AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Sport, tjuning, uporedni testovi.
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Pon Feb 06, 2012 5:49 pm

Slika

Mozda je sad lakse? :) Radjeno je do 7k jer se tu planira blokada (remap). Ne znam da li si citao celu JK knjigu, ali ima delova koji se odnose na "monster heads", no da ne tupim jer to nije tema... Ne ide sve by the book, kao sto sam i ranije napisao, bice nekoliko intervencija i van nje pa ce se rezultat znati kada se sklopi masina.

Preko 170ks je nemoguce izgurati sa std bregastim, tako da sa nekim ekstremnim portovanjem nema poente juriti goluba na grani - samo ce se izgubiti na brzini smeshe. Ne planira se ulaganje u trkacke bregaste. Kubiciranje obavezno. Pored toga i balansiranje svih pokretnih elemenata.

Kasnije, znacajno kasnije, bi se probala ITB konfiguracija i standalone ECU, ali prvo treba videti sa cime se krece posle gore navedenih prepravki.
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Pon Feb 06, 2012 6:53 pm

OK.Jos jedna "sugestija" (da je tako nazovem) posto ste se definitivno odlucili za 2.0 masinu.
Ne znam jeste li primijetili to u voznji neke 2.0 masine,ali,ja kad sam se trkao sa Darkom (QV),bio sam dosta brzi do nekih 5k rpm,a onda 2.0 16V strahovito smanjuje razliku.
Ne bi lose bilo kad bi ste mogli uraditi nesto po pitanju zadrzavanja snage i nakon tih (otprilike) 5k rpm.Nemam pojma sta bi mogli da uradite,ali srescete se sa tom osobinom 2.0 8V TS-a.
Znam da si gore naveo i tvrdje opruge ventila i olaksavanje ventila,ali ne znam hoce li to biti dovoljno za sprecavanje drasticnog pada snage nakon 5k.
Samo nastavite sa projektom,jos jednom svaka cast
:thumbsup:
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4656
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Pon Feb 06, 2012 10:57 pm

Nisam siguran fratello u ovo sto si napisao.Mislim da od 3000 rpm razlika postoji izmedju 8 i 16v.Mi smo krenuli sa 1.500 rpm,ti si odmakao,cim sam se dograbio obrtaja proletio sam pored tebe.Sa full stock autom.Iduci put probamo 2-om sa 3000 rpm,bas da vidimo tad?Sta mislis?
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Pon Feb 06, 2012 11:10 pm

Tome najpre i sluzi tih 16 ventila.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Uto Feb 07, 2012 12:35 am

Probacemo kad otopli,bas me zanima "do cega" je to,i moze li se ispraviti.
Kao da je 16v "mapiran" da odaje utisak "trkacke masine" tj. da se vrti na visocije obrtaje pa je zato sporiji na nizim rpm.
Pojma nemam,ali valjalo bi to redukovati (jer da se moze ispraviti ne bi postojale masine sa 16v) nekako.
Moze biti da su ostriji bregovi,veci lift,tvrdje opruge i dosta laksi ventili...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4656
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Uto Feb 07, 2012 9:04 am

Opste poznata stvar je da 16v ts radi od 3000 rpm,mozda cak i 4000,a tad bas ujeda.Doduse,onda mi nije bio ispravan varijator. ;)
I koliko je uopste neko izvukao obrataje iz 8v?Ima li slucajeva da se trkao 2.0 8v il tako nesto? :scratch:
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Uto Feb 07, 2012 9:13 am

E to ti vec ne bih znao reci...Znam da Alfaholics iz 2.0 8V TS-a iz 155 izvlace oko 220 konja,ali da ne offujemo covjeku.
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Uto Feb 07, 2012 10:09 am

Tako je kod svoh 4-ventilskih motora...malo slabiji u nizim podrucjima, bolji u visim.

A odrzanje snage se postize boljim disanjem, tj. obradom ventila, i poboljasnjem delova koji ce omoguciti da motor dise i kada se zajuri, a to su bregaste i opruge ventila. Kao kada trcis, pa zelis da trcis brze nego sto mozes mozes, pa se sapletes, e to se desava...
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Uto Feb 07, 2012 12:44 pm

Pa dobro...Mislim da ce prepravke na usisu i izduvu eliminisati taj problem...
Moooozda ce izgubiti na potezanju sa niskih rpm,ali s' obzirom da ce se rijetko vrtjeti ispod 4k rpm-to mu i nece biti neki problem...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
djolers4
Garaža: Ex-Alfa 155 2.0 TS 8v
Ex- Alfa 147 mjet 16v
Bianco 159SW 1.9 16v
Lokacija: Vrcin
Postovi: 1193
Pridružio se: Pon Dec 14, 2009 6:18 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Uto Feb 07, 2012 1:33 pm

