Sve o svemu

Offtopic, kafenisanje, itd...
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1864
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 1:02 pm

Ja u globalu nemam nista protiv nikoga ko vozi po autoputu jer ja tamo ne idem :D Nista gore od pravog puta :roll:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
tadicd
Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
Lokacija: Beograd
Postovi: 326
Pridružio se: Sub Nov 16, 2013 12:56 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 1:45 pm

Molime te, smiri tenziju, nemoj da se nerviraš što nas ima par koji ne delimo mišljenje sa tobom na ovu temu :)

Razumem da nemaš prava/uticaja na Đorđevića, nemam ni ja i to je ok. Na brzinu kojom ću se kretati imam pravo/uticaj i taj uticaj savesno koristim, kao i ti nadam se. Da li je nešto upitno - pa upitno je. Sve je upitno. Nemamo istraživanja, fokus grupe, statistike, proračune, referendume - niti ćemo imati. Imamo samo svoje iskustvo i svoju pamet i umeće. Zašto ti ovo kažem: pogrešno si razumeo, ja ne procenjujem "koja je maksimalna brzina kojom se vozi na autoputu". Ja sam podelio podatak kolika je maksimalna brzina kojom JA vozim maksimalno na autoputu. Prošlo vreme kad smo bili klinci i palili se. U svetlu toga, nemoj ni u jednom trenutku da sumnjaš u moje pravo i u moj uticaj.

Tema za debatu koju predlažeš mi je krajnje u duhu "da li bi pre naguzio Branu Crnčevića ili Srbijanku Turajlić... Odgovor je sasvim logičan, u bilo kom od ta dva, pod uslovom da je u njemu i Vesna Zmijanac :)) Šalu na stranu, ali same skupe gume ti pomažu samo malo više od osveštavanja automobila. To nije jedini faktor u jednačini. Imaš još i kolovoz, kolotrag, vodu, naftu, zemlju, Turčina u šleperu na tempomatu, 0.4 bara manje u jednoj gumi, propalu viljušku ili ležaj, abs, ars, esp, distronic, magla, xenon, rosa, pre-safe, kera, taštu na mestu suvozača, penzionera na kolovozu...

Nije isto voziti nov automobil premijum klase i krša kao što su ova naša kola, da ne pominjem stojadina, to stoji, ali ni nov automobil premijum klase nije garancija uspešnog dolaska na destinaciju, niti od nesposobnog može da napravi odličnog vozača, ima još toliko faktora koji trebaju da utiču na procenu brzine kretanja. Uspevaju i ljudi u S-Klasi od 100+ hiljada da naprave i karambol, a ponekad i da izginu.

I još jednu stvar da ti kažem, i ovo da shvatiš krajnje ozbiljno, slobodno i kao direktnu pretnju: na ovom mestu sam završio svaku priču na ovu temu. Voljan sam da razumenu mišljenja nastavimo SAMO i tek nakon što se lično upoznamo, i to strogo uz pivo, a naljutiću se ako budeš odbio! :)

Kolegijalni pozdrav, a svima želim bezbednu vožnju, piiiip radare, glava je bitna! :)
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1864
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 1:52 pm

Sta ti druze imas protiv Stojadina?
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
tadicd
Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
Lokacija: Beograd
Postovi: 326
Pridružio se: Sub Nov 16, 2013 12:56 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 1:54 pm

Ništa efikasno, samo Specijala priznajem! :)
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 1:57 pm

