Stranica 3 od 5

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Pet Jan 31, 2014 11:28 pm
od Falcon037
alfaskorpion napisao:Taj holender kako ga nazivate u sebi ima metlanu mrezicu koja ima mikronske rupe i naravno sluzi kao filter za necistoce na dovodnoj liniji ulja u turbo. To je bila medju prvim stvarima koju sam ocistio posle kupovine auta preventivno.
Cudno je da to "majstori" neznaju .
Otprilike izgleda kao na slici unutra je sito.
Slika
Jel se taj "šraf" filter odnosi na ovaj termin obeležen žutim ?

Slika

Čudno je to da su njegovu zamenu spomenuli samo u dodatnom uputstvu za Alfu GT od 170KS

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Pet Jan 31, 2014 11:53 pm
od dusanGT
Mera predostrožnosti, s obzirom da je GT od 170KS u stvari fabrički remapovana GT od 150KS - razlikuju se samo injektori, koji kod 170KS imaju veći protok.

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Feb 02, 2014 1:24 pm
od OMP
jel ima taj šraf na jtd 8v i gde stoji tj treba li ga povremeno proveravati i cistiti ako je moguce?

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Feb 02, 2014 1:27 pm
od genca
:podrzava

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Feb 02, 2014 2:23 pm
od dusanGT
Šraf sadrži malo prastično sito, koje može da se zapuši, pa možda nije loša ideja da se sito probuši ili potpuno ukloni. Nečistoće iz ulja zaustaviće filter, a rizik lošeg snabdevanja turbine uljem (zapušeno sito) će se smanjiti...

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Feb 02, 2014 2:31 pm
od OMP
a gde se nalazi taj sraf na 8v i jel to mora da se radi kad i zamena ulja ili ne, tj dal ce da curi ulje kad se on odvije???

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Feb 02, 2014 6:12 pm
od Falcon037
dusanGT napisao: razlikuju se samo injektori, koji kod 170KS imaju veći protok.
Ja baš gledao po ePER-u su mu standardni injektori :scratch: ... isti p/n je i za 150KS, a takođe i na 147, 156, 159 i još dosta MJET modela

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Feb 02, 2014 7:10 pm
od G0XY
Znaci razlicita mapa ?

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Feb 02, 2014 7:57 pm
od dusanGT
Za 150KS 1.9 16v injektori su "Bosch" 0445110243,
za 170KS 1.9 16v injektori su "Bosch" 0445110341 i
za 210KS 2.4 20v injektori su "Bosch" 0445110308...
Gorepomenuti injektori se razlikuju samo po ulošku. Za 170KS 2.0 16v injektori su isti kao i za 210KS 20v. Najveći protok imaju ovi drugi, ali uložak za njih, zasad, ne može da se nabavi kao poseban deo.

Detalji na:
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ost6053065

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Pon Feb 03, 2014 9:16 am
od Falcon037
Što će reći da ako su injektori zreli za reparaciju moguće je ubaciti "jače" uloške i povećati potencijal za količinu ubrizgavanja ako nekoga interesuje maksimalno povećanje snage ?

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Pon Feb 03, 2014 9:52 am
od dusanGT
Jeste, pod uslovom da su i ostali delovi injektora sposobni za ekstremnije uslove rada...
Na primer, 0445110308, koji ide u 2.4 v20 od 210KS ima manji protok nego 0445110341, koji ide u 1.9 v16 od 170KS, verovatno zbog manje sposobnosti da se u kraćim intervalima ubrizga veća količina goriva, što je i logično, s obzirom na broj injektora u petoclindričnom 2.4... Delovi za injektore *341 ne mogu da se nabave posebno - verovatno je u pitanju maksimalna usklađenost delova, podešenost i minimalne tolerancije (prošli strožiju kontrolu kvaliteta) što omogućava velike protoke.

Nemam informacije da je to neko radio, ali mislim da je *308 odlično rešenje za veće količine goriva, a ozbiljnog remapa nema bez toga...