Svi 8v motori su poznati po dobrom obrtnom momentu na niskim obrtajima ali i ranijem umiranju snage na visim,dok su 16v suprotni....Doduse,ima izuzetaka u ovome za 8v motore,pogotovu sa nekim jacim bregastim...moj bivsi jugo iako je bio 8v sohc se vrteo dosta lepo 8k rpm bez problema...verovatno ima i u zapremini nesto,bio je 1300...laksi pokretni delovi...Bice ovo opasna masina,jedva cekam neki Navak track day...
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Uto Feb 07, 2012 1:46 pm

Ima veze i do zapremine-naravno,ali vise do hoda i promjera klipa.
Recimo moj ex 1.7 8V i Marjanova 1.8 8V TS se bolje vrte nego 2.0 (kom se tacno osjeca dug hod klipa),ali daleko od toga da su brzi...
Inace,pitanje za tim inzinjera:Kako ce te raditi kubiciranje komora?
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Uto Feb 07, 2012 3:19 pm

Jedan primer za protok kod 2 i 4 ventila po cilindru:

3.0 12v ima protok kroz usis oko 100 cfm
dok 3.0 24v ima okruglo 140 cfm-a
(od pocetka na glavi do izlaska kroz ventile)

Ogromna razlika, najvise zbog 2 ventila.
To izmedju ostalog i jeste jedan od razloga zasto se ponasaju suprotno u zavisnosti od obrtaja. Veca brzina smese i obrnuto, bregaste su takodje veoma bitne kod raspodele snage kroz obrtaje...
Slika
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Uto Feb 07, 2012 8:25 pm

SCHUMACHER napisao:Kako ce te raditi kubiciranje komora?
Ovako:

Slika Slika
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Uto Feb 07, 2012 10:24 pm

Hvala na odgovoru fratello
:wave:
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Sre Feb 08, 2012 11:17 am

stim da moze i obican spric umesto ove pipete ili kako se vec zove
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Sre Feb 08, 2012 2:35 pm

Da,naravno,malo veci spric zavrsava posao odlicno...
Samo ne znam koliko je vrijedno cimati se oko izjednacavanja zapremine u komorama...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Sre Feb 08, 2012 3:17 pm

SCHUMACHER napisao: Samo ne znam koliko je vrijedno cimati se oko izjednacavanja zapremine u komorama...
Posto ce se komore doradjivati veoma je bitno da se izjednace zapremine.
U Kartalamakisovoj knjizi je i navedeno da je dizajn komore vise 'ekonomican' (usisni ventil je suvise duboko) tako da ce s te strane biti izmena...
Slika
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 09, 2012 2:47 pm

A imate li u planu vece ventile,jer koliko sam shvatio Kartalamakisa-ovi su mogli biti malo veci i laksi?
Naravno-fabrika je tu isla na ekonomicnost i dugotrajnost prje svega.
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 09, 2012 3:01 pm

Ne za sada. Bezbedno je podici sa 44 na 46, postoji i opcija 48 ali je sve na 'zilet'.
Bice olaksani, prokopana je vodjica za 1mm, za prvu fazu dosta.
Slika
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 09, 2012 4:12 pm

Onda bolje ne rizikovati,pogotovo sto se ventil jos malo "poveca" na visokoj temperaturi.
Reci mi molim te (kad budes imao vremena) kako mislis "prokopana" vodjica?
Izvini ako sam dosadan,ali bas me interesuje.
:wave:
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 09, 2012 4:18 pm

greska - sediste.
Slika
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 09, 2012 6:36 pm

:thumbsup:
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Ned Feb 19, 2012 12:24 pm

Idemo dalje, port matching..
Slika Slika Slika

Poliranje, ravnanje, turpijanje :)
Slika Slika Slika

Slika Slika Slika Slika

Ekipa zaduzena za kopanje :)

Slika Slika Slika Slika
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Ned Feb 19, 2012 12:46 pm

Opasna ekipa :D
Znam da Vam je vrijeme ogranicavajuci faktor,ali:Radi li se sta na skoljki/ci?
:)
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Ned Feb 19, 2012 12:58 pm

Radi se i na njoj, eto npr. ociscen je sneg sa nje... hahaha

Povratak na “Squadra Corse”