Stranica 3 od 4

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Pon Okt 07, 2013 9:09 am
od cile-pa
da ne bi otvarao novu temu a vidim da se prica oko egr ventila,dal je bolje da se softverski iskljuci ili mehanicki da se zatvori?sta predlazete..i ako je bolje softverski ko bi to mogao najbolje da uradi da mi nekog preporucite,unapred hvala :)

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Pon Okt 07, 2013 9:15 am
od bums85
Najbolje je i softverski i mehanicki. Na motorima 115ks moze samo mehanicki, na m-jetu mora softverski.

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Pon Okt 07, 2013 9:16 am
od alfaskorpion
JTD 16v samo softverski plus fizički je pravo rešenje.
Mozeš sam da isključiš softverski ako imaš iskustva i odgovarajuci interfejs (MPPS) .
Uskoro ću postaviti uradi sam uputstvo za softversko gašenje egra.

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Pon Okt 07, 2013 9:20 am
od cile-pa
meni je 147ica 2006 jtdm i 120 ks,znaci kod mene samo softverski?ko to moze da mi uradi ovde kod nas?skorpion gde smem sam sa tim da se zezam...

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Pon Okt 07, 2013 11:28 pm
od bums85
^Da. Jedno pitanje: da li se prilikom softverskog gasenja egr-a menja mapa motora? Konkretno pitam zbog cipovanih automobila, da li se gubi ta mapa ili nema veze sa tim?

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Čet Okt 10, 2013 10:46 pm
od alfa_gt
Drustvo, zamenjen protokomer, stavljen Bosch, jos nisam u prilici da probam auto, ali bicu za vikend pa javljam. U medjuvremenu, majstor je ocitao ponovo parametre u voznji. Sa starim protokomerom je razlika izmedju desired i actual air intake bila bas velika, u velikim obrtajima. Pri manjim nije bilo strasno. Pri vecim je tipa tamo gde treba da bude 1,200 necega, merio 700. Sada sa zamenjenim protokomerom parametri su kako treba :arflag

Interesuje me, da li je neko od vas (a Falcon je pisao na tu temu) koristio preventivno ovo wynns sredstvo za ciscenje usisne grane, i da li ga preporucujete?

http://www.wynns.rs/product/diesel-egr-3-degr3/

Po opisu sa sajta deluje super, ali ne znam da li neko ima iskustva, i sto je najvaznije - da li su moguce negativne posledice (tipa, ako u usisnoj grani ima neke stroke, i ovo sredstvo to "oslobodi", da li onda ta stroka moze da ode gde ne treba)?

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Pet Okt 11, 2013 8:13 am
od dusanGT
@bums85 - na postojećem ECU fajlu (EDC15, EDC16 Euro3 i EDC16 Euro4 su 512kB, 1MB i 2MB) se urade samo dodatne izmene, a svi prethodni parametri ostanu nepromenjeni...

Ovo se odnosi na promenu ECU softvera kod tunera: promene se rade na postojećoj verziji ECU softvera. Ako se radi update na novu verziju (u ovlašćenom servisu, na primer), "gazi" se stara verzija i sva prethodna "podešavanja" (EGR, DPF, remap)...

@alfa_gt - jedino efikasno je skidanje i mehaničko čišćenje grane. Sve drugo je bez mnogo efekta. Naime, ako je grana sa dosta čađi ili sa skramom zapečenog ulja na zidovima, sprej ne pomaže... Ako je samo masna od ulja, bilo kakvo čišćenje nije ni potrebno...