koji god auto da imam ili sam imao nisam vozio preko ogranicenja ako i prekoracim to je 130, ali generalno vozim 120 po satu (sto je realno i manje za par km) umem da zgazim i produvam auto u visim obrtajima na trenutke ali opet ne preko 160 i ne duze od par km, imam drugare i poznanike koji voze porodicu u kolima i voze 170-80 dobar deo puta (naravno imali su susrete sa presretacima) po meni je to ludost, ma koliko dobar auto vozio sranje mozes da napravis i sa 80 na sat a sa velikim brzinama samo izazivas sudbinu tako da ja licno nemam nista protiv ovog merenja prosecne brzine i ako se to def uvede, mene ne pogadja a oni koji vole da jure neka nastave ali ce morati da prave pauze na benz. pumpama i sl. objektima sto opet nije lose, pospesujemo privredu, jer nece niko da sedi pola sata u kolima mora bar kafu da popije :)
inace nisam od onih koji psuju kad ih neko preleti sa 50 razlike, svako neka vozi kako hoce ako mene ne ugrozava.
pravac majstori su uvek najbrzi vozaci :) mene samo krivina zanima :coolguy:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
CoyoteKG
Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1650
Pridružio se: Sub Dec 03, 2011 5:13 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 2:25 pm

ovo je tema sve o svemu, dakle nije jasno definisana, i ako se prosiri malo na diskusiju o brzinama gde je i kolega @tadicd izrekao svoje misljenje, ne vidim razlog da ga neko ucutkuje i stopira i "usmerava" diskusiju
Evo i ja se slazem u potpunosti sa tadicd. :)
Vozim do 140, nekad i manje, retko kad brze. OK, desilo se da ga "produvam" par puta i mnogo vise, ali to je bukvalno na 20-30 sec i time se ne ponosim.

Što se tiče toga, imamo pravo samo da komentarišemo gde je logično da je ograničenje 100, a gde 60, ali sam siguran da ta ograničenja nisu nalupana bezveze, nego je postojao neki razlog. I ne verujem da je razlog eto tek tako da bi postavili radar i punili budzet.

Što se tiče našeg autoputa, da se podigne ograničenje na 140km/h, mislim da to baš i nije realno. Ne znam ni jednu zemlju gde je 140, uglavnom je 120 i 130. I u tim zemljama je autoput takav da sa našim ne može ni po čemu da se poredi.
Kakvi nam je asfalt, i mostovi na autoputu? Kad pređem sa 120 km/h preko spojeva na tim mostova dijafragma samo što mi ne izleti na usta ako se nisam nadao i spremio za skok.
Da ne pričam o tome da otkad sam spustio auto, psujem sve redom kad uđem u Srbiju iz Mađarske ili Rumunije.
Samo eto deonica kod NS kod Rode... da li je realno da takav put bude?
I neko priča da je 120 km/h malo...
Još malo pa će biti kao u Makedoniji, koliko je njima beše oko 100 km/h?
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 2:29 pm

@tadicd:
Izgleda da si se meni direktno obratio, pa je red da odgovorim.
Prvo, ne vidim da bilo kakvu tenziju treba da smanjujem, ja se ni najmanje nisam iznervirao, niti bilo koji od mojih komentara ukazuje na nešto takvo
Drugo, Naravno da ti sebi treba da određuješ ograničenja, to i jeste poenta onoga što sam rekao. Ono šta ne možeš je da ih određuješ meni, odnosno, ne možeš da kažeš "140kmh je OK zato što se ja osećam bezbedno na toj brzini, a sve preko je divljanje". Divljanje je sve preko 120 ili nije ništa. Ja se potpuno bezbedno i udobno osećam na 180, ali ne mogu da kažem da je to OK, a sve ostalo je nenormalno. Poenta je da ti nisi reper za dozvoljenu brzinu na autoputu ništa više od mene ili onoga što vozi 240. Zato sam i rekao da je debata na ovu temu iluzorna. Svi mi imamo svoje navike i granice.
Što se tiče tvog komentara vezanog za gume, nadam se da se šališ, pa ne bih dalje komentarisao.
Nastavak debate uživo podržavam, ali što se piva tiče, isključivo bezalkoholno :drink
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1864
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 2:46 pm

Nije bilo problema dok su se vozile Fice, Tristaci i Stojadini :D
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 2:49 pm

Moj utisak je da će oni koji su vozili ciljano prebrzo biti još više ohrabreni da divljaju (jer ce misliti da je broj presretača smanjen i sl.) a da će se kažnjavati narod koji prekorači prosek minimalno. Naš auto put nije bajan ali nije ni toliko loš da ne možeš da voziš bezbedno preko 120 odnosno 130-140 koliko dosta ljudi vozi jer znaju da se toleriše od strane presretača.

