Stranica 27 od 28

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Uto Jul 30, 2024 9:24 pm
od YUgisa
Treca sreca:

Kanali: 30/30mm (fabricki 24/26mm)
Ventili: 37.5/33.5mm (fabricki 36/31mm)
Sicevi: 33.3/29.1mm (fabricki 29.5/26.5mm)
Stepen kompresije: 10.8:1 (fabricki 9.2:1)

Slika Slika

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sre Jul 31, 2024 8:45 am
od mali radojica
Ај па да буде како треба.

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sre Jul 31, 2024 9:24 am
od edin
Drzimo fige ;)

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sre Jul 31, 2024 9:27 am
od YUgisa
Nadam se :drink

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sub Avg 10, 2024 7:56 pm
od YUgisa
Ajd da se javim napokon sa konkretnim stvarima ne samo sa ovim tizerima:

Zelenko nastavio sa problemima oko lera, iako se situacija popravila zamenom jednosmernog ventila na servu, ispostavilo se da je posle jedno 2 nedelje puklo i crevo. Testiran sistem pod pritiskom da sad nema vise takvih problema i na kraju nisam izdrzao da ne napravim novu trecu po redu 48mm klapnu:
Slika Slika

Tu problemima nisu stali, nazalost samo je u jednom trenutku motor ostao bez pritiska. Rastureno sve, pregledano, nisam nasao nista konkretno, preventivno zamenio zupcanik uljne pumpe jer im je to "boljka", sastavljeno nazad i 3.2 bara na leru i preko 5 bara preko 2000 obrtaja, prosto nisam siguran sta je bio problem. Otvoren filter za ulje, nula preljastine, nabavljen i novi zupcanik za svaki slucaj:
Slika Slika Slika Slika

Naravno glupi problemi nisu stali tu, bukvalno isti dan zalepile ove pumpice za stakla, rastavljene, ociscene i vracene, takodje zamenjena i zadnja cantra jer sam je izgleda polomio pri tovarenju u gepek :D
Slika Slika

Pozitivno je to sto moze 12.7s do 100km/h umesto fabrickih 13.8s i sto je max brzina 158+km/h, po GPS verifikovano, pa je zasluzio jedno dobro ribanje:
Slika Slika Slika
Slika Slika Slika

Za ljubicastog nema puno novina, dovrsena je glava i ceka se kuciste bregaste da se vrati sa masinske da moze sve da se ugradi:
Slika Slika Slika Slika

I spremljeni iglicasti lezajevi sa caurama za menjac:
Slika

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sub Avg 31, 2024 3:09 pm
od YUgisa

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Ned Sep 01, 2024 1:02 pm
od YUgisa
Napokon stiglo kuciste bregaste sa masinske, napokon nadjena kombinacija delova da se uspesno sklopi motor. Prvi utusci su pozitivni, naravno predstoje radovi na limariji pa motor nece biti u potpunosti razradjen i nastelovan do sledece godine i trebace videti jos sta sve treba uraditi da radi kako je zamisljeno, ali za sada prilicno solidno radi preko 1500 obrtaja, ispod toga se muci malo. Posto je situacija takva kakva je, provozao sam ga samo malcice, uradio jedan mali test ubrzanja od 40 do 80km/h u drugom stepenu prenosa, izmerio 4.3s i iako ne mogu definitivno da tvrdim iz toga dok ne bude skroz gotov motor, ali takvo ubrzanje bi bilo indikacija da motor ima oko 95ks. Svakako kad se zavrsi ako uspe ispod 9.5s do 100km/h i bude imao max brzinu preko 175km/h mogu biti siguran da ima takvu snagu:
Slika Slika Slika Slika

Zelenko dobio suspleh, na ivice je stavljena alu vinkla posto je to najkriticniji deo za ostecivanje kao zrtvujuci materijal koji se lako zameni:
Slika Slika Slika

Iznenadjujuce kako se za par meseci uprlja filter vazduha:
Slika Slika Slika

I vec neko vreme se borim sa nekim fantomskim nestajanjem antifriza, nekad kao da nestaje, nekad ne, ali u poslednjih par dana se u ovih 500km iskazao problem definitivno napokon, pukla ekspanziona posuda, pa je zamenjena sa drugom polovnom:
Slika Slika

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Uto Sep 03, 2024 2:32 pm
od YUgisa

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pon Sep 09, 2024 8:42 pm
od YUgisa

