Stranica 28 od 66
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sre Feb 06, 2013 2:25 pm
od JaMaL
Auspuh... pogled na napred od lonca... nista ne viri nigde... i vidis dole stitnik do kartera kako stoji...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sre Feb 06, 2013 3:50 pm
od JaMaL
Pazi sto se tice rally verzija verujem da su samo imale drugacije amorte i roll cage sve ostalo nema razloga da se menja mnogo samo presteluje u to vreme...
A realno nisam siguran da je fabrika zvanicno ikada ucestvovala na rallyju tako da vecina tih automobila koliko vidim su preradjene drumske verzije.
It was the French Alfa Romeo importer mainly through a tuner called GEMA, who was very active in rallying between the mid 80s and early 90s and they even ran 3 types of cars, 2 of which based on the 75 at the same time. (4 if you count Jacques Panciatici in his Alfa 33 4x4 group N in 1986, he amazingly won group N in MC and Sweden in 1986 with that 33!)
In the mid 80s they got very respectable results with an Alfa GTV6 group A and drivers Yves Loubet and Bertrand Balas, mainly in the French Championship and on Corsica. I think in 1986 Yves was offered an Alfa 75 V6 for Corsica, but he preferred to use his trusted GTV6 with which he finished 3rd overall and won group A. The cars were Rothmans sponsored in that year, btw.. Yves drive was so impressive that he became a Lancia works driver the following year.
Meanwhile Alfa France and GEMA worked on an Alfa 75 Turbo, but abandonned the work when its intercooler under group A rules turned out to be a problem. So back to the Alfa 75 V6, they had their best year in 1988, also the car didn't finish too many rallies. In Corsica 1988 the crews were: Paul Rouby/Jean-Louis Martin, who finished 8th and Jacques Panciatici/Philippe David, who retired with a blown engine. In the 1988 French Championship, Panciatici finished 4th on the Garrigues, on the Mont Blanc we had Panciatici 3rd and Rouby 5th and on the Antibes Rouby 4th. Early 1989 there were in Alpin-Behra (later known as Grasse-Alpin) Panciatici 3rd and Jean-Francois(?) Mourgues 4th. After that it became a bit more silent.
In 1991 however Alfa France appeared surprisingly with the 75 Turbo again, driven by ex ERChampion Pierre-Cesar Baroni/Philippe David, however in Corsica they crashed early and they weren't found on many other results lists.
There was an Alfa 75 run as well in the Belgian Championship, but I have no idea whatsoever which year and who the driver was
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sre Feb 06, 2013 4:06 pm
od JaMaL
Inace ljudi mnogo vole da mi prekrste auto
http://www.flickr.com/photos/skitmeiste ... faromeo75/
naleteo slucajno...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sre Feb 06, 2013 6:01 pm
od Dora
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sre Feb 06, 2013 7:04 pm
od JaMaL
cccc
kocis u krivini kad treba da se daje gas...
inace auto je potonuo ko podmornica napred. ima nacina da se to sredi, sa dobrim vesanjem a da ne razbija kamenje u bubrezima.
inace ovo se zove sabijanje vesanja

:

