Stranica 293 od 368

Re: Sve o svemu

Poslato: Ned Jul 30, 2017 7:41 pm
od BobanR
Tablice očitava odavno, nije to ništa novo, ali sam 100% siguran da neće proveravati kada neko izgubi karticu... ali testiraćemo :D

Sve o svemu

Poslato: Ned Jul 30, 2017 8:17 pm
od Sava
Ocitava tablice, ali se milion puta dogodilo da ih lose ocita i izbaci neku glupost umesto tablice...

Re: Sve o svemu

Poslato: Ned Jul 30, 2017 9:04 pm
od Zika
Evo šta kaže PRAVILNIK O MERILIMA BRZINE VOZILA U SAOBRAĆAJU

http://www.paragraf.rs/propisi/pravilni ... acaju.html
Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuju zahtevi za merila brzine vozila u saobraćaju, način utvrđivanja ispunjenosti tih zahteva, označavanje merila brzine vozila u saobraćaju, tehnička dokumentacija, način ispitivanja tipa merila brzine vozila u saobraćaju, metode merenja, kao i način i uslovi overavanja merila brzine vozila u saobraćaju.

Član 2

Ovaj pravilnik primenjuje se na merila brzine vozila u drumskom saobraćaju koja se koriste u funkciji kontrole i bezbednosti saobraćaja.


Član 4

Pod merilima se smatraju:

1) radarska merila, koja brzinu kontrolisanog vozila određuju na osnovu Doplerovog efekta (u daljem tekstu: radari);

2) laserska merila, koja rastojanje i brzinu kontrolisanog vozila određuju na osnovu merenja vremena prostiranja laserskih impulsa reflektovanih od kontrolisanog vozila (u daljem tekstu: lidari);

3) merila sa čvrsto ugrađenim senzorima, koji brzinu kontrolisanog vozila određuju na osnovu merenja vremena prolaza kontrolisanog vozila između dva ili više čvrsto ugrađenih senzora (u daljem tekstu: senzorska merila).

Radari prema načinu upotrebe mogu biti:

1) ručni radari;

2) radari ugrađeni iznad ili pored puta;

3) radari ugrađeni u vozila.

Član 10

Senzorska merila mere brzinu metodom stacionarnog merenja, automatski sa/ili bez nadzora.

Senzorsku jedinicu čine najmanje dva senzora koja su ugrađena u put u jednoj saobraćajnoj traci na tačno određenom rastojanju.

Senzorska jedinica je podzemnim kablom povezana sa ostalim delovima senzorskog merila koji su postavljeni u kućište na stub pored puta.
Koliko znam rampe nisu žičano vezane tako da ta priča u nastavku lagano pada.

Re: Sve o svemu

Poslato: Ned Jul 30, 2017 9:07 pm
od tadicd
Ne pada nista u vodu... oni su drzava, donece I neki podzakonski akt ako ima treba, a po meni, citajuci ovo - ne treba im.

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 8:37 am
od CoyoteKG
Meni je skroz OK ova mera.
Doduše ja sam jedan od onih koji voze oko 140 km/h.
Vidim da ću morati u auto da ugradim neki tempomat da bih bio na 120, jer ni ne primetim kad prekoračim.
A mogli su da dignu ograničenje na 130km/h i tolerancija 7% sto je blizu 140, i svima super :).


Nego me i dalje buni, sta ako se bracni par napravi blesav, treba da popiju kaznu, muz kaze, "ja sam vozio po ogranicenjima, pa smo se zamenili na pola puta, a ona je vozila kao sumanuta". I isto tvrdi i supruga...
Ko ce da popije kaznu? Da li je ispravno pisati vlasniku automobila ili onome ko je u tom momentu za volanom?
Koliko sam nesto cuo ranije, radar kad te tako snimi, pa stigne na kucnu adresu, uz to snimanje budu i fotografije kao dokaz ko je bio za volanom?
U CH ne posalju odmah, ali ako se bunis posalju i fotografije, ali onda to i naplate.

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 8:43 am
od BobanR
Stiže vlasniku automobila obaveštenje sa fotografijama. U obaveštenju se daje 8 dana da vlasnik ode i potvrdi da je on/ona vozio, ili da informacije o onome ko jeste. Poželjno je i da donese potpisanu izjavu od učinioca prekršaja, ukoliko je u mogućnosti.