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Ned Okt 20, 2024 6:28 pm
od YUgisa
Dugo se nisam javio sa nekim detaljima. Nastelovani ventili posle par radnih ciklusa, zapecacen poklopac ventila sa novim dihtungom dok ne uradimo stelovanje ponovo nakon razrade motora i prestelovane dizne, na kraju 134ccm@2.5bara, skoro da sam pogodio po racunu pre pocetka radova kad sam ocekivao oko 132ccm:
Slika Slika Slika Slika

Naleteo na sliku, pa eto od ideje do realizacije :D Usustini nakon svih ovih radova na motoru, mislim da sam ga namestio za sada da radi prilicno dobro, malcice se muci sa lerom ali 99% fabrickog osecaja je tu, prima lepo gas od 1500 do 7500 obrtaja, nema knedli, linearno vuce, nije ostao bez snage ni u nizim obrtajima i pored agresivne bregaste, ne prijavljuje nikakve greske na fabrickom ECU, cekam da uradim razradu nakon limarije pa da izmerim performanse i uporedim oba Yuga. Takodje novo vesanje napred i sper diferencijal mi se cine da odlicno rade, auto ima puno bolji start iz mesta nego pre, takodje i duza peta lepo radi i motor se ne muci sa njom cak ni u nizim obrtajima, bolje ide sa njom nego sto je pre isao sa fabrickom:
Slika Slika Slika
Slika Slika Slika
Slika Slika Slika

Iako sam stavio sve nove manzetne kad sam sklapao auto pre 2 godine, nazalost leva do menjaca je pocela da zeza. Mada vec pri sklapanju auta je lezaj na manzetni imao previse lufta, a vidim da nove dolaze sa drugacijom izvedbom lezaja pa se nadam da ce biti sad uspesno reseno curenje iako sam morao da premestam selnu jer je nisu dobro fabricki ugradili:
Slika Slika

Posto sam skidao suspleh, slikao sam "malo" bolje kako to izgleda:
Slika Slika Slika

I par slicica nakon spremanja za tehnicki, za ove dve godine predjeno 9400km:
Slika Slika Slika
Slika Slika

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pet Okt 25, 2024 7:06 am
od darko qv
Aaa sta napisati bez svaka cast. Bas bas svaka cast.

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pet Okt 25, 2024 9:55 am
od YUgisa
Samo da posluze jos 50 godina dok budem imao vozacku :D

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pet Okt 25, 2024 2:50 pm
od boki76
Nego, reci mi, sta ces sad kad krenu ovi leteci? Jel smisljas gde bi krila mogla da se usrafe hahaha.
Svaka cast po ko zna koji put. Iako nema bas puno odgovora, verujem da dosta ljudi prati i koristi ovu temu za svoje igrarije. I hvala ti za sav trud i dokumentovanje svojih majstorija!

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pet Okt 25, 2024 9:04 pm
od YUgisa
Samo neka lete, manje guzve za mene na zemlji :)

Sigurno koriste za kako ne treba raditi :D

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pet Nov 22, 2024 6:14 pm
od YUgisa
Prosli tehnicki ali ne bas savrseno kako bih zeleo. Nekako je zadnji levi dobos dobio takvu 8micu da smo ga jedva nacentrirali na strugu da se poravna, ocigledno mi auto porucuje da za mene nisu fabricki auti i da sam trebao da ulozim u diskove pozadi kad sam ga sklapao:
Slika Slika Slika

Naravno sa hladnijim vremenom poceo da zeza i ventilator kabine pa je i on zamenjen:
Slika Slika Slika

Naravno morali smo da uradimo i zimsku opremu, pa je auto dobio zamenu polomljene plasticne zavesice uz gumene nastavke i jedno voskiranje:
Slika Slika Slika
Slika Slika Slika Slika

Naravno da bi zavredio novogodisnji poklon, morao je da prenese 305kg otpada (definitivno ne podnosi to dobro kao ljubicasti koji ima nivelaciju visine):
Slika

Novogodisnji poklon je stigao malo ranije, ali ce sacekati ugradnju na prolece. Nazalost nije bilo vremena i "vremena" kad se sklapao, fabricki amortizeri su pokazivali neke blaze znake propadanja, ali sad su vec polako na izdisaju:
Slika Slika