Naravno onaj ko je do sada imao da plati (npr. stranci) i vezu da pocepa kaznu će i dalje nastaviti, na njih ovo ne utiče. Broj tih ljudi se neće smanjiti. Kad saberete sve ovo jasan je kakav će biti efekat akcije.
Btw. većina saobraćajki se dešava na magistralnim putevaima a ne na nauto putu.
Korisnikov avatar
tadicd
Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
Lokacija: Beograd
Postovi: 326
Pridružio se: Sub Nov 16, 2013 12:56 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 3:47 pm

@BobanR:
za prvo, ne zameri, dešava se razlika u doživljaju tona preko tastature. ne zameram ni ja.

Drugo: ti si pomešao izgleda nečije pisanje sa mojim, ili se opasno ne razumemo ovde...nema veze, ne ide ovako.

Niko ovde ne ubeđuje nikoga, razmenjujemo mišljenja i razmenjujemo ih do one granice dokle imamo uljudnu diskusiju, bez natezanja, cinizma, drskosti. To su osnove pristojne, uljudne komunikacije. Ne određujem ti ja ništa (kao što ni ti meni ne određuješ, uostalom) slobodni smo, imamo svoja mišljanja, jednako smo slobodni da ih iskažemo i da se međusobno slušamo ili ignorišemo.

Ali zaključak na kraju ti je skroz ok ("svi imamo svoje granice i navike"), na kraju ćemo još i da se složimo oko ponečega, samo se nećemo nikad složiti da je divljanje = prekoračenje :)

Što se komentara za gume tiče, šalio sam se jedino za Vesnu Zmijanac, jbg, ko će da pegla tu babu... :) ovo ostalo sve stoji kako sam rekao, iz mog ugla. Gume jesu važan faktor bezbedne vožnje, ali nisu jedini i dobre gume ne eliminišu sve ostale faktore, pogotovo kad je neprilagođena brzina u pitanju.

pivo može i bezalkoholno, može i klaker, može i zova, dok se smeju ljudi sve je ok :)
još jednom, pozdrav!
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 3:51 pm

Put kočenja za naša vozila je sa 50 km/h oko 9 m, sa 60 km/h 13,8, sa 100 km/h 38,4 m, 130 km/h 64,9 m i sa 150 km/h 86,4. Neki manje neki više, zavisi i svega živog stanja kočnica, koliko su tople, samih kočionih pločica, penumatika, podloge / kolovoza, suv, mokar, sneg / led i naravno kako ko energično stiska pedalu kočnice. Druga priča je vreme reakcije dok čovek vidi situaciju, ukapira da treba da koči i dok ne krene da koči i opet koliko energično koči (neka istaživanja pokazala ne dovoljno).

I posle sve ovog smatram da je na našem auto putu sasvim bezbedno voziti 150.
Daleko veću opasnost predstavljaju ti što kad krenu da pretiču ne procenjuju dobro , ne daju migavce, pretiču sa 5-6 km/h većom brzinom a već ih pretiče drugo vozilo....
I bez lažnih moralista.
Slika
Korisnikov avatar
Nicola Romeo
BANOVAN
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 150ks '06
--------------------------------
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 115ks '02
--------------------------------
Ex Alfa Romeo 156 SW 2.0TS 16v 155ks '00.
--------------------------------
Lokacija: Zvezdara
Lokacija: Beograd
Postovi: 2252
Pridružio se: Sre Avg 31, 2011 9:15 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 4:46 pm

Slika
Slika
Što ja nekad popijem, nekima teško je preplivati!!!
Korisnikov avatar
Alfanatic
Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
......................................
Lokacija: Indjija
Postovi: 6613
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 3:40 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 5:01 pm

Mislim da su pravila igre jasna (ma koliko bila logična ili ne), te da svako treba da proceni kako će da se ponaša u odgovarajućoj situaciji bez da svoje mišljenje nameće kao jedino ispravno. Nevezano za raspravu bilo kakvog tipa takođe verujem da će svako nastaviti da se ponaša onako kako sam misli da treba.

