Stranica 24 od 75
Poslato: Uto Maj 23, 2006 9:21 pm
od Nigy
Fris75turbo napisao:To moze biti neko samo sa normalnim menjacem i tuning motorom
Sa skracenim menjacem, jedva da bi dogurao do 200km/h, posto je maximalna brzina serijske Evolucuje (ali takodje i standardne turbaljke) 210km/h, a slika pokazuje nesto sasvim drugo

Na zalost, mislim da nije bas tako...
Meni kada na brzinomeru pise 195km/h ja idem 170. Davac broja obrtaja na menjacu je ostao sa TS, pa zbog 1.6 finalnog odnosa daje lazne podatke.
Broj obrtaja pogonskih tockova zavisi ne od br. kW motora vec od prenosa, ako nema nekog proklizavanja u istom tipa lamela, automatski menjac... (mozda je razlicito kod varijabine raspodele snage na 4WD prenosima) 'Konji' samo skracuju vreme postizanja broja obrtaja. :cool
Prostom matematikom se moze izracunati da na 6k obrtaja (toliko je na fotki), sa serijskim prenosom, 1.8T ide 218,5 km/h. Za 240 mu treba 6.6k
Poslato: Uto Maj 23, 2006 9:23 pm
od Sasha
He,he sektasi glasao sam i ja za 75-cu

Poslato: Uto Maj 23, 2006 9:36 pm
od Gost
@Sasha
Uraaaaaaaaa
@Nigy
Kao sto rekoh... standard menjac i

TUNING MOTOR
Pogledaj ponovo tabelu Squadra Chip-a za 1.8 Turbo, pa ces videti da 155ks postize vec na 4000rpm/min umesto na 5800rpm/min (tada ima 195ks). Posto sam uvek bio slab sa matematikom

, ako te ne mrzi izracunaj maximalnu brzinu na 6000rpm/min sa tolikom snagom
Uzmi u obzir da ta 75-ica ima sigurno bar 200ks ili jako pokvaren brzinomer
p.s.-Hoces da kazes da nije bitno koliko konja ima auto vec kakav mu je prenos, te da ce od toga zavisiti max.brzina? Znaci, stavimo u Yuga 1.6 motor sa 100ks i ostavimo standard menjac i zamajac, i taj Yugo ce da .juri. 150km/h?
Poslato: Uto Maj 23, 2006 9:46 pm
od Gost
Standardni TS motor i manjac @ 220 kmh a moze jos i vise ide do 240 @7k RPM
Poslato: Uto Maj 23, 2006 9:49 pm
od Sasha
btw oni ameri nisu normalni onaj 3.7l motor je nasviran na 425ks :cool :cool :cool
Evo i slicica jedne 75-ce sa 3.0 24v motorom iz 164 Q4......ludiloooo!
- 3.0L 24 valve 164Q motor
- Autodelta EPROM chip
- Lightened front & rear flywheels
- Custom headers & plenum (along with all the other bits to make 24v fit)
- Extensively lightened gears & modified LSD.
- Custom front tower bar
- Porsche 944 turbo front calipers with 12.5. custom 2-piece rotors
- Euro bumpers, headlights & gauge cluster
- 16x7. SSR Competition wheels (11lbs!)
- Drop spindles
- Sparco progressive springs
p.s. Salac prostudiraj malo kako je ubacen motor

Poslato: Uto Maj 23, 2006 10:08 pm
od Gost
@75ts
Eto

kazem ja da moze...
@Sasha
Znam, znam... samo ih gledam i pitam se dokle ce...
Nego, evo nekih komentara na konto glasanja 75vs159:
...I 've voted for the last Alfa Romeo (i.e the 75 of course)...
...The 159 is an opel...
...I see it differently Alfa Romeo 159:
25% Fiat
25% Opel
50% Alfa Romeo
...and the 75:
100% Alfa Romeo!!!
...159 is a good car. The 75 is a good Alfa Romeo...
(
)
...159 :
GM or Opel engines / Fiat diesels
GM chassis
All this stuff assembled by Fiat.
Where's the Alfa ?
Oh badge and looks I guess...
POSLE NEKA NEKO KAZE DA SAM JA LUD I PRISTRASAN...

