Stranica 3 od 17

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Pon Feb 06, 2012 5:49 pm
od kilson
Slika

Mozda je sad lakse? :) Radjeno je do 7k jer se tu planira blokada (remap). Ne znam da li si citao celu JK knjigu, ali ima delova koji se odnose na "monster heads", no da ne tupim jer to nije tema... Ne ide sve by the book, kao sto sam i ranije napisao, bice nekoliko intervencija i van nje pa ce se rezultat znati kada se sklopi masina.

Preko 170ks je nemoguce izgurati sa std bregastim, tako da sa nekim ekstremnim portovanjem nema poente juriti goluba na grani - samo ce se izgubiti na brzini smeshe. Ne planira se ulaganje u trkacke bregaste. Kubiciranje obavezno. Pored toga i balansiranje svih pokretnih elemenata.

Kasnije, znacajno kasnije, bi se probala ITB konfiguracija i standalone ECU, ali prvo treba videti sa cime se krece posle gore navedenih prepravki.

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Pon Feb 06, 2012 6:53 pm
od SCHUMACHER
OK.Jos jedna "sugestija" (da je tako nazovem) posto ste se definitivno odlucili za 2.0 masinu.
Ne znam jeste li primijetili to u voznji neke 2.0 masine,ali,ja kad sam se trkao sa Darkom (QV),bio sam dosta brzi do nekih 5k rpm,a onda 2.0 16V strahovito smanjuje razliku.
Ne bi lose bilo kad bi ste mogli uraditi nesto po pitanju zadrzavanja snage i nakon tih (otprilike) 5k rpm.Nemam pojma sta bi mogli da uradite,ali srescete se sa tom osobinom 2.0 8V TS-a.
Znam da si gore naveo i tvrdje opruge ventila i olaksavanje ventila,ali ne znam hoce li to biti dovoljno za sprecavanje drasticnog pada snage nakon 5k.
Samo nastavite sa projektom,jos jednom svaka cast
:thumbsup:

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Pon Feb 06, 2012 10:57 pm
od darko qv
Nisam siguran fratello u ovo sto si napisao.Mislim da od 3000 rpm razlika postoji izmedju 8 i 16v.Mi smo krenuli sa 1.500 rpm,ti si odmakao,cim sam se dograbio obrtaja proletio sam pored tebe.Sa full stock autom.Iduci put probamo 2-om sa 3000 rpm,bas da vidimo tad?Sta mislis?

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Pon Feb 06, 2012 11:10 pm
od starac vujadin
Tome najpre i sluzi tih 16 ventila.

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Uto Feb 07, 2012 12:35 am
od SCHUMACHER
Probacemo kad otopli,bas me zanima "do cega" je to,i moze li se ispraviti.
Kao da je 16v "mapiran" da odaje utisak "trkacke masine" tj. da se vrti na visocije obrtaje pa je zato sporiji na nizim rpm.
Pojma nemam,ali valjalo bi to redukovati (jer da se moze ispraviti ne bi postojale masine sa 16v) nekako.
Moze biti da su ostriji bregovi,veci lift,tvrdje opruge i dosta laksi ventili...

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Uto Feb 07, 2012 9:04 am
od darko qv
Opste poznata stvar je da 16v ts radi od 3000 rpm,mozda cak i 4000,a tad bas ujeda.Doduse,onda mi nije bio ispravan varijator. ;)
I koliko je uopste neko izvukao obrataje iz 8v?Ima li slucajeva da se trkao 2.0 8v il tako nesto? :scratch:

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Uto Feb 07, 2012 9:13 am
od SCHUMACHER
E to ti vec ne bih znao reci...Znam da Alfaholics iz 2.0 8V TS-a iz 155 izvlace oko 220 konja,ali da ne offujemo covjeku.

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Uto Feb 07, 2012 10:09 am
od starac vujadin
Tako je kod svoh 4-ventilskih motora...malo slabiji u nizim podrucjima, bolji u visim.

A odrzanje snage se postize boljim disanjem, tj. obradom ventila, i poboljasnjem delova koji ce omoguciti da motor dise i kada se zajuri, a to su bregaste i opruge ventila. Kao kada trcis, pa zelis da trcis brze nego sto mozes mozes, pa se sapletes, e to se desava...

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Uto Feb 07, 2012 12:44 pm
od SCHUMACHER
Pa dobro...Mislim da ce prepravke na usisu i izduvu eliminisati taj problem...
Moooozda ce izgubiti na potezanju sa niskih rpm,ali s' obzirom da ce se rijetko vrtjeti ispod 4k rpm-to mu i nece biti neki problem...

