Stranica 3 od 3

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Sub Avg 16, 2014 4:26 pm
od forestpk
Meni je majstor preporucio da zamenim i gornji i donji cilindar kvacila.
Cena prava sitnica, jedan je 4500, drugi je 7500. Doduse kaze lik u prodavnici da su original, ma sta to znacilo.

Jedini simptom je da malo teze menjam brzine. Kada nekoliko puta stisnem kvaiclo ili narodski receno nadrukam sve ide kako treba.

Tako da cu morati to da odradim.

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Sub Avg 16, 2014 5:43 pm
od kod
ja sam menjao set kvacila i gornji i donji cilindar i nemam problema sa ubacivanjem u brzine. generlano, Alfino kvacilo bi moglo biti malo mekse u poredjenju sa Renault-ovim kojie sam imao pre, Citorenom ,Audijem itd. Nista strasno, zaista, ali jeste fabricki tvrdje.

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Sub Avg 16, 2014 6:01 pm
od dusanGT
Mora da bude tvrđe (kruća korpa i druk ležaj, zbog većeg obrtnog momenta)...

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Sub Avg 16, 2014 8:57 pm
od MiloshBg
A sta moze biti problem i dalje visoke pedale posle zamene seta kvacila? Auto normalno salta, nema problema nekog posebnog sem da je pedala i dalje visoka.

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 6:56 am
od rudicmiki
I ja se slazem da bi moglo kvacilo da bude mekse.
Te price kako mora da bude tvrdo zbog momenta ne piju vodu.Ispade sad da samo alfa ima veliki momenat :).

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 7:06 am
od dusanGT
Daj neku priču koja pije vodu... ;)

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 7:09 am
od rudicmiki
Nista,takvo ga napravise,hehe.Moglo je i mekse.Mada,mozda je i bilo mekano dok je bilo novo,samo to retki od nas znaju :).

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 8:03 am
od Falcon037
Veća tvdoća je sigurno prouzrokovana i "kontra" korpom tj. sistem na izvlačenje preko viljuške. Ali takvo ide samo na menjaču sa 6 brzina.

Kad bi mogla da se nabudži neka veća poluga da se smanji potrebna sila ...

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 8:08 am
od dusanGT
"Valeo", "Luk" ili "Sachs" ili "CG Motorsports" (što prave set kvačila) znaju zašto je bolje tako... A objašnjenje je slično kao i ovo u linku... Ključna stvar je "postepeni prenos momenta".
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ost5101948

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 8:44 am
od rudicmiki
Falcon037 napisao:Veća tvdoća je sigurno prouzrokovana i "kontra" korpom tj. sistem na izvlačenje preko viljuške. Ali takvo ide samo na menjaču sa 6 brzina.

Kad bi mogla da se nabudži neka veća poluga da se smanji potrebna sila ...
Da ,i to sigurno utice na tvrdocu.Mad mislim da je takvo i na menjacu sa 5 brzina.

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 9:49 am
od dusanGT
"Povlačno" kvačilo čak ima manju potrebnu silu odvajanja u odnosu na "pritisno"...

http://www.eai.net.au/pullltypeclutch.html

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 11:58 am
od spin
Falcon037 napisao:Veća tvdoća je sigurno prouzrokovana i "kontra" korpom tj. sistem na izvlačenje preko viljuške. Ali takvo ide samo na menjaču sa 6 brzina.

Kad bi mogla da se nabudži neka veća poluga da se smanji potrebna sila ...
Duža poluga znači i duži hod klipa cilindra na zvonu. To su dva budženja, i to pod uslovom da ne mora da se promeni i položaj cilindra da bi se zadržao odgovarajući opseg ugla delovanja klipa na polugu (zbog krivolinijsjog kretanja poluge).

Jednostavnije bi možda bilo da se modifikuju površine klipova u cilindrima (manji master i/ili veći slave). To bi, uz održanje iste zapremine ulja u celom sistemu, takođe dalo veću silu na cilindru na zvonu za manju silu na pedali. Samo treba naći hidrauličara voljnog i sposobnog da to napravi da valja...

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 12:14 pm
od dusanGT
To nije teško i ne treba hidrauličar - nađe se samo odgovarajući cilindar. Ali onda dolazimo do...
dusanGT napisao:Ključna stvar je "postepeni prenos momenta".

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 12:46 pm
od spin
Vodio sam se mišlju da je 'jednostavnije', tj. realno izvodljivije (možda... bar iz moje perspektive tj. resursa kojima raspolažem) preraditi cilindre i radne površine klipova, nego tražiti kompletne cilindre odgovarajućih spoljnih dinenzija, površina i hoda klipa. No, sugurno da može i tako :gr8:

A za postepeni prenos momenta, čini mi se da takva modifikacija ne menja stvar - korpa i druk pri tome ne menjaju svojstva, ista sila je potrebna za razdvajanje, hod sistema se ne menja a spajanje reguliše korpa. Samo se olakšava razdvajanje u kabini, odnosno smanjuje sila na levu potkolenicu i koleno :D

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 1:08 pm
od dusanGT
Tu ima dve vrste problema koje mora da rešava proizvođač vozila:
a) Zbog većeg komfora (mekša pedala) poremeti se osećaj da ne dođe do naglog spajanja tj. mogućnost gašenja motora u nezgodnim situacijama i
b) Potreba da se neznatno uspori reakcija vozača (tj. pritisak i otpuštanje pedale), što doprinosi efikasnosti prenosa u zoni velikog obrtnog momenta. Naime, kod nekih mehaničkih sistema je mnogo bolje da se dejstvo (bilo kakvo) prenese postepeno, nego "trenutno", jer se u tom slučaju može efikasno preneti veći intenzitet dejstva (DMF, na primer, ima i tu ulogu). Ili da se pojednostavi - nisu "sportska" kvačila bez razloga "tvrda" - korpa mora da bude kruta i da pritiska lamelu (koja ne sme da proklizava na kontaktu sa zamajcem).

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 1:38 pm
od spin
Ima smisla sve to... uostalom, celo razmišljanje o promeni tvrdoće za mene je više teorijsko/hipotetičko - meni i prija što nije tako mekano kao na nekim drugim vozilima, na kojima ravnomerno pruža... nikakav osećaj otpora. Odgovara mi baš to što osetim progresivni otpor i što može lepo da se dozira.

Sve to dok kvačilo ne dođe do poslednje deonice radnog veka... ili dok se ja ne nađem u gužvi na uzbrdici :cray:

Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 17, 2014 1:43 pm
od dusanGT
Mogućnost "doziranja" tj. kontrole je ključna stvar..., a ni trajnost seta kvačila i zaštita transmisije nije sporedan faktor.