Meni je majstor preporucio da zamenim i gornji i donji cilindar kvacila.
Cena prava sitnica, jedan je 4500, drugi je 7500. Doduse kaze lik u prodavnici da su original, ma sta to znacilo.
Jedini simptom je da malo teze menjam brzine. Kada nekoliko puta stisnem kvaiclo ili narodski receno nadrukam sve ide kako treba.
Tako da cu morati to da odradim.
Set Kvacila 147 1.9 JTD
- forestpk
- Garaža: Alfa Romeo 147
- Lokacija: Prokuplje
- Lokacija: Prokuplje
- kod
- Garaža: Alfa Romeo 147
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
ja sam menjao set kvacila i gornji i donji cilindar i nemam problema sa ubacivanjem u brzine. generlano, Alfino kvacilo bi moglo biti malo mekse u poredjenju sa Renault-ovim kojie sam imao pre, Citorenom ,Audijem itd. Nista strasno, zaista, ali jeste fabricki tvrdje.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
Mora da bude tvrđe (kruća korpa i druk ležaj, zbog većeg obrtnog momenta)...
Alfa je stil... ostalo je status...
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
A sta moze biti problem i dalje visoke pedale posle zamene seta kvacila? Auto normalno salta, nema problema nekog posebnog sem da je pedala i dalje visoka.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- rudicmiki
- Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
- Lokacija: odzaci
- Lokacija: Deronje
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
I ja se slazem da bi moglo kvacilo da bude mekse.
Te price kako mora da bude tvrdo zbog momenta ne piju vodu.Ispade sad da samo alfa ima veliki momenat
.
Te price kako mora da bude tvrdo zbog momenta ne piju vodu.Ispade sad da samo alfa ima veliki momenat
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
Daj neku priču koja pije vodu... 
Alfa je stil... ostalo je status...
- rudicmiki
- Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
- Lokacija: odzaci
- Lokacija: Deronje
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
Nista,takvo ga napravise,hehe.Moglo je i mekse.Mada,mozda je i bilo mekano dok je bilo novo,samo to retki od nas znaju
.
- Falcon037
- predsednik kluba

- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
Veća tvdoća je sigurno prouzrokovana i "kontra" korpom tj. sistem na izvlačenje preko viljuške. Ali takvo ide samo na menjaču sa 6 brzina.
Kad bi mogla da se nabudži neka veća poluga da se smanji potrebna sila ...
Kad bi mogla da se nabudži neka veća poluga da se smanji potrebna sila ...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
"Valeo", "Luk" ili "Sachs" ili "CG Motorsports" (što prave set kvačila) znaju zašto je bolje tako... A objašnjenje je slično kao i ovo u linku... Ključna stvar je "postepeni prenos momenta".
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ost5101948
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ost5101948
Alfa je stil... ostalo je status...
- rudicmiki
- Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
- Lokacija: odzaci
- Lokacija: Deronje
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
Da ,i to sigurno utice na tvrdocu.Mad mislim da je takvo i na menjacu sa 5 brzina.Falcon037 napisao:Veća tvdoća je sigurno prouzrokovana i "kontra" korpom tj. sistem na izvlačenje preko viljuške. Ali takvo ide samo na menjaču sa 6 brzina.
Kad bi mogla da se nabudži neka veća poluga da se smanji potrebna sila ...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
"Povlačno" kvačilo čak ima manju potrebnu silu odvajanja u odnosu na "pritisno"...
http://www.eai.net.au/pullltypeclutch.html
http://www.eai.net.au/pullltypeclutch.html
Alfa je stil... ostalo je status...
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Jednostavnije bi možda bilo da se modifikuju površine klipova u cilindrima (manji master i/ili veći slave). To bi, uz održanje iste zapremine ulja u celom sistemu, takođe dalo veću silu na cilindru na zvonu za manju silu na pedali. Samo treba naći hidrauličara voljnog i sposobnog da to napravi da valja...
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
Duža poluga znači i duži hod klipa cilindra na zvonu. To su dva budženja, i to pod uslovom da ne mora da se promeni i položaj cilindra da bi se zadržao odgovarajući opseg ugla delovanja klipa na polugu (zbog krivolinijsjog kretanja poluge).Falcon037 napisao:Veća tvdoća je sigurno prouzrokovana i "kontra" korpom tj. sistem na izvlačenje preko viljuške. Ali takvo ide samo na menjaču sa 6 brzina.
