Turbina zastaje

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Ned Avg 24, 2014 1:00 pm

Ubedjujem se sa jednim drugom pa mora da pitam.Kada je ugasen auto u kom su polozaju krilaca turbine i na kom principu radi kada su krilca otvorena bolje nabija pritisak ili kada su zatvorena logicnije je kada je auto ugasen da su otvorena kada se upali vakum povuce krilca i zatvori ih i kada se daje gas krilca se pomeraju i usmeravaju vazduh na peraja i brze se vrte ili je kontra kada su zatvorena brze se vrti izduvni gasovi idu direktno u rotor a kada se otvorena usmeravaju vazduh u auspuh i sporije se vrti rotor.Moze li neko objasnjenje?
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4996
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Turbina zastaje

Ned Avg 24, 2014 1:23 pm

[youtube]oZnV2SUOA4k[/youtube]
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Ned Avg 24, 2014 1:59 pm

Hvala.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4660
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Turbina zastaje

Ned Avg 24, 2014 2:58 pm

Kada je auto ugasen krilca su otvorena (rezim za visoke obrtaje)
Slika
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Ned Avg 24, 2014 3:29 pm

I ja sam siguran da su otvorena ali me ubedise da su zatvorena.Po ovom klipu ispada da su zatvorena logicki gledano.Kad je ugasen zatvorena kad se upali vakum povuce polugu i otvori ih kako se daje gas poluga pada i zatvara ih i bolje puni tako ispada.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4660
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Turbina zastaje

Ned Avg 24, 2014 4:17 pm

Ako skines vakuum crevo sa pastete videces da stoji kao kada je ugasen auto, a ako ga provozas tako turbina ce ti puniti tek na visokim obrtajima. Ovaj video pokazuje samo princip rada
Slika
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Ned Avg 24, 2014 4:22 pm

Da pokazuje princip rada kada se krilca zatvore onda puni kada se otvore onda ne.Tako da kada auto upalis onda se povuce i treba da ih otvori kako se daje gas i povecavaju obrtaji treba da se zatvaraju i usveravaju gasove po ivice turbine i bolje da puni tako ispada na osnovu ovog videa.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Turbina zastaje

Ned Avg 24, 2014 6:06 pm

Nije toliko bitno kako ko zove neki položaj krilaca ("otvoreno" ili "zatvoreno"):
a) kad ima malo izduvnih gasova (mali gas, mali obrtaji) krilca se nameste tako da skoro sva količina gasova ide na impelere (lopatice) turbine i
b) kad ima dovoljno ili mnogo izduvnih gasova (veliki gas, veliki obrtaji) krilca se nameste tako da deo gasova ide na impelere (lopatice) turbine.

To su dve regularne situacije - problemi nastaju kad krilca ne puštaju dovoljno izduvnih gasova na impelere (izmereni boost je manji nego traženi) ili puštaju previše (izazove grešku "preveliki boost").
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Pon Nov 24, 2014 8:08 pm

I sta ustanovismo,kada je auto ugasen krilca su otvorena i u rezimu su za visoke obrtaje jel tako ili ne?Danas sam skinuo crevo sa aktuatora i auto do 3000 mrtav posle toga krene da vuce ali sa vrlo malo razlike a kada prikacim dobro vuce do 3000 posle secne i oslabi i pocne da sporije nabija obrtaje.
Moj zakljucak je da je turbina riknula?
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Pon Nov 24, 2014 8:08 pm

I sta ustanovismo,kada je auto ugasen krilca su otvorena i u rezimu su za visoke obrtaje jel tako ili ne?Danas sam skinuo crevo sa aktuatora i auto do 3000 mrtav posle toga krene da vuce ali sa vrlo malo razlike a kada prikacim dobro vuce do 3000 posle secne i oslabi i pocne da sporije nabija obrtaje.
Moj zakljucak je da je turbina riknula?
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Pon Nov 24, 2014 8:28 pm

I jos jedno pitanje kada je u vecim obrtajima krilca su skoro zatvorena ili?
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Turbina zastaje

Pon Nov 24, 2014 9:34 pm

skroz otvorena, kada je u nizim obrtajima onda su zatvorena.

Kako raste pritisak u turbini tako se krilca otvaraju, da ne bi dolazilo do prepunjavanja. Zato je obrnuta logika kad su otvorena a kad su zatvorena.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Pon Nov 24, 2014 9:45 pm

Pa kako onda u nizim kad su zatvorena puni trebalo bi da se otvore da usmere gasove na propeler.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4660
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Turbina zastaje

Pon Nov 24, 2014 9:55 pm

Krilca ne sluze da bi usmeravala gasove, vec da povecaju brzinu izduvnih gasova na nizim obrtajima da se propeler brze zavrti. Nesto slicno kada peres kola crevom za vodu pa stavis prst da bi prskao jace ili slabije
Slika
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Pon Nov 24, 2014 10:07 pm

Pa dobro,ali to mu dodje isto da usmeri deo gasova na propeler da se brze zavrti i brze nabije pritisak.
I sta mislite jel turbina gotova?
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Turbina zastaje

Pon Nov 24, 2014 10:16 pm

Najbolje je prvo videti na parametrima ovako je tesko da se oceni samo na osnovu ovoga sto si rekao.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Uto Nov 25, 2014 8:34 am

Pa probao sam jedan stilo tako i vuce dobro,a moj za 50% slabije,ima luft,tera i trosi ulje.

Povratak na “Diesel Potenza”