Darkoni, ovo je "potera" za letnjim gumama!
I nije neka velika potera, imam vremena do proleća, ali računam da će sada neke zaostale biti ipak jeftinije nego na proleće, kad svi navale.
Za zimske stvarno nije toliko bitno, vozim na Winterama, a one su "samo" T index
(do 190km/h).
Re: Pitanje za gume
Poslato: Čet Nov 17, 2011 4:45 pm
od Vitjsa
T index je sasvim dovoljan za zimu, rekao bih. Ako je sneg i led, nisu lud da voziš tol'ko. Ako nema snega, nisi lud da trošiš zimske gume brže.
Re: Pitanje za gume
Poslato: Čet Nov 17, 2011 5:56 pm
od interceptor
Ma ja nevidim neki smisao ni u letnjim gumama baš da budu v-indeks...Koliko se realno puta vozi preko 200 kmh i koliko dugo,a bogami i gde???A i većina vozila realno teško dostižu tih 210 kmh da ne kažem nemoguće...
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 8:15 am
od Sale NB
Ako mene pitaš, sigurno 20-30 puta godišnje!
Nisam kupio i zavoleo Alfu zato što lepo ide 120!
Od Batajničkog nadvožnjaka pa do prvog sledećeg nadvožnjaka, tu već uhvatim 190Km/h, kod isključenja za Nove Banovce idem već preko 220Km/h.
Sat verovatno malo laže, ali koliko?!
Index brzine podrazumeva da guma može da izdrži maksimalnu navedenu brzinu 10 minuta neprekidno.
Slažem se da je to u Srbiji teško izvesti, ali ako već vozim toliko brzo, što je samo po sebi veliki rizik, zašto da sebe dovodim u situaciju da uopšte razmišljam hoće li moje gume izdržati tu torturu.
Proizvođači testiraju nove gume, a ja ove moje prvo dobro izlomim po ovim rupama, pređem i 20-30000 km, a onda opet izađem na auto put i opalim po gasu!
I očekujem da gume to izdrže!
Razlika između seta guma u H ili V indexu je nekih 30-50 evra. Zašto da ulazim u taj rizik?!
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 8:25 am
od sErGiO
Svakako sebe, a i druge, dovodiš u veliku opasnost kada voziš po našim autoputevima i sa polovnim autom preko 200 km/h. Ja razumem da čovek jednom ili dva puta u životu proba i to, ali da to redovno radiš to mi ne ide u glavu. Da imaš novu 159 i da se voziš po Nemačkoj pa ok, nema problema. NHF ali ja bi takvima trajno oduzimao dozvolu.
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 9:31 am
od Sale NB
Šta da kažem na ovako nešto?! Pa eto, meni još nisu oduzeli dozvolu.
Živeo sam u Nemačkoj, tamo sam položio vozački ispit, i naučio da vozim.
U Nemačkoj nije ništa neobično da voziš onoliko koliko auto može, tamo gde se sme i može, a jasno je da nemaju svi nove automobile.
Često vozim na relaciji BG-NS, dobro poznajem taj put, a trenutno to i jeste jedini put koji je stvarno dobar za tako nešto. Ne smatram da time ugrožavam bilo koga, nije baš da pokušavam da vozim 200 po krcatom autoputu, na kraju, već bi me uhvatili i presretači da radim tako.
Uvek se otvori deonica kada nemaš nikog ispred, što da ne nagazim - kad mogu!
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 12:20 pm
od Sauriann
Sale NB napisao:
Živeo sam u Nemačkoj, tamo sam položio vozački ispit, i naučio da vozim.
