Alfa 156

Bez duše bismo bili samo mašine...
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Pon Okt 16, 2006 8:28 am

Ima uticaja na stabilnost, svakako. To je jedan od najznacajnijih baznih preduslova za dobro lezanje.
Ali, Alfa 156 nije uska i nema malo medjuosovinsko rastojanje. Njeno lezanje na putu je odlicno i to nikada niko nije sporio...
Acqua-Olio-Benzina
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Pon Okt 16, 2006 9:15 am

bojanTI napisao:...kao recimo BMW?! Njemu je prednji tocak skroz kod branika a od pozadi izgleda kao cigla, prosto odaje utisak stabilnosti!
Mislish li da to ima veze sa time shto isti ima zadnju vuchu i sluchajno mu treba vece opterecenje zadnje osovine pa su takvim reshenjem prebacili masu pozadi?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Okt 16, 2006 9:28 am

@upravo zato je sve ispomerano.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Okt 16, 2006 2:22 pm

bojanTI:
Znam da ne mora da znaci da dobro lezanje zavisi od ova dva faktora, ali sta bi se desilo kad bi 156 imala sirinu i medjuosovinsko rastojanje kao recimo BMW?! Njemu je prednji tocak skroz kod branika a od pozadi izgleda kao cigla, prosto odaje utisak stabilnosti!
starac vujadin:
Ali, Alfa 156 nije uska i nema malo medjuosovinsko rastojanje.
Samo jedna primedba, dobronamerna =] Alfa zaista nije uska, shira je od E46-ice. Medjutim, Bojan je ipak u pravu, za svoje dimenzije 156-ica nema medjuosovisno rastojanje koje bi trebalo da ima, narochito obzirom na sportske pretenzije i ambicije. Niko ne kazhe da ne lezhi dobro, ali bi bio daleko bolji efekat da su josh malo .razvukli. osovine. Narochito je (pre)veliki prednji .overhang., a ne mislim da doprinosi ni u vizuelnom smislu, chak suprotno... Uostalom:

BMW E46: duzhina 4471, medjuosovinsko rastojanje 2725 mm
Alfa 156: duzhina 4430 mm, medjuosovinsko rastojanje 2595 mm :shock:

Chak i:

BMW E36: duzhina 4433 mm, medjuosovinsko rastojanje 2700 mm

BTW. Alfa 166 je duga 4720 mm a rastojanje 2700 mm, manji od E46 (?!) odnosno kao i .za broj manji. BMW E36?!? :shock: I ne izgleda da se popravljaju po tom pitanju: Alfa 159 je 4660 mm duga a medjuosovinsko rastojanje je (opet) 2700 mm!?! :wtf2:

Izgleda kao da je 2700 mm neka .barijera. preko koje se ne sme, chak ni kod vecih klasa... :plavi_sumnja:

Konkretno kod 156-ice su mogli da skrate prednji prepust i povecaju rastojanje za minimum 80 mm, a mozhda i vishe... Mnogo bi znachilo za bolji balans i dodatno poboljshalo pre svega upravljivost, ali i lezhenje na putu... :?

Ne provociram, samo komentarishem. Sve mi se chini kao da Alfa zaista .plashi. da razvuche osovine na svojim modelima, a necu da poverujem da to ne mogu (znaju) tehnichki da izvedu... :?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Okt 16, 2006 2:31 pm

Ima logike u tome ali sam ja na primer imo problema sa dugim medjuosovinskim rastojanjem kada sam se jurio po krivinama sa malim auticima tipa Ibiza TDI i tako to...

Sve ima svoje, mada ja ipak volim malo .razvucene. osovine.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Okt 16, 2006 2:40 pm

Dobro, mozda je sirina auta kad gledas od pozadi pomalo i subjektivna stvar, jer nisam ih gledao jedan pored drugog, ali kad pogledas 33, 75, 145, 146, 156, sve imaju taj neki odnos sirine i visine pa deluju kao uske i visoke, sto mi se u jednu ruku mnogo svidja, retko mozes naici na auto koji ima tako savrsen odnos, bar po meni!
E tek 159 i brera imaju taj trip, izgledaju nisko i siroko! Ali opet kazem, veliku ulogu ima taj subjektivni faktor sta, odakle, kako i koliko gledas!