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sre Feb 06, 2013 7:48 pm
od Dora
Kočnice su mi riknule od pregrejavanja tako da sam nekoliko puta "proplivao" pred krivinom ili u toj šikani pa je bilo dodatno kočenje.
To je jedna serija snimaka a tada nisam podigao prednji deo za pola zuba tak oda je auto i kad stoji igledao kao da človi. No nebitno vidi se visina auspuha i trepni kao i udalejnost blatobrana od točka. Može omanji pas da prodje ladno a na onim njihovim snimcima ide blatobran preko gume skoro do felne...
Inačemoje onako intimno i subjektivno vidjenej trapa. Kad sam kupio auto bio je kao kamion, za njivu spremljen onda nisam znao kako da ga spustim normalno. Čitao sam ono uputstvo od kolege iz CRO ali nisma nikako kapirao jer sam imao predubedjenej u glavi a nisam mogao izbiti štanglu iz ležišta.
Onda sam dobio stari srpski popizditis i opalio macolom uz ma ko ti ebe onaj stvar i izadje pa sam tek onda shvatio uputstvo kako valja. Oduševio sam se kao kuče u liftu kako je to genijalno smišljeno i omogućava precizno spuštanje ili dizanje.
Uglavnom, auto koji je spušten više od ravne (paralelne) viljuške nije udoban i upravljiv kao kad ima pozitivan nagib na viljušci, znači da je kugla niža od kačenja viljuške.
Iako izgleda tada da se tegli kao žvaka, svršeno sluša i krivini dok onako ima neko lelujanje, ide ali nije taj sigurni osećaj...
Sad je na redu limarija, grozno izgleda a onda ide trap...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sre Feb 06, 2013 10:55 pm
od Nigy
@ Dora
Ti to zoves malo???
Verovatno je izgledalo ovako:
[youtube]d5MsMWpeXyk[/youtube]
@ JaMaL
Verovatno, ali bih bas voleo da vidim kako je izgledalo ozbiljno rally vesanje...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sre Feb 06, 2013 11:04 pm
od Dora
Nije baš tako ili toliko, ima snimaka koji bolje pokazuju a plus to što je dupe visoko tako izgleda i kad stoji u mestu. par santimetara niže, zato se i pitam kako da ga spustim 15 santimetara a da ne orem trepnom drumove.. Jedino ako uzmem 19 cola i neke balonjare...
A drugo ili treće, na ovom snimku ne vidim da mu nešto smeta što se naginje, praši on za sve pare...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Čet Feb 07, 2013 1:06 am
od JaMaL
On izgleda kao da prasi za sve pare. Da li stoperica misli isto to ne znamo, jedino znamo da ima mnogo pouzdanja u svoje gume i svoje umece kad ga ovako tera
Pazi intrax vesanje za rally koje imaju na site-u je duplo skuplje od vesanja za krug. sto je i logicno zbog svog stelovanja i jacine komponenti koje mora da ima. top za stazu su 4way stelujuci koliko se secam a top za rally su 8way stelujuci.
Jedino ne znam sto bi neko ovaj auto terao na rally? Totalno nije za to, nije cak ni razmatrano kao kompromis pri projektovanju istog. svaka komponenta 75-ice vristi kruzne trke sto se i podudara sa istorijom i tradicijom marke.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Čet Feb 07, 2013 7:55 am
od Dora
On izgleda kao da prasi za sve pare. Da li stoperica misli isto to ne znamo, jedino znamo da ima mnogo pouzdanja u svoje gume i svoje umece kad ga ovako tera
Pa to pokušava stopnon da objasnim, meni to treba a ne da držim gumu u zubima. Želi mda sa 20-30 opalim po gasu i iznenadim nekog tdi-ja crvenog tdija i slične uobražene gadosti a onda pustim gas ili kao ovaj na video opalim tako vijugavim putem kao što je Venac malo za svoju dušu. Venac ima dve trake u jednom smeru ali je danas sve manje mesta gde smeš prekoračiti brzinu
Naravno da će ovo na Navaku ili slično gde se to meri dati malo lošiji rezultat ali me baš briga, tamo su svi od 2 do 4 puta jači od mene ili voze kao onaj RDL, nepogrešivo