Ovo je poprilično opasno imajuću u vidu da sada voziš po Srbiji i da voziš blizu 200 na mestima gde je ograničenje 80. Jedna, ali samo jedna rupa nastala od tvog zadnjeg prolaska tuda može da bude velika opasnost po sve učesnike u saobraćaju (mislim i na one sa druge strane trake puta) pa i da imaš nove novcijate gume.To nisi mogao da "naučiš" u Nemačkoj jer se tamo vozi 250 po odličnim putevima. Inače kad te uhvate sa 200 na toj deonici bićeš nekome devojka u mamunari (ideš pravo tamo). Ako hoćeš dođi na proleće na navak da se potrkamo
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 1:26 pm
od Sale NB
Pa, dobro sad, ne mora mi niko objašnjavati kakvi su putevi u Srbiji, na kraju, ja sam se još 1999-e vratio iz Nemačke.
Ograničenje na auto putu u Srbiji je 120, ne 80, mada kada voziš 100km preko ograničenja, to ne menja ništa na stvari što se kazni tiče!
Pritom, šta mislite, da u Nemačkoj nema udarnih rupa, da su svi auto-putevi kao staklo?!
Iznenadili biste se!
Novosadski autoput je sasvim pristojan put, i ima deonica gde se može sasvim lepo povesti, bez opasnosti. Nije za svakoga, ali ja sam tako navikao. Na kraju, ja tako vozim ceo život, a to je preko 18 godina i 500.000km za volanom!
Što se NAVAK-a tiče, duuuuugo sam čekao da se tako nešto pojavi u Srbiji!
Vidimo se sigurno na proleće!
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 2:11 pm
od Sauriann
Meni je baš bio skoro utisak upečatljiv kad sam iz Mađarske prešao kod nas. Vozio sam nekoliko sati 140 kroz obe zemlje i kroz Srbiju je smor zbog puta. Tako da ovde prodivljam ponekad na BG-ZG i to relativno ne duže od minut dva kako ne bi osta bez auta jer ima ovih presretača...
Vidimo se na proleće
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 3:02 pm
od G0XY
Jbg, ja moram da priznam, da uvek na autoputu volim da na jednoj kraćoj deonici razvučem koliko god može.Uglavnom vozim u granicama ograničenja 120-130,ali kada naiđem na zgodnu i bezbednu deonicu,moram bar jednom da uteram Alfu u crveni režim
Sale NB napisao:Ako mene pitaš, sigurno 20-30 puta godišnje!
Nisam kupio i zavoleo Alfu zato što lepo ide 120!
Od Batajničkog nadvožnjaka pa do prvog sledećeg nadvožnjaka, tu već uhvatim 190Km/h, kod isključenja za Nove Banovce idem već preko 220Km/h.
Sat verovatno malo laže, ali koliko?!
Index brzine podrazumeva da guma može da izdrži maksimalnu navedenu brzinu 10 minuta neprekidno.
Slažem se da je to u Srbiji teško izvesti, ali ako već vozim toliko brzo, što je samo po sebi veliki rizik, zašto da sebe dovodim u situaciju da uopšte razmišljam hoće li moje gume izdržati tu torturu.
Proizvođači testiraju nove gume, a ja ove moje prvo dobro izlomim po ovim rupama, pređem i 20-30000 km, a onda opet izađem na auto put i opalim po gasu!
I očekujem da gume to izdrže!
Razlika između seta guma u H ili V indexu je nekih 30-50 evra. Zašto da ulazim u taj rizik?!
Pa dobro tvoja stvar dali ćeš kupiti H ili v indeks,ja samo kažem da za veliku većinu nas je to manje više slabo bitno.Desi se da mi verovatno svi ponekad poteramo malo više ali jako je malo bezbednih prilika i lokacija gde se to može.
A uostalom koja 147-ica realno osim onih sa 3,2 motorom mogu preko 210 kmh...
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 5:27 pm
od Crni
Iste su ti kazne kao da te slikaju radarom. Dakle, do 20 vise od ogranicenja ti ne odlazi dozvola, do 10 samo novci, od 10-20 ide i neki poen cini mi se. Na otvorenom do 30 samo novci, od 30-40 novci i neki poen.
Samo sto presretace nema sanse da kupis.
