Stranica 3 od 5
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 12:13 pm
od Caca
Polako, ima vremena, dokazacu

Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 12:24 pm
od djolers4
Evo mog iskustva sa bezbednoscu 147-ice.Nekoliko bocnih udaraca u metalnu bankinu pri 140 na sat,pukao prednji kos,iskrivljen prednji desni rukavac,kolevka trapa pomerena,iskrivljen zadnji amortizer i cela desna strana totalna steta.Mekana karoserija,pogotovu sa 5 vrata,podignite jednu stranu na dizalicu i probajte kako se otvaraju vrata,zapinju

Npr,ford focus je 2 godine stariji model iz 98' i ima bolji rezultat na ncap testu.Podbacili su zabari na ovom polju.
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 2:57 pm
od Transporter159
Kako sam se SLATKO vozio sa dva dvostruka ,samo kad su radili.... i danas bi radooooo i sta ko kaze bas me briga
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 2:59 pm
od DejanCA
Caca napisao:JTD nije Alfin motor. I odatle i potiče čuveno (i istinito) prava Alfa je benzinac.
Vozila sam modele sa svim motorima i tvrdim zabava koju pruža benzinski motor, koji god, ne može se porediti sa dizelom.
Skoro kupih GT sa JTS motorom. I videh da su svi jeftiniji od dizela za minimum 1.000€. (isto godiste, isti nivo opreme) I neko će da me ubedi da je dizel isplatljiviji jer manje troši? Znate li koliko km treba preći da bi se ta razlika,u ceni isplatila ?!?
Preponosna sam vlasnica dve Alfe sa benzinskim motorima, nikada me niko neće ubediti da je JTD bolji i jako mi je žao ljudi koji to ne shvataju...
Predstavi svoju GT-jku.
Ako gledamo samo potrosnju, ~30000KM (JTS trosi +4l vise od 16V JTDa), tad su na istom, sto se tice cene...
JTS nema problema sa varijatorom, ali kad "sprzi" bobinu, i ako se zameni samo jedna (i to polovnom) dolazi do, po nekoj mojoj proceni 6o-mesecnog ciklusa gde ce jedna od njih da "prozvizdi". Ako se zamenjuju u kompletu - 300eu komplet originala, i miran ~150000KM
Ako injektori "propisaju", to je vec skuplja igranka, ~600eu
Brege ~1000eu (ako motor nije na vreme dobijao svezeg, i kvalitetnog, 10w-60 ulja - fora je sto JTS vise "prlja ulje" u radu od klasicnog TS-a (vec posle par hiljada kilometara od zamene, ulje je obojeno), plus sto ima i lakse, samim tim i tanje prstenove - sve to dovodi do toga da je dosta osetljiviji na interval zamene ulja i njegov kvalitet)
Sve ovo pricam zbog nekog uporedjivanja cene odrzavanja. Pricam o novim, originalnim delovima, jer mislim d ana ovim komponentama ne sme biti stednje.
Cinjenica je da je JTD daleko robusniji motor. Ali i on, kao i svi CR dizeli, ima gomilu senzora, kao i agregata kojim je ~12 godina granica na kojoj pocinju da otkazuju. Ko kupuje auto da ga vozi 4godine +, na "dnevni red" mu sigurno dolaze zamajac (ipak je potrosni deo) i turbina (ozbiljniji izdatak)). Cesti problemi sa termostatom, cesce riknjavanje cilindara kvacila, MAF...
Nazad na temu. AR 147/156/GT ne briljiraju na crash testovima. Ozbiljno bih se razmislio o posledicama, ako bi se auto prevrnuo. Projektovani su u vreme kada NCAP nije doneo toliku tezinu u odlucivanju kupaca za odredjeni brend/model. Noviji modeli su daleko bolji po tom pitanju.
Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 3:24 pm
od Coo
http://www.testoviautomobila.rs/alfa-ro ... de-vozace/
Kao što sam i mislio A.Todorović vragolan sa njegovim tekstovima...
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 4:04 pm
od Dragon
Materijalna greska vec na pocetku teksta. 147 je dobila 3 zvezdice, a ne 1,5. Nije neka uteha, ali ima i losijih od 147...sta reci za Toyotu Hilux iz 2016...isto tri. Ili novi Tipo...
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 5:06 pm
od DejanCA
Dobro, zna se na koje sisteme se sad daju zvezdice u NCAP testu. Radari i kur..-pal.. Sto se tice same strukturalne bezbednosti i sistema koji su "do juce" dovodjeni u vezu sa bezbednosti automobila, Tipo uopste nije los.
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 7:17 pm
od BobanR
Bio sam u potrazi za drugim autom, te sam uzeo u obzir 147cu. Odustao sam upravo zbog NCAP testa. Inače, nisu to loši rezultati gledajući današnje automobile, već savremenike. Alfa 147 je, što se bezbednosti tiče, loše dizajniran auto. Evo izjave ljudi iz NCAP-a:
Despite the significant overall safety improvements, some cars have performed poorly in our latest tests. The Hyundai Elantra and the Alfa Romeo 147 both did particularly badly in the frontal occupant test, with the 147 only achieving a 20% score, one of the worst recorded in Euro NCAP.
Izvinjavam se ako prekidam definisanje onoga što je esencija alfa romeo brenda, ali reko' da napišem nešto, nisam odavno

Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 7:40 pm
od jerotije
Dobro, bre, ljudi, je l' vi kupujete Alfe da biste ih lupali ili da biste uzivli u voznji?
Ko brine za svoju bezbednost prilikom sudara, neka kupi Volvo ili Mercedes, po mogucstvu SUV. A osim NCAP testa, na bezbednost automobila mnogo vise utice, ako zanemarimo glavu vozaca, pre svega upravljivost, pa onda ABS, ESP, kvalitet guma, kocnica, amortizera, a 147-mica sve to ima. O tome treba da mislite kada razmisljate o bezbednosti, a ne o rezultatima NCAP testova.
Poslato: Pon Dec 26, 2016 7:42 pm
od Sauriann
Safety izgleda nikada i nije bila jaca strana a nisu ni ucili na greskama ako uzmemo u obzir 156. Nije to Volovo ili Saab
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 8:01 pm
od Dragon
Tako je, btw...Saab 900...1,5 zvezdica.

Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 8:04 pm
od BobanR
Eto, možda čovek kupuje auto da bi u njemu vozio najmilije, pa mu je bitno šta će da se desi ako neka budala pređe u suprotnu traku. Ne kupuju svi automobile zbog uživanja u vožnji, već su im druge stvari bitnije.
A ne mora Volvo da se kupi, Giulietta ima najbolje rezultate na NCAP testu u klasi, i to, čini mi se, ikada.
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 8:15 pm
od jerotije
Ako neka budala predje u suprotnu stranu pri brzini od 100km/h, ni najbezbedniji auto nece sacuvati organe od kidanja. A ako se to desi pri brzini od 60km/h, licno bih pre izabrao 147-micu nego, recimo, VW Caddy, koji je prosao dobro na NCAP testu, ali mu je upravljivost kao kod autobusa. Sa 147-micom bi mogao mozda i da izbegnes sudar, dok bi sa kedijem u najboljem slucaju prosao sa prevrtanjem.
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 8:33 pm
od BobanR
Niko nije pominjao izbegavanje sudara. Čoveka zanima da li je FL 147 dodatno menjana na poju sigurnosti prilikom sudara(crumple zone). Odgovor je ne, ništa dodatno nije rađeno na ovom polju.
Prilično sam siguran da je Duletheboss već razmišljao o situaciji da kupi što agilniji auto i jednostavno izbegava sudare, ali je ipak rešio da kupi auto koji će mu pružiti određeni nivo bezbednosti u slučaju sudara.
Ipak, složićemo se, konstrukcija automobila igra značajnu ulogu kod saobraćajnih nesreća. Iako postoje one kod kojih ništa ne pomaže, ima i onih gde bolji(bezbedniji) auto igra ključnu ulogu kada su povrede putnika u pitanju.
Pošto pitanje nije bilo da li je 147 bezbedan, ili dovoljno bezbedan auto, već da li je išta na tom polju unapređivano kod FL modela, mislim smo na isto odgovorili.
Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 8:48 pm
od Coo
