TBi motor koliko sam ja do sad skontao ima precnik klipa 83mm (isto kao 2.0ts) a hod 80.5 sto je do sad nevidjen hod u TS 16v bloku od kojeg su nastali 1.4 1.6 1.8 i 2.0 ts motori.
dakle malo su skratili hod, a povecali klipec, i tako naostrili motor za obrtaje, stavili direktno ubrizgavanje i nadpritisak, sto je vec neko vreme logican izbor
Prednost tog motora u odnosu na ovaj nas stari je naravno fabricka pouzdanost, i direktno ubrizgavanje koje je ustedelo gorivo i oslobodilo koju ks vishe
btw blok i glava od tbi motora (ne cela glava vec prirubnice grana itd. jako ali jaaako lice da ne kazem iste su kao na 16v ts motoru, a zapremina od 1742cc je skoro pa isto kao kod 1.8ts koji je 1747cc
E sad, sto se brojki tice, 0.1bar bi u nekom vasionskom beztezinskom stanju moglo da ugura 10% snage u motor, ipak na planeti zemlji postoje neke zackoljice, a u zemlji srbiji posebno
dakle, mali turbo sa sobom donosi povecan backpressure , sto uslovljava drugu fazu da ne kazem zupcenje, tj drugi preklop, sto sa sobom vuce smanjen potencijal kroz obrtaje, a onda, varijator faze gubi smisao, opet zbog backpressure-a i druge faze, pa onda nemamo vise varijabilni usis tj usisnu granu itd. dakle dosta stvari sa originalnog 16v ts motora od "tvrdjenih" 140ks su pootpadale te se i snaga istog smanjila, a naravno sa obrtajima opada multiplikator snage i eto nas brzo tu odakle smo i posli i bez tog turba, samo sto imamo veci obrtni moment

sto i jeste bio fazon
Tako da, ako napravim 150ks na tockovima, bez da nesto pukne crkne, i slicno, smatram da sam uspeo
Mislim da nisam alav, i da ce biti sve ok, evo vozam se par dana, za sad sve radi i drzi, malo se lece neke gluposti od problema i generalno stavlja sve na svoje mesto, da nista ne zapinje ne kachi i slicno. u startu je dosta dobro sve smisljeno i simulirano tako da se sprava onako, dosta fino uklopila
Prvi utisci iz voznje su da , NEMA nekog power-a koji bi se mozda ocekivao, ali je to koliko toliko i normalno , jer je ecu nastelovan iz glave , bez veze...
Interesantno je jos da auto nema one cudne prilive snage kroz obrtaje kao atmo, kad preklopi varijator i grana, nego lepo linearno od 2000rpm pa do kraja

i zvuk nema veze sa zivotom, sve nesto chudno , kao audi neki se chuje
Uskoro klip i jos slika
