Stranica 21 od 111
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Čet Okt 24, 2013 10:05 am
od mmilcic
Ma jok... U takvim situacijama mi je prednji trap nečujan. Ovo je izgleda ipak nešto vezano za kočioni sistem, čim se čuje samo pri kočenju. Kad stojim u mestu i ljuljam prednji kraj ništa se ne čuje. Da je amotrizer u pitanju on bi dao neki zvuk, zar ne?
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Čet Okt 24, 2013 12:34 pm
od dusanGT
Ako i neda zvuk, oseti se da je potrošen i premekan...
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Čet Okt 24, 2013 12:42 pm
od mmilcic
Menjao sam zadnji amortizer i znam kako se ponaša kad je potrošen. Nije ovo do amortizera sigurno... A kopka šta može biti, sve me više nervira!
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Sub Okt 26, 2013 8:26 pm
od elas
Demontiraj prednja kociona klesta,99% je u klipu na klestima ima malo lufta pa kad zakocis a ides u nazad klip se pomeri i cujes taj zvuk.Kad kocis voznjom unapred klip stoji u takvom polozaju da ti nece dati takav zvuk.Ili klip ili vodjice klesta ali u tome ti je problem...
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Sub Okt 26, 2013 9:11 pm
od mmilcic
OK. Planiram uskoro da menjam prednje diskove pa ću ujedno proveriti i to. Nadam se da će mi to rešiti problem. Hvala u svakom slučaju na ideji!
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Čet Okt 31, 2013 9:59 pm
od ljube-kugla
klip ne moze da seta,ako proseta onda i procuri ulje
mogu samo da setaju kocione plocice u nosacima ako su polomljene oprugice sto ih drze
a posto kazes da ti skripi u prednjem levom tocku onda je verovatno zaribao klip i ne vraca se pa i plocice ostanu stegnute i u voljni ih stalno greje pa i pregreva i od tog grejanja je verovatno i omeksao oprugice koje drze plocicu pa i sama plocica dobila luft i pri kocenju u nazad se podigne i lupi a cak se desavalo da klizaci na nosacima kocionih klesta dobiju lufta i stalno blokiraju pa cak i kad je ispravan klip
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Pet Nov 01, 2013 2:27 am
od mmilcic
Ok. Znači, proveriti kočione cilindre na točkovima, opruge i nosače. Hvala na informacijama.
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Pet Nov 01, 2013 11:11 pm
od zare15
Drugari,zna li neko gde kupiti gumice balans stangle ZADNJE(Alfa 156 jtd,sw),posto gledam na par sajtova ali nigde ne pise da imaju zadnje? Hvala unapred.
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Čet Nov 07, 2013 12:22 pm
od Vlada AR
Evo mog iskustva i škole, kad je u pitanju servisiranje trapa. Možda nekom pomogne da ne prođe kao ja.
viewtopic.php?f=13&t=55757&p=1463793#p1463793
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Sub Nov 09, 2013 12:55 pm
od zare15
Evo i ja da se prikljucim temi. Od kada sam uzeo auto,cujem neko lupkanje,otisao juce kod majstora i odradio covek kompletnu dijagnostiku. Sve ovo treba zameniti:
- gumice balans stangle i napred i pozadi
- leva manzetna letve volana
- silen blok prednje viljuske levi
- desna viljuska prednja
- gurnja ramena (viljuske)
- oba zadnja stabilizatora
Raspitao se malo za nove delove i dobio sam cifru od 21000din.za delove + 90e za ruke. Na nekom drugom forumu sam pronasao coveka koga svi hvale,Dragoljub iz Kg-a,popricao sa covekom i rekao mi da sve to sto sam nabrojao ce ukupno da me kosta 140e,sto ukljucuje reparirane delove,ruke i centriranje trapa,a ono sto me je odusevilo je da sam rekao da moram samo da unovcim cekove,jer sam ostao bez prebijenog dinara,covek kaze da ne moram jer primaju i cekove,nije nikakav problem. Zanima me da li i na ovom nasem forumu ima neko iskustava sa pomenutim covekom,ja prevrnuh ceo net ali nisam nisao nikakvo lose iskustvo,ali rekoh hajde da se konsultujem sa vama za svaki slucaj!? Hvala unapred!
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Sub Nov 09, 2013 7:15 pm
od elas
Dragpljub nije los kao i drugi iz KG,isto je to sve...za normalnu vrednost dobijes solidan kvalitet i moze dugo da traje
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Uto Nov 12, 2013 2:47 pm
od alfa_gt
Kolege, jedno pitanje vezano za centriranje trapa, cim ugrabim malo vise vremena iscitacu celu ovu temu, ali me zanima ako moze pomoc prijatelja preko reda
Sad za vikend sam isla na zamenu guma i centriranje trapa (tj pokusaj centriranja). Pri centriranju trapa, decko je skroz zatvorio prednji trap (radjeno u Kemoimpexu), dok sa zadnjim nije mogao nista da uradi (?) Nagibi su jako losi, tj van dozvoljenih granica, i napred i nazad (podjednako), i kaze da to moze da bude do: amortizera, viljuski ili glavcina. E sad, ja sam na prednjem trapu nedavno zamenila amortizere i viljuske, tako da to ne bi trebalo da je razlog loseg nagiba. Da li je moguce da su glavcine, ili je nesto cetvrto?
Sto se zadnjeg trapa tice, njemu nije mogao nista da uradi, pa ni da ga zatvori. Zadnji trap nisam radila (menjala delove), a potrebno je menjati amortizere, sto sam planirala posle zime. Da li do proleca losi amortizeri, tj los trap koji ne moze da se centrira zbog losih amortizera (ako je do njih uopste) moze da pojede i zimske dve gume?
Generalno, interesuje me taj nagib sta znaci, tj sta moze da bude razlog njegovog odstupanja od predvidjenih vrednosti i sta to znaci za auto?
Hvala svima puno unapred

Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Uto Nov 12, 2013 4:21 pm
od Nemesis
Jel' pricas o reglazi trapa? Ako mene pitas u celoj Srbiji, a i sire to ne radi niko bolje od Milera iz Gruze kod Kragujevca. Ako si za voznjicu po centralnoj srbiji i hoces da sredis trap tip top onda idi kod njega. Inace ljudi tamo nece da rade reglazu ako ti nije nesto uredu sa trapom mogu i tamo da ti srede trap. Ako je sve ok onda rade reglazu.
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Uto Nov 12, 2013 6:14 pm
od dusanGT
Reglaža trapa nije baš tolika nauka, pa da mora da se radi samo u pomenutom servisu...

Možda može i na drugom mestu, ako se prethodno geometrija vešanja dovede u pristojno stanje (elementi, zazori, sileni, amortizeri, opruge, šolje, rukavci...).
Inače, kod 147/GT ne može da se namesti "camber" i "caster", već samo "toe". Postoje i "naši" uzrazi (nagib, zatur, otvorenost) za ove parametre geometrije, ali je dobro znati i ove, jer softver koji ide uz opremu za reglažu daje izveštaj sa tim izrazima.

Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Uto Nov 12, 2013 7:09 pm
od Dragon
Marija, koji nagib je problem? Kao sto Dusan kaze, ne postoji mogucnost namestanja cambera (crvenog na slici iznad). Odnosno, moze uz neku intervenciju na amortima. Doduse, nisam se raspitivao detaljno sta to treba da se "budzi".
Poslato: Uto Nov 12, 2013 8:42 pm
od nidza
Idi u Coning na starom novosadskom i vidi šta će da kažu (posle kemoimpeksa). Dobro su opremljeni i čini se da znaju šta rade.
Tapatalk 4
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Uto Nov 12, 2013 10:12 pm
od dusanGT
@dragon - to može da se namesti ili podmetanjem distancera promenljive debljine (i vrlo precizne izrade) ili ugradnjom sklopa za podešavanje "camber" nagiba (tzv. "camber correction kit").
U raznim dokumentima je detaljno objašnjeno kako povećanje/smanjenje "nagiba", "zatura" i "otvora" utiče na "vozljivost". Poželjni su pozitivan zatur (unazad) i negativan nagib (ka unutra). Obično se, kod prednjih točkova podešava pozitivan otvor (tzv. "razrokost") kod prednjeg pogona i negativan (tzv. "zrikavost") kod zadnjeg pogona...
Iz dokumenta se vidi da je kod mene podešen nulti otvor, što se često preporučuje iako su fabrička podešavanja drugačija.
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Uto Nov 12, 2013 10:51 pm
od Dragon
Iz ovog dokumenta vidim da je kod tebe prednji i zadnji camber tu negde, a kod mene odokativno je zadnji mnogo manje "u minusu", ako je uopste. Moram to da proverim, mada uskoro idem na zimske gume.
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Uto Nov 12, 2013 10:56 pm
od dusanGT
Ako Alfa nije spuštena, sa fabričkom dimenzijom guma i elementima vešanja koji su u dobrom stanju, "camber" i "caster" su Ok. Inače, kombinacija negativnog "cambera" i otvorenog "toe" doprinose boljoj "vozljivosti" u krivinama, ali i trošenju guma...
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Sre Nov 13, 2013 10:36 am
od alfa_gt