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 9:44 am
od nole1985
Ovo je počelo samo na kraku Šimanovci-Šid, a sve je još uvek u fazi testiranja...još uvek nema kažnjavanja i neće ga biti do nove godine sigurno.Na drugim deonicama po Srbiji još uvek nema merenja prosečne brzine. Namera je, pre svega, da se ograniče vozači koji su zacrtali da 'moraju' deonicu od XY km da pređu za duplo manje vremena od vremena predviđenog krećući se maksimalno dozvoljenom brzinom, dok će ostali koji budu jedan deo vozili npr 180kmh a onda naprave pauzu na pumpi i sl. biti sankcionisani uz pomoć presretača, kojih će kako najavljuju biti još više nego do sad. Vozilo će se registovati na ulazu putem kamera, očitava se registarski broj i vreme ulaska, i isto tako na izlazu...što će reći, Bobane, kartica nije bitna u celoj priči, možeš da je izgubiš slobodno, stići će ti 'čestitka' poštom. :) Tačno je da se ovome može doskočiti pravljenjem pauze, ali svakako više neće moći deonica od 120km da se prelazi za pola sata, već će morati na istoj da se provede sat vremena, ma gde god...

Novina je Ibarska magistrala, gde će biti povećan broj presretača koji beleže prekoračenje brzine i u dolasku i u odlasku, dakle, u oba smera u vožnji, i koji neće biti u obavezi da zaustave vozilo u prekršaju već će kazna biti slata na adresu vlasnika kao i za mnoge druge prekršaje.


Inače, kod nas u Kraljevu, već dve-tri nedelje patrole u civilnim automobilima non stop kruže gradom i fotografišu-snimaju (video zapis) iz vozila u pokretu svako nepropisno zaustavljeno ili parkirano vozilo, bez stajanja, i bez obaveštavanja dok Vam poštar ne donese obaveštenje na adresu. Dobili su dnevnu kvotu koja uopšte nije mala. :club:

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 10:01 am
od BobanR
Ukoliko budu samo čitali tablice, onda bi mogli da ukinu uzimanje kartica i bespotrebno trošenje papira
Opet, kao neko ko voli da povremeno požuri do destinacije, nadam se da će se naći neka prečica :D
Što se tiče pooštravanja kontrole saobraćaja, apsolutno sam za, a za kupovinu vozila koje patrolira gradom i šalje čestitke onima koji bahato parkiraju, učestvovao bih lično, putem samodoprinosa(mlađi nek google-aju).

Poslato: Pon Jul 31, 2017 10:15 am
od ChobbyJTD
Zašto bi iko vozio brže od 130-140?
Potpuno je besmisleno a uz to i nebezbedno.

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 10:30 am
od BobanR
Zašto bi vozio i 140, kad smo kod toga? To je prekoračenje brzine, a i ta brzina je prilično nebezbedna, na primer, u slučaju pucanja gume.
Mislim da ne bi trebalo da pokrećemo pitanje zašto neko drugi radi neke stvari. Stvar izbora. Za one koji se ne pridržavaju ograničenja, postoje mehanizmi kažnjavanja. Ništa lepše nego kad voziš 130, a neko proleti pored tebe, ali zato ga vidiš na sledećem stajalištu iza belog BMW-a dok mu drug u uniformi uzima podatke.

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 10:31 am
od tadicd
I ja sam za poštovanje brzine. Autoput - 140 max, sve preko toga je glava u torbi, nebitno kakav auto vozio. Nepotrebno lučenje znoja.

Što se tiče poštovanja brzine u gradu/magistrali i slično, odmah ću da počnem da poštujem čim budu besmislena ograničenja iskorigovali, kao i isprekidane i pune. Prekjuče se vraćam ibarskom od Raške do Kraljeva i krstim se po ko zna koji put zašto je 50% magistrale pogrešno obeleženo: isprekidana stoji gde treba puna da bude i to dupla, ograničenja 80 na deonici gde ne želim preko 60, s druge strane 60 gde može 100...

