Tuning

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Tuning

Sre Dec 29, 2010 5:37 pm

evo ja se prvi javljam za tih 60 konja od 200+ eura :D
-olaksavanje zamajca:do 10 konja =20ak eura.
:rotfl: izvini ali davno se nisam lepse nasmejao
ko te je slagao da zamajcem dobijas konje??? :blink: i objasani mi kako molim te?

dalje, odakle ti ovi podaci da glava daje 20 konja, katalizator 5 itd.? :blink: to su relativne stvari i tesko se mogu reci ovako napamet, sve zavisi kako se, sta i koliko odradi, neko moze da ti uradi glavu u fulu a da ne dobijes ni par konja a ima glava koje ce itekako dati performansu, nije dovoljno izbusiti kanale i olaksati ventile i imas 20 konja, nije dovoljno staviti drugu izduvnu granu i imas 10 konja, treba malo vise nauke za takve dobitke kao i za kompletan tjuning, nisi racunao da nekim doradama od kojih nesto dobijes takodje nesto mozes i da izgubis i da neke stvari ne idu jedna sa drugom tek onako, sve ima svoje zasto i zato ;)
ispade da za 300 eura ima 100 konja na proste stavke koje mozes malte ne i kuci da odradis :rolleyes: sta mislis zasto tjuneri uzimaju onolike pare za svoj rad i delove :D , nije to bas tako kako mislis, mozda ces ti imati subjektivan osecaj da posle tog tvog tjuninga ima 50 konja ali bitno je sta konjometar (dyno) pokaze, posle nekih stavki koje se odrade auto ce sigurno biti drugaciji na gasu ali ne znaci da si dobio KONJE vec nesto drugo! ;)
ljudi se cesto frljaju ciframa i konjima ko da se oni dobijaju udarcem dlana o dlan, znas li sta na nekm motorima moras sve da odradis i puknes koju lovu da bi dobio 50 ili 100 konja.
za najlaksi i najbrzi dobitak snage ugradis turbinu i chip i eto resenja ali nije poenta u tome, vec od atmo motora napraviti nesto, zato takvi trkacki motori i kostaju pravo malo bogatstvo ;)
pazi ovako, sklapanje motora za jednu alfu 147 kup ili 156 gr.N sa minimalnim doradama motora(zbog homologacije) i nekih cca 40ak konja dobitka je svojevremeno kostalo oko 2500-3000 eura u IT, znaci da je tako lako bilo dobiti tih 40 konja ne bi kostalo toliko ;)
dobro tu je malo veca cifra zato sto je auto radjen po homologaciji pa je poenta uz sto manje prepravki dobiti sto vise snage a to obicno vise kosta nego da budzis sta stignes ali hocu da kazem da ako hoces nesto kvalitetno odradjeno i pri tom dobijes to sto zelis od performansi onda moras da platis i da se potrudis, a lako je skinutu filter i staviti pecurku, zameniti lonac, olaksati zamajac i terati dalje, ali uzmi sve to odradi pa premeri snagu motora i videces sta si dobio, sve u svemu nista ;)
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Sre Dec 29, 2010 6:21 pm

Ja sam rekao "teorija"...
Dakle sve zavisi kako se odradi.
Ako previse olaksas zamajac moze da pukne i nisi nista dobio vec izgubio...
Ako stavisa "pecurku" na mjesto izlozeno toplom vazduhu,nisi dobio vec izgubio...
Ako skidanjem kata shebes lambda sondu opet nisi dobio vec izgubio...
Ako stvis neku suplju mapu za ecu opet si izgubio...
Ako lose obrijes "glavu" imaces neravnomjerno sagorijevanje benzina i neuravnotezen rad i opet si izgubio...
Opet kazem za dobitak snage-teoretski...
Motori za trke kostaju koliko kostaju jer su na njima elementi od titanijuma i ko zna kakvih sve ne legura i izvlace mnogo vise ks po litru nego sto bi neki atmo "kucne" izrade mogao izvuci...
Kostaju toliko zato sto moraju podnijeti vece opterecenje nego sto ce 99% nasih auta ikad istrpjeti,mada sve to znas i sam,mozda cak i bolje od mene...
Ali-ovo je moja teorija...
:)
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
StefanMih
Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
Lokacija: Podgorica
Postovi: 418
Pridružio se: Uto Avg 10, 2010 8:50 pm