Mislim da imaju dosta problema sa samom prodajom svojih automobila i drugim stvarima koje ruse ugled Alfi, pa su malo bacili te performanse u drugi plan, ne znam, bar mi se tako cini!

Uostalom i sama tezina 159 govori to, evo sad i ove brojke oko tog medjuosovinskog rastojanja, mada opet ne mora to mnogo da znaci!

Evo ovo je neki koncept Bella, vidi samo ovaj prednji kraj!

Slika

Ali u isto vreme mislim da je ovo pocetak jedne nove faze za brand, pocevsi lagano od 1456, uveliko sa 156 i sada naravno svi ovi noviteti i koncepti, verujem da ce ovo doneti dosta para pa se tu mozda ulozi nesto i u sport!

Sve u svemu kako kaze onaj lik iz fifth gear, nije bitno sta auto moze, vec kako se osecate dok ste u njemu (prica o 166)! :mrgreen:
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Pon Okt 16, 2006 2:55 pm

Kad bi se celo projektovanje automobila svodilo samo na vizuelno ocenjivanje medjuosovinskog rastojanja i fraze tipa .mislim da bi bilo bolje. onda bi sve ovo pilo vodu...

Pogledajte konstrukciju Alfe SZ, sa zadnjom vuchom, totalno obrnut koncept od bmw-a po rasporedu osovina, a medjuosovinsko rastojanje da ne pominjem.
SZ trpi .trichavih. rekordnih 1.4G
Slika

Opet, SZ je coupe pa je sa jedne strane jasno ovo izmeshteno tezhishte. E sad kakve veze ima shirenje ili skupljanje razmaka izmedju osovina, vidite kada prolazite kroz krivinu. :)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 17, 2006 12:52 pm

Heh, pazi Sprint Zagato?! :cool

Taj auto je prolazio krivine kao po shinama jer je, ako se dobro secam, imao neko ludilo od sportskog, tvrdog ogibljenja a bio je samo 130 cm .nizak. =]. Ono chega se sigurno secam je korishcenje fiberglasa u proizvodnji shasije tj. karoserije, chime se ushtedelo na tezhini odnosno doprinelo upravljivosti i stabilnosti u krivini, a imao je i sistem hidraulichke regulacije klirensa .iz kabine.. =]

Uglavnom je SZ karakterisalo sve ono chega danas u modernoj auto-industriji ima samo u tragovima, ili nema uopshte, ne rachunajuci par procenata ukupnog ucheshca na trzhishtu maloserijskih, egzotichnih super-automobila.
Kad bi se celo projektovanje automobila svodilo samo na vizuelno ocenjivanje medjuosovinskog rastojanja i fraze tipa .mislim da bi bilo bolje. onda bi sve ovo pilo vodu...
Killaz, ne radi se ovde o mojem vizuelnom ocenjivanju bilo chega ili o tome shta JA mislim i kazhem da je bolje, vec o onome shta kazhu fizika, odnosno kinematika i dinamika chvrstog tela. I ne .farbaj. me jer znam da i ti to znash vrlo dobro. =] Prednja osovina pomerena unazad, gde motor ostaje da .visi. ispred ne doprinosi boljoj uravnotezhenosti i stabilnosti u vozhnji, i u tome je cela poenta. Problem je utoliko izrazheniji shto se radi o FWD automobilima.

Dakle, nije povecanje medjuosovinskog rastojanja samo po sebi cilj, vec da se shto vishe mase vozila skoncentrishe shto blizhe tezhishtu istog, odnosno da tachke oslonca (gume) budu proporcionalno shto vishe udaljene od centra masa. I samo na to sam asocirao shto se 90% aktuelnih modela Alfe tiche, jer zaista meni nije poznat razlog zbog kojeg jedan automobil od 4,7 metara ima medjuosovinsko rastojanje od 2,7 metara?! :?