Dragon napisao:Marija, koji nagib je problem? Kao sto Dusan kaze, ne postoji mogucnost namestanja cambera (crvenog na slici iznad). Odnosno, moze uz neku intervenciju na amortima. Doduse, nisam se raspitivao detaljno sta to treba da se "budzi".
Pa svi nagibi
Evo izvestaja.
On je prednji trap zatvorio na nulu (toe), zanji nije uspeo da zatvori skroz, ali je malo zatvoreniji nego pre reglaze, a taj camber (i prednji i zadnji, i levi i desni) je u minusu, i to pratim iz godine u godinu - ide sve vise u minus. A cak vidim sada na ovom izvestaju da je nakon reglaze zadnji desni otisao jos vise u minus (sa -1.54 na -2)..... Ako camber ne moze da se menja na reglazi, kako je onda ovaj uspeo da mi ga promeni? No comprendo nada
Jel ovakve izvestaje treba da zna mehanicar da cita, ili samo "trapadzije"? Pod cita, mislim - da zna zbog cega je nesto van predvidjenih granica, i da li uopste (i kako) treba da se sredi. Uskoro mi stize novi termostat, pa kad ga budem menjala, da odnesem ovaj izvestaj majstoru da mi prevede?
I jos jedan cudan momenat, nakon reglaze pojavio mi se neki cudan zvuk iz pravca zadnjeg levog tocka, ne mogu da vam opisem, nekako kao da nesto zvecne, kada ukocim, ali cujem ga samo pri malim brzinama, npr kad isparkiravam iz garaze, pa recimo kad idem u rikverc i hocu da stanem, kad stisnem kocnicu cujem to neko "zvec" (slicno kao ono koje cujem odnapred za koje svi sumnjamo da je zamajac, ali ko zna sta je zapravo).....

Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Sre Nov 13, 2013 12:01 pm
od dusanGT
Ima dosta preporuka da se prednji "toe" stavi na nulu, a zadnji na "toe" 0° i 13.5', što se malo razlikuje od fabričkih podešavanja...
Stalna promena "cambera" tj. nagiba ka unutra je posledica "popuštanja" vešanja (zazori, elementi, sileni...)... Inače, "camber" zavisi i od ravnomernosti i veličine pritisaka u gumama, njihove dimenzije i eventualne spuštenosti vozila...
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Sre Nov 13, 2013 12:10 pm
od alfa_gt
dusanGT napisao:Stalna promena "cambera" tj. nagiba ka unutra je posledica "popuštanja" vešanja (zazori, elementi, sileni...)...
A to na sprskom znaci? Godine ili delovi koji mogu da se zamene i da se to vesanje "utegne"?
Sto se tice guma i spustenosti - sve je fabricko. Dakle, auto nije spustan, makar ne da ja znam, gume su 215/45 (17ice) kao sto preporucuje knjizica, zimske sam uzela 205/50. Pritisak u gumama je takodje prema knjizici (cini mi se 2.4 napred, 2.3 pozadi, ako se dobro secam; odnosno malo veci kada je auto vise opterecen, tj kada ima vise putnika i/ili prtljaga).
Jel ovakav nagib za ovo godiste razlog za brigu? I ako jeste - sta moze da se uradi po tom pitanju?
I konacno - kako je moguce da je prednji trap mogao da se zatvori, a da sa zadnjim ne moze nista da se uradi? Posto mi je trapadzija rekao da zadnji nije ok, i da moram nesto da uradim sa njim, pa ponovo da dodjem na centriranje, ali nije znao da mi kaze sta. Nemoguce da je ovo toliko komplikovano, samo ne znam kome da se obratim....

Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Sre Nov 13, 2013 1:35 pm
od dusanGT
Godine same po sebi nisu bitne, ako nije bilo nekih deformacija zbog udaranja... Verovatno su razlog "pogrešne" geometrije gumice-sileni, pa bi to trebalo zameniti gde može, a gde ne može samo gumica, mora ceo element sa silenima... Sledeći na spisku su opruge i amortizeri.
I meni je "camber" van fabričkih granica, ali mislim da to nije baš veoma veliki razlog za brigu, u "normalnim" uslovima 24/7 vožnje...
Ako je trapadžija rekao da nazad ne može da podesi ispravan "toe" (razdesi se desno kad namešta levo i obrnuto) verovatno su preveliki zazori elemenata trapa, zbog dotrajalosti ležajeva sa silenima... To bi moglo da bude posledica uslova eksploatacije (prevoženje velikih tereta, na primer) u kombinaciji sa dotrajalim ("zamorenim") oprugama i amortizerima.
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Sre Nov 13, 2013 1:52 pm
od starac vujadin
Ne znam da li u bivšoj Delti još rade majstori koji su radili na trapovima, ali ako rade idi kod njih. Ako je nešto valjalo u tom servisu onda su majstori za reglažu, a pri tome su poznavali Alfe, pa tamo može odjednom sve da se sredi.
Prvi korak je da tvoj majstor koji ti održava auto pregleda sve elemente vešanja i da ti kaže da li je sve u redu. Ako je sve u redu, onda ideš na step 2 - kod trpadžije. Nije to neka neviđena nauka, ali je potrebno iskustvo. Ako ne znaju da ga podese na ispravnom autu,onda ne znaju to da rade, okreneš se i odeš kod drugog. Ako krenu da ti pričaju da nešto ne valja na autu, a ti si uradila step 1, ti se zahvališ, okreneš i odeš kod onog ko zna. Trapadžiju mogu da ti preporučim, kao i drugi sa foruma, to nije problem. Samo ipak proveri da li je baš sve uredu kod svoh majstora.
Re: Trapovi na našim Alfama
Poslato: Sre Nov 13, 2013 2:06 pm
od alfa_gt
Step 1 uradjen, tj majstor kod koga inace idem je pregledao vesanje pre jedno 2 meseca, i zakljuceno je da su amortizeri za zamenu (i jos neke "sitnice", tipa prednje viljuske, balans stangla i sl, ali to sam sve zamenila). Opruge je rekao da su jos uvek optimalne. Silene ili bilo sta drugo nije spominjao, pa kontam da su ok, ali pitacu ga i za to. Glavcine mi je spomenuo trapadzija, ali ne da su moji losi, nego da to moze da bude uzrok mog problema. Osim sto se vidi rdja na njima i sto bih ih ja u najmanju ruku farbala, ako ne i menjala, ne znam da li oni stvarno mogu da dovedu do problema sa reglazom? Jel ima neko iskustva sa time?
Kao sto rekoh - prednje amorte sam zamenila, ali zadnje sam planirala na prolece (cisto malo planiranje tokova novca

). Ne znam da li je slucajnost, ali prednji trap je trapadzija uspeo da namesti, dok zadnji nije mogao. Ukoliko je do amortizera, odmah cu da narucim i zadnje, **bes ti to.
Inace - hvala na savetima svima
Samo mi kazi - ko su ti stari majstori tj koga da trazim?

I zasto "bivsa" Delta?