li aditiv pomaže samo dok ga ima u rezervoaru ili ima produženo dejstvo.

Re: Aditivi

Poslato: Pon Dec 17, 2018 10:30 pm
od Zika
Gorivo sa aditivima i bez

Slika

Re: Aditivi

Poslato: Uto Dec 18, 2018 5:04 am
od bums85
a milion puta sam cuo da treba kupiti aditiviran dizel kad je temperatura u minusu :)

Re: Aditivi

Poslato: Uto Dec 18, 2018 8:52 am
od freedom
Znači pravac MOL i običan :D

Re: Aditivi

Poslato: Uto Dec 18, 2018 1:53 pm
od maxy
Ko je gledao emisiju čuo je da sa porastom otpornosti na niske temperature pada cetanski broj.
Realno u BG i svim malo većim gradovima je i ovaj "najgori" dizel u pogledu zamrzavanja odličan. Uz to, radi se o novembarskom dizelu. Za decembar, januar i februar se malo menja sadržaj aditiva pa će otpornost biti veća. Ovi sa Peštera moraju da vode računa, a mi i ne moramo mnogo.

Inače aditiv za smanjivanje tačke mržnjenja nema nikakve veze sa onim što mi zovemo aditivirano gorivo, jer se radi o drugom tipu aditiva.

Re: Aditivi

Poslato: Uto Dec 18, 2018 9:36 pm
od Zika
Norme po evropi

Slika

Analiza od prošle godine

Slika

Marketing

Slika

Slika

i pitanje za kraj što prodaju toliko loše gorivo ?

Re: Aditivi

Poslato: Uto Dec 18, 2018 10:55 pm
od Uzicanin
Zika napisao:Gorivo sa aditivima i bez

Slika
Za NIS provereno znam da ledi na manjem minusu nego obican evro dizel. G-Drive je uglavnom klasicna navlakusa, a verujem da je tako i na ostalim pumpama... Ne pitajte kako znam

Re: Aditivi

Poslato: Sre Dec 19, 2018 12:41 am
od milosnbgd
Meni je pricao lik koji radi na sipanju tog aditiva u Nisu, kaze da je isto gorivo s tim da u G drive ide 14l aditiva po toni goriva...

Re: Aditivi

Poslato: Sre Dec 19, 2018 10:51 am
od Zika
Ortak što vozi cisternu kaže da manje sipa. Puno manje.

Re: Aditivi

Poslato: Sre Dec 19, 2018 12:45 pm
od maxy
Sve zavisi od aditiva, pa se tako i količina aditiva razlikuje. Ide od 0.2 l/t pa na dalje. U pitanju je koncentrovani aditiv jače koncentracije u odnosu na ovaj što se kupuje na BS (tipa wyns i sl.). Aditivi kao što su wynns i slični nisu pogodni za stalnu upotrebu, već povremenu, na svakih par hiljada km, dok se oni jači (npr wynns extreme cleaner) preporučuju na 10000 km, pa je i to razlog zašto se malo aditiva dodaje prilikom procesa aditiviranja goriva.
Sa druge strane, mora se voditi računa i o eko normama pa se ne sme preterivati u aditiviranju.

Re: Aditivi

Poslato: Sre Dec 19, 2018 12:55 pm
od milosnbgd
Pojma nemam, mozda lupa gluposti...Tako mi je rekao. Mozda ja nisam dobro razumeo

Re: Aditivi

Poslato: Sre Dec 19, 2018 1:07 pm
od maxy
Pre će biti na cisternu. Aditiv se dodaje prilikom pretakanja iz cisterne u tank na BS. Ako je po toni, onda nesrećniku ima da puknu leđa od tegljenja aditiva :D

U svakom slučaju nije ni bitno, na to kao kupci ne možemo uticati niti znati, već samo verovati onome što nam kažu :D

Re: Aditivi

Poslato: Sre Dec 19, 2018 1:10 pm
od milosnbgd
Onda laze ovaj, rekao je da je bas on radi ona tome i da je sipao... hahaha