Stranica 3 od 8
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Pon Feb 10, 2014 9:46 pm
od OMP
to je manje vise normalno za dizela i nema puno veze sa egr-om a sto kaze kolega 30km je mnogo a i slobodno je posle par minuta voznje pricepi malo po gasu pa ces videti kako se dize temperatura

kad kazu ne smes da gazis hladan auto ne misli se bukvalno dok kazaljka ne dodje na radnu temp vec dok se motor malo na ugreje a to je vec posle par minuta voznje

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Pon Feb 10, 2014 10:01 pm
od rudicmiki
Ma,greje on,nego radna temperatura oko 70 bude.kad je bio ovaj sneg,vizim 5 om 60-70 i temp pada sa ukljucenim grejanjem.Ako ga drzim na oko 2500 obrtaja onda raste normalno.
vozio sam i druge dizele ali Jtd bas ima problem sa zagrevanjem.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Pon Feb 10, 2014 10:14 pm
od cile-pa
rudicmiki napisao:Ma,greje on,nego radna temperatura oko 70 bude.kad je bio ovaj sneg,vizim 5 om 60-70 i temp pada sa ukljucenim grejanjem.Ako ga drzim na oko 2500 obrtaja onda raste normalno.
vozio sam i druge dizele ali Jtd bas ima problem sa zagrevanjem.
izvini nisam neki strucnjak,al mora da je termostat

meni isto kad ugreje upalim grejanje i onda padne kazaljka,kad sam isao za cg na slavu,kod Nove Varosi mi pala kazaljka na 50 a onda jaci gas i popenje se...al bitno da je meni bilo lepo u kabini a to sto kazaljka vrcka sta da radim,promenicu termostat kad mi bude ladno u kabini

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Pon Feb 10, 2014 10:16 pm
od CoyoteKG
motor ne valja da ne bude zagrejan.
nego, meni majstor samo zatvorio EGR. nije iskljucio softverski i ne znam kako. Samo stavio limcic i mislim da ga je odzekao ako se to uopste moze.
jel steti nesto ako se ne ugasi sofverski?
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Pon Feb 10, 2014 11:02 pm
od bums85
@rudicmiki: proveri temperaturu dijagnostikom, hoce skala da laze, mada i meni to lici na los termostat.
@coyote: ne steti mu
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Pon Feb 10, 2014 11:04 pm
od OMP
pisalo se negde o tom softverskom gasenju sta,kako,zasto,ja nisam to nesto pomno pratio jer kod mene ne mora,prelistaj dizel potenza sobu
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 9:37 am
od rudicmiki
bums85 napisao:@rudicmiki: proveri temperaturu dijagnostikom, hoce skala da laze, mada i meni to lici na los termostat.
@coyote: ne steti mu
Lici i meni,al nije.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 11:39 am
od junky01
Ova prica u sto tema ali ajde sad...
pa ako tvrdis da nije termostat onda stvarno imas neki drugi problem, jer nije normalno da vozis 30 km i da se ne zagreje. Proveri senzor, mozda ventilator ranije ukljucuje. Nakaci ga na dijagnostiku pa uporedi temperature.
Mislim da je logicno da se neke stvari isproveravaju u medjuvremenu pa da se prica nastavi. Ovako svi iznose svoju toriju, ti kazes sve je OK ali imam problem. Pa mi nemozemo da ti ga resimo na daljinu niti imamo sve podatke osim da si stavio termostat od R4 sto je najveca glupost, ali tvoj je auto...
Nema ljutnje, ovo se nakupilo jer citam razne teme, i svi kao nesto palamude a niko da se pokrene. OK treba izneti svoj problem i saslusati predloge ali treba ih i sprovesti u delo.
I jel stvarno toliko skupo kupiti original termostat ili ti je lakse da posle kupis nov motor?
I da, posto je tema o EGR-u, ...ne, zatvaranje ne utice toliko na brzinu podizanja tempertature, cak moze da se ide i dotle da se tvrdi da motor sada dobija cistiji vazduh pa da mu je i temp. sagorevanja veca sto bi trebalo da kompezuje nedostatak grejanjem EGR hladnjakom.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 2:13 pm
od mladenke
Kao prvo dizel morori se sporije greju, jtd motori pogotovo i iz tog razloga se kod jtd motora mogu naci dodatni elektricni grejaci kabine.
Kao drugo normalno je da temperatura rashladne tecnosti opada sa ukljucivanjem grejanja kabine, pogotovo na maksimumu. Samim tim se sporije i zagreva rashladna tecnost sa ukljucenim grejanjem nego sa ugasenim. Kada se klima podesi na HI sva raspoloziva toplota sa radijatora se prenosi u kabinu. Sto apsoultno nema nikakve veze sa termostatom bio on alfin ili od reno-a 4. Cak i kad je termostat ispravan i zatvara kad opadne temperatura motora, motor nece moci da digne temperaturu ako mu temperaturu odvlacimo grejanjem kabine. Zato i postoji dugme na automatskoj klimi, gde klima odredjuje polozaj duvanja, jacinu duvanja i slicno u zavisnosti od parametara koje ona dobija.
Trece, sa egr-om se brze zagreva motor u leru, jer se egr prilikom davanja gasa zatvara, tako da se razlika u postizanju temperature sa i bez egr-a ne oseti znatno u voznji.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 2:17 pm
od OMP
@rudicmiki
vrati ti slobodno čep na egr jer ti sigurno temperatura motora ne zavisi toliko od toga,i ako zavisi to je minimalno a ne kao kod tebe,svakako bolje da ti se auto,mozda,malo sporije greje nego da garavi granu.
a termostat od renoa 4, koji je meni nezamislivo resenje, bih prvo izbacio i stavio orig. pa tek onda bio siguran da nije do njega kako tvrdis

