Stranica 21 od 56
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 9:08 pm
od Shanirani
Golf 7 je dobio 5 zvezdina na testu jer ima napred senzore koji do 50kmh brzine salju signal i auto sam zakoci ako izleti neko. To je dobro za pesake, ali najvise se gine na velikim brzinama. Mislim da bi ovi iz Euroncap trebali da testiraju automobile pri brzinama od 150 kmh.. Tu bi se videlo sta je i kako je.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 9:13 pm
od elas
Sta je ostalo od njega i njih
[youtube]LmRkPyuet_o[/youtube]
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 9:18 pm
od Boki Ar
Shanirani napisao:... Euroncap trebali da testiraju automobile pri brzinama od 150 kmh.. Tu bi se videlo sta je i kako je.
Tu je samo Bog u pomoć i sile nebeske...

Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 9:22 pm
od Falcon037
Pri brzinama preko 150 na sat mogu samo đubrovnikom da te skupljaju posle udesa, tu ne pomaže ništa.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 9:23 pm
od Shanirani
Mogli bar felne da zamene..
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 9:24 pm
od erdeljan
Da, sada će "pametni" da napišu kako se njima to neće desiti jer oni znaju da voze. Da ali šta ako kamion koji vam ide u susret izgubi kontrolu i udari u vaš? Džaba sva pamet sveta ako covek nema sreće.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 9:35 pm
od elas
80 KMH+80 KMH u susretu dodje isto kao na snimku...brzine se sabiraju plus masa oba vozila
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 9:39 pm
od edin
Mislim, da bas i nije tako kad su vozila slicne mase u pitanju, nesto se secam od mithbutersa sa dicovery-a pre par godina, i dali su bas realno fizicko objasnjenje sa sve vektorima sila itd...
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 9:46 pm
od Boki Ar
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 9:47 pm
od erdeljan
Sale, nije to baš tako. Onaj koji je teži bude još teži ako se kreću istim brzinama npr. Fizika je možda nelogična ali pokazuje stvarno stanje.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 9:57 pm
od Shanirani
Kod mene u Blacu ima jedan put gde dosta ljudi gine jer predju na suprotnu stranu. Plus malo neprilagodjena brzina VOZILU koje voze i tu je kraj. Uglavnom su to zastave, koje zbog lakodje lako idu i do 100kmh. Ono sto je naj opasnije nisu brzine od 50 kmh. Tj one su opasne za pesake, za ove u autu i nije bas tako. Jedino ako nije susret dva auta koja idu tom brzinom.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 10:05 pm
od elas
Pa brzine se u sudaru direktnom sabiraju...sad manje vise zbog mase i konstrukcije ima odstupanja...ali je u globalu isto kao i snimku.Udariti u cvrstu podlogu sa 150 i + isto kao u saobracaju sa 80 i +...gore dole rezultati su slicni
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 10:08 pm
od edin
Ma nisu, jer u mometu udesa dolazi do skoro momentalnog zaustavljanja vozila i faktički dalje sabiranje i oduzimanje vektora sile se računa kao da se udara u statičnu tačku, kao npr zid, drvo, itd...
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 10:08 pm
od Falcon037
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 10:19 pm
od elas
edin napisao:Ma nisu, jer u mometu udesa dolazi do skoro momentalnog zaustavljanja vozila i faktički dalje sabiranje i oduzimanje vektora sile se računa kao da se udara u statičnu tačku, kao npr zid, drvo, itd...
Nista sad nisam razumeo...pri kontaktu dva vozila nekom brzinom,sila koja nastaje je ta kojom su se ta vozila kretala plus njihova masa.Zar nije tako?Priblizno gledano dva vozila idu npr 80 na sat i sudaraju se...izlazi da su udarila istom silom kao i da se vozilo 160 na sat udarilo u cvrstu podlogu-zid...sad manje vise ali mislim da je to slicno.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 10:32 pm
od erdeljan
Ne sale, isto je kao i u zid jer imaš dva automobila pa oni "podele" silu udarca.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 11:28 pm
od Nigy
Stvar je vrlo prosta - brzine se 'ne sabiraju' jer svaki auto apsorbuje deformacijom 'svoju' brzinu. Drugo vozilo nije zid koji ide ka prvom automobilu identicnom brzinom.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 11:42 pm
od elas
Nego sta je...zid stabilan udaras u njega sa 80 kmh i sila je tolika...udaras u vozilo koje je u pokretu sa istom brzinom sila udarca je veca jer i njegova brzina se racuna pa makar i bila 20 kmh...razlika je velika...kako se onda brzine ne sabiraju?
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 11:44 pm
od edin
Zbog pretvaranja, kinetičke energije u potencijalnu energiju...
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 11:51 pm
od elas
I n a sta se svodi ova polemika...udariti u stabilnu barijeru je veca verovatnoca za povrede nego u pomicnu kojom god se brzinom kretala?
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 11:52 pm
od Veloce
edin napisao:Mislim, da bas i nije tako kad su vozila slicne mase u pitanju, nesto se secam od mithbutersa sa dicovery-a pre par godina, i dali su bas realno fizicko objasnjenje sa sve vektorima sila itd...

Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 11:56 pm
od edin
Sale znam da logikom antičkih filozofa to o čemu pričaš deluje savršno logično, ali najosnojvni postulati fizike govore drugačije...
U sličaju da su vozila različitih težina ili se krecu različitim brzinama ili oboje, onda je drugačije...
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Sub Jan 17, 2015 12:00 am
od elas
Nigy napisao:Stvar je vrlo prosta - brzine se 'ne sabiraju' jer svaki auto apsorbuje deformacijom 'svoju' brzinu. Drugo vozilo nije zid koji ide ka prvom automobilu identicnom brzinom.
A sta je sa inercijom...odjedanput je zastala i povratila se unazad odakle je dosla
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Sub Jan 17, 2015 12:01 am
od edin
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Sub Jan 17, 2015 12:04 am
od elas
Pa u svakoj situaciji se nisu dva ista vozila sa istim masama i brzinam sudarila.Uvek je bilo razlike u sudarima.dva putnika sa cetiri putnika,kombi sa automobilom itd.