Stranica 3 od 4

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 7:23 pm
od turshija
Ali onda ako auto krene losije da radi zbog loseg goriva, neces znati odakle je :D

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 7:27 pm
od Mac
I ja sam razmisljao o tome, disperzija rizika, realno najbolja opcija

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 7:30 pm
od dusanGT
A uzrok problema je tamo gde je poslednji put sipano, pre pojave simptoma.
Pored toga, ako neka pumpa/firma konstantno ima dizel sa, na primer, većim sadržajem sumpora (što jako ne vole injektori), "šaranjem" se problemi redukuju na 1/2 ili 1/3...

A može i "mix" logika... Znam ljude koji su pre odlaska na duži put sipali po 1/3 rezervoara na tri "proverene" pumpe, po sistemu: ako je baš loše gorivo ne nekoj od njih, sada je "tri puta manje loše". :yes:

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 7:40 pm
od Kaligula
testera napisao:da se izdvoji parafin na -5, to treba diverziju izvesti da se to desi na toj temperaturi.
Za to je potrebna diverzija globalnih razmera :wave:

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 7:40 pm
od Mac
Meni se lose pokazao Molov evo dizel, sipan na pumpi u Nisu, auto je bas lose radio, dosta bucnije, zvekece, bruji pumpa. Posle 300km vožnje dopunio na NIsu i u roku od par minuta sve se vraca u normalu. Od tada sam izbegavao Mol.

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 7:50 pm
od dusanGT
Sasvim legitimna ekonomska logika svakog proizvođača (koji ima i prodaju) je da, umesto sopstvenog boljeg dizela, koji je zbog transporta skuplji, nabavi manje dobar "domaći", a jeftiniji zbog malih troškova transporta. Onda dodaju aditive, eventualno filtriraju i prodaju kao svoj. Ovo se uvek pravda "specifičnostima tržišta".

E sad, ako bi objavili da ovo rade, nema razloga da se bilo ko buni...

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 7:52 pm
od cetixx
Isti problem sa gorivom u Kikindi, ali je sipano gorivo na Petrol (Slovenački). Prijavilo se desetak ljudi koji su sipali u petak i subotu evrodizel. Ja moju Alfu 159 ne mogu od ponedeljka da upalim. Nemam garažu gde da je ugrejem malo. Ispraznio sam i akumulator od silnog verglanja. Nadam se da će uskoro malo toplije vreme.

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 7:53 pm
od turshija
Da li si pokusao onu foru sa stavljanjem i vadjenjem kljuca nekoliko puta ? Meni je uspeo tek posto sam nekih 20-ak puta za redom ubacio i izbacio kljuc ... Ali ne znam koliko to muci pumpu, mozda moze da rikne tako :S

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 7:59 pm
od dusanGT
Ne muči ništa specijalno pumpu u rezervoaru, to joj je posao, ali ne vredi ako u sistemu ima "čepova" parafina ili smrznute vode...

Problem sam rešio u servisu (start sprej, uz oprez). Čim je CR pumpa proradila, verovatno je čep probijen, na osnovu velike razlike u pritiscima. Kod JTDm 16v CR pumpa u leru ima 270bara - to probija...

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 8:01 pm
od Mac
Probaj ovu foru sa kljucem, mozes pre toga toplom vodom da ugrejes filter goriva i creva koja idu u njega kako bi rasteretio pumpu.

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 8:04 pm
od dusanGT
Ili, ako je blizu utičnica, fenom za skidanje boje (ali sa dovoljne distance!) - ugreje se ceo sistem: creva, filter, CR pumpa, regulator CR pritiska, CR...

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 8:07 pm
od Mac
Juce ujutru ortak nije uspeo da pokrene 159-ku dok nismo ugrejali filter vodom, 3 litre tople vode(ne vrele) je zavrsilo posao.

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 8:58 pm
od testera
Kaligula napisao:
testera napisao:da se izdvoji parafin na -5, to treba diverziju izvesti da se to desi na toj temperaturi.
Za to je potrebna diverzija globalnih razmera :wave:
Imao sam na umu da je u pitanju teorija zavere protiv nis-a, nego glupo mi da kazem. :D

Nije mi jasno sta je u tom gorivu da se smrzne na toj tepmeraturi, da je toliko vode u njemu trebalo bi da se odrazi i na rad motora. Dosta dugo vozim razne dizele, odkada se pojavio evrodizel sipam samo njega i bez aditiva nikada nisam imao problema. Doduse za filter goriva ne stedim, uzimam dobar i menjam kad i ulje.
Takodje mi nije jasno zasto mediji ne reaguju, ne procitah ili videh da je neko negde pomenuo. Sudeci po ovom, flcs i opcs forumu nije mali broj automobila koji imaju problem.

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 9:47 pm
od dusanGT
Čak i mala količina vode se (kao teža) izdvoji na donjim delovima sistema za dovod goriva kad motor ne radi, preko noći se sasvim smrzne, pa zajedno sa malo parafina dovoljno smanji minimalno potrebni protok goriva za start motora (ima tu i delova sa malom površinom preseka cevi, vidi sliku).

