Stranica 3 od 4

Re: Antifriz

Poslato: Sre Avg 28, 2013 2:52 am
od Nigy
@ mmladen
Prati samo logican sled stvari, i dobices odgovor.
Da rashladna tecnost cirkulise i kada je iskljuceno grejanje u kabini, grejala bi mali radijator preko koga prolazi vazduh, i preuzima od njega toplotu pa zagrejan ulazi u kabinu (kako inace i funkcionise grejanje). Onda se ukljuci klima, koja prvo treba da 'skine' temperaturu vazduha koju je dobio od rashladne tecnosti, pa da tek onda krene da ga hladi ispod spoljne temperature, sto je i cilj klime.
Ima li u takvoj postavci stvari imalo logike, ekonomicnosti (ukljucivanjem kompresora klime, povecava se potrosnja goriva) ili bilo kog drugog smislenog razoga?

Kao i kod svake druge tecnosti, treba postovati ono sto fabrika savetuje, i to ne proizvodjaca, vec specifikacije. A u nasim uslovima, jos je bitnije sipati ono sto nije falsifikat...

Re: Antifriz

Poslato: Sre Avg 28, 2013 7:06 pm
od dragan 666
kupih danas taj paraflu 11 plava kantiica..3 litre toga i 3 litre vode mislim da je dosta
nego de je ventil tj da li alfa ima da za ozracenje sistema neki saraf ili nesto tako slicno?

Re: Antifriz

Poslato: Sre Avg 28, 2013 8:35 pm
od edin
Mislim da ima i da je to poprilicna muka za zameniti, bar mi je tako majstor rekao, nikad to sam nisam radio

Re: Antifriz

Poslato: Sre Avg 28, 2013 8:39 pm
od dragan 666
sta bre muka ubi me u pojam nisam jos ni poceo al mislim da mi treba raka tj kanal za to,jel zna neko di je taj saraf sta vec trebalo bi da bude na najvisoj tacki al ja nsta ne vide

Re: Antifriz

Poslato: Čet Avg 29, 2013 7:12 am
od sErGiO
Ja koliko videh na 164, 156 i 155 nema taj sistem za ozračenje. Kad napuniš sistem, ostaviš otvorenu posudu da rashladnu tečnost, upališ auto i pomalo daješ gas dok ne otvori termostat...Kad prestanu da izlaze mehurići onda bi trebalo da je to, to.

Re: Antifriz

Poslato: Čet Avg 29, 2013 7:38 am
od junky01
Ajde da lupim a da ne ispadnem glup...mislim da postoji (barem na 156-ici) sraf za ozracivanje na samom hladnjaku, na levoj strani prema motoru, gledano ispred auta.
A moze i kao sto SERGIO kaze

Re: Antifriz

Poslato: Čet Avg 29, 2013 8:28 am
od Bojan90
Kod 156 je cep za odzracivanje na hladnjaku, sa suvozaceve strane, skroz gore u cosku, plastican, ima jedan prorez za obican srafciger. Kad ispustis svu tecnost, otvoris cep, i onda sipas dok tercnost ne krene da izlazi kroz otvor. Zavrnes cep, i dosipas dok ne napunis posudu na max.

Antifriz

Poslato: Čet Avg 29, 2013 8:52 am
od mmladen
Ponovo ja,kad ispustas tecnost kako iz malog hladnjaka da izadje antifriz,da li pre pustanja antifriza okrenut na grijanje(dok auto radi)zatim ugasit auto i normalno skinut donje crevo ili na neki drugi nacin?


Sent from my iPhone5 using Tapatalk

Re: Antifriz

Poslato: Čet Avg 29, 2013 8:42 pm
od dragan 666
a pre nego sto ispustim dobro zagrejati auto i upaliti grejanje obicno ne klimu?
ispustiti
pa cekati da se oladi auto pa sipati novo e sad ako nema tog sarafa dosuti tecnost upaliti auto i cekati da se zagreje pa doliti kolko treba?

Re: Antifriz

Poslato: Čet Avg 29, 2013 9:04 pm
od elas
Ja sam danas menjao antifriz,jedini cep na 156 je na hladnjaku sa suvozaceve strane u gornjij zoni,vidi se lako se odvija,mada i ne mora ako je kojim slucajem zapekao pa da ne pukne onda si u problemu.Sipaj i otvori posudu dok se motor ne zagreje tad si ispustio sav vazduh,mozda ce ti malo prelivati tecnost iz boce ali nije nista strasno.

Re: Antifriz

Poslato: Čet Avg 29, 2013 9:21 pm
od dragan 666
bem ga ja nidje ne vide za mene da ima saraf..ako ima neko 147-cu nek napise di je ako ga ima..

Re: Antifriz

Poslato: Sub Sep 21, 2013 10:22 am
od mmladen
Ponovo ja,trebam ispustit tecnost pa da utvrdim gradivo:
1.Zagrejat motor i pri tome ukljucit grejanje(bez klime) znaci dok motor radi ukljucit malo grejanje,zatim ugasiti motor
2.Odvrnut cep posude skinut donje crevo i sacekat da izadje sva tecnost
3.Sacekat da se malo motor ohladi te odvrnut sraf za odzracivanje (pre sipanja antifriza) nalazi se na gornjoj desnoj strani hladnjaka(strana suvozaca)
4.Vratit crevo na svoje mesto i sipat antifriz dok ne pocne malo teci na onaj sraf za odzracivanje te njega zavrnut i dosut do max.u posudi.
5.Upalit motor i gledati da li tecnost vraca u posudu kroz ono tanko crevo,valjda je to pokazatelj da je sve ok,
6.Posle izvesnog vremena(drugi dan tj kad se motor ohladi) dosuti tecnosti po potrebi
Sad ako sam negde pogresio neka me neko ispravi(dopuni)posto trebam ovo i sam da odradim uskoro a nisam bas 100% siguran kako.