Ono što meni najviše bode oči jesu ograničenja, kako generalno za vrstu i tip puteva, tako i ona ciljana za određene deonice puta. Ograničenja se decenijama drže na jednom te istom nivou, dok sa druge strane tehnika i tehnologija napreduju. Ukoliko je ograničenje na autoputu 120 km/h dok je prosečno vozilo po kome se određuju cifre bio neki Stojadin bez ABS-a, danas uobičajenih bezbednosnih sistema, sa vrlo dugačkim zaustavnim putem, nekako mi nije logično da isti nivo važi i danas kada su Stojadini i slični gotovo iščezli sa puteva i kada prosečno vozilo ima daleko bolje karakteristike ne samo u smislu brzine koju može da dostigne, već i u vezi aktivne i pasivne bezbednosti, boljih kočnica, nemerljivo kraćeg zaustavnog puta i tako dalje.

Cilj bi trebao biti da se protok saobraćaja ubrza uz održanje neophodne bezbednosti pa smatram da se u tom smislu granica komotno može makar simbolično pomeriti, pre svega na autoputevima i magistralnim putevima. O kilometarskim savršeno ravnim i pravim mostovima sa nametnutim ograničenjem od 50 km/h, ravničarskim deonicama od 60 km/h i slično da i ne govorim. Jednostavno napredak tehnologije u autoindustriji je makar toliko vidljiv da se te granice mogu malo pomeriti.

To naravno ne podrazumeva da svako mora da vozi maksimalno dozvoljenom brzinom bez obzira na stanje sopstvenog vozila i svako treba da ima dovoljno mozga i savesti da brzinu pilagodi stanju sopstvenog vozila i onome kako se lično oseća za volanom. Verujem da bi bilo manje nervoze na putevima uz to neko simbolično podizanje ograničenja (o čemu čitam da razmišljaju i nadležni!), ali uz još rigoroznije kontrole prekoračenja takvih limita, rad na podizanju kulture u saobraćaju i pre svega na insistiranju držanja pravilnog odstojanja i obaveznog korišćenja svetlosne signalizacije koja kao da je u poslednje vreme postala nepoželjna kod jednog dela bahatih vozača.
Brzinske limite ne bih dirao na osetljivim gradskim deonicama oko škola i na mestima gde primat trebaju imati pešaci i drugi učesnici u saobraćaju, odnosno tu bih bio još rigorozniji. Naravno, valjalo bi polako iskorenjivati praksu sačekuša na totalno bezbednim mestima sa ograničenjima smišljenim samo za skupljanje harača, dok na mnoge crne tačke i dokazano opasne deonice niko ne obraća pažnju.

Ko se sa ovim ne slaže može odmah da mi udari kontru, ali ovo je samo jedno razmišljanje na temu koje neće ni mrvicu uticati na one koji o nama "brinu" i odlučuju :)
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
Korisnikov avatar
MWDP
Drug Član
Drug Član
Garaža: Mercedes CLS350CDI
ex Spider 2.0 TS
ex Brera 2.4
ex 166 2.4
Lokacija: BG
Postovi: 1536
Pridružio se: Uto Maj 10, 2016 3:25 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 5:14 pm

Ne vredi ni Ferari, za vikend sam išao autoputem, Turci se prebace u levu traku i voze 80, a u desnoj kamioni...
Korisnikov avatar
MareKG
Garaža: Alfa Romeo GT JTDm
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 1036
Pridružio se: Ned Dec 20, 2015 6:56 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 7:15 pm

Naš autoput je horor, ne znam kako neko može da vozi 200 km/h uopšte, krpačina do krpačine, oni gvozdeni prelazi koji vire 5 cm i više od samog puta, ne znaš ni sam kad će da naidje neka rupčaga pa da je odvališ. Vrlo su kratke deonice gde je apsolutno ravno pa da možeš malo da poteraš auto, ostatak je strahota
Korisnikov avatar
Macola
Garaža: AR 147 1.6 105
Lokacija: Zrenjanin
Postovi: 583
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 4:01 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 8:06 pm

Jedno pitanje za one koji smatraju da su sposobni da sami procene koja je brzina bezbedna: da li postoje ljudi koji smatraju da imaju neku sposobnost, a da je u stvari ne poseduju? Jel ste sretali već takve? Ja svakodnevno.