Naravno pri tiome mu i auto ide nepogrešivo

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Čet Feb 07, 2013 8:45 am
od ljube-kugla
sad sam razmatrao ove slike i konstatovao neke detalje,zvono motora ne postoji,nego je samo ploca sa dva dodatna nosaca koa su usrafljena za gredu,gde dodje letva
i automatski se dobija prostor za izduv koji ne ide ispod grede nego iznad pa zato i moze da stoji vislje od patosa sa sus plehom ispod motora...
nije uopste mosa ideja i kad se vadi motor,vadi se se sa sve izduvom a to sam vidjao na nekim slikama i jos se cudim kako mu stoji tako visoko cev
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Čet Feb 07, 2013 10:58 am
od Nigy
@ JaMaL
Zar intrax ne prodaje samo amorte i coilovere?
I sto rece Dora, niko od nas ne bi terao makinu na rally, ali ima i nas koji bi sportsko vesanje bez da zovemo pauka svaki put kada naidjemo na lezeceg pandura ili da se popnemo na trotoar (o kolotrazima i rupama da ne trosim reci).
Po meni je bzvz da za 1% vremena u voznji provedenog na npr. navaku ostalih 99% imam problema u svakodnevnoj voznji.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Čet Feb 07, 2013 11:10 am
od ljube-kugla
odavno sam poravnao stajalista za bus,izbocine na putu,kolotrage...koga god sam vozio bio je u soku kad zapnem i auto bukvalno odskoci od puta
nije preterano spusten a ubi patos,grane i ostalo sto se nalai sa donje strane vozila a kad ga podignem,onda je kao gliser
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Čet Feb 07, 2013 1:28 pm
od JaMaL
Pazi ne mogu da kazem sta je udobno nekome sta nije, to je veoma individualno.
Ali sam siguran da auto ne moze biti mekan kao 166 i da lezi dobro po krvinama.
Meni licno je sada sa samo bilstein b6, nizim i tvrdjim oprugama pozadi i niskoprofinim gumama podnosljiv za svakodnevnu voznju. po centru beograda kako-tako jer je centar minsko polje, shine, rupe, kolotrazi, van centra i dalje nikakva frka, do grcke , tamo i nazad 2800 km nikakva neudobnost, cak i odlicno lezi i reaguje.
Ove zimske/letnje balonke resavaju problem visine ali su smesne za brzu voznju posto auto pliva sa njima i trazi konstantno korigovanje pravca i uliva 0 poverenja gde cu da zavrsim posle krivine jer znaju da puste u najcudnijim trenutcima kad niti sam na gasu niti cimam volan niti se menja nagib puta, samo se odlepe sto je stupidno i ne desava se sa 45/50 profilom gume.
razlika izmedju 185/65/14 fabrickih i 195/50/15 je nebo i zemlja u ponasanju automobila. Vozio sam i 205/50/15 ali nije to to. 195 je bolje i predvidljivije nekako. mozda je do gume bilo ko zna ali 195 mogu da izbacim kad hocu, znam im granice 205 imaju malo vishe gripa ali takodje je teze predvideti kad ce da puste.
Verujem da ga malo podignem. 16" ili 17" felne i isti ili malo nizi profil gume taman da dobijem tih par cm od zemlje bice odlicno.
Pricao sam sa pirketom, rece mi da moze da mi napravi downpipe da ne viri toliko ispod i da ga lepo oblikuje dole ne ovako sugavo ko ovi iz imasafa. tako da taj problem moze biti resen. Na karter ne mogu da uticem on je tu pa je tu.
za svakodnevnu voznju tu bi mi se zavrsilo cackanje po vesanju, 195 ili 205/40/17 ili 205/45/16 , b6, eibach pozadi i malo ucvrscivanje/poliuretan/"nesto nesto" nosaca dediona i menjaca, unibolovi napred i kugle u upornicama i to je to, mozda jaca balans stangla ali nista dalje od toga. to bi mi bilo na granici tolerancije za svakodnevnu voznju po gradu i vikend divljanje.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Čet Feb 07, 2013 6:04 pm
od kilson
Nekoliko cinjenica:
-Visina automobila nema blage veze sa kvalitetnim vesanjem, cak sta vise, spustanje ce izazvati kontra efekat na prednjem delu (koji se lako da korigovati).
-75ica ima udobnost i sa dodatno doradjenim vesanjem i to OZBILJNO doradjenim.
-Ono sto drasticno menja oko upravljivosti i osecaja u voznji su uporne kugle umesto onih gumica nalik na svajcarski sir. Da se neko ne zbuni, auto je i dalje full udoban. Promena je to sto nece biti slinav pri promeni pravca.
-Naginjanje automobila u prednjem delu cete smanjiti sa produzenim gornjim kuglama - podizete roll centar i samim tim sile manje deluju po stranici, pored toga povecace se grip prednjeg dela. Ovde je automobil i dalje isto onoliko udoban koliko je bio.
-Pozadi watts full poliuretan + uniball na centralnom dedionu, auto je i dalje udoban.
-Prednji trap stelujte na malo jaci minus (makar -1.5, ja vozim -2.6 i nema nikakvih problema).
-Napred Bilstein B6 i oseticete da je auto malo cvrsci i to konkretno na brzim izbocinama.
-Pozadi bilo kakav Eibach u kombinaciji sa Bilstein B6 nece nista pogorsati sto se tice udobnosti. Auto ce isto malo ocvrsnuti i iznenadice vas svojim dobrim ponasanjem.
Trackday auto i voznja istog po gradu:
Na sve ovo, ja imam dodatno prepakovane amorte, do te tvrdoce da je izuzetno tesko pokrenuti ga (ono laicko merenje tvrdoce), pored toga imam dodatne opruge za cije sabijanje od 10mm je potrebno nasloniti na njih 80Kg tereta. Auto je i dalje ok za voznju po gradu, ali se primecuje da tu nisu cista posla. Ovih +80kg po strani u drugom kontekstu, pokazuje koliko je fabrika projektovala slinavo ogibljenje. Nikakve gume u zubima nisu potrebne.
Ostaje mi da jos pozadi odradim konverziju na coilse, pomerim opruge na pozicije amorta i izbacim visak delova koji je u ovom slucaju balans stangla. Napakujem kavez, poluslikove i sredim funjave kocnice te malo bolje hladjenje masine.
Gornja ramena su mi na uniball varijanti kacenja i ni tu nema nikakvih dodatnih udara ili vibracija.
Balans stangla je vezana preko uniball-a, nisam primetio nikakvu razliku (niti bolje upravljanje, niti vibracije ili lupanja) - ovo mozete zaobici i ne trositi novac dzabe.
-Stavka koju nisam isprobao su lageri na donjoj viljusci umesto silent blokova i jaca balans stangla. Jaca balans stangla mi verovatno nece ni trebati jer je naginjanje reseno preko coilovera i produzene gornje kugle.
Malo sam razbacao tekst, ali ovo je neki redosled kojim treba ici... 75ica ima lepu osnovu za suspenziju koja kao i masa stvari, nije dovrsena kako treba. Voziti auto i imati "osecaj da lezi" nije isto sto i voziti auto brzo kroz krivinu i imati osecaj da se predvidljivo ponasa.