Re: Tuning

Sre Dec 29, 2010 8:57 pm

Abi, za jedno, nadam se, 20tak dana cu sklopiti motor, radim manje vishe to shto si nabrojao...ako od tih 60KS bude 10-15 ja sam potpuno zadovoljan :grin:
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: Tuning

Sre Dec 29, 2010 10:16 pm

shumi legendo, nasmejao si me... hahaha
Slika
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 9:17 am

U pravu ste momci,izglupirao sam se,ali mi je drago da sam Vas barem nasmijao,sad pred ove praznike :rotfl:
Znaci:
Svi ovi nasi trkaci sa jugicima,astrama i ostalim kolima koja rade za trke su budale jbt,toliko rada oko 15 konja ;) kakvi idioti,zar ne hahaha
Stefke,ako to radis zbog 15 konja,bolje da ne rizikujes i shebes nesto ;)
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 10:23 am

Nemojte ubijati coveka u pojam. Postoje sitnice koje uvek mogu doneti ili jednostavno osloboditi snagu, svaki auto ponaosob. Najvise snage se u startu dobije ako je automobil ispravan. A zatim i male izmene na raznim segmentima, evo mog primera.

Meni je auto posle sklapanja isao 8.2 sec.
Protokomer nije bio ispravan 100% - zamenjen za drugi.
Ubacen kraci prenosni odnos diferencijala.
Zamenjena kompletna usisna grana + stavljen K&N jer za originalni nemam mesta.

Prakticno jedina izmena u odnosu na fabricku varijantu je sto imam malko kraci prenos, brdo rotirajuce mase u vidu dva zamajca i malo laksi rwd automobil nego sto je 164-ka. Merenje posle ovih izmena je pokazalo 6.7 sec. Ostalo mi je jos da probam merenje i sa uzim usisnim cevima, koje daju malo vise momenta. Sve ovo me je kostalo nekih 200 eur, sa napomenom da mi je Vladaromeo poklonio prokletomer. :drink
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 10:49 am

Sad idu konstatacije:1,5 sec samo zbog toga!!!Nemoguce,sigurno ti nije ispravan cajger,gps,stoperica :glare:
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 11:06 am

cek da se razjasnimo, sve je to ok sto se tice stoperice i da ce auto lakse da se zavrti i ubrza sa nekim "prostim i brzim" modifikacijama ali ja sam samo rekao da nije lako dobiti konje a posebno ne ovoliko koliko je šumi odokativno rekao i sa kakvim modifikacijama, to je poenta price i nista drugo ;)
uvek volim da se umesam u pricu gde neko pocne da se frlja konjima i njutn metrima kao da se svuda oko nas nalaze samo ih treba uhvatiti i baciti pod haubu :D pa volim da mi se i objasni kako se to radi da i ja probam posto ocigledno ne znam za taj nacin :D
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 11:57 am

Brate,opet ponavljam moja teorija,a "moja" ne mora da znaci "ispravna"...
Bitno je da ste vi poceli da se smijete,sto nije ni malo drugarski,kolegijalno itd,umjesto da kad vidite da "lupam" kazete:"Polako,nije to bas tako,zbog toga i toga" i iznesete neku svoju teoriju i prosvijetlite nas-jer sigurno nisam jedini koji ovako razmislja,vi izigravate Enza Ferrarija-mada nebitno...
Brusenjem glave se povecava kompresija,pa se u manjem prostoru dobija jaca detonacija smjese...
Olaksavanjem ventila dobija se laksa "pokretljivost" ventila pri nizim obrtajima pa auto ima bolji odziv na gas i samim tim-startnije je...
Olaksavanjem zamajca,auto takodje dobija na ubrzanju,ne dobija se konjaza bukvalno,ali ono sto se dobije je ekvivalentno nekom dobitku konja,kolikom zavisi od toga koliko se olaksa isti...
Cipovanjem se "menadzment" motora penje na malo ekstremniji nivo i sikoriscava se ostatak snage koji je fabrika ostavila kao rezervu zbog razlicitih uslova eksploatisanja motora i kvaliteta goriva...
Skidanjem fabrickog filtera vazduha koji je u stvari od posebne vrste papira i ima malu propusnu moc i montiranjem "pecurke",motoru se omogucava bolje disanje,bolji dotok vazduha (koji je jednako bitan kao i benzin-ako ne i bitniji) i bolji odziv na gas jer se motor manje "napreze" da povuce odredjenu litrazu vazduha.
:wave:
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
StefanMih
Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
Lokacija: Podgorica
Postovi: 418
Pridružio se: Uto Avg 10, 2010 8:50 pm

