Bezbednost u saobracaju
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Golf 7 je dobio 5 zvezdina na testu jer ima napred senzore koji do 50kmh brzine salju signal i auto sam zakoci ako izleti neko. To je dobro za pesake, ali najvise se gine na velikim brzinama. Mislim da bi ovi iz Euroncap trebali da testiraju automobile pri brzinama od 150 kmh.. Tu bi se videlo sta je i kako je.
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
- Boki Ar
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Arandjelovac
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Tu je samo Bog u pomoć i sile nebeske...Shanirani napisao:... Euroncap trebali da testiraju automobile pri brzinama od 150 kmh.. Tu bi se videlo sta je i kako je.



- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Pri brzinama preko 150 na sat mogu samo đubrovnikom da te skupljaju posle udesa, tu ne pomaže ništa.
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Da, sada će "pametni" da napišu kako se njima to neće desiti jer oni znaju da voze. Da ali šta ako kamion koji vam ide u susret izgubi kontrolu i udari u vaš? Džaba sva pamet sveta ako covek nema sreće.
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
80 KMH+80 KMH u susretu dodje isto kao na snimku...brzine se sabiraju plus masa oba vozila

- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Mislim, da bas i nije tako kad su vozila slicne mase u pitanju, nesto se secam od mithbutersa sa dicovery-a pre par godina, i dali su bas realno fizicko objasnjenje sa sve vektorima sila itd...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- Boki Ar
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Arandjelovac
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Sale, nije to baš tako. Onaj koji je teži bude još teži ako se kreću istim brzinama npr. Fizika je možda nelogična ali pokazuje stvarno stanje.
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Kod mene u Blacu ima jedan put gde dosta ljudi gine jer predju na suprotnu stranu. Plus malo neprilagodjena brzina VOZILU koje voze i tu je kraj. Uglavnom su to zastave, koje zbog lakodje lako idu i do 100kmh. Ono sto je naj opasnije nisu brzine od 50 kmh. Tj one su opasne za pesake, za ove u autu i nije bas tako. Jedino ako nije susret dva auta koja idu tom brzinom.
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Pa brzine se u sudaru direktnom sabiraju...sad manje vise zbog mase i konstrukcije ima odstupanja...ali je u globalu isto kao i snimku.Udariti u cvrstu podlogu sa 150 i + isto kao u saobracaju sa 80 i +...gore dole rezultati su slicni

- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Ma nisu, jer u mometu udesa dolazi do skoro momentalnog zaustavljanja vozila i faktički dalje sabiranje i oduzimanje vektora sile se računa kao da se udara u statičnu tačku, kao npr zid, drvo, itd...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Nista sad nisam razumeo...pri kontaktu dva vozila nekom brzinom,sila koja nastaje je ta kojom su se ta vozila kretala plus njihova masa.Zar nije tako?Priblizno gledano dva vozila idu npr 80 na sat i sudaraju se...izlazi da su udarila istom silom kao i da se vozilo 160 na sat udarilo u cvrstu podlogu-zid...sad manje vise ali mislim da je to slicno.edin napisao:Ma nisu, jer u mometu udesa dolazi do skoro momentalnog zaustavljanja vozila i faktički dalje sabiranje i oduzimanje vektora sile se računa kao da se udara u statičnu tačku, kao npr zid, drvo, itd...

- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Ne sale, isto je kao i u zid jer imaš dva automobila pa oni "podele" silu udarca.
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Stvar je vrlo prosta - brzine se 'ne sabiraju' jer svaki auto apsorbuje deformacijom 'svoju' brzinu. Drugo vozilo nije zid koji ide ka prvom automobilu identicnom brzinom.
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Nego sta je...zid stabilan udaras u njega sa 80 kmh i sila je tolika...udaras u vozilo koje je u pokretu sa istom brzinom sila udarca je veca jer i njegova brzina se racuna pa makar i bila 20 kmh...razlika je velika...kako se onda brzine ne sabiraju?

- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Zbog pretvaranja, kinetičke energije u potencijalnu energiju...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
I n a sta se svodi ova polemika...udariti u stabilnu barijeru je veca verovatnoca za povrede nego u pomicnu kojom god se brzinom kretala?

- Veloce
- Saradnik Uprave
- Contact:
- Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts
ex Alfa Romeo GT 2.0jts
ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm
ex Alfa Romeo Mito 1.4tb
ex Alfa Romeo Giulietta QV
-Megane 3 RS CUP - Lokacija: Lazarevac
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
edin napisao:Mislim, da bas i nije tako kad su vozila slicne mase u pitanju, nesto se secam od mithbutersa sa dicovery-a pre par godina, i dali su bas realno fizicko objasnjenje sa sve vektorima sila itd...

- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Sale znam da logikom antičkih filozofa to o čemu pričaš deluje savršno logično, ali najosnojvni postulati fizike govore drugačije...
U sličaju da su vozila različitih težina ili se krecu različitim brzinama ili oboje, onda je drugačije...
U sličaju da su vozila različitih težina ili se krecu različitim brzinama ili oboje, onda je drugačije...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
A sta je sa inercijom...odjedanput je zastala i povratila se unazad odakle je doslaNigy napisao:Stvar je vrlo prosta - brzine se 'ne sabiraju' jer svaki auto apsorbuje deformacijom 'svoju' brzinu. Drugo vozilo nije zid koji ide ka prvom automobilu identicnom brzinom.

- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Au momci dosta je, preucismo mi ovu pasivnu i aktivnu bezbednost savremenih automobila






“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Pa u svakoj situaciji se nisu dva ista vozila sa istim masama i brzinam sudarila.Uvek je bilo razlike u sudarima.dva putnika sa cetiri putnika,kombi sa automobilom itd.