Da bi se pouzdano utvrdilo u kakvom stanju je usisna grana (bez demontaže) koristi se boroskop. Nije mi jasno zašto toga nema u "skupim" servisima, a tako je korisno...

http://www.winwin.rs/boroskop-video-kam ... l8805.html

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Pet Okt 11, 2013 9:02 am
od Super_genije
Ja sam juce skidao leptir gasa kako bih vidio kakvo je zapravo stanje u usisnoj grani i malo je reci da sam zapanjen... mozda vise zgrozen :D Naslage cadji sa uljem su debele oko 4 mm, a na mjestima i vise. Pritom masa je gusta i ljepljiva kao katran i na kraju sam morao benzinom da perem ruke jer je bilo skoro nemoguce ocistiti tako da nema tog sredstva koje ce to da ocisti tako da slobodno zaboravite na Wynns.
Dogovorio sam se sa majstorom da dodjem iduce nedelje kod njega da skinemo usisnu granu i da ocistimo sve. Ako budem imao vremena da to radim sa njim kacicu slike i preduzete korake kao i rezultate. Steta je sto nemam dijagnostiku pa da prikazem konkretne rezultate.
Pritom, moj auto je vozen u srbiji od februara do jula sa otvorenim EGR-om na NIS i MOL gorivu. Presao je 135 000 km. E pa sad vi racunajte sta imate u usisnim granama...

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Pet Okt 11, 2013 9:40 am
od dusanGT
Kad se to uradi, sa zatvorenim EGR (s/w i h/w) više nema izvora za prljanje usisne grane, osim ulja iz kompresora i male količine uljnih para iz iberlaufa.

Prvo je neminovno, a drugo može da se sredi: iberlauf se odvoji od rebrastog creva ulaza u kompresor, a rebrasto crevo zameni glatkim bez ulaza za iberlauf...

Inače, sloj čađi nema naročitog uticaja na performanse, ali je znak mogućnosti da je i MAP prljav, kao i da postoji verovatnoća zaglavljivanja swirl krilaca (ako ih, na nesreću, ima). Jedini problem koji može da napravi sloj čađi je izvesno smanjenje otvora izlaznih kanala usisne grane...

Na slici je čista 1.9 JTDm 16v usisna grana bez krilaca i bez dela leptirom*...

Slika

*leptir služi samo za efikasnije gašenje JTDm...

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Pet Okt 11, 2013 10:16 am
od Super_genije
Ono sto sam primjetio, a sto mi je bilo drago, jeste da mi je, nakon izvlacenja iberlaufa iz usisa, inlet manifold na spoju sa gornjim crijevom intercoolera potpuno suv (ranije je, zbog odredjene kolicine uljnih para, bilo masno).

Mislim da manji sloj cadji ne moze da utice posebno na performanse, ali u ovako velikoj kolicini mislim da ipak ima. Bar mi je logika sledeca: zbog smanjene zapremine usisne grane - MAP senzor mjeri veci pritisak pa samim tim turbina bi trebalo da pravi manji pritisak nego sto bi da je zapremina normalna jer se isti pritisak brze postize na manjoj zapremini. To bi znacilo da na vecim obrtajima motor gubi na performansama, a to je tacno ono sto primjecujem kod mene.

Ja se izvinjavam unaprijed ako mi je logika losa, ja sam samo softver inzenjer i fizike nisam vidio od srednje skole :D :D

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Pet Okt 11, 2013 11:11 am
od dusanGT
Teorijski gledano smanjenje zapremine usisne grane zaista postoji, ali je suženje kanala kritično, zbog protoka (količina u jedinici vremena)...

Ako je zbog sloja čađi komora manja (a MAP čist i ispravan) turbina će lakše da postigne traženi pritisak, ali to nije cilj, jer snaga zavisi od količine goriva koja je usklađena sa količinom, a ne sa pritiskom vazduha. Doduše, tačno je i da je gustina/količina vazduha pod većim pritiskom veća, pa se stvari kompenzuju, ali do neke granice...

A to je već deo duge i druge priče zvane "...there is no replacement, for displacement...".

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Pet Okt 11, 2013 11:38 am
od Super_genije
pa auto mi je dimio na vecim obrtajima dok nisam ocistio MAP sto bi trebalo da podrzi moju teoriju (jer sad realno ulazi manje vazduha ali je zbog cistog mapa odgovarajuca kolicina goriva)
u svakom slucaju ja ne mogu da gledam to tako kako je pa cu to cistiti a vidjecu stvarno da to radim sa majstorom kako bih slikao sta je i kako bilo pa mozete da proanalizirate, a javicu naravno utisak u voznji..