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 12:37 pm

Stefke,ako to radis zbog 15 konja,bolje da ne rizikujes i shebes nesto ;)
Ne brini ti druzhe, u rukama mandusica vuka, svaka je puska ubojita :rotfl:

Pushtio je dihtung glave, karike poshle i gumice ventila itd pa sam se odluchio da izvadim i rastavim motor...a i ~220K bez otvaranja je pregurao....Znam da ce mi vracanje svega u fabricke specifikacije/odstupanja donjeti vishe snage nego taj tuning, ali kad je vec otvoreno radim sve... ;)

15KS nije malo na motoru koji fabrichki ima 103 (radim boxericu) i vrlo je osjetno....+60KS necu gledat bez turbine/kompresora (a to je mnogo para zato shto dosta dijelova motora ne mogu da izdrzhe to pa se moraju zamijeniti jachim) ;)


Shto se tiche brushenja glave, vecina ljudi ce reci - "proshiri portove"...a to ce zapravo u fast road motoru koji pokushavash napraviti vishe shtete nego koristi jer su, bar kod Alfi, glave prilichno dobro konstruisane i shirenje portova ce dovesti do toga da se vazduh u istima zadrzhava tj sporije krece zato shto sam ventil tj. otvor dok je isti otvoren nije dovoljno velik da bi toliko vazduha proshlo kroz isti...Tako da je s brushenjem portova najbolje zadrzhati se na zaobljavanju oshtrih ivica i svemu shto stoji na put vazduha....Naravno ima smisla i shiriti port ali kad se uz to radi konverzija na vece ventile....Takodje poliranje portova ima smisla raditi sve do dizne, poslije dizne bi trebalo ostaviti bar grad80 hrapavo zbog goriva koje ostane tj. ne prodje do komore za sagorijevanje...Od svega toga, najvishe bi se trebalo zadrzhati na poledjini sica jer to mjesto predstavlja najvecu prepreku prolasku vazduha...Ovo se sve odnosi na usisni port.....shto se tiche izduvnog, poliranje kolko god ocesh i ostavljanje poledjine sica oshtro jer doprinosi smanjenju "vracanja" izduvnih gasova
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 12:46 pm

SCHUMACHER napisao:Sad idu konstatacije:1,5 sec samo zbog toga!!!Nemoguce,sigurno ti nije ispravan cajger,gps,stoperica :glare:
Ako jedna sprava poput Racelogic-a nije adekvatna, onda je problem do toga ali je jedna te ista koriscena u oba slucaja - neka razlika postoji. Paradoks je u celoj prici sto sam tih 6.7s izmerio samo u jednom prolazu dok sam 8.2s merio iz vise puta. Znaci moze se verovatno napraviti i 6.5s.

Cela poenta je najpre ispravan auto, pa dalje sa modifikacijama. Zao mi je sto nisam ostavio stari usis i duzi menjac pa merio tada, pa sa promenom samo usisa itd itd..

Sto se tice zamajca, da ne tupim mnogo; http://www.pumaracing.co.uk/FLYWHEEL.htm

Ima dobitaka koji su negde fantasticni, a negde od sekundarnog znacaja.
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 12:51 pm

Kako da ne,osvjezavanje motora ce ti definitivno vratiti snagu izgubljenu godinama eksploatisanja...
Sto se portovanja tice-sve je relativno,i vrlo lako moze vise da se izgubi nego da se dobije i posao zahtijeva iskustvo i preciznost...
Portovanje nisam gore naveo iz razloga sto nije ni malo jeftino i ne moze se bas tako lako odraditi,a i ne svrstavam ga u "laksi" tjuning jer zahtijeva vise novca,vremena i znanja nego one stavke koje sam gore naveo,a i o portovanju ima par tema nize...