Inače najbezbedniji auto je Smart verovali ili ne, samo dvoje mogu da poginu u njemu... No, da vidimo kako VW to intiligentno odradi (sa wikipedije za Touran).
"The initial test of the Touran in 2003 resulted in a four-star rating for adult protection. Volkswagen made slight changes to the Touran from November 2003, adding "an intelligent reminder for the driver and front passenger to buckle their seat belts." This allowed the Touran to be retested the same year, scoring a single extra point and so giving the car a five-star rating for adult protection."
Znači da su uveli da u 147 FL da pišti ako nisi vezan dobili bi još jedan poen? Sjajno. Stoji da je 147 prema tadasnjim, a i sadasnjim standardima nebezbedna, samo što reče jerotije ima mnogo više pluseva za upravljivost, kočenje i ostalo. Od budala na putu se ne možeš spasiti, a da vozimo T-55 ne ide... Svakako prosek automobila na ulicama Srbije smanjuje tu nebezbednost 147-ce.
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 9:12 pm
od jerotije
NCAP crash testovi se vrse u strogo kontrolisanim uslovima, jedan od njih je taj frontalni gde automobil tacno odredjenim delom udara u fiksnu prepreku pri brzini od tacno 64 km/h, bez pokusaja kocenja ili proklizavanja. Ne znam da li ima potrebe da pricam da se ovakvi uslovi u praksi ne dogadjaju nikad. Stoga ne treba se Euro NCAP testova i njihovih zvezdica drzati kao pijan plota i govoriti o bezbednosti auta samo na osnovu tih zvezdica. Ne kazem da su NCAP testiranja besmislena, ali ona pokrivaju samo mali deo ukupne bezbednosti nekog auta.
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 9:37 pm
od BobanR
Neko je negde napisao jednu pametnu stvar...NCAP test ne može da pokaže da je neki auto bezbedan, ali definitivno može da otkrije u kojim situacijama neki auto nije. U frontalnom sudaru, alfa 147 ima jedan od najgorih rezultata ikada. Ne postoje kočnice, ogibljenje ili sistem upravljanja koji to mogu da kompenzuju, pošto postoje situacije koje ni malo ne zavise od vozača. Svi se mi nadamo da nećemo ni mi, ni oni koje volimo(čak ni oni koje ne volimo), doći u takvu situaciju, ali ako do nje dođe, svaka pomoć je dobrodošla, od airbagova do zone gužvanja, pozicije volana... naravno, poštujem i "F..ck airbags, we die like real men" princip, ali ja lično volim dodatnu bezbednost koju donosi moderan automobil.
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 9:40 pm
od MareKG
Ne daj bože da do toga dodje, da skrcaš auto i da iz bolničkog kreveta gledaš koliko je on dobio zvezdica na NCAP. Ima i smrtnih slučajeva ljudi koju su vozili Mercedese sa 5 zvezdica. Te zvezdice nisu merilo da sedneš u njega i da se osećaš sigurno kao da si seo u tenk