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 10:37 am
od tadicd
@BobanR: kome se kockice poklope, njega neće biti ni na 60 km/h...nema to puno veze sa ograničenjem i neograničenjem... ne voli bog više ljude koji idu brzinom koja je zarezana, nema tu garancije...

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 10:44 am
od BobanR
Poštovanje ograničenja je 120, max. Ne možeš ti da ocenjuješ koja je "bezbedna" brzina. Ograničenje je tu, a ti ga poštuješ ili ne. I definitivno ima veze koji auto voziš, a uz to i koje gume, kočnice, koja je deonica autoputa u pitanju... Ja se trudim da prilagodim brzinu i način vožnje uslovima na putu i automobilu koji vozim. Kad preteram, tu je presretač da me opomene, uzme podatke i naplati kaznu.
Još jednom, glupo je da otvaramo temu zašto neko misli da je 160kmh bezbedno, dok neko vozi 110kmh autoputem

Poslato: Pon Jul 31, 2017 10:56 am
od ChobbyJTD
Znači ako je put ekstra i voziš dobar auto ok je da se vozi 200?
Super ako je tako.

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 11:01 am
od Shanirani
To je stvar izbora. Mozes da vozis ispod ogranicenja u sporoj traci i ne smetas nikome i teras svoju pricu, ili da vozis dosta iznad ogranicenja i da rizikujes da ti pisu kaznu i da "rizikujes" svoj i tudji zivot.
Ista takva situacija je i na autobanu. Jeste bolji put, ali da li je 150kmh+ bolji od naseg? hm?

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 11:02 am
od BobanR
I dalje mislim da treba da izbegnemo temu šta ko smatra bezbednom brzinom. Meni je nelogično da neko po gradu divlja i jurca. Gore je ako u zoni škole proletiš sa 80 nego sa 220 na autoputu. To je moje mišljenje. I da se ja pitam, kamere bi osvanule upravo na takvim mestima.
Ali to nije tema. Tema je novouvedeni sistem kontrole brzine na autoputu, a ne kojom brzinom svako od nas vozi i misli da bi trebalo da se vozi.

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 11:02 am
od YUgisa
Ma autobahn i ne treba ni tehnologija za merenje :D

Inace sam gledao studije da u saobracaju sto manje ogranicenja ima, to je bezbednije :D Jer ljudi kad ne mogu uopste da ocekuju sta drugi moze da radi voze pazljivije, ovako ocekujes da onaj vozi 120, a ustvari ide 80 ili ide 150 pa se gresi u proceni... Ili po gradovima da se ukida bankina da vozila i pesaci idu ravnopravno po kolovozu.

Kod nas u saobracaju mislim da je najveci problem inat... Prvo sto onaj ko ide preko ogranicenja misli da svi ostali treba da mu se sklone momentalno pa i ovi sto idu po ogranicenju i ispod sto i kad mogu da se sklone teraju inat zasto neko mora da ide brze od njih i namerno blokiraju ili ne obracaju paznju...

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 11:03 am
od Caca
Očitava tablice već neko vreme. Ne na svim naplatnim ramama. Za sada samo na "većim". Juče sam pitala inkasanta jer se na nekim isečcima pojavljuje u dnu prosečna brzina. Odgovor je glasio: samo ako je preko dozvoljene. Ukoliko je prosečna brzina ispod 120 neće ni pisati na isečku.
Juče načelnik saobraajne izjaavio da sistem od danas 31.07. funkcionise na naplatnoj rampi Šimanovci a da će postepeno i ostale biti povezane u sistem....

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 11:06 am
od BobanR
YUgisa napisao: Kod nas u saobracaju mislim da je najveci problem inat... Prvo sto onaj ko ide preko ogranicenja misli da svi ostali treba da mu se sklone momentalno pa i ovi sto idu po ogranicenju i ispod sto i kad mogu da se sklone teraju inat zasto neko mora da ide brze od njih i namerno blokiraju ili ne obracaju paznju...
:podrzava

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 11:12 am
od tadicd
Poštujem tvoje mišljenje ali se sa njim ne slažem. Apsolutno da mogu i trebam da ocenim. To je dužnost i odgovornost svakog vozača. Pogotovo ako je moja ocena da maksimalnu brzinu kretanja prilagodim ispod one brzine na tabli. To je bezbedna vožnja, poštovanje saputnika, drugih vozača i automobila. Uz taj manir dajem sebi i zadržavam pravo da vozim 140 gde je pravac k'o lenjirom udaren. I to je maksimum koji vozim na javnim putevima. Automobil nema apsolutno nikakve veze, ni gume, ni kočnice, ni suspenzija ni nitro ni ništa. Ne na javnom putu, pogotovo ne na našim nazovi putevima.