Slika

Kad motor proradi (ako se razbiju ili otope "čepovi" led+parafin) ta mala količina vode u gorivu vrlo brzo pređe u malu količinu vodene pare u dodiru sa vrelim delovima sistema za dovod goriva, pa ne može da šteti motoru...

Inače, sasvim je umesno pitanje: zašto boardcomp nije signalizirao "water in fuel"?

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sre Jan 29, 2014 10:43 pm
od Vlada R
dusanGT napisao:Inače, povremeno se konsultovao sa ljudima koji testiraju gorivo u laboratoriji koja ne pripada proizvođaču ili distributeru i sa šefom jedne laboratorije proizvođača.
Bilo bi interesantno čuti preporuku...

Za ovo poslednje pitanje: verovatno senzor u filteru meri provodljivost struje u gorivu a ti nisi imao vodu u tečnom stanju.

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Čet Jan 30, 2014 8:14 am
od dusanGT
Umesto direktne preporuke, citat...
dusanGT napisao:Prvo sipao na "OMV", pa prešao na "Mol", kad je u NS otvorena pumpa na Futoškom putu. Za vreme rekonstrukcije pomenute pumpe, punio na "Eko" i nastavio zbog posebno filtriranog dizela, a sad ću da probam "OMV", jer sam čuo da se ne snabdeva kod "NISa", nego iz regiona...

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Pet Jan 31, 2014 6:18 pm
od kod
Pre dtri nedelje sam kupio prvi dizel u zivotu. Takodje, pre 5 dana sam prvi put sipao pun rezervoar na Gazprom pumpi na pancevackom putu. Jutros nisam mogao da upalim. Sasvim slucajno sam sinoc citao bas ovu temu. Zaverglao sam tri puta i shvatio da nece upaliti. Upravo sam ga parkirao kod komsije u garazu u kojoj je sigurno 10 stepeni. NAdam se da je to dovoljno. :club: Sto se mene tice, NIKAD vise NIS, Gazprom itd. - samo MOL.

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Pet Jan 31, 2014 10:33 pm
od turshija
Obavezno javi da li je sve okej kad se auto bude zagrejao :arflag
Ja od kako sam sipao aditiv u ovo Nis-ovo gorivo koje mi je zaledilo pre neki dan nisam imao problema, pali u sekundi i radi normalno motor ... Ali cekam da spustim gorivo bar ispod 1/4 rezervoara, pa cu natociti pun u Mol-u da vidim da li ima neke razlike ...

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Pet Jan 31, 2014 10:57 pm
od cile-pa
e pa da se pridruzim ekipi kojoj nece alfa da upali :)
nisov eurodizel(potpuni providan kao voda) u rezervaru,jutros(-8 u pancevu,kosava ubija koliko duva) da upali nece samo vergla,pumpa se nije cula...kod majstora dotok goriva do filtera ide ali gorivo nije providno nego belo(kao kad ima hlor u vodi).
napunio akumulator,ugrejao se i upalio,radi sve normalno..
posle 3 sata opet ista stvar da upali nece al sadi se cuje pumpa ispod zadnjeg sica nekih 5 sekundi,pa da nije ona prosvirala?
hvala smrdljivom nisu na dobrom gorivu koje mrzne na -8 :)

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Pet Jan 31, 2014 11:00 pm
od turshija
Ne verujem da je pumpa otisla, samo zaledila, isto tako je i kod mene bilo ... :)
Ne znam da li na 147 davanje kontakta moze da pomogne kao na 159 sto je meni pomoglo ? Ali u svakom slucaju valja isprobati, da oslobodis auto pre nego sto krene jos hladnije vreme... :(

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Pet Jan 31, 2014 11:02 pm
od cile-pa
vadio kljuc nisam al sam 30puta davao kontakt i gasio pa probao da upalim,ali nista,samo da upali onda mol sipam gorivo a onda liqui moly aditiv i kraj...ili mozda neki drugi aditiv ako neko predlaze...

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Pet Jan 31, 2014 11:05 pm
od turshija
Meni su predlagali Castrol aditiv koji sam po NS-u trazio jedno sat-dva i na kraju odustao i kupio neki Cyclo koji mi sljaka lepo: http://ecx.images-amazon.com/images/I/8 ... L1500_.jpg

950 dinara - 1 litar a sipa se oko 100-150ml na pun rezervoar i evo od kako sam ga sipao nije mi ledilo nista, a sinoc je sigurno bilo hladnije nego pre neko vece kada je smrzo ...

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Pet Jan 31, 2014 11:28 pm
od dusanGT
U ponedeljak, posle tretmana "start" sprejom, provozao oko 10km, pa sipao aditiv na slici (oko 500din.)... Vše nije bilo problema.
Slika

Poslato: Sub Feb 01, 2014 11:45 am
od cile-pa
Ja sam nasao samo taj kastrolov i sipao pa sad sta bog da...nadam se da ce da upali...

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Re: Problem sa paljenjem na 159

Poslato: Sub Feb 01, 2014 12:16 pm
od turshija
Sada kada je vec smrznut - tesko :(
Moraces ponovo da ugrejes auto :)