@Laki:Vjerujem ti ja,nego kazem,pojavice se neko sa komentarom tog tipa...
E sad posto je malo ko kompetentan da to kaze "javno",sigurno ce pomisliti u sebi...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 2:14 pm

SCHUMACHER napisao:Brate,opet ponavljam moja teorija,a "moja" ne mora da znaci "ispravna"...
Bitno je da ste vi poceli da se smijete,sto nije ni malo drugarski,kolegijalno itd,umjesto da kad vidite da "lupam" kazete:"Polako,nije to bas tako,zbog toga i toga" i iznesete neku svoju teoriju i prosvijetlite nas-jer sigurno nisam jedini koji ovako razmislja,vi izigravate Enza Ferrarija-mada nebitno...
nije bilo nikakve lose namere u smislu da te neko uvredi, ismeva i sl. ja sam se iz srca i iskreno nasmejao na ono sa zamjcem i pokusao da ti lepo objasnim bez ikakvog podje*avanja kako si ti izgleda shvatio i ja sebe ne smatram nikakvim znalcem i ne znam kakvim majstorom za tjuning, mehaniku i sl. ali smatram da sam dosta upucen u tu tematiku a sa druge strane naravno da ne znam sve jer svakog dana covek uči i sazna više ;) tako da opsti se i uzivaj :wave:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 2:34 pm

Nema frke fratello,znam za salu,daleko od toga da sam se naljutio,samo sam konstatovao ovo sto si ti citirao...
:beerchug:
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 3:44 pm

SCHUMACHER napisao:@Laki:Vjerujem ti ja,nego kazem,pojavice se neko sa komentarom tog tipa...
E sad posto je malo ko kompetentan da to kaze "javno",sigurno ce pomisliti u sebi...
Hehe, ne kazem da ne verujes. Meni je bitno da napomenem koju sam mernu opremu koristio i sta sam uradio pre i posle testiranja. Da je meni neko napisao ovih par modifikacija i izmereno vreme gledajuci iz sadasnje perspektive, bez problema bih mu platio taj najobicniji savet.

Istrazujuci sam, bespotrebno sam potrosio oko 180eur i nekih 6-8h rada.
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4656
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 11:09 pm

Laki,mogu li kod tebe da dovezem moj :quadrifoglio na tuning???Tebi to ide od ruke. :beerchug:
Shumi,malo si ti ono preforsirao,al da se sve ono odradi,i da se sve dobro uklopi,mislim da bi tu bilo jako dobrog dobitka.Al,2.0 8v tako lijepo ide....tako da bih ja tu nesto minimalno odradio,bez otvaranja.Mislim na tvoj 2.0 koji spremno ceka. :wave:
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 11:14 pm

shumi, mojne da se ljutis, malo smo se nasalili na tvoj racun! :D

reci cu i ja koju... kad pricamo o olaksavanju tu se moze poprilicno kilograma skinuti, sad... ti si olaksavanjem komponenti dobio mogucnost da ti se motor vise vrti, tj moze da ode lakse u obrtaje kao i da se zavrti u jos vece obrtaje... pitanje je sad da li ti imas hardver za vece obrtaje? ok naveo si lakse ventile, verovatno mislis na ventile sa tanjim stablom, tu ti jos trebaju tvrdje opruge, mehanicki podizaci, o bregastim da ne pricam... ovim zahvatom ja verujem da je dobitak od 10-20 ks, donji deo motora nisam ni spomenuo... a cena? minimum 500e - nus pojava je manje momenta nize kao i povecana potrosnja, gradska voznja ti se moze smuciti kod ovakvog setapa, krece se kao pocetnik, uvek moras da drzis masinu visoko i non stop vracas u nizu i nizu... to je naporno, podseca me na moju 'cvaju' 125ccm koja ne ide nikako do 7000, a onda me pokida do 12000 obrtaja, dakle samo za stazu... moze ali za drugi auto koji se vozi vikendom...