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 6:03 pm
od starac vujadin
interceptor napisao:
Sale NB napisao:Ako mene pitaš, sigurno 20-30 puta godišnje!
Nisam kupio i zavoleo Alfu zato što lepo ide 120!
Od Batajničkog nadvožnjaka pa do prvog sledećeg nadvožnjaka, tu već uhvatim 190Km/h, kod isključenja za Nove Banovce idem već preko 220Km/h.
Sat verovatno malo laže, ali koliko?!
Index brzine podrazumeva da guma može da izdrži maksimalnu navedenu brzinu 10 minuta neprekidno.
Slažem se da je to u Srbiji teško izvesti, ali ako već vozim toliko brzo, što je samo po sebi veliki rizik, zašto da sebe dovodim u situaciju da uopšte razmišljam hoće li moje gume izdržati tu torturu.
Proizvođači testiraju nove gume, a ja ove moje prvo dobro izlomim po ovim rupama, pređem i 20-30000 km, a onda opet izađem na auto put i opalim po gasu!
I očekujem da gume to izdrže!
Razlika između seta guma u H ili V indexu je nekih 30-50 evra. Zašto da ulazim u taj rizik?!
Pa dobro tvoja stvar dali ćeš kupiti H ili v indeks,ja samo kažem da za veliku većinu nas je to manje više slabo bitno.Desi se da mi verovatno svi ponekad poteramo malo više ali jako je malo bezbednih prilika i lokacija gde se to može.
A uostalom koja 147-ica realno osim onih sa 3,2 motorom mogu preko 210 kmh...
Kao i u svim drugim stvarima postoji velika razlika da li odredjenu perfomansu pruza neko ili nesto u svojim krajnjim mogucnostima ili lagano, bez napora. Isto vazi i za gume.
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 7:56 pm
od Sale NB
Sauriann napisao:Meni je baš bio skoro utisak upečatljiv kad sam iz Mađarske prešao kod nas. Vozio sam nekoliko sati 140 kroz obe zemlje i kroz Srbiju je smor zbog puta.
Budi siguran da Mađarska i Hrvatska danas imaju bolje autoputeve od npr. Nemačke.
To su nedavno izgrađeni putevi, i još uvek se koncesionari brinu o održavanju.
Gume sa V indexom se razlikuju u konstrukciji od H guma. Nije sve samo u maksimalnoj brzini. te gume jednostavno bolje podnose žestoku vožnju.
"Vujadine" definitivno ću morati da se pridružim u sve 3 grupe!
Lepo je znati da nisi sam na svetu!
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 8:20 pm
od starac vujadin
Naravno da nisi...Treba uzviati dok jos mozemo, dok nas ne budu satelitski drzali na ogranicenju brzine.
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 8:32 pm
od Sauriann
Sale NB napisao:
Gume sa V indexom se razlikuju u konstrukciji od H guma. Nije sve samo u maksimalnoj brzini. te gume jednostavno bolje podnose žestoku vožnju.
imam pireli sa tim indeksom
oops, da se ispravim imam sa Y ineksom tj. do 300km/h
Re: Pitanje za gume
Poslato: Pet Nov 18, 2011 10:51 pm
od Presretach
Da li su tako efkasne i na malim brzinama?
Re: Pitanje za gume
Poslato: Sub Nov 19, 2011 8:38 am
od Sauriann
Tvrdje su i bucnije ali se zato sporije trose i bolje drze. Znaci poredjenje je sa dve klase nizom Braum Bravuris2 koja je jedan indeks nize (do 270), slabije je performanse od Pirelija ali je tisa, usobnija i skoro duplo jeftinija.
Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Nov 20, 2011 7:31 am
od dusanGT
interceptor napisao: A uostalom koja 147-ica realno osim onih sa 3,2 motorom mogu preko 210 kmh...