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Pet Okt 11, 2013 12:24 pm
od dusanGT
MAF meri protok vazduha (glavni parametar za doziranje goriva), a MAP pritisak u usisnoj grani.

Ako je MAP prljav i meri manji pritisak nego što je realan, kompresor "radi" više i pravi veći pritisak nego što je tražen. Pozitivna posledica toga je i veći protok vazduha, koji, ako je izmeren ispravnim MAFom, ne može da ima više dima kao posledicu...

Više dima je posledica samo dve stvari: ili više izmerenog vazduha, nego što je stvarna količina ili preterano gorivo (neispravni injektori, na primer).

Ako je povećani dim posledica jednog "glavnog" i više "sporednih" uzroka, smanjenje dima može pogrešno da se tumači, ako se gleda parcijalno. Primer: zatvori se EGR, očisti MAP, stavi novi MAF, zamene creva i... nema dima. Pravi razlog?

Inače, MAF može softverski da se "isključi", pa da se na osnovu merenja pritiska u usisnoj grani dozira gorivo (tzv. "MAP based fuel IQ"). To ima "samo" jednu manu (probao i nisam zadovoljan): s obzirom da je protok, po prirodi stvari, nešto što se realizuje skoro trenutno, a za pritisak treba malo vremena, ubrzanje koje startuje sa malih obrtaja je sporije, nego u standardnoj postavci.

Re: Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Sre Okt 16, 2013 6:59 pm
od kAcA
alfaskorpion napisao:JTD 16v samo softverski plus fizički je pravo rešenje.
Mozeš sam da isključiš softverski ako imaš iskustva i odgovarajuci interfejs (MPPS) .
Uskoro ću postaviti uradi sam uputstvo za softversko gašenje egra.
Super za uputstvo, radit cu i ja softversko gasenje!

Sent from Xperia arc S

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Sub Nov 23, 2013 11:16 am
od alfa_gt
Ljudi, kod mene je uzrok nenormalnog dima i vece potrosnje izgleda ipak bio maf senzor. Zamenila pre nesto vise od mesec dana, stavljen bosch (bez alfa potpisa), dimila i dalje. Bili u servisu pre neki dan ponovo i isprobao majstor 5 drugih protokomera dok nije uboo taj koji joj "pashe" i evo sad koliko vidim u zadnjih 100ak km gradske voznje ne dimi vise :)

Simptomi koji su bili pre zamene: jak dim pri kretanju i ubrzavanju, kao i pri uzbrdicama i preticanju npr, i jako velika bord potrosnja u tim situacijama (a prosecna potrosnja veca za oko 1-1.5l merenjem od cepa do cepa), i po gradu i na otvorenom. Dima za sada nema, malo samo dok sam je "produvala", pratim ga i dalje, a potrosnju javljam za nekih mesec dana da li se sredila :wave:

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Sub Nov 23, 2013 2:15 pm
od dusanGT
Jedino moguće objašnjenje za neodgovarajući rad "Bosch" MAF (bez AR potpisa) je:
a) nije nabavljen odgovarajući (iako postoji serijski broj) ili
b) jeste odgovarajući (po serijskom broju), ali nije bio ispravan...
Sa druge strane, neobično je da je probano 5 (i slovima "pet") protokomera, "dok se ne pronađe odgovarajući"...

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Ned Nov 24, 2013 2:14 pm
od Markoni SM
Pozz auto je izbacivao crni dim pri potapanju pedale gasa cinilo mi se da slabije ide ali sam mislio da se tripujem posto je kod mene oko 2-3 god pa sam se navikao primetio sam crevo gornje koje ide na usis da je masno nisam video pukotinu nigde(fabricko crevo ima zastitu preko) sada sam umotao aluminijumskom trakom pocetke zastite toga creva i primetio da auto bolje ide i da vise ne masti crevo znaci i ono je za menjanje sada trba naci pravo kupiti u ovoj propaloj Srbiji.