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Čet Feb 07, 2013 11:28 pm
od Nigy
Lepljenjem za asfalt se spusta centar mase, ali to je samo za stazu. Nekima i lepo izgleda, ali ne zelim da se preznojim svaki put kada dodjem do betonskog pandura kao Tokson dok je vozio 75.
Za gume se poptuo slazem, svaki put kada sam prelazio na zimske gume (185/65 14) sa letnjih (fabrickih 195/60) mal' je falilo da izginem.
Btw. koja je prednost B6 u odnosu na Koni zute stelujuce?
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Pet Feb 08, 2013 10:13 am
od JaMaL
Edit: laki je objasnio dole ...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Pet Feb 08, 2013 10:26 am
od kilson
B6 je gas i linearni je, Koni je cisto ulje i stelovanje je samo u pravcu rebound - izvlacenje.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Pet Feb 08, 2013 12:33 pm
od Nigy
Zar nisu i B6 jednosmerni?

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Pet Feb 08, 2013 8:49 pm
od kilson
Sta ti sad dodje to jednosmerni?
Ako mislis na stelbajz, toga nema kod Bilstein-a.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Feb 09, 2013 2:18 am
od Nigy
Htedoh reci da li su single ili dual action...
...tj. da imaju mnogo veci otpor na sabijanje. Koliko sam skapirao ovi sa jednim cilindrom imaju tu mogucnost.
Koni samo umiruje opruge/torzije kada se karoserija vraca na gore, i ne igra nikakvu ulogu pri spustanju na dole. Pozadi stavis jace opruge i eto resenja. Kako napred to resiti bez dodataka opruga ili jace torzije - samo amortima koji pomazu torzijama.
Da li B6 pomazu pri sabijanju?
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Feb 09, 2013 7:50 am
od ljube-kugla
napred dvosmerni gasni za malo para mogu da se ubace od fiat punta 2,nebo i zemlja u odnosu na std
dole se pravi kacenje od L profila a gore se odsece silen blok koji im obicno propadne,na sipke amortizera se nareze navoj i usrafi
i polovni su dobri a zbog tog gornjeg silen bloka moraju da ih menjaju tako da treba prelistati fiatove servise,toga imaju na bacanje,jer nema samo silen blok da se kupi

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Feb 09, 2013 10:25 am
od JaMaL
@Nigy
Dual, b6 su monotube i rade i compression i rebound. 30-35% tvrdji od fabrike i mnogo bolji jer nisu uljni. tj. performanse im ne zavise od grejanja i stvaranja mehurica ulja unutra...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Feb 09, 2013 10:41 am
od Pittatore
Ulje za amortizere prilikom zagrevanja/hladjenja ne menja tako lako gustinu, manje vise za ulicu nije ni bitno da li su uljni ili gasni.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Feb 09, 2013 11:08 am
od Nigy
@ JaMaL
Hvala
Hoce neko da se menja: dajem skoro nove Koni sport stelujuce za skoro nove Bilstein B6 sport?