Remap, 6. brzina i zalet, naravno... " onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; " onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; " onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
A neramapovana GT: ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ovde nije poenta da bi trebalo voziti ovim brzinama (neprimerenim za vozilo i uslove, a i nezakonito)... Sa petostepenim menjačem i sa starim remapom sam (u Mađarskoj, pre nekoliko godina, zastarelo je) vozio preko 205km/h - samo da proverim... Utisak je da to, definitivno, nije brzina za 147cu... Sve to sa GY Excellence 205/60/15" (napred index "V", a nazad "H"), a zimske su GY UG 7+ 185/65/15", da se vratim na temu...
Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Nov 20, 2011 10:26 am
od interceptor
Pustite vi to što na brzinometru piše ipak to baš i nije to...
A ne razumem kakve veze sad ima GT sa 147-icom ?
Ali ajde tema je malo odlutala od poente...mada i tema je već pomalo bzvz,jer ovde se favorizuju dva do tri premium brenda a sve ostalo nevalja i svaki konkretni savet se svodi na GY ili Michelin eventualno Dunlop...Ne želim nikoga da uvredim ali ovde se takva pitanja i odgovori ponavljaju malte ne na svakoj strani...
Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Nov 20, 2011 12:11 pm
od Sale NB
GT i 147 su tehnički identični. GT je u stvari 147 coupe.
Merio sam GPS-om moju Alfu i izmerio 212km/h.(Sat 220Km/h) Čista serija, gume Michelin energy saver, 195/60 R 15 88V.
Sigurno je najbolje svakome preporučiti premijum brand gume, ali isto tako sam siguran da i Fulda, Vredestein, Nokian i ostali iz economy klase prave dobre gume.
Ipak mi živimo u zemlji Srbiji. Mada, kada pogledaš cene koje je Mique naveo,stvarno se ne isplati razmišljati o drugim markama. Šta možeš da dobiješ za manje para?! Tigar Primu?!!!
Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Nov 20, 2011 12:37 pm
od starac vujadin
Vredestein nije jeftina guma ni u jednoj kategoriji, Nokian takodje. Cak stavise, za te dve firme bi moglo da se kaze da su po mnog cemu ekskluzivnije od poznatih "velikih" brendova. A ni Hankook, kao snabdevac DTM bolida i koji ima u nekim kategorijama vrhunske gume ne spada u potpunosti u jeftinije gume. Uopste, pojam premiuma u gumama je jos besmisleniji nego u automobilima. Michelin pravi sve - od jeftinog sranja do vrh spica od guma i ne moze sve da bude premium, niti oni to hoce.
Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Nov 20, 2011 8:01 pm
od dusanGT
Sale NB napisao:GT i 147 su tehnički identični. GT je u stvari 147 coupe.
Merio sam GPS-om moju Alfu i izmerio 212km/h.(Sat 220Km/h)
GT i 147 od 2004. do 2010. imaju iste menjače, motore, turbine, injektore i ECU (prvo EDC16C8, a od 2006, EDC16C39)... GT je nešto teža od 147ce, pa je njenih 230km/h "garancija" da i 147ca to može, ako je to uopšte bitno, jer
dusan147 napisao:...to, definitivno, nije brzina za 147cu...
Uzgred, i meni sat "laže" za +8km/h. Izvinjavam se za off...
Re: Pitanje za gume
Poslato: Ned Nov 20, 2011 8:08 pm
od Sale NB
Jasno, granice između brendova skoro da ne postoje, više se može reći da se mogu izdvojiti određeni modeli guma.
Sećam se da je Kumho pre nekoliko godina odvalio konkurenciju na svim testovima, ali problem je u tome da već u nekoj drugoj dimenziji, ta ista guma može da ima drastično lošije rezultate. Razlog je u nedovoljnom razvoju. Dok Michelin, GY, Conti i co. ulažu ogromna sredstva u razvoj svakog modela, tu ostali proizvođači ne mogu da prate.
Naravno, posreći se i njima, pa ubodu poneku sjajnu gumu, ali ipak su veliki brendovi neka garancija trajnog kvaliteta.