ali svako ima prava na svoj izbor pa tako i ti ako mislis da je taj termostat prava stvar

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 2:27 pm
od mladenke
Ono sto tvrdim je ono sto sam testirao.
Sa egr-om i bez egr-a dostizanje radne temperature u leru je drasticno na strani egr-a. Stim da cadjavi i talozi svakakve g*vna po usisu. Vec posle 1000km usis je bio mnogo prljav.
Sa egr-om i bez egr-a u voznji ta se razlika ne primeti, ali nema taloga na usisu ni posle mnogo vise predjenih km.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 3:00 pm
od CoyoteKG
rudicmiki napisao:Nije termostat.Stavljen je od R4.Crevo je redovno hladno.
Ali se jako tesko zagreva.Ako upalim grejanje na pola i vozim ispod 2000 obrtaja,treba mu jedno 30 ak km da se ugreje.Bas mu treba obrtaja da se ugreje.
Sto su ti vec rekli svi, 30km je mnogo da bi se zagrejao...
A opet mi je i nejasno voziti auto ispod 2000E obrtaja sve vreme. Dakle ti ne prelazis 2000 obrtaja ni kad prebacujes u visi stepen prenosa. Ni to nije zdravo za motor. Tako cak ni ne stedis gorivo...
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 4:33 pm
od bums85
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 7:59 pm
od rudicmiki
Manite se tih gluposti oko Reno 4 termostata.Termostat kao termostat,ili odradjuje posao ili ne.
Ovaj odradjuje posao kako i treba.
Dobro,nije to mozda 30 km bukvalno.Rec je o tome da,ako grejanje stavim na pola i vozim na 1700-1800 okretaja,temperatura nece otici na 90.
@Coyotekg Naravno da ne vozim stalno ispod 2000 obrtaja.
Voznja na 80-90 i eto te ispod 2000 obrtaja.
Voznja po snegu.Necu ga voziti trecom da bi mi bio stalno iznad 2000 obrtaja.
Meni je normalna voznja oko 2000 obrtaja. 100-120 na sat.Mada za to i retko gde ovde moze da se vozi po ovim nasim oranicama od puteva.
Sto se tice egr,Drugu sam na puntu JTD blokirao egr i isto je primetio da mu treba duze vremena da se ugreje.
Egr ventil i radi pri krstarecim brzinama,ne samo na leru.
Kod ubrzanja se iskljucuje.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 8:15 pm
od OMP
skoro sam isao do jednog sela 12-13km od grada, voznja uglavnom 4. ili 5. brzina laganica, ravan i uglavnom prav put i kad sam stigao do tamo temp. vec bila kako treba. grejanje mi uvek na max ukljuceno i 2. brzina ventilatora. po gradu vozim je 2-3km laganica i onda pr puta pricepim gas temp. vec skoci preko 50*, posle toga jos par puta ako je zgazim vrlo brzo ide na 70 i tako dalje, a kad bih je solirao pola sata ispod 2000rpm verovatno se ne bi mnogo zagrejala mozda bi tek preskocila 50*
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 8:37 pm
od rudicmiki
Pa,to ti pricam.Ispod 2000 obrtaja jako tesko ide gore sa ukljucenim grejanjem.Dovoljno je da je malo pricepim 2200-2500 obrtaja i kazaljka ocas posla se dize.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 8:49 pm
od G0XY
OMP
Na Peugeotu 206 mi je zatvoren EGR ventil,i prema mom skromnom osecaju,nema nikakve primetne razlike.
Rudicmiki:
Tebi bih preporucio da stavis EGR u funkciju i da uzivas u brzom zagrevanju u ovim hladnim zimskim danima.
junky01:
To sto je covek stavio termostat od cokule,nema nikakve veze.Ima dosta delova koji pasuju sa jeftinijih vozila,ja sam ih licno stavljao.Jeste da kvalitet 80% njih nije ni za qr.c i da od tri nova ista dela dva u startu nisu ispravni,ali osecaj da jeftino i stapom i kanapom odrzavas auto je neprocenjiv.
Sta ima veze sto je moj auto stap i kanap,ne pise mi na celu "jajara".I ako mi auto stane negde zbog toga,uvek mogu da lazem da cekam ortaka ili da se gnusam voznje i da cu radije pesice...ko kaze da nema leba bez motike,ima leba i bez motike.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 8:57 pm
od mladenke
Stajati pored prokuvanog automobila na 40 stepeni i cekati slep sluzbu da dodje - neprocenljivo.