Ko voli da se trka imamo Navak, blizu je i Hungaroring, na maloj stazi je lepo da se vozi, a nije nešto ni skupo. Bio, probao, i 160 i 250, pocepao komplet guma, okačio slike na instagram, tagovao prijatelje, i vratio se nazad za Beograd brzinom 135km/h zato što sam tako ocenio da je bezbedno :)

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 11:17 am
od BobanR
Tvoje pravo da proceniš koja je maksimalna brzina kojom se vozi na autoputu je jednako mom pravu da Saši Đorđeviću sastavim tim za EP. Niko ne može ni tebi ni meni da zabrani da imamo mišljenje na zadate teme, ali relevantnost istih je upitna.
Možemo da debatujemo da li je bezbednije 140 sa zmskim gumama starim 5 godina ili 200 sa novim UHP (premium brenda). Budi iskren, u kom bi autu radije bio?

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 11:24 am
od edin
Koliko vidim, upravu se obojica...
tadic da imamo pravo da samostalno procenjujemo bezbednu brzinu, a boban da stanje automobila apsolutno I'ma uticaja na bezbednu brzinu kretanja.

I jedno moje zapazanje za pojmove koje ljudi cesto poistovevuju, a to su preterivanje sa brzinom, tj prebrza voznja, i prekoracenje brzine, ta dva apsolutno nisu isti pojmovi.

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 11:29 am
od Sauriann
Ja uglavnom vozim brže na auto putu pazeći na presretače ali mi ovo neće predstavljati neko posebno ograničenje. Obično pred put moram da tankam pa ću pauzu svakako pravim od sada na nekoj pumpi koja je na auto putu. Inače ne vozim brzo da bih brže stigao ili žurim već jednostavno jer to želim u tom trenutku i volim brže da vozim. U 99% slučaja je to izazvano činjenicom da mi je bezbednije da vozim 140 - 160 nego da se na 120-130 guram i trćim u koloni sa kojkakvim moralim gromadama od vozača koji pljuju po svima koji prekorače 120 (karakterišu ih kao manijake). Em što levom trakom obilaze sa 90 autobus koji ide 85 em sto ne koriste migavce i retrovizore.
Automobili su se mnogo promenili što se sigurnosti i osećaja u vožnji tiče tako da nemam nameru da poštujem ograničenje od 120kmh koje nije menjano pola veka. Ako podignu na 140 ovo rešenje bi imalo smisla, u suprotnom će oni koji voze brzo da bi probali auto ili iz zabave voziti još brže i namenski praviti pauzu. Dobićemo efekat da se neće više plašiti ni presretača računajući da će ih biti manje jer sada rampe mere prosek.

p.s da ne pominjem što će prosek vozača sa enp biti svakako veći po defaultu.

Poslato: Pon Jul 31, 2017 11:55 am
od ChobbyJTD
Ovo moralne gromade je pretpostavljam upućeno meni i kolegi koji smo protiv divljanja po auto putu.
S tobom se oko brzine ne bih upuštao u raspravu jer koliko sam shvatio ti i žena ste vozili 180 po autoputu s mali detetom pozadi.
Meni je to van svake pameti ali ovde ću završiti s pisanjem da se ne bi svađali bez potrebe.
Očigledno nemamo svi isto mišljenje oko brzine i to je ok, da smo svi isti oko čega bi se raspravljali :)

Re: Sve o svemu

Poslato: Pon Jul 31, 2017 12:03 pm
od Sauriann
@ChobbyJTD: "moralne gromade" nisu upućene nikome sa ovog topika. Napadaš me bez potrebe, iskuliraj malo. Uostalom ja sam kao neko ko brže vozi po auto putu izneo svoje mišljenje a tebe nigde nisam prozvao. Lep pozdrav.