NHF, samo pokushavam da objektivno sagledam ovaj .fenomen.. Mozhda neko drugi zna u chemu je .kvaka., pa bih jako voleo da podeli info =]
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 17, 2006 3:01 pm

Ma naravno da nema HF.

Pazi, jedna od skrivenih tendencija Alfi je da iako su fwd, simuliraju proklizavanje zadnjeg dela. Vozeci i eksperimentishuci, jasno se automobil definishe uravnotezhenim klizanjem po boku, pa chak i kada se u visokom rezhimu obrtaja (gde ima snage) oshtro dodaje gas sa konstantnim forsiranjem proklizavanja prednjeg dela. Auto i dalje ostaje u dobroj putanji.

Pomeranjem motora nazad, izmestio bi centar rotacije (kada posmatrash automobil u krivini) pritiskajuci vishe zadnju osovinu, gubeci potrebnu silu na nosu, a dobijajuci zhestoko bochno opterecenje usmereno ka zadnjem delu - neshto poput klatna.

Dakle, mislim da bi takav automobil josh vishe klizao zadnjim delom, nemajuci dovoljnog opterecenja na prednjoj osovini.

Jbga, valjda sam uspeo da objasnim svoje mishljenje. Misli o tome da se na fwd-u korekcije vrshe samo i jedino sa prednjim tochkovima, dok je kod rwd-a to razlozheno na fw(preko upravljacha) +wd (preko pogona).

Hint: Probaj 156-icu sa sportpack paketom, gde dolazi do josh veceg izrazhaja taj .nestabilni. raspored mase, zbog tvrdjih opruga i amortizera - bicesh pozitivno iznenadjen. ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 17, 2006 7:44 pm

Logika! :bow:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 17, 2006 10:33 pm

Ha, pričajte mi ne&što o BMWu pogotovo u krivinama hahahaha ! Pa matora 145 je oduvala dve nove bembare serije 3 ko od &šale! Jo&š da je bio 2.0TS motor...
Korisnikov avatar
sasa bg
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo Mito 1.4 TBi
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 116
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 8:29 am

Uto Okt 17, 2006 10:50 pm

Alfa 156 je jedan od najupravljivijih automobila (govorim o serijskim automobilima), u svojoj klasi, koje sam vozio, a imam prilike da probam svasta.

Podvozan, upravljiv auto-stices utisak da je manji automobil. Poseduje osobinu koju svaka Alfa ima-po ulasku u krivnu trazi jos gasa, da bi bolje lezao. BMW-ov koncept je drugaciji, pocevsi od pogona, pa nadalje, predstavlja neku drugu skolu i ne bi, po meni, trebalo uporedjivati .babe i zabe., a pogotovo ne na osnovu duzine i sirine automobila.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Okt 18, 2006 2:48 am

Sustina mog pitanja nije bila uporedjivanje, to sam i napomenuo, vec ono sto mi nije bilo jasno i u pocetku logicno u vezi sirine i medjuosovinskog rastojanja, jer po nekoj logici i zakonima fizike koje svako od nas po defaultu ima u glavi to je prvo na sta se pomisli!


Naravno nije to nimalo jednostavno i ne zavisi samo od posmatranja i sagledavanja zakona fizike u tako uskom smislu kao sto sam ja na pocetku predstavio samo sa sirinom i duzinom, ima tu mnogo vise cinilaca, upravo onako kako je Lazar objasnio i svakako da je drugaciji koncept kako kaze Sasa!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Okt 18, 2006 12:03 pm

@ Killaz, rekoh da pokushavam da uvidim postoji li objektivan razlog ovako .skracenih. medjuosovinskih rastojanja u smislu stabilnosti i upravljivosti. Slazhem se sa vecinom stvari koje si naveo u objashnjenju, ali imam i poneki .amandman. :lool:

Naveo si u postu da je namera Alfe bila da pomeri motor shto vishe ispred kako bi shto vishe opteretila prednju osovinu. Slazhem se da to ima boljeg efekta na prenos snage, jer obzirom na FWD izvedbu omogucava bolju trakciju pogonskih tochkova. Efekat koji ima narochitog pozitivnog dejstva na mokrom/klizavom putu, pre svega statichkog, kad se auto pokrece iz stanja mirovanja.

Sa druge strane, shto je vishe motor pomeren unapred utoliko je sve veca disproporcija u smislu rasporeda tezhine po osovinama. Svaki raspored tezhina od preko 60 % napred - 40 % pozadi ima negativnog uticaja na uravnotezhenost, a loshi efekti toga ce se ispoljiti utoliko pre ukoliko je ta razlika izrazhenija. Iz tog razloga se understeer mnogo ranije (pri manjim brzinama tj. nizhim bochnim opterecenjima) manifestuje nego oversteer, jer se drugi javlja kod vozila koja imaju mnogo ravnomerniji raspored masa (priblizhno 50-50 %). Zbog te chinjenice ne razumem zashto se toliko, po meni drastichno, u ovom sluchaju potencira samo na opterecenju pogonske osovine a ne i boljem balansu. :?

Ako je uticaj promenljivih kao shto su snaga motora, efekat guma, veshanja, uslovi puta...konstantan, onda ce understeer biti sve izrazheniji i utoliko ce se ranije javljati ukoliko je disproporcija u rasporedu tezhine veca, odnosno .nos. auta tezhi. A ovome upravo doprinosi .overhung. motor koji stoji daleko ispred prednje osovine. Sa sve vecom specifichnom snagom motora (po litru zapremine) u auto-industriji, shto je opshta tendencija a kod Alfe i tradicija, ovo ima sve negativnije efekte po upravljivost jer je prenos preko 240-250 KS na prednje tochkove dovoljan problem sam po sebi.

Na kraju da ne zaboravim da .overhung. motor (postavljen ispred prednje osovine) dodatno pojachava .torque steer. efekat, koji je manje ili vishe kompenziran ali uvek prisutan kod FWD vozila. :|

Ne uporedjujem, samo navodim jednu chinjenicu: u Audi-ju su shvatili da problem automobila sa FWD+puno KS+.teshkim nosom. postaje sve izrazheniji, pre svega zbog vec pomenute tendencije sve jachih i mocnijih automobila. Naime, ako vec sa porastom KS i FWD konceptom ne mozhe nishta da se uradi, ono na chemu mozhe da se radi je poboljshanje balansa ondosno rasporeda tezhina po osovinama. Kako bi reshili problem sad menjaju koncept i od modela A5 Coupe (4,2 V8) koji je u pripremi pa nadalje, svi njihovi automobili, ukljuchujuci i Quattro modele, ce imati motor postavljen iza prednje osovine:
The key difference between the new A5 and the rest of Audi's lineup is that the engine will now be placed behind the front axle. In today's Audi's the engine hangs in front of the front axle, and obviously bringing the engine back will help with mass centralization and front-rear weight balance. We can safely assume the new drivetrain will include Audi's revised Quattro with more rear wheel bias, which will complement the new engine placement.
Upravo u tom pravcu .ide. moje razmishljanje. Tempo kojim snaga automobila raste sa svakom sledecom serijom i modelom me navodi da ochekujem da ce ubrzo .overhung. motori biti proshlost...