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 9:07 pm
od rudicmiki
G0XY napisao:OMP
Na Peugeotu 206 mi je zatvoren EGR ventil,i prema mom skromnom osecaju,nema nikakve primetne razlike.
Rudicmiki:
Tebi bih preporucio da stavis EGR u funkciju i da uzivas u brzom zagrevanju u ovim hladnim zimskim danima.
junky01:
To sto je covek stavio termostat od cokule,nema nikakve veze.Ima dosta delova koji pasuju sa jeftinijih vozila,ja sam ih licno stavljao.Jeste da kvalitet 80% njih nije ni za qr.c i da od tri nova ista dela dva u startu nisu ispravni,ali osecaj da jeftino i stapom i kanapom odrzavas auto je neprocenjiv.
Sta ima veze sto je moj auto stap i kanap,ne pise mi na celu "jajara".I ako mi auto stane negde zbog toga,uvek mogu da lazem da cekam ortaka ili da se gnusam voznje i da cu radije pesice...ko kaze da nema leba bez motike,ima leba i bez motike.
Vracen je EGR u funkciju.
Kazes kako ti delovi nisu ni za k...
A sta je sa tim famoznim termostatom originalnim?
Crkava svakih godinu dana.Bilo je i slucajeva gde u startu nije ispravan i tako.
Mislim,sad ste se dovatili prokuvavanja auta.
A do skoro ste vozili auta sa takvim termostatima.
I onda niste razmisljali hoce li prokuvati.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 9:24 pm
od junky01
OK covek se uci dok je ziv.
@G0XY
Pozdravljam

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 9:32 pm
od OMP
G0XY napisao:OMP
Na Peugeotu 206 mi je zatvoren EGR ventil,i prema mom skromnom osecaju,nema nikakve primetne razlike.
na koje razlike konkretno mislis, "performansa" ili temepratura???
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 9:38 pm
od OMP
G0XY napisao:
To sto je covek stavio termostat od cokule,nema nikakve veze.Ima dosta delova koji pasuju sa jeftinijih vozila,ja sam ih licno stavljao
to je ok i treba sa snaci i improvizovati kad god moze ali ne po svaku cenu i na tako bitnim stavkama, termostatod renoa 4 ne pasuje uopste

to je budzenje uz pomoc stapa i kanapa
ne znam dal si skontao o cemu se tu radi ali reno 4 ima samo ulozak koji se u ovom slucaju (alfe ili bilo kog novjeg automobila) nagura u crevo...
http://s3.postimg.org/rrmcx4m4j/image.jpg
... izmedju orig. termostata i hladnjaka i na taj nacin funkcionise.
mozda bi sve to i bilo ok da taj termostat u slucaju crkavanja ne ostaje u zatvorenom polozaju(ne u otvorenom sto je slucaj kod vecina vozila) i samim tim ocas posla moze da shebe motor zato i jeste cela prica da se sa takvim stvarima ne treba igrati
ali opet kazem sve je stvar licnog izbora, nemam nista protiv

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 10:06 pm
od CoyoteKG
i ja imam R4 termostat i vec smo u jednoj temi ovde koju sam zapoceo diskutovali o tome.
Svi pricaju o famoznom zatvaranju termostata kod R4, ja nigde nisam cuo da se desilo.
Zato dojadili ste vise sa tim kako vi volite vase automobile, a mi koji smo stavili R4 smo "bogohulnici"...
A verujem da vecina koja govori tako, ima originalni termostat, a sipa 1000 din goriva svakih par dana. U zutom su i na 3km pred nestanak goriva, dosipaju jos 1000 din. Bitno da to nece da im s*ebe motor, kao sto ce neki famozni R4 termostat...
Imam ga vec 2 godine i da sljaka kao lud.
Ako se nekad "zatvori", boze moj, spusticu mu temperaturu, stacu sa strane, iscupacu ga iz creva, napisati ovde na forumu da mi se to desilo da upozorim druge. Siguran sam da necu mroati auto da bacim na otpad zbog toga
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 10:39 pm
od rudicmiki
Bravo.
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Poslato: Uto Feb 11, 2014 10:41 pm
od OMP
nepotrebno ste se nasli prozvanim, ovde su samo iznete neke cinjenice i licna misljena a svako radi onako kako misli da je najbolje za njega i njegov auto.
mozes i bez termostata da vozis to je najjeftinija solucija ali nema osnove da kazes da neko nije u pravu ako ti taj neko kaze da auto ne treba da se vozi bez termostata

neke stvari su jednostavno takve kakve su i ne treba ih menjati a improvizujemo svi mi po nesto i to je normalno samo neko mane neko vise.
ovo za gorivo je glupo komentarisati jer se isto moze dati konstatacija kako neko puni rezervoar svakih par dana a vozi termostat od R4-ke