Re: Antifriz

Poslato: Sub Sep 21, 2013 8:16 pm
od sErGiO
Zaboravio si ispiranje sistema.

Antifriz

Poslato: Ned Sep 22, 2013 8:08 am
od mmladen
Isprao sam,celo leto je destilovana voda a prethodno je bio G11 i ponovo ide G11.


Sent from my iPhone5 using Tapatalk

Re: Antifriz

Poslato: Uto Okt 22, 2013 7:31 pm
od mmladen
Bem ti antifriz i auto i hladnjak itd.izgleda da cu preci na neki moderniji traktor da vozim bar na njemu ima cep i na bloku i na hladnjaku,uzeo danas da zamenim rash. tecnost motor zagrejan grejanje ukljuceno odspojim ono donje crevo sto ide na hladnjak ispustim tecnost i kad sam ponovo sipao gle cuda samo stalo 3,5 l, pa kako to i sta sad da radim sa -35 stepena sisao sa na -15 sta sad da radim da povecam tacku mrznjnja,da li smem ponovo ispustit 1,5 l i usut isto toliko 100% antifriza?Kako se desilo da nije izaslo vise nego jedva 3,5 l a znamo da staje 6,1 l da li je to ba tako ili sam ja negde pogresio?

Re: Antifriz

Poslato: Uto Okt 22, 2013 8:01 pm
od Nigy
Otvorio slavinu grejanja?

Re: Antifriz

Poslato: Uto Okt 22, 2013 8:07 pm
od mmladen
Napisah "grejanje ukljuceno" valjda je to to?

Re: Antifriz

Poslato: Uto Okt 22, 2013 8:34 pm
od Sone Bg
Na 156 je jako tesko uspustiti svu tecnost. Crevo na vladnjaku nije najniza tacka pa ostane jos, treba jos i skunuti 2 creva koje su kod filtera ulja, i opet ostaje jos tecnosti. Ja to radim tako sto ostavim otkopcana ova creva i dolivam jedno 20 l destilovanje vode sa namerom da ta voda zameni ostatak stare tecnosti. Vratim creva sipam 3 litre paraflu-a i dolijem jos vode dok ne dodje do max

Re: Antifriz

Poslato: Sre Okt 23, 2013 3:19 am
od Nigy
Ako je slavina ispravna (radi grejanje) onda je to - to.

Re: Antifriz

Poslato: Pet Maj 19, 2017 9:50 am
od voja888
Sta moze da bude kada antifriz predje maksimum na posudi kada se zagreje?

Re: Antifriz

Poslato: Pet Maj 19, 2017 10:26 am
od Slash
Apsolutno nista. Tecnost se kao i svaki drugi materijal na toploti siri (jedino se cvarci skupljaju :P ).

Re: Antifriz

Poslato: Pet Maj 19, 2017 10:30 am
od voja888
To sam i ja pomislio ali ajde da pitam.Creva su mekana i topla a podigao se za dva prsta iznad maksimuma.Tek trebam da uzmem taj auto pa ajde da se malo bolje raspitam,ovo ostalo je sve ok.S tim sto bih odmah uradio veliki servis naravno.

Re: Antifriz

Poslato: Pet Maj 19, 2017 9:39 pm
od edin
Apsolutno je normalno da se podigne tecnost u posudi, kada se auto zageje
Jos pogotovo ako si ga cepao na probi...

Re: Antifriz

Poslato: Sub Maj 20, 2017 9:38 am
od voja888
Nisam cepao :) Dobro podigao je ta dva prsta i nije isao vise,nije mu masna cantra,nema skrame itd,crvena nisu tvrda sva su topla ( sto znaci da tera korz sistem )Ma znate kako za sve sam sumnjicav,i ono sto znam ne znam da li znam :D Motor super radi,miran nema vibracija,ni pri paljenju ni gasenju,lepo prima gas,kvacilo za te godine super hvata sasvim solidno,menjac ne bruji ne podrhtava.Jos je tamo neki sljunak od puta i ok je bio udoban ( nema neko lupanje i skripanje ) Sta znam samo cenu da dogovorim pa cemo videti :)

Hvala drustvo na savetima

Re: Antifriz

Poslato: Čet Sep 21, 2017 3:41 pm
od Macola
Procureo mi je hladnjak (ne konstantno nego na mahove) pa sam, dok ga nisam zamenio, dolio litar ili nešto više vode. Sada je koncentracija na nivou da drži do -25, a fabrički kada je 50% treba da bude do -45. Hoću da ga vratim na propisanu koncentraciju i tu su naravno problemi.

U teoriji, izvukao bih koliko mogu iz posude i dodao koncentrat, ali...

1. U sistemu mi je plavi antifriz što bi trebalo da znači G11. U knjizi je propisan Paraflu UP što bi trebalo da znači G12.
2. Plavi, odnosno G11, se navodno menja češće - na 2 godine, što znači da mu sleduje zamena u svakom slučaju.
3. Ne znam koji je proizvođač onog unutra pa bih da izbegnem eventualne probleme ako sastav kod različitih proizvođača odstupa.

Zabunu kod mene je izazvao moj (sada već bivši) majstor koji je izjavio da "nema veze boja, to svaka fabrika boji po nahođenju". Zato moram da pitam da budem siguran:

1. Da li plava boja obavezno znači G11, a crvena G12?
2. Da li je Paraflu G11, a Paraflu UP G12?
3. Da li se G11 menja na 2 godine?
4. Da li je bezbedna upotreba G11 na 147 ako je propisan G12?

Hvala unapred.