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 4:49 pm
od genca
OMP napisao:a gde se nalazi taj sraf na 8v i jel to mora da se radi kad i zamena ulja ili ne, tj dal ce da curi ulje kad se on odvije???
I opet :podrzava

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 6:28 pm
od spin
:podrzava

nije da nije interesantna informacija... :whistle:

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 6:53 pm
od Falcon037
Evo slike turba za 8v

Slika

Crevo koje ide od bloka do turbine (3) je isto za dosta modela 8v i 16v tako da su i šrafovi (1 i 4) verovatno isti i verovatno imaju isto sito.

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 7:14 pm
od OMP
kontam da ce tu da izlazi neko ulje kad se odvije taj sraf pa bolje nista ne dirati ali opet sa druge strane nije ni za prepustiti slucaju :roll:

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 7:21 pm
od MiloshBg
Ipak je to najvisa tacka turba tako da ne bi trebalo da izlazi ulje, mada moze da "zaslini" malo sto ne bi trebalo biti nista strasno. :)

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 8:01 pm
od dusanGT
Ne sećam se tačno kako je na 8v, ali mi izgleda logično da sito bude na šrafu br. 1, kao što je i na 16v. :|

Često se, kad se skida turbo, odvrne samo taj šraf, a cev za snabdevanje uljem ostane na turbu, pa se sve u kompletu odnese u turbo-servis... :)

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Mar 02, 2014 10:23 am
od alfa_gt
Drugari, evo i mene (mozda, i nadam se, greskom) na ovoj temi. Pitanje: na koliko km bi trebalo preventivno odraditi remont turbine ili se to preporucuje tek po pojavljivanju nekih simptoma?

Motor je 1.9JTD 16V, MY2004, FR2005, presao 185k km. U poslednja 2-3 meseca mi se nekih 3 puta desilo da cujem neki zvuk koji se pojacava sa povecanjem broja obrtaja, zvuk je jaaaako tih i opisala bih ga kao neko zujanje visokog tona, da ne kazem pistanje :| Pojavi se odjednom niotkuda, ne pri prvom startu, nema veze sa time da li je ulje hladno (pretpostavljam), nego eto tako odjednom kad krecem sa nekog semafora; kad stanem na sledecem semaforu, pa ponovo krenem - nema ga vise. Ovo sam primetila samo par puta pri voznjama u gradu, cujem ga iz kabine, kada otvorim prozor ne cujem ga, zatvorim - ponovo cujem.

Pre nekih recimo 1,000km sam radila mali servis, majstor mi je rekao da je na pregledu auta primetio - e sad dal' neku kap vode ili ulja (mislim da je voda) - negde oko turbine (dal' na turbini ili na nekom crevu ili cevi, nemam pojma). Ovo nisu njegove reci nego moja interpretacija iz secanja, ali kako je rekao da nije nista strasno i da jos uvek (po tim simptomima) nije potrebna intervencija na turbini, ja se nisam puno udubljivala u to sta je tacno rekao, i zaboravim da mu spomenem to pistanje. Sutra idem na put (ne autom), pa cu ga zvati kad se vratim da mu ispricam za ovaj zvuk i da ga pitam sta je bese rekao za turbinu prosli put :D Ali htedoh da se raspitam i ovde - da li je neko imao slicna iskustva (pomenuti zvuk) i da li je to turbina ili nesto drugo? Veliki servis (ako ima ikakve veze) smo radili pre 86k km (pre 3god) i planirala sam da ga uradim ponovo za 9k km, kada dodje red na zamenu ulja i filtera ponovo.

Izvinjavam se na duzini posta..... :blush:

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Mar 02, 2014 10:36 am
od Dragon
Nema potrebe da radis bilo kakav preventivni remont ako nema simptoma u smislu da auto slabije vuce ili da se bas cuje pistanje koje se pojacava dodavanjem gasa, ili ako trosi ulje...