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Ned Nov 24, 2013 5:02 pm
od dusanGT
Jedan sloj aluminijumske trake i dva sloja otmičarke i ne treba ti novo crevo...

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Ned Nov 24, 2013 6:12 pm
od Markoni SM
Gde ima da se kupi otmicarka?!

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Ned Nov 24, 2013 7:32 pm
od Markoni SM
I jel bolje prvo skinuti zastitu oko creva pa onda namotati traku ili preko te zastite motati traku!?

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Ned Nov 24, 2013 9:19 pm
od dusanGT
"Otmičarka" (siva ili crna traka) može da se nabavi u svim bolje snabdevenim farbarama. Pre tretmana je dobro da se crevo odmasti ili opere sa spoljašne strane da bi se prvi sloj trake bolje zalepio, kao i da se namotava tesno, čime se crevo malo "prednapreže"... Zaštita čuva crevo od oštrih delova i nije potrebna ako se namota jedan sloj alutrake i dva sloja "otmičarke", ali ne smeta ni da se vrati na crevo posle lepljenja trakom.

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Ned Nov 24, 2013 10:08 pm
od Markoni SM
Hvala sutra radim pozz!!!

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Uto Feb 04, 2014 10:23 am
od dekss
Ako si to sve uradila,mislim na promenu creva turbine,ciscenje egr ventila onda nema dileme...umro ti je protokomer vazduha. To zameni i auto ce ponovo ici ko lud i nece biti dima. Ali obrati paznju kad kupujes,ima ih kojekakvih...neki su oko 3000 din...loseg kvaliteta,ne pod obavezno...ali krtkog su veka pa cak i kao novi zna se desiti da nisu ispravni. Pa ces opet kupiti drugi iako si kupila nov. Tako da ce te to svakako opet doci oko 6000 din,pa je.moj savet da odmah kupis neki proverenog kvaliteta...bosh naprimer...i odmah platis oko 5000-6000 crvenih...i mir boziji. Mada sam ja ipak pre za zatvaranje egr ventila nego za ciscenje. Jer se tu nahvata jako puno tvrde cadji pa je diskutabilno koliko dobro je ociscen. A dovoljno je malo pa da zaglavi i onda ce auto da dimi.U svakom slucaju bilo bi dobro da nam se javis ako si resila problem i da nam kazes sta je ipak bilo.

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Uto Feb 04, 2014 11:39 pm
od dekss
Markoni SM napisao:Pozz auto je izbacivao crni dim pri potapanju pedale gasa cinilo mi se da slabije ide ali sam mislio da se tripujem posto je kod mene oko 2-3 god pa sam se navikao primetio sam crevo gornje koje ide na usis da je masno nisam video pukotinu nigde(fabricko crevo ima zastitu preko) sada sam umotao aluminijumskom trakom pocetke zastite toga creva i primetio da auto bolje ide i da vise ne masti crevo znaci i ono je za menjanje sada trba naci pravo kupiti u ovoj propaloj Srbiji.
Ne razumem zasto bi ti to bio problem. U kako ti kazes propaloj srbiji imas creva za turbinu na svakom cosku.Stvar je samo koliko si spreman da platis. Crevo losijeg kvaliteta (moze se desiti da opet brzo pukne) je oko 40€ a crevo u boljem kvalitetu ti je oko 70-80 € ....a da ih kupis moze gde god pozelis. Cak mislim da neki lik u bg ili zemunu,malo proguglaj pravi ta armirana creva i prodaje za oko 3500 din. Ili lepo skines crevo pa prvo kod vulkanizera,vulkanizirate pukotinu ako je moguce,znaci da nije velika,zatim to sve obmotaj ali malo zategnuto,staklastom mrezicom (koristi se za gipsarske radove) ,pa sve to obmotaj sa sivom armiranom trakom. I onda obicnom crnom izolirkom,cisto da se ne vidi to sivo.Ako nemas nesto da navuces preko ao sto je ta zastita.Sve to mozes kupiti u nekoj farbari. I kad ponovo tu pukne,javi mi da ja dodjem da ga licno pred tobom pojedem. Jer ja sam upravo zbog cene jos kada je bilo 100 € ,meni kad je puklo tako napravio,ja se vozio oho hoo i prodao je tako a covek je jos uvek tako vozi.