Poslato: Uto Maj 23, 2006 10:28 pm
od Gost
E kod alekse sad na 230 samo cujes kako prekidac radi, kad bi mogli i njega da mrdnemo na 7 soma isao bi 250.
Poslato: Uto Maj 23, 2006 10:35 pm
od Nigy
Fris75turbo napisao:Za sve .sludjene sektase. koji ne posecuju druge delove foruma (ja ih potpuno razumem

) 75ts je postavio snimak .tajnog skupa sekte.
p.s.-75 jos uvek vodi

Kad smo vec kod ovoga, 75ts mi je dao integralnu verziju na DVD-u, a ja sam 'skinuo' skoro sve sto je po forumu linkovano, pa samo malo da skupim vremena da sve razvrstam, i napravicu DVD sa uputstvima za 75-icu, klipovima, fotkama...

Sto se glasanja tice, moze li neko da procita otkud im uopste ideja da porede ova dva modela?

Poslato: Uto Maj 23, 2006 10:46 pm
od Gost
Ovo bi trebalo da znaci....
Elke week zetten we een model van nu tegenover z?n voorganger van zo?n 25 jaar geleden. Wat is er in de tussentijd allemaal veranderd? En naar welke van de twee gaat uw voorkeur uit?
ovo....
Each week we set a model of now opposite its predecessor of about 25 year ago. What has there been changed in the meantime all? And to which of the two goes your preference out?
Sine znam i holandski a
Imam ja jos neobjavljenog materijala, samo da nadjem vremna da sve postavim,a posto je ADSL proradio pre neki dan...

Poslato: Uto Maj 23, 2006 10:53 pm
od Gost
Izgleda da nismo .mi-sekta. jedini koji misle da 75-ica vredi puno, kako istorijski tako i tehnicki

Zasto nisu uzeli Alfu 90, 155 ili 33...

164, 156...

Ima puno modela, ali...
Da citiram jedan Nemacki sajt:
....Der 75 ist daher der letzte echte Alfa Romeo....
Poslato: Uto Maj 23, 2006 10:55 pm
od Sasha
90-ka je identicna 75(mehanicki),a posto je 75-ca mladja zato je i poslednja .prava.

Poslato: Uto Maj 23, 2006 11:04 pm
od Nigy
Fris75turbo napisao:p.s.-Hoces da kazes da nije bitno koliko konja ima auto vec kakav mu je prenos, te da ce od toga zavisiti max.brzina? Znaci, stavimo u Yuga 1.6 motor sa 100ks i ostavimo standard menjac i zamajac, i taj Yugo ce da .juri. 150km/h?
Koliko se ja razumem u mehaniku - da.
Radilica je povezana zupcanicima sa pogonskim tockovima. Broj obrtaja radilice (rpm) u odredjenoj brzini daje adekvatan br. okretaja tockova (tj. brzinu) ako se iskljuci proklizavanje lamele ili diferencijala. Snaga motora, osim ubrzanja, jedino ima uticaja na krajnju brzinu jer sa nedovoljnom snagom da se savladaju svi otpori, ne moze postici max. rpm motora pa ni teoretski moguca max brzina. Tako 1.6IE ne moze ici 193 km/h jer u petoj ne moze postici 6200rpm, a mogla bi da je motor jaci.
Jedini nacin da se 'konjima' izvuce veca max brzina (bez diranja prenosa) je da se rpm motora poveca. Npr. dizanjem motora 1.8T na 9k rpm ce u petoj iznositi skoro 330km/h!!!
Jedino sto u celoj toj prici nisam racunao su otpori, tj koliko kW je potrebno da bi se sve to ostvarilo (razlog je jednostavan - ne znam kako

).
Na kraju, ovde imamo i mehanicare, pa neka se neko strucniji oglasi.

(Ja jesam hteo studirati motore sa unutrasnjim sagorevanjem, ali to nisam ostvario, pa mozda negde i gresim)
Poslato: Uto Maj 23, 2006 11:17 pm
od Gruja
Glasalo se, glasalo...