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Uto Feb 07, 2012 1:33 pm
od djolers4
Svi 8v motori su poznati po dobrom obrtnom momentu na niskim obrtajima ali i ranijem umiranju snage na visim,dok su 16v suprotni....Doduse,ima izuzetaka u ovome za 8v motore,pogotovu sa nekim jacim bregastim...moj bivsi jugo iako je bio 8v sohc se vrteo dosta lepo 8k rpm bez problema...verovatno ima i u zapremini nesto,bio je 1300...laksi pokretni delovi...Bice ovo opasna masina,jedva cekam neki Navak track day...

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Uto Feb 07, 2012 1:46 pm
od SCHUMACHER
Ima veze i do zapremine-naravno,ali vise do hoda i promjera klipa.
Recimo moj ex 1.7 8V i Marjanova 1.8 8V TS se bolje vrte nego 2.0 (kom se tacno osjeca dug hod klipa),ali daleko od toga da su brzi...
Inace,pitanje za tim inzinjera:Kako ce te raditi kubiciranje komora?

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Uto Feb 07, 2012 3:19 pm
od Santino
Jedan primer za protok kod 2 i 4 ventila po cilindru:

3.0 12v ima protok kroz usis oko 100 cfm
dok 3.0 24v ima okruglo 140 cfm-a
(od pocetka na glavi do izlaska kroz ventile)

Ogromna razlika, najvise zbog 2 ventila.
To izmedju ostalog i jeste jedan od razloga zasto se ponasaju suprotno u zavisnosti od obrtaja. Veca brzina smese i obrnuto, bregaste su takodje veoma bitne kod raspodele snage kroz obrtaje...

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Uto Feb 07, 2012 8:25 pm
od kilson
SCHUMACHER napisao:Kako ce te raditi kubiciranje komora?
Ovako:

Slika Slika

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Uto Feb 07, 2012 10:24 pm
od SCHUMACHER
Hvala na odgovoru fratello
:wave:

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Sre Feb 08, 2012 11:17 am
od OMP
stim da moze i obican spric umesto ove pipete ili kako se vec zove

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Sre Feb 08, 2012 2:35 pm
od SCHUMACHER
Da,naravno,malo veci spric zavrsava posao odlicno...
Samo ne znam koliko je vrijedno cimati se oko izjednacavanja zapremine u komorama...

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Sre Feb 08, 2012 3:17 pm
od Santino
SCHUMACHER napisao: Samo ne znam koliko je vrijedno cimati se oko izjednacavanja zapremine u komorama...
Posto ce se komore doradjivati veoma je bitno da se izjednace zapremine.
U Kartalamakisovoj knjizi je i navedeno da je dizajn komore vise 'ekonomican' (usisni ventil je suvise duboko) tako da ce s te strane biti izmena...

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Čet Feb 09, 2012 2:47 pm
od SCHUMACHER
A imate li u planu vece ventile,jer koliko sam shvatio Kartalamakisa-ovi su mogli biti malo veci i laksi?
Naravno-fabrika je tu isla na ekonomicnost i dugotrajnost prje svega.

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Čet Feb 09, 2012 3:01 pm
od Santino
Ne za sada. Bezbedno je podici sa 44 na 46, postoji i opcija 48 ali je sve na 'zilet'.
Bice olaksani, prokopana je vodjica za 1mm, za prvu fazu dosta.

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Čet Feb 09, 2012 4:12 pm
od SCHUMACHER
Onda bolje ne rizikovati,pogotovo sto se ventil jos malo "poveca" na visokoj temperaturi.
Reci mi molim te (kad budes imao vremena) kako mislis "prokopana" vodjica?
Izvini ako sam dosadan,ali bas me interesuje.
:wave:

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Čet Feb 09, 2012 4:18 pm
od Santino
greska - sediste.

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Čet Feb 09, 2012 6:36 pm
od SCHUMACHER
:thumbsup:

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Ned Feb 19, 2012 12:24 pm
od kilson
Idemo dalje, port matching..
Slika Slika Slika

Poliranje, ravnanje, turpijanje :)
Slika Slika Slika

Slika Slika Slika Slika

Ekipa zaduzena za kopanje :)

Slika Slika Slika Slika

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Ned Feb 19, 2012 12:46 pm
od SCHUMACHER
Opasna ekipa :D
Znam da Vam je vrijeme ogranicavajuci faktor,ali:Radi li se sta na skoljki/ci?
:)

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Poslato: Ned Feb 19, 2012 12:58 pm
od kilson
Radi se i na njoj, eto npr. ociscen je sneg sa nje... hahaha