Ljubicasti je takodje dobio poklon, hteo sam nesto tisi izduv nego pre, varijanta 2 koju sam napravio je bas bila cist promasaj pa sam se odlucio da ipak ostavim izradu profesionalcima, uzeti Imasaf skroz protocan lonac. Trenutno nije jos fiksiran na autu, ali bio je montiran uz pomoc stapa i kanapa i 90% je efekta sto sam hteo, dosta tise, relativno dubok zvuk u nizim obrtajima i na parcijalan gas, malo reskiji zvuk u visim obtajima na veci gas. Rekao bih relativno OEM zvuk nekih modernijih auta, nadam se da ce tako ostati i nakon ugradnje:
Slika Slika Slika

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Ned Dec 01, 2024 10:35 am
od YUgisa
"Gotov" izduv, tj trebace malo pobrusiti i ofarbati ali to ce sacekati radove na limariji. Usustini sam prilicno zadovoljan, relativno dubok zvuk iako ima malo reskiji zvuk na vecim obrtajima. Naravno ler zbog sportske bregaste je i dalje prilicno upadljiv. Ono sto je najbitnije da iako je skroz protocan, to je da je na leru oko 65-70db i na pun gas ide do 83db sto je prilican pomak u odnosu na prethodnih 80db na leru i 100db na punom gasu koje sam imao sa poluprotocim loncem. I jos vise iznenadjujuci rezultat s obzirom da zeleni ima neprotocan lonac, a ostvaruje 48-51db na leru i 78db na punom gasu:
Slika Slika Slika Slika


Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Ned Dec 01, 2024 7:07 pm
od boki76
Bogami se to bas lepo cuje. Smekerica :cool:

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Ned Dec 01, 2024 11:13 pm
od YUgisa
Drago mi je da se jos nekom svidja :D

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pon Dec 23, 2024 10:09 pm
od YUgisa
Ajd verovatno poslednje javljanje za ovu godinu. Zelenko ovaj put na tapetu, resavanje nekih sitnica koje nikako da stignem, plus nekih problema koji se nazalost ponavljaju... Pa da pocnemo, prvo pre mesec dana sam popravio desnu zavesicu samo da bi ponovo zavrsila polomljena, tako da sam ih sad malo skratio i preoblikovao i montirao novu pa nadam se da je sad resen problem:
Slika Slika

Pre godinu dana menjao regulator pritiska goriva i ponovo crkao. Ovaj put se probusila membrana i poceo da gura gorivo u usisinu sto se pokazalo i kroz potrosnju od 10.7l u odnosu na obicno 9-9.5l po gradu. Posto mi bilo malo neverovatno da po drugi put se to desava na necemo sto nije neki poznati problem, posto sam sacuvao prethosni, oprao sam ga detaljno i vratio i za sada radi. Izgleda se zaprljao, verovatno neki zaostao secer iz cevi posto je auto dosao kod mene sa par kila secera u rezervoaru:
Slika

Remenica klinastog se iskrivila, pa sam odlucio vec kad je menjam da zamenim i zupcasti, da ugradim siri 18mm umesto fabrickog od 15mm, takodje ujedno da ugradim i manju remenicu za malu bregastu cim se postize veci protok na uljnoj pumpi i da zamenim spaner koji iako pre 2 godine se cinio kao nov se bukvalno poceo raspadati. Na kraju i nova remenica seta malo ali manje, nisam siguran sta je tu tacno problem, mirnije radi motor posto je tu i remenica za senzor radilice, bilo je nekih komplikacija oko spanera jer sam ja racunao da na Yugu je spaner od Yuga ali se ispostavilo da je ipak od Floride bio fabricki pa je to zahtevlo izradu nove ekscentricne caure da bi se mogao montirati bolji spaner i nije mogao da se uklopi standardni Yugov:
Slika Slika
Slika Slika

I iako sam kupio jos kad sam sklapao auto, nisam za 2 godine stigao da namontiram. Ali napokon ukrojeni novi donji kederi na staklu posto se fabricki skupio za 1.5cm sto bi po jakoj kisi vec par puta pravilo problem sa CB da izgubi kontakt, nadam se da ce sad to biti reseno:
Slika Slika

Ljubicasti nazalost jos uvek ceka svoj red i opet je docekao jos jednu zimu napolju po snegu jer mu zelenko zauzeo garazu dok su bili radovi:
Slika Slika

Yugo [emoji23[emoji644][emoji645]].[emoji23[emoji644][emoji645]] EFI

Poslato: Uto Dec 24, 2024 12:03 pm
od mali radojica
Po Subotici yugo trosi [emoji239]-[emoji239],5?! Auu

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Uto Dec 24, 2024 12:23 pm
od YUgisa
Tako ispada kada je kilometraza po GPS, a sipanje od cepa do cepa ;) Fabricki je deklarisan na 9.5l, mislim da je to ok rezultat s obzirom da je malo modifikovan i da moji vozaju kratke relacije, a ja kad ga vozim ne gledam na potrosnju...