Bre gusto k'o na referendumu...
Elem, lepa ova 159, nema sta, ali kako da obozavam nasminkanu Vektru??? :x :x :x
Ja bar uvek gledam ispod sminke, kakva je 'u dusu'...
@ 75ts- cek, cek, standardni TS sa 150 konja ide do 240? Meni to fizicki ne zvuci moguce - kad uzmes u obzir aerodinamicki otpor (koji kod 75ice nije bas sjajan), otpore kotrljanja itd... Mislim, nije da ti ne verujem, naprotiv, ali me bas intrigira sta se ispod svega krije, ima li neke cakice...
@ Nigy - ne gresis nesudjeni kolega, i ja sam isto hteo da studiram pa se za*ebah... A sto se otpora tice - lako! Odes na masinac, pokupis knijge, pa odes u Alfin Headquters i trazis podatke koji ti trebaju...
Mada cenim da bi dosta mehanickih otpora (menjac, lezajevi i sl) moglo bez frke na nekom Dinu da se odmeri. Ali aerodinamika je vec posebna nauka....

Poslato: Uto Maj 23, 2006 11:18 pm
od Gost
@Nigy
Po tvojoj teoriji meni ne vredi da kupujem chip sa +40ks, jer ce mi Alfa i dalje ici 210km/h
Posto se ja bavim time (mehanikom) iz licnog cu ti iskustva odgovoriti: Gresis

Namerno sam naveo primer Yugana, zato sto za to pouzdano znam rezultate :cool
Yugo sa 1.5 Fiatovim motorom (odradjen na nekih 100ks) sa standard menjacem (naravno spusten, ojacan,...itd.) ide preko 200km/h. Niz most Slobode na ravnom delu (veoma mala nizbrdica, koja pomaze-naravno!) drugar sa BMW 325 nam je izmerio 225km/h. Oduzmi toleranciju za tacnost kilometar sata pri toj brzini (minus 10-tak km/h) i nagib (neka bude jos 10km/h) i to ti je to
Nema ljutis, covek svaki dan nauci nesta novo

I ja ima jos mnooogoooooo toga da naucim...
Poslato: Uto Maj 23, 2006 11:25 pm
od Gruja
Pa jeste Fris, ali Nigy ne gresi:
sa tim motorom Jugic je samo otisao na vise obrtaje, dok je sa svojim motorom mogao do 3 - 3,5 hiljada (odn. 150 km/h). Kad bi standardni motor nasvirao na 120 - 130 konja i on bi isao istih 220...
Poslato: Uto Maj 23, 2006 11:30 pm
od Nigy
Fris75turbo napisao:@Nigy
Posto se ja bavim time (mehanikom) iz licnog cu ti iskustva odgovoriti: Gresis

Yugo sa 1.5 Fiatovim motorom (odradjen na nekih 100ks) sa standard menjacem (naravno spusten, ojacan,...itd.) ide preko 200km/h.
Sto da ne. Samo je pitanje na koliko rpm je to ostvareno?
Nema ljutis, covek svaki dan nauci nesta novo

I ja ima jos mnooogoooooo toga da naucim...
Taman posla!
I ja sam zedan znanja, samo sto me uvek zanima kako. Jedino sto u toj prici ne mogu da skapiram je kako kod spojenih zupcanika na istom broju obrtaja prvog, mogu u zavisnosti od snage, dati razlicit br. obrtaja poslednjeg.
Objasnite pa da korigujem formule. =]
Poslato: Uto Maj 23, 2006 11:34 pm
od Gruja
. Da, da, vidim, cifre ne lazu... . - Sofronije Leghorn
=] =] =]
Poslato: Uto Maj 23, 2006 11:42 pm
od Gost
Ufff...
-Motori 1500ccm (75ks na 5500ob/min) vrte manje od 1100ccm (55ks na 6000ob/min).
-Standard motore (1100ccm) tj. poznatu N klasu majstori kod nas dizu na 90-95ks (a to se snaga .cedi. na veoma visokim obrtajima!) kada ih spremaju za trke. Imao sam prilike da se potrkam i sa takvim Yugom i nije mogao da me stigne. Mi smo .spustili. blok i glavu te smo na taj nacin dodatno smanjili obrtaje zbog velike kompresije, ali je zato porasla snaga na malim obrtajima... divota za voznju. Naravno da je sama glava dozivela jos sve i svesta

Onda ide karburator, pa auspuh...
Maximalna brzina je bila na nekih... ne secam se vise tacno... 5200ob/min, ali nemoj me drzati za rec
Uglavnom, ako neko ne veruje, mogla bi se organizovati .pokazna vezba.
p.s.-odo da spavam, aj dodjite obojica sa .sektasima. na trke u NS, pa cemo do mile volje pricati

Poslato: Sre Maj 24, 2006 1:15 am
od Gost
Evo gotovo je glasanje
Alfa Romeo 75
50,8%
Alfa Romeo 159
49,2%
Stvarno tijesno ali ipak je pobjedila .zadnja prava.
Moje mi
Poslato: Sre Maj 24, 2006 7:27 am
od Gost
Brojtro svima
Jos nesto o prenosu i max.brzini...
Moj drugar je pre par dana stavio na Yuga (1100ccm) menjac od gore pomenutog 1500ccm (dugi prenos). Evo rezultata: U 3-oj brzini ide 165km/h! I to mu maximum... Posto u 4-oj i 5-oj motor ne moze da nagura obrtaje, fale mu KW-vitamini

Pokusao je da se sjuri niz isti onaj most i na ravnom delu (u .repu. jaceg auta) nagurao je u 4-oj 190km/h, ali su posle saltanja u 5-u motoru toliko pali obrtaji da se skoro ugasio

pa je morao da ga vrati u 4-u
A nas 1500ccm Yugo je sa istim tim menjacem u 3-oj isao 170km/h, ali je zato punio 4-u na 200km/h i 5-om je nagurao jos 10-ak km/h. Pred prodaju smo mu malo skratili prenos, izgubio je 10km/h max.brzine ali je dobio na ubrzanju i svi su bili srecni...
the end

Poslato: Sre Maj 24, 2006 9:18 am
od Gost
Fris75turbo napisao:
p.s.-Hoces da kazes da nije bitno koliko konja ima auto vec kakav mu je prenos, te da ce od toga zavisiti max.brzina? Znaci, stavimo u Yuga 1.6 motor sa 100ks i ostavimo standard menjac i zamajac, i taj Yugo ce da .juri. 150km/h?
a jesi li i ti mehanicar? jesam?! a ne kazem nisam?! a znaci nisi? jesam, jesam... e pa nemas pojma ako jesi mehanicar...
jer menjac je konstanta, da li bio motor od 1.1 ili 1.5 okretaji radilice su isti na 5k obtraja i brzina je ista jel tako? prema tome?!
motor nema veze sa krajnjom brzinom, imaju obrtaji motora...
Poslato: Sre Maj 24, 2006 9:27 am
od Gruja
Pa vidis da ste se igrali sa prenosnim odnosima?
Ti to nas... malo.. a? =] =] =]
Formula je prosta:
(br. obrtaja motora)/(prenosni odnos brzine u menjacu)=(br. obr. izlaznog vratila menjaca)
(br. obr. izlaznog vratila menjaca)/(prenosni odn. u diferencijalu)=(broj obr. tocka)
(broj obr. tocka)*(obim tocka)=brzina auta
Ako auto postize max brzinu na limitatoru obrtaja - povecanje snage (bez skidanja limitatora) znaci da ce samo brze stici do max brzine...
Ako ima jos nedoumica - to cemo uzivo!
P.S. Ovo kuckanje je u sustini grozna stvar, jer cesto iako mislimo mozda isto nismo u stanju to i da 'docaramo', uzivo je uzivo =]
Poslato: Sre Maj 24, 2006 9:42 am
od Nigy
Poslato: Sre Maj 24, 2006 12:01 pm
od Gost
Ajde Aleksa, Steva i ja idemo, ajd ko jos oce nek me zove ili pisi na pp pa da se dogovirmao kad, sta i kako.
Poslato: Sre Maj 24, 2006 12:16 pm
od Nigy
[quote="sira"]2Nigy: i ja bi