To što neko misli da nešto zna, ume i može meni ne znači ništa. Kao ni onima koje su takvi ubili na putu.

Neko reče nema istraživanja i podataka. Postoje planine istraživanja i podataka kojima se bave čitave nauke.

Evo primera vezano za ovaj detalj samopouzdanja: https://sr.wikipedia.org/wiki/Daning%E2 ... erov_efekt

To je što se tiče psihologije. Što se tiče fizike, uzmite na primer ovo u razmatranje: što je više postavljeno ograničenje brzine (ili veći broj onih koji ga nepoštuju) veća je varijabilnost brzina vozila na tom putu, što svakako povećava rizik od nezgode. Da konkretizujem: situacija preticanja kamiona koji ide 80 koju su neki iskarikirano spomenuli. Kad ja krenem da ga pretičem sa 120 (a ne sa 85 kako neki karikiraju) često se dešava da se praktično iznenada, jer ide abnormalnom brzinom od na primer 190, pojavi neko iza i krene da blinka i nabija mi se u zadnji deo. Dakle, da ne bude zabune, dao sam žmigavac, proverio iza pre nego što sam krenuo u preticanje što sam morao da uradim značajno ranije jer je i razlika u brzini između mene i kamiona značajna i nisam mogao precizno procenim brzinu nekoga ko je u tom trenutku bio 200-300 metara iza mene (naročito noću). Svi dobro znate da u praksi oni koji idu 180 smatraju da imaju pravo prvenstva i da im se svako ispred mora istog časa skloniti kako zna i ume jer nemaju nameru da smanjuju svoju veličanstvenu i superiornu brzinu.

E vidite mene boli štikla što neko želi da ide 190. Onaj ko ide mnogo većom brzinom od propisane, suprotno široko rasprostranjenom mišljenju, nema ni pravno ni logičko ni moralno ni bilo koje drugo pravo prvenstva.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 8:42 pm

Macola napisao:Jedno pitanje za one koji smatraju da su sposobni da sami procene koja je brzina bezbedna: da li postoje ljudi koji smatraju da imaju neku sposobnost, a da je u stvari ne poseduju? Jel ste sretali već takve? Ja svakodnevno.
Ako izuzmemo 95% muškaraca u Srbiji koji za sebe smatraju da su a) najbolji ljubavnici i b) najbolji vozači, zaista ne srećem puno ljudi koji pate od poremećaja koji si naveo. Kad se već pozivaš na psihologiju, trebalo bi da znaš da se srž rešavanja većine psiholoških problema svodi na izgradnju samopouzdanja, pa je glupo sad da ljudima rušiš nešto što je teško stečeno.
Ima jedan vic koji dobro opisuje mentalitet ljudi ovde...Pitali Srbina da li zna da svira trubu, a odgovor je bio "možda znam, nisam probao".
Niko tebi ne kaže da ne treba da pretičeš kamion brzinom pri kojoj se osećaš sigurno, dokle god pogledaš u retrovizor i koristiš propisanu signalizaciju. Lično, kad vozim neto brže od 120, uvek uzimam u obzir da će neko od vozača iz desne trake krenuti u preticanje, bez ikakve najave i gledanja u retrovizor, te se tako i ponašam.
Kao što rekoh, svako treba da vozi u granicama mogućnosti, kako svojih, tako i automobila.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1864
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 8:50 pm

Mislim da je prvi problem taj da se kod nas veruje u to da kad nesto platis, onda to moras da dobijes... Placanje polaganja za vozacku dozvolu treba da vazi za uslugu obocavanja, a ne papir... Dobar deo vozaca nije upoznat ni sa osnovnim propisima u saobracaju a jos manje zna neke osnovne zakone fizike.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
tadicd
Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
Lokacija: Beograd
Postovi: 326
Pridružio se: Sub Nov 16, 2013 12:56 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 9:03 pm