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pet Jan 17, 2025 9:44 pm
od YUgisa
Ide Zeleni sa Stage 1 na Stage 1.5, tj na ~75ks:
Slika

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sub Jan 25, 2025 8:19 pm
od YUgisa
Posle 5 radnih dana, napokon gotove obe grane. Brdo potrosene smirgle (slika nije docarala kolicinu), vremena, zivaca, truda i polomljenog alata da se postignu ne bas neki zavidni rezultati. Nazalost obe grane su prilicno losi odlivci, usisina je bila ispod 26mm, izduvna oko 27mm, sa dosta talasa i grubog odlivka gde su se spajali kalupi, tako da konacan rezultat je za obe grane nesto malo preko 28mm ali barem prosireni celom duzinom, ulaz na usisnoj grani prosiren sa 47 na 50mm tako da sad 48mm klapna moze da dise punim plucima, izduvna optimizovana da se izbegne mesanje izduvnih gasova izmedju 1 i 4 klipa. Takodje ofarbane obe grane u crno, usisinu nisam planirao ali kad sam je oprao vec je bilo dosta ostecenja na fabrickom zavrsnom sloju i onda od mojih milion skidanja i stavljanja u stegu dok sam vadio polomljen alat i premeravao dimenziju je bas vizuelno pokvarilo utisak:
Slika Slika Slika Slika Slika

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Čet Feb 06, 2025 4:27 pm
od YUgisa

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Čet Feb 20, 2025 4:34 pm
od YUgisa
Da nastavimo sa radovima. Ugradjena usisina i izduvna grana na zelenka, na kraju iako nisam bio zadovoljan sa postignutim sirenjem usisne grane, ispostavilo se da je na motoru najgori odlivak pa smo sa 25.5 skocili na 28mm u precniku. Izduvna grana je bila od boljih odlivaka tako da tu je manje vise samo razlika u optimizaciji. Svakako je vredelo zameniti jer je dihtung usisino/izduvne grane bio u ocajnom stanju:
Slika Slika

Prvo paljenje naravno nije proslo super jer se ispostavilo da falsira negde, na kraju ispala da je standardna usisina grana kriva gde naleze klapna pa se i sama klapna deformisala iako sam je ravnao i onda nije zaptivalo kuciste na novoj usisnoj. Poravnato i preventivno zapusene i rupe od rashladnog sistema koje ne koristim na klapni odakle je i poticao fals vazduh:
Slika Slika

3D stampane caurice su me sluzile 2 godine ali nazalost popucaju vremenom, takodje morao sam minimalno da stezem pa bi tapacirung ponekad malo skripucao, tako da su napravljene nove od pune plastike i sad je sve montirano kako treba:
Slika Slika

Zamenjeno par sitnica preventivno, uzeti novi Bosch kablovi za svecice jer u prethodne 2 goine nisam uspeo naci ni jedne kablove odgovarajuceg tipa, zamenjeno crevo serva kocnice jer kad je puklo fabricko stavio sam Prima crevo koje nece cesto da potraje preko godinu dana i vec je pocelo da puca i zamenjen i senzor rashladne tecnosti:
Slika Slika Slika Slika

Obelezen i jedan jubilej, jeste da ovo nije originalna tabla i da je ta bila pokvarena pa se ni ne zna tacna kilometraza, ali trebalo bi da je tu negde:
Slika Slika

Na ljubicastom nema puno promena, sem sto sam nabavio VW copavac da ukradem gumu zbog dimenzije i Fiatov copavac da uklopim za odgovarajuci raspon rupa da imam napokon rezervni tocak koji moze da stane od prednjih kocnica. Takodje kupljena kuka od Z101 koja ce se montirati uz dosta prepravki:
Slika  Slika

I za kraj jel se isplatilo smaranje sa usisnom i izduvnom granom na zelenom, fabricki je ubrzanje 0-100km/h iznosi 13.8s, sa prvim modifikacijama je spalo na 12.7s i za konacan rezultat morate pogledati snimak :D