Kad bi mogla da se nabudži neka veća poluga da se smanji potrebna sila ...
Jednostavnije bi možda bilo da se modifikuju površine klipova u cilindrima (manji master i/ili veći slave). To bi, uz održanje iste zapremine ulja u celom sistemu, takođe dalo veću silu na cilindru na zvonu za manju silu na pedali. Samo treba naći hidrauličara voljnog i sposobnog da to napravi da valja...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
To nije teško i ne treba hidrauličar - nađe se samo odgovarajući cilindar. Ali onda dolazimo do...
dusanGT napisao:Ključna stvar je "postepeni prenos momenta".
Alfa je stil... ostalo je status...
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
Vodio sam se mišlju da je 'jednostavnije', tj. realno izvodljivije (možda... bar iz moje perspektive tj. resursa kojima raspolažem) preraditi cilindre i radne površine klipova, nego tražiti kompletne cilindre odgovarajućih spoljnih dinenzija, površina i hoda klipa. No, sugurno da može i tako
A za postepeni prenos momenta, čini mi se da takva modifikacija ne menja stvar - korpa i druk pri tome ne menjaju svojstva, ista sila je potrebna za razdvajanje, hod sistema se ne menja a spajanje reguliše korpa. Samo se olakšava razdvajanje u kabini, odnosno smanjuje sila na levu potkolenicu i koleno
A za postepeni prenos momenta, čini mi se da takva modifikacija ne menja stvar - korpa i druk pri tome ne menjaju svojstva, ista sila je potrebna za razdvajanje, hod sistema se ne menja a spajanje reguliše korpa. Samo se olakšava razdvajanje u kabini, odnosno smanjuje sila na levu potkolenicu i koleno
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
Tu ima dve vrste problema koje mora da rešava proizvođač vozila:
a) Zbog većeg komfora (mekša pedala) poremeti se osećaj da ne dođe do naglog spajanja tj. mogućnost gašenja motora u nezgodnim situacijama i
b) Potreba da se neznatno uspori reakcija vozača (tj. pritisak i otpuštanje pedale), što doprinosi efikasnosti prenosa u zoni velikog obrtnog momenta. Naime, kod nekih mehaničkih sistema je mnogo bolje da se dejstvo (bilo kakvo) prenese postepeno, nego "trenutno", jer se u tom slučaju može efikasno preneti veći intenzitet dejstva (DMF, na primer, ima i tu ulogu). Ili da se pojednostavi - nisu "sportska" kvačila bez razloga "tvrda" - korpa mora da bude kruta i da pritiska lamelu (koja ne sme da proklizava na kontaktu sa zamajcem).
a) Zbog većeg komfora (mekša pedala) poremeti se osećaj da ne dođe do naglog spajanja tj. mogućnost gašenja motora u nezgodnim situacijama i
b) Potreba da se neznatno uspori reakcija vozača (tj. pritisak i otpuštanje pedale), što doprinosi efikasnosti prenosa u zoni velikog obrtnog momenta. Naime, kod nekih mehaničkih sistema je mnogo bolje da se dejstvo (bilo kakvo) prenese postepeno, nego "trenutno", jer se u tom slučaju može efikasno preneti veći intenzitet dejstva (DMF, na primer, ima i tu ulogu). Ili da se pojednostavi - nisu "sportska" kvačila bez razloga "tvrda" - korpa mora da bude kruta i da pritiska lamelu (koja ne sme da proklizava na kontaktu sa zamajcem).
Alfa je stil... ostalo je status...
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
Ima smisla sve to... uostalom, celo razmišljanje o promeni tvrdoće za mene je više teorijsko/hipotetičko - meni i prija što nije tako mekano kao na nekim drugim vozilima, na kojima ravnomerno pruža... nikakav osećaj otpora. Odgovara mi baš to što osetim progresivni otpor i što može lepo da se dozira.
Sve to dok kvačilo ne dođe do poslednje deonice radnog veka... ili dok se ja ne nađem u gužvi na uzbrdici :cray:
Sve to dok kvačilo ne dođe do poslednje deonice radnog veka... ili dok se ja ne nađem u gužvi na uzbrdici :cray:
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Set Kvacila 147 1.9 JTD
Mogućnost "doziranja" tj. kontrole je ključna stvar..., a ni trajnost seta kvačila i zaštita transmisije nije sporedan faktor.
Alfa je stil... ostalo je status...