Nije problem toliko u skolama, bar nije bio kad sam ja polagao, problem je sto se te dobre stvari izgube posle par godina kod većine vozača. Da ne pricamo o polaganju za 100eur ... Aj da vidimo sad svi ovde da uzmemo nanovo da polažemo da li bismo polozili iz prve? Bila bi interesantna statistika, mogu da se kladim :-)
Korisnikov avatar
junky01
Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT
Lokacija: Krusevac
Lokacija: Krusevac
Postovi: 1732
Pridružio se: Sub Avg 04, 2012 1:25 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 9:18 pm

Aj` i ja da se ukljucim i da pravim guzvu kao na auto putu :D
OK, u proseku vozim malo iznad proseka ;) mada volim i da ga nagazim kada mi dodje.
Medjutim i pored toga i mene nervira kada mi se neko nabije u dupe i blicka, tad mi dodje da jos smanjim brzinu...naravno to ne radim, malo ubzam i trudim se da sto pre oslobodim traku.
A sto se tice "harikiranja", cinjenica je da ljudi stvarno preticu kamion sa 5-10 km/h vise i da ih zabole za one iza, znaju da ulete u poslednjem trenutku u brzu traku...a opravdenje je "pa dao sam zmigavac".
No nije me to nateralo da krenem da piskaram.
Aj citiracu Noleta, i da napomenem da se slazem sa njim, da ne bude da ga prozivam...da ne bude replika na repliku, na repliku.... hahaha
nole1985 napisao:Ovo je počelo samo na kraku Šimanovci-Šid, a sve je još uvek u fazi testiranja...još uvek nema kažnjavanja i neće ga biti do nove godine sigurno.Na drugim deonicama po Srbiji još uvek nema merenja prosečne brzine. Namera je, pre svega, da se ograniče vozači koji su zacrtali da 'moraju' deonicu od XY km da pređu za duplo manje vremena od vremena predviđenog krećući se maksimalno dozvoljenom brzinom, dok će ostali koji budu jedan deo vozili npr 180kmh a onda naprave pauzu na pumpi i sl. biti sankcionisani uz pomoć presretača, kojih će kako najavljuju biti još više nego do sad. Vozilo će se registovati na ulazu putem kamera, očitava se registarski broj i vreme ulaska, i isto tako na izlazu...što će reći, Bobane, kartica nije bitna u celoj priči, možeš da je izgubiš slobodno, stići će ti 'čestitka' poštom. :) Tačno je da se ovome može doskočiti pravljenjem pauze, ali svakako više neće moći deonica od 120km da se prelazi za pola sata, već će morati na istoj da se provede sat vremena, ma gde god...

Novina je Ibarska magistrala, gde će biti povećan broj presretača koji beleže prekoračenje brzine i u dolasku i u odlasku, dakle, u oba smera u vožnji, i koji neće biti u obavezi da zaustave vozilo u prekršaju već će kazna biti slata na adresu vlasnika kao i za mnoge druge prekršaje.


Inače, kod nas u Kraljevu, već dve-tri nedelje patrole u civilnim automobilima non stop kruže gradom i fotografišu-snimaju (video zapis) iz vozila u pokretu svako nepropisno zaustavljeno ili parkirano vozilo, bez stajanja, i bez obaveštavanja dok Vam poštar ne donese obaveštenje na adresu. Dobili su dnevnu kvotu koja uopšte nije mala. :club:
Sta je poenta, mi smo se raspisali o dozvoljenoj brzini, nadljudslim sposobnostima upravljanja, srpskom inatu...
Nije problem prilagoditi se brzini, postovati pravila, to je OK, problem je sto se sve uredbe donose da uzmu novac i da za uzvrat nista ne pruze. Putevi sve losiji, zakrpe jos gore( a progledamo kada ih stave jer odvaljujemo tockoce u medjuvremenu) ali njih iskreno zabole.
Aj dok nisam zaboravio poentu hahaha ...ovaj uvelicani deo me malo zacnuo i potvrdio ono sto govorim.
Ti, kao presretac ili sta vec ides iza mene i vidis da pravim prekrsaj ali me ne zautavljas, ne,ti mi neces pisati kaznu i uredno naplatiti na licu mesta i time spreciti u tome sto radim, vec ces kaznu poslati postom i ostavices me na putu da divljam i da tim povecam mogucnost da napravim tesku saobracajku sa nezeljenim ishodom.
E to je strasno. :fight_twak:
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 10:06 pm