Na toj kilomtretrazi turbina sigurno nije u savrsenom stanju, ali po mom iskustvu, svaki remont u Srbiji ti je i rizik. Tako da ja bih nista dirao do nekih ozbiljnijih simptoma.
Sto se tice vlazenja oko turbine, veruj da dizeli sa mnogo manjom kilometrazom imaju to, tako da siguro nije alarmantno.

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Mar 02, 2014 12:57 pm
od alfa_gt
Hvala na savetima, Pedja :drink

Nemam takve simptome kakve si opisao, a turbinu "odrzavam" koliko je do mene - menjam ulje i filter ulja na 10k km, a kada je vozimo preko 3k obrtaja uvek auto odmorim sigurno minut u leru (a cesto i duze) pre gasenja, da se ulje ohladi.

Malo me uplasilo to pistanje, jutros sam ga cula ponovo pa rekoh da pitam. Vidim po iskustvima ljudi da remont nije straightforward stvar (iz nekog razloga), ne znam da li je pametnije mozda preko Bogunovica da narucim remontovanu iz fabrike (ovo sto je Darko pisao), ako remont vec kosta 400e, dacu 600-700e da ga fabrika remontuje, mozda i garanciju daju, a valjda bolje znaju sta rade..... :| A ostaje mi moja sa kojom mogu da se zezam posle sa remontima i da je drzim u rezervi.....

Znaci taj zvuk je definitivno turbina? Da krenem da se spremam polako za to? I ako je ne radim preventivno, bolje da se raspitam na vreme i da znam za koju od opcija da se odlucim. Relativno cesto idemo na put sa Malom i ne bih volela da turbina otkaze na putu..... :blink: Jel opasno po motor da se auto vozi ako turbina ode? I jel steti motoru kad je turbina u ovakvom stanju da s vremena na vreme zapisti (ako je uopste ona)?

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Mar 02, 2014 2:00 pm
od nidza
Pištanje ne mora da znači ništa. Na službenoj Astri je propištala na 70-80 hiljada, ili smo tek tad čuli (možda je oduvek pištala). Sad gazi nekih 200 i kusur, nemam pojma ni sam, možda i preko 250 hiljada, pišti i dalje podjednako kao i pre, ali nikakvih problema nema.

Ne opterećuj se, turbina se vrlo često čuje (ko zna šta da sluša) na velikoj većini automobila pri maloj brzini rotacije. Pri većoj bi trebalo da ljudsko uho već ne može da čuje ništa. Na većini multijeta ja je čujem, na obrtajima tik iznad lera, kad je motor sasvim hladan. U vožnji se ne čuje, tj barem ja nisam u stanju da razaznam od ostalih zvukova. Poređenja radi, na Astri se čuje 10x jače nego ovo što opisujem i još nije zveknula. Automobil se gazi i razvaljuje ko ga prvi dohvati, ali se i propisno održava.

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Mar 02, 2014 4:45 pm
od Stromboli
Ako se cuje slabo pistanje to nista ne znaci, ama bas nista, u potpunosti se slazem.

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Mar 02, 2014 5:15 pm
od G0XY
nidza napisao: Na većini multijeta ja je čujem, na obrtajima tik iznad lera, kad je motor sasvim hladan. U vožnji se ne čuje, tj barem ja nisam u stanju da razaznam od ostalih zvukova.
:podrzava

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Mar 02, 2014 7:16 pm
od zivojin
OMP napisao:kontam da ce tu da izlazi neko ulje kad se odvije taj sraf pa bolje nista ne dirati ali opet sa druge strane nije ni za prepustiti slucaju :roll:
Skidao sam sraf kada sam skidao i turbinu....nije nista iscurilo...skini to i ocisti preventivno....:)

Re: turbina- remont po 3. put?

Poslato: Ned Mar 02, 2014 7:47 pm
od OMP
ajde videcu da se pozabavim time kad budem skidao donje crevo da bandažiram ;)

koji sraf skidam, 1 ili 4???

Slika