BTW. Bash me interesuje shta o ovome misle ovi .advanced. chlanovi foruma :roll:

PS. Da se razumemo: Alfe itekako dobro lezhe i voze se i sad, ali verovali ili ne voleo bih da vidim josh stabilnije, upravljivije i brzhe Alfe =] Jer ce to navesti sve ostale, time i BMW da pravi josh stabilnije, upravljivije i brzhe... Pa ce BMW naterati Alfu i ostale... Pa ce onda... Znate na shta mislim... :lool:

Zdrava trzhishna konkurencija je ta koja pravi sve bolje automobile, a ne fabrike koje ih (samo) proizvode. ;)
Ha, pričajte mi nešto o BMWu pogotovo u krivinama! Pa matora 145 je oduvala dve nove bembare serije 3 ko od šale! Još da je bio 2.0TS motor...
@ stex:

Shta sam to propustio?! :mrgreen: Ne razumem, o chemu se ovde radi... Koja 145, koje bembare... :paleconfused:
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Sre Okt 18, 2006 12:29 pm

Dzaba ti sva pricha o konstruisanju, neminovno dizhe cenu proizvodu - koji je vec kritichan za prodaju, a ovde se i ovako voze reshenja od pre xx god... :(

Transaxle je majka uspeha. Najnoviji projekat Alfe (8C) se vraca na stazu stare slave, ali u paketu za nekih 130.000e. Shta ce od toga dobiti .sitnija deca. iz fabrike nisam siguran, verovatno nishta. Jbga, life goes on.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Sre Okt 18, 2006 12:36 pm

Nismo uzeli dobre primere za ovu raspravu, pa smo poceli da ih razradjujemo, a onda mic po mic se ide u krajnosti na silu.
Niti Alfa 156 ima toliko los odnos izmedju prepusta i medjosovinskog rastojanja (tu je los primer recimo Octavia ili Accord), niti je njen motor pomeren toliko unapred. Alfa 159 ima vece prepuste, pa lezi najbolje u klasi. Tu je bolja i od BMW-a.
Kvadratast tlocrt automobila je dobra baza, ali uvek ima izuzetaka. Recimo Focus - relativno uzak, relativno visok, sa velikim prepustom napred, a lezi k`o pegla, najbolje u klasi.
Audi je posebna prica. Njihov problem je sto su imali uzduzne motore pomerene unapred. Zbog toga su i razvili quattro da bi anulirali .vucenje nosa....pa su onda zbog vece tezine 4wd sklopa poceli da se igraju sa aluminijumom...ali to je druga prica. Oni su tek sa A3 poceli da smetaju motor poprecno, ali i dalje imaju taj problem koji resavaju sa svakim novim modelom.
Inace, Alfa je na Salonu u Parizu predstavila Q2 torsen diferencijal za prednji pogon...mislim da to dosada niko nije stavio na prednji pogon. Torsen se stavljao ili na 4wd (Delta Integrale, pa nadalje...) ili na zadnji pogon (Maserati Shamal, pa nadalje...).
Acqua-Olio-Benzina
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Okt 25, 2006 1:18 am

Slika
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Sre Okt 25, 2006 10:35 am

:shock: :shock: :shock:
KAKVA FOTKA! Uf.....
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Okt 25, 2006 10:46 am

u koji minus... :shock: :lool:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Okt 25, 2006 10:55 am

upravo komentarisemo laza i ja, napred i pozadi... brutalno :shock:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Okt 25, 2006 12:17 pm

Mozda zvuci kao glupo pitanje, ali u cenu je poenta ovolikog minusa? Jer ne verujem da su se slucajno za***ali i nisu stigli da ga isprave :paleconfused:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Okt 25, 2006 12:35 pm

Bolje lezanje na putu...
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Sre Okt 25, 2006 12:43 pm

Zasto minus - zamisli sta se desava sa tockovima automobila prilikom jakih ubrzanja...
Inace, ovo je nista kolike minuse ima Chevrolet (Daewoo) WTCC...
Acqua-Olio-Benzina
Dexy
Postovi: 0
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 3:36 pm

Sre Okt 25, 2006 10:44 pm

:shock: kako zlo izgleda :evil:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Okt 28, 2006 10:43 pm

Hehehe, malo im hauba ne lezi najbolje! ;)

Salu na stranu, ali... :twisted:

Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”