sto se tice filtera, sve sam probao r-a-z-l-i-k-e n-e-m-a, motor vise urla i to je sve.
sa chipom sam dobio samo kasniju blokadu i mozda jednog konja :) (dzabe kasnija blokada kad nemam hardver za vecu turu)
dobitak sa podizanjem stepena je evidentan i iznosi otprilike 1-3% po stepenu.
evo jednog zanimljivog teksta na tu temu:

Code: Obeleži sve

The change in horsepower due to the change in compression ratio is relative but not directly proportional. That is to say that a change from 8:1 to 9:1 will give you a larger increase than would the change from 13:1 to 14:1.
I seem to recall for every one point change around 7:1, that is the change from 7:1 to 8:1, would be slightly more than a 3% power increase. Once you get up to around 13:1, that same one point change is only good for about a 1.5% power increase.
The rule of thumb for the compression ratios run in most street engines is: for every point change in the compression ratio your power output will change by 2%. Using this rule of thumb on an engine that produces 100hp, every 1 point change in compression ratio will result in approx. a 2hp change in output. 
Slika
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Tuning

Čet Dec 30, 2010 11:35 pm

darko qv napisao:Laki,mogu li kod tebe da dovezem moj :quadrifoglio na tuning???Tebi to ide od ruke. :beerchug:
:D

Sav moj "tuning" je u swap-u + neke sitnice u okviru normalnog budzeta. No replacement for displacement. :beer:
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Tuning

Pet Dec 31, 2010 2:04 am

cifre za ozbiljan tjuning su ogromne a dobici relativno mali po pitanju konja kad pricamo o atmo motorima, ako uzmemo primer juga kog je šumi pomenuo par postova ranije i ako je to reper nekog "jeftinijeg" tjuninga jel mozes verovati da se za dobitak od cca 35 konja mora platiti 1500 eura(na konto onog da su trkaci ludi sto bacaju pare na male dobitke u konjazi, nisu ludi nego jednostavno tako mora ako hoces kvalitetan tjuning i maksimalnu performansu na papriru i u praksi), znaci to je cifra za kompletan motor za hibrida koji ima oko 90 konja, samo glavu da odradis u fulu kosta oko 200e, za grane npr. mikišon uzima oko 70e da ih razbusi i izpolira ;)(realno same grane nista ne znace, tek u celom sklopu imaju ulogu) a kad sve saberemo dobijes "samo" 35 konja za velikih 1500 eura, a taj hibrid do 100tke stize za ispod 8 sec sto je duplo brze od serije ali naravno nije sve u konjazi vec i u olaksavanju, prenosu, drugom obimu tocka, itd.
a zamisli koje su tek cifre za motor od SP-a koji ima do 80ak konja vise od serije(primer 147ice) a cifra izrazena u desetinama hiljada eura, o ST-u necu ni da pricam. sve ovo opet vraca na pricu da nije moguce izvuci 60 konja za manje od 300e, mozda je moguce na papiru tj u slobodnoj proceni ali u praksi tesko gotovo nemoguce
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
necromancer
Garaža: Alfa romeo 156 2.0
Lokacija: Beograd
Postovi: 93
Pridružio se: Ned Feb 01, 2009 8:00 am

Re: Tuning

Pet Dec 31, 2010 12:26 pm

Bez promene bregastih osovina je jako tesko dobiti neka znacajna poboljsanja.
Same bregaste nisu jeftine ali sa njima dolaze do izrazaja svi prethodni radovi na motoru i svakako vrede sve pare, to je moja sledeca stavka (kad se dodje do nekih para)

Postoje razni "stage-ovi" bregasti, koliko podize ventile, koliko dugo ih drzi otvorene itd.
Te stvari odredjuju dalji rad motora i upotrebljivost istog, jer ako uzmete najostriju bregastu sva snaga odlazi u najvise obrtaje, dok u malim obtajima motor jednostavno nema snage i samim tim je neupotrebljiv za svakodnevnu voznju. Treba napraviti kompromis ukoliko slazete motor za svaki dan, da ima elasticnost na manjim obrtajima i vecu snagu na visim nego pre.
Kod 2.0ts 16 postoje ostrije bregaste na kojima se zadrzava varijator i sa njima imate elasticnost motora i na malim obrtajima, dok na jos ostrijim je izbacen varijator, jer bi bio preveliki lift i udario bi klip u ventil, ali sa njima je motor mrtav na manjim obrtajima, ali kad zavrti, to je neka druga prica.
Korisnikov avatar
sibin
Garaža: 5,4L
Lokacija: bgd
Postovi: 1656
Pridružio se: Uto Feb 16, 2010 1:12 pm