Ja nikad na to nisam gledao niti obraćao pažnju, pojma nemam koju ocenu je GT dobio na testu. Glupo je razmišljati o tome uopšte
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 9:53 pm
od BobanR
Upravo da ne bi iz bolničkog kreveta gledao rezultate NCAP testa to treba uraditi ranije. Nisam ni ja za Breru gledao koliko je zvezdica imala, iskreno, ne znam ni sada. Taj auto sam kupio iz drugih razloga. Ali da kažeš da je glupo razmišljati o mogućoj nesreći je u najmanju ruku besmisleno. Još jednom, ne bih da se ovo pretvori u raspravu o svrsishodnosti NCAP testa, ali hajde da malo popustimo sa fanboy-izmom. 147ca ima gomilu stvari zbog kojih je odličan auto, ali bezbednost u sudaru nije jedna od njih.
GT i 156ca nisu testirani, niti je ponavljan test za 147.
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 9:59 pm
od sinisa
Let's agree to disagree. Nisu svi vrsni vozači ili bar nemaju sjajne reakcije u trenucima nesreće (neki se skamene, neki pritisnu pogrešnu pedalu, neki ne učine ništa). Takođe, postoji nebrojeno mnogo situacija u kojima ishod nesreće ne zavisi od vozača i ne može ništa da učini u takvoj situaciji - to je ono što mene brine. Crash testovi su dobar indikator u kom vozilu bih se osećao bar malo sigurnije, i mislim da je to nezaobilazan faktor za razuman izbor automobila za svakodnevnu vožnju.
P.S. Izgleda da smo uplašili autora teme

Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 10:50 pm
od jerotije
Ok, slazem se da NCAP test pokazuje da neki auto u datoj situaciji je manje ili vise bezbedan po putnike, i to u situaciji kada se krecete brzinom od 64 km/h i udarate tacno polovinom haube u nepomicnu prepreku pravih ivica, bez ikakvog kocenja i proklizavanja. Besmisleno je procenjivati bezbednost automobila na takav nacin. Da se vide neke slabosti konstrukcije, to ok, ali one nisu presudne. Postoji milion faktora koji uticu na bezbednost ljudi u automobilu, cvrstina A stuba je samo jedna od tih milion. I naravno da je svaka od tih milion stvari znacajna za bezbednost, ali ovde se o toj jednoj stvari vodi polemika kao da je ona jedina bitna i presudna za sigurnost putnika u autu.
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 11:08 pm
od MareKG
Ljudi to su standardi i testovi koje automobili moraju da prodju, neki sa višom a neki sa nižom ocenom. To u realnoj situaciji nikako nije merilo da ćeš bolje proći u autu sa 5 zvezdica. Samo i isključivo samo zavisi od toga kakav je udes u pitanju, i koliko sreće imaš u datom trenutku. Koliko primera ima gde je sam sigurnosni pojas ubio, vazdušni jastuk, slomljen vrat pri brzini od 30-40 km/h. Kada se kupuje nov auto naravno da treba da se gleda kakav je bio na testu, šta ja da gledam kakav je GT bio na testu pre 12 godina. Zamor materijala uveliko utiče na svaki automobil koji ima te godine iza sebe i zato sam rekao da je glupo razmišljati o tome

Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 11:17 pm
od BobanR
@jerotije: apsolutno si u pravu. Glupo je što se uopšte pominje NCAP test. Doduše, koliko se meni čini problem je u zoni gužvanja, a ne A stubu, ali hajde da ne cepidlačimo.
@MareKG: Vidim da si mišljenja da je sreća isključiv faktor koji odlučuje o iskodu nezgode, pa mogu samo da zaključim da je Volvo, osim što je prevozno sredstvo, i talisman, da ne kažem amajlija.
Evo, ja bih se ovde isključio iz dalje polemike, pošto mislim da smo zaista zaokružili temu bezbednosti automobila, pa bi mogla da se nastavi rasprava
JTD vs JTS i ostali pravi alfini motori koju sa uživanjem pratim

Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Poslato: Pon Dec 26, 2016 11:24 pm
od Darkoni
Au ljudi...
Ovde smo Jerotije i ja (mozda ima jos koga u temi) najludji
Ni JTD ni TS...
Poslato: Pon Dec 26, 2016 11:33 pm
od interceptor
Ne prekidajte raspravu jtd vs ts vs jts, to mi je omiljena tema za čitanje...
Sent from maj el dži ge-2 manji