Ako se se krećeš kao što kažeš, konstantno 120 km/h i pretičeš šleper koji se kreće 80 km/h (10 km/h više od dozvoljene) i da kreneš 50 metara iza šlepera u manevar preticanja sa tom razlikom u brzini (40 km/h ili 11,1 m/s) ti bi trebao da pretekneš šleper (18,75 m) i da se vratiš u traku za oko 7-8 sekundi pri tome vozilo koje je bilo iza tebe 200m-300m i video si da ti se približava daleko većom brzinom znači kreće se 190 km/h a to je za oko 70 km/h ili 19,4 m/s njemu će u tom momentu trebati 12-13 s do 15 sekundi da te sustigne (ovo su neke brzinske kalkulacije). Onda i treba da ti blica.

To je već ometanje, jer nikad ne znaš zbog čega neko juri. Može da bude hitan slučaj ili neko sl. vozilo ili neka dileja koja će te isprangijati za bezveze.

Auto put je pregledan i ako se prati saobraćaj takve situacije ne bi smele da se dešavaju koliko god da neko vozi preko ograničenja. Isto tako si dužan pre davanja migavca i kretanja i bilo kakvu radnju da se uveriš da nikog nećeš da ometaš.

I po noći naravno jer kad stekneš dovoljno iskustva i samopouzdanja možeš da proceniš udaljenost vozila iza i brzinu kojom se približava .
Slika
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 10:14 pm

U saobraćaju sam maksimalno korektan i uvek puštam da brži nesmetano prođe. To zašto, kako i koliko brže ne tiče me se.
I kad sustižem sporo vozilo već u daljini pratim da nije neko brži iza mene i ako vidim da ću da mu zasmetam ili bilo šta slično smanjim brzinu dok taj ne prođe. Ili iskoristim blagodeti JTD torqa izvršim preticanje i vratim se u desnu traku.

Toliko.
Slika
Korisnikov avatar
Macola
Garaža: AR 147 1.6 105
Lokacija: Zrenjanin
Postovi: 583
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 4:01 pm

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 10:40 pm

Dakle, ako uprostimo ovu situaciju, jedan od vozača mora da smanji brzinu. Po tebi onaj koji poštuje propise, a onaj koji ih krši biva nagrađen prednošću. To je zakon jačeg, beskrupuloznijeg, bezobzirnijeg, koji u ovoj zemlji ima mnogo pristalica.

Jedan promil onih koji jurcaju možda ima neki opravdan razlog. Sve ostalo je jedan oblik nasilničke vožnje.

Kršenje propisa i zakona se spušta na još niži nivo kada se opravdava.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 10:56 pm

Ti njega ometaš tako što mu ulaziš u traku. Zar ne ?
I pri tome praviš prekršaj koji može da ima posledice.
On će odgovarati za prekoračenje brzine i samo to a ti ?

A da ne pričam da je to često izvor nemilih scena na putevima. Koje lako prerastu u ozbiljnije incidente.

To ti generalno ne treba, ko juri nek ide.
Slika
Korisnikov avatar
Shanirani
Contact:
Garaža: 156 2.0 TS
Lokacija: Blace
Postovi: 5423
Pridružio se: Uto Jun 18, 2013 8:47 am

Re: Sve o svemu

Pon Jul 31, 2017 11:07 pm

A zasto jednostavno ne bi pustili te sto zure i cao.
Ne vidim zasto bi se mlatili oko neceg takvog...

Povratak na “Cafeteria da Romeo”