Re: Tuning

Pet Dec 31, 2010 12:39 pm

ja bih rekao kao najeftinija i meni najbolja varijanta (najvise konja za pare) "N2O"
Korisnikov avatar
necromancer
Garaža: Alfa romeo 156 2.0
Lokacija: Beograd
Postovi: 93
Pridružio se: Ned Feb 01, 2009 8:00 am

Re: Tuning

Pet Dec 31, 2010 5:42 pm

Pa sve zavisi, dobar nitro sa 4 dizne kosta oko hiljadu evra sto nije malo, naravno postoje jeftiniji sa jednom diznom, ali daju manje snage i nisu bas pouzdani koliko znam, mogu da uniste motor.
Nisam neki pristalica nitra iz razloga sto vecom snagom raspolazes kratko vreme, dok se ne potrosi, dok na ovim preradama o kojim pricamo imas stalno vecu snagu.
Nitro bih stavio tek na kraju kad zavrsim sve oko motora, nikako prvo njega.
To je bar moje misljenje.
Korisnikov avatar
StefanMih
Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
Lokacija: Podgorica
Postovi: 418
Pridružio se: Uto Avg 10, 2010 8:50 pm

Re: Tuning

Pet Dec 31, 2010 9:14 pm

N2O ?

Po meni totalna budalashtina, bez za drag trke...uvijek sam prije za "uvijanje" po brdima nego izigravanje ne znam chega po nekakvom aerodromu ili sl....a i Alfa se slazhe :D

Na brdu, na stazi itd, N2O je beskoristan...

Za te pare (N2O valjan nije jeftin) se mozhe odraditi u kucnoj radinosti i kompresor/turbo (dobro mozhda ne bash za te pare) shto je mnogo korisnija stvarchica :)
Korisnikov avatar
sibin
Garaža: 5,4L
Lokacija: bgd
Postovi: 1656
Pridružio se: Uto Feb 16, 2010 1:12 pm

Re: Tuning

Sub Jan 01, 2011 4:03 am

za nase motore sto mi vozimo ne treba nitro sa 4 dizne dovoljan je i sa jednom i cena nije oko 1000e dosta je jeftiniji i ne razvaljuje motor ako ne preterujes sa snagom. a sto se tice voznji po brdima i krivinama meni je mojih 150ks sasvim dovoljno ali za pravce n2o je vrh pogotovo sto ne forsiras motor stalno nego samo kad treba. :wave:
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4656
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Tuning

Sub Jan 01, 2011 12:18 pm

necromancer napisao:Bez promene bregastih osovina je jako tesko dobiti neka znacajna poboljsanja.
Same bregaste nisu jeftine ali sa njima dolaze do izrazaja svi prethodni radovi na motoru i svakako vrede sve pare, to je moja sledeca stavka (kad se dodje do nekih para)

Postoje razni "stage-ovi" bregasti, koliko podize ventile, koliko dugo ih drzi otvorene itd.
Te stvari odredjuju dalji rad motora i upotrebljivost istog, jer ako uzmete najostriju bregastu sva snaga odlazi u najvise obrtaje, dok u malim obtajima motor jednostavno nema snage i samim tim je neupotrebljiv za svakodnevnu voznju. Treba napraviti kompromis ukoliko slazete motor za svaki dan, da ima elasticnost na manjim obrtajima i vecu snagu na visim nego pre.
Kod 2.0ts 16 postoje ostrije bregaste na kojima se zadrzava varijator i sa njima imate elasticnost motora i na malim obrtajima, dok na jos ostrijim je izbacen varijator, jer bi bio preveliki lift i udario bi klip u ventil, ali sa njima je motor mrtav na manjim obrtajima, ali kad zavrti, to je neka druga prica.
Koliko uopste kostaju neke ROAD bregaste? :scratch:
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF

Povratak na “Squadra Corse”