Re: Alfa Dimi!!!

Poslato: Čet Mar 27, 2014 12:57 am
od alfa_gt
dekss napisao:Ako si to sve uradila,mislim na promenu creva turbine,ciscenje egr ventila onda nema dileme...umro ti je protokomer vazduha. To zameni i auto ce ponovo ici ko lud i nece biti dima. Ali obrati paznju kad kupujes,ima ih kojekakvih...neki su oko 3000 din...loseg kvaliteta,ne pod obavezno...ali krtkog su veka pa cak i kao novi zna se desiti da nisu ispravni. Pa ces opet kupiti drugi iako si kupila nov. Tako da ce te to svakako opet doci oko 6000 din,pa je.moj savet da odmah kupis neki proverenog kvaliteta...bosh naprimer...i odmah platis oko 5000-6000 crvenih...i mir boziji. Mada sam ja ipak pre za zatvaranje egr ventila nego za ciscenje. Jer se tu nahvata jako puno tvrde cadji pa je diskutabilno koliko dobro je ociscen. A dovoljno je malo pa da zaglavi i onda ce auto da dimi.U svakom slucaju bilo bi dobro da nam se javis ako si resila problem i da nam kazes sta je ipak bilo.

Sve je odradjeno osim zatvaranja EGRa. Problem je bio privremeno resen, taman sam se ponadala, ali se ponovo pojavio..... Nekad ima dima, pa kad je "produvam" nema ga vise. Potrosnja je jaca za oko 1.5l na 100km. Nekad tako kada bih je produvala, vozila dugo recimo 140 u petoj, cak sa petoro ljudi, odjednom se vrati potrosnja u normalu i nema dima. Medjutim, ubrzo ponovo se vrati i dim i veca potrosnja..... Sada vise nema veze sa produvavanjem i cini mi se da i u leru dimi vise nego sto je normalno. Pitanje je sta je normalno i da li se granica normalnosti menja sa staroscu vozila i kilometrazom, ali cinjenica je da me je blam na ulici kada zadimim ljude iza :cray: Pritom taj dim smrducka kao kad izgori ulje. Uz sve to javlja mi se neko cudno pistanje, s vremena na vreme, opisano ovde viewtopic.php?f=71&t=57678

Parametri u voznji su pre zamene protokomera pokazivali odstupanja kod kolicine vazduha; otkako je zamenjen protokomer parametri su kako treba, dizne takodje (prema tom bosch uredjaju kako izmeri korekcije). Ovo pistanje sam samo ja cula, majstor nije uspeo da izazove, nema pravila, javi se kad se javi, stane cim stanem na semaforu..... Kaze da sto se elektronskog dela tice da nema vise sta, sve je isproveravano vise puta, jedino neki mehanicki deo, spominjao je i dizne i turbinu i bregastu - sve pomalo nije sjajno jer je auto presao preko 185k km, ali nista on ne bi menjao i dirao, jer se auto lepo ponasa. Jedino kaze taj neki zvuk u leru, neko tak tak ne znam kako da vam objasnim, da moze biti da je krenula bregasta (kaze nesto kod usisa i spominjao je neke podizace valjda), ali da je to toliko pocetni zvuk da je bzvz da bacam pare da skida ili otvara ili sta se vec radi sa glavom motora da bi prisao bregastoj.....

Jedina nada su mi jos te pukotinice na crevima, mada mislim da su majstori to vec vise puta gledali i da nije bilo, ali reci cu im da opet pogledaju.

U medjuvremenu sam dobila kontakt nekog lika koji je mag za sva ta dizel cuda oko vazduha - ici cu uskoro, pa javljam sta je rekao.

Ne znam, bas sam se smorila :cray: