Stranica 23 od 163
Re: Pitanje za gume
Poslato: Čet Dec 29, 2011 5:37 pm
od lux
Da li MIQUE mozes nesto da mi kazes o Continentalu SportContakt 2 ili ako jos neko zna nesto o ovoj gumi molio bih za komentar.
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Dec 30, 2011 8:41 pm
od Mique
U principu ceo Continental-ov program je odlican . Mene samo nervira visoka ulazna cena kod nas jer je uvoznik monopolista i pomalo alav . Ali ukoliko Conti dodje kod nas 2014. kao sto ce i biti slucaj stvari ce biti dosta bolje. Pored Dunlopa , moj omiljeni brend. A ta Sport Con 2 je sasvim dobra guma kao se vozi samo leti . zimi zna da ispuca po bokovima.
Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Jan 08, 2012 11:39 am
od dusanGT
Dilema: Goodyear UltraGrip 8 ili Dunlop Sp Winter Sport 4D (obe 205/55/R16 H, fabrička preporuka za Alfu GT)?
Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Jan 08, 2012 6:59 pm
od Alfanatic
Mislim da ne možeš pogrešiti u bilo kom slučaju i da su razlike u nijansama, ali hajde da se javi neko ko ima više iskustva kada je ova tema u pitanju

Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Jan 08, 2012 7:51 pm
od Mique
Sta vise volis crnku ili plavusu ??
G.Y. ti je za nijansu meksi i vise je nekako za limuzine i za neku da kazemo porodicnu varijantu , dok je Dunlop kao i uvek za vozace sa sportskim duhom i viskom adrenalina , a tako je i sa zimskim gumama. Oba pneumatika su dosta unapredjene verzije dve prethodne perjanice koje su godinama postizale vrhunske rezultate. I najbitnija stvar zimsku gumu uvek uzimati u sto nizem a letnju u sto visljem br.indexu. U ovom slucaju T .
Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Jan 08, 2012 9:56 pm
od dusanGT
Crnke

tj. Dunlop Sp Winter Sport 4D 205/55/R16 91H...?
Na sajtu "Planete..." nema tih guma sa indeksom "T", ali ima Goodyear UG8 u toj dimenziji i sa tim indeksom.
Do sada sam imao GY UG 7+ 185/65/15" na 147 1.9 JTD 8v i bio sam zadovoljan - dobro je držala po mokrom, i na suvom (na niskim temperaturama), nije bilo problema sa aquaplaningom, a tamo gde se ne čiste ulice (utaban sneg) ionako mora oprezno...
Volim malo oštriju vožnju, a zimi uglavnom vozim u gradu (bljuzgavica, mokar ili suv kolovoz)... Sada imam GT 1.9 JTDm 16v.
Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Jan 08, 2012 10:25 pm
od Mique
U 205/55R16 91T se radi stari model 3D , ali imas za 11000 u T indexu UG8 , jos kada na to dobijes popust onda izadje guma oko 10.5 soma sto je odlicna cena i pravi izbor. Uzimati zimsku gumu u H je opravdano samo u slucaju ako cesto putujes po inostranstvu pa imas dosta otvorenog puta , ovako ako je gradska voznja plus neki odlazak van grada (planina , banja , drugi grad ) uzmi T jer ce ti duze trajati.
Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Jan 08, 2012 10:43 pm
od dusanGT
Potpuno smo se razumeli... Onda da radimo UG8?
Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Jan 08, 2012 11:48 pm
od Mique
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 7:01 am
od dusanGT
I to i ono sa "Vulco" sajta o ova dva brenda...
Uzgred, postavlja se pitanje kompatibilnosti 225/45/17" (letnje gume) sa felnama koje su 7Jx17. Koje su posledice u vožnji (velike brzine, oštriji start, krivine, kočenje, aquaplaning...), ako se ima ova kombinacija "šira guma - uža felna"?

Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 8:19 am
od sErGiO
A što bi uzimao tako široku zimsku gumu? Uvek je bolje imati što uže zimske gume ako sam dobro shvatio

Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 9:57 am
od dusanGT
Nije da volim da citiram sebe, ali napisao sam ovo...
dusanGT napisao:... postavlja se pitanje kompatibilnosti 225/45/17" (letnje gume) sa felnama koje su 7Jx17. Koje su posledice u vožnji (velike brzine, oštriji start, krivine, kočenje, aquaplaning...), ako se ima ova kombinacija "šira guma - uža felna"?

Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 12:09 pm
od sErGiO
Izvinjavam se, nisam video tekst u zagradi

Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 1:33 pm
od dusanGT
U vezi sa zimskim gumama... U "Owner's Manualu" za Alfe preporučuje se da se na pritisak u zimskim gumama doda još 0.2bara - da bi bile više "šiljate" (tj. sa manjom gaznom površinom) ili iz nekog drugog razloga? Mique?

Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 1:49 pm
od Djo83
hm... iskustveno gledajuci zimske gume koje su prenaduvane losije leze na mokrom jer su tvrdje... ja praktikujem da cak malo ispustim sa 2.4 na 2.3 da budu mekse jer definitvno bolje lezi auto...
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 1:58 pm
od Sauriann
Kod mene je u uputsvu za zimske 185/65/15 napisano za auto pod punim opterećenjem 2.5 bara kako sam i naduvao gume jer smo na put išli nas četvoro i krcat gepek. Prezadovoljan sam sa gumama jer su me izvlačile gde bmw nije mogao da prismrdi

Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 2:14 pm
od Djo83
u sustini moze lako da se proba kako auto lezi bilo sa gumama bilo sa pritiskom, ja imam obicaj da na skretanju u svoju ulicu koje pod 90 stepeni kada je mokro uletim malo brze i bez kocenja i skrenem... tako sam ukapirao da je Barum Bravuris 2 solidno bolja guma od Hitrisa za iste pare, obe gume sam probao kao nove, sa Hitrisom je htjelo da klize malo preko nosa. Isto tako vidim da kada sam pre 10ak dana naduvao Wintere na propisanih 2.4 oce da kliza malo vise nego dok su bile na 2.2 bara, sto je i logicno - guma je tvrdja i povrsina kontakta sa asfaltom je manja...
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 2:25 pm
od dusanGT
Naravno da je praksa bolja od uputstva - mene samo zanima koji je smisao tih dodatnih 0.2bara za zimske gume?
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 2:29 pm
od Mique
Evo baš sada pričam sa mojim vulkanizerima i kažu da je zbog puteva i potrošnje najbolje da budu na nekom optimumu 2.2 - 2.3 , ništa ispod niti preko toga. Sem kada se ide na put pa se preporučuje malo podići pritisak. Ali najbitnije je da kontrolišete isti.Takođe sve zavisi i od težine auta mada je tačna ona tvrdnja da ako se guma malo više napumpa da ja manja šansa da se guma ošteti na bočnom zidu i da dodje do pojave klobuka. Stoga kontrolišite pritisak i po potrebi dopunite ih.
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 3:16 pm
od dusanGT
Možda je to što kaže Mique razlog...
Zimske gume su izložene niskim temperaturama (postaju krte, bez obzira na sastav materijala gume), a bočni zid je najtanji deo koji hoće da ispuca, ako je previše deformisan (niske temperature+naprezanja), što se sprečava sa tih dodatnih 0.2bara?
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 5:12 pm
od Djo83
alfa 156, u manualu kaze:
gume 185/65/15: 2.2
205/60/15: 2.2
205/55/16: 2.3
ako se ide na put pa nazad je auto optereceno, zadnje gume idu na 2,5 odnosno 2,6 kod 16 cola.
ja sam pogresio u mom gornjem postu, posto tek 2 mjeseca imam 16tke pa nisam upamtio dobro, znaci ne 2.4 nego 2.3 je propisano, a drzim zimi na 2.2 jer bolje prijanja...
nigdje ne vidim pishe da se na zimske dodaje 0.2 bara... meni to nema nikakve logike...
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 5:14 pm
od dusanGT
Deo Owner's Manuala za 147cu... I prikaz normalno, premalo i previše napumpanih guma...

Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 5:21 pm
od dusanGT
Pitajmo i druge, pa da daju logično objašnjenje... Obrati pažnju na boldovanu poslednju rečenicu ispod prve slike...
Logika (možda pogrešna) bi mogla da bude sledeća:
a) previše naduvane gume su "uže" (manja gazna površina) u odnosu na premalo i normalno naduvane, a to se stalno ponavlja kao pravilo za zimske gume,
b) previše naduvane gume imaju manje opterećenje na bočne zidove nego normalno naduvane, a posebno u odnosu na premalo naduvane, pa će i oštećenja (posebno na niskim temperaturama kad je čak i ta "zimska" guma krta) da budu manje izražena i najzad
c) piše u uputstvu (na ovim prostorima se manual, obično, ne čita...)
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 5:27 pm
od Djo83
prvo treba napomenuti da je razlika od 0.1 bara jako mala i ako se neko plasi da ce mu gume manje trajati ili ne znam sta nema potrebe da se plasi...
dakle 2.2 ili 2.3 nista spec... gume razlicitih proizvodjaca su razlicith svojstava koje se manifestuju u specificnim situacijama, moj je predlog da svako ko ima zivaca da istrazuje proba svoje auto prvo sa specifikanovim pritiskom, dakle slobodno kada je kisa/mokro a i suvo negdje gdje je sigurno skrenite sa malo vecom brzinom, isprobajte gume kako drze, pa onda sa 0.1 bara manjim pritiskom...
moguce da za gume razlicitih firmi razlicito je ponasanje auta, ja sam solidno osjetio razliku izmedju Hitrisa, Baruma, Dunlop, Wintere... i veoma osjetim razliku trenutno kod Wintere ako je naduvano na fabrickih 2.3 i ako je malo ispod 2.1-2.2 bara... jednostavno auto bolje drzi kada je guma meksa... osjetim i na volanu a i u krivini...
na proljece treba da kupim ljetne gume 16tke i mislim da cu kupiti polovne 2 god stare neke skuplje firme tipa Bridgestone,Dunlop,Michelin da vidim kakva je razlika u odnosu na jeftinije koje sam nove kupovao i da li su stvarno u praksi bolje gume...
ima neki lik iz Su koji valja 2 god stare gume iz uvoza u odlicnom stanju, bilo je ove godine stalno na oglasima, jbg nema se para za nove gume... i ove Wintere su mi sad polovne...
@ DusanGT: ono sto kapiram je da se tvrdja guma manje trosi, moguce da je to razlog boldovanja i toga da onaj ko pichi auto putem velikom brzinom treba da ima naduvanije gume... meksa guma se svakako brze trosi... ali to su male razlike...
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pon Jan 09, 2012 5:36 pm
od dusanGT
DjomlaN napisao:...ono sto kapiram je da se tvrdja guma manje trosi, moguce da je to razlog boldovanja i toga da onaj ko pichi auto putem velikom brzinom treba da ima naduvanije gume... meksa guma se svakako brze trosi... ali to su male razlike...
Pojmovi "tvrđa/mekša" u ovom kontekstu su odrednica karakteristika materijala, pa mislim da će se mekša više naduvana guma brže trošiti u istim ostalim uslovima, ali nisam siguran - prosto... ne znam dovoljno.
Možda se neke gume zaista ponašaju bolje kad su malo izduvane, ali to nema na testovima, kao preporuka (bar ja nisam video)... A ako je i objektivno izmereno (što je dosta teško) to više govori o konkretnoj gumi, nego o potrebi uvođenja principa/pravila...
U onoj tablici za gume 147ce (mora da se klikne da se vidi cela) čak se traži veći pritisak za 215/45/17" za prednje nego za zadnje gume... Tek to je pitanje: a zašto? Verovatno zbog boljeg "gripa" na pogonskim točkovima... Ali zašto zadnje sa manjim pritiskom? I tu je potreban "grip"...