Varijator

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Avg 18, 2005 11:50 am

Meni treba poprecni presek unutrasnjosti varijatora. Da vidim kako se slaze i da razmisljam. Mogu da rasklopim i sklopim bilo koji foto aparat, pa sto nebi i varijator. Pre upustanja u akciju, voleo bih da imam poprecni presek, da mi auto ne stoji dugo neupotrebljiv.
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Pon Okt 03, 2005 10:45 am

Ovo je najbolje sto sam uspeo da nadjem:

http://www.aca.org.ar/interes/tecnicas/t150.htm
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Okt 07, 2005 11:31 am

upravo smo sinoc "reparirali" varijator, ja i drugar i prakticno nista nismo postigli... evo ovako, nista od spec alata nisam imao, nista nije toliko nuzno, samo da se fino obeleze svaki delovi reperima i nece biti problema... varijator smo posle dosta muke sa pravljenjem alata odvili papagajkama, (muf papagajkama) stegnut je muski... e sad, moj varijator nije isti kao onaj sto je radio nas prijatelj iz hrvatske (feder i teflonska podloska). ja ustvari tu podlosku nemam, umesto nje imam dve male kupaste sajbnice, s tim da nisu lepo lezale jedna na drugu (jedna se ukopala a nismo imali drugu da je zamenimo) da li je u tome fora ne znam??? opruga mi je bila dosta slicna onoj novoj sto se spoljnih dimenzija tice (nije se sabila, a da li je meksa???)
postoji i jedna mala karika, mene zanima da li neko zna da li ima da se nabavi kit za moj varijator, znaci nemam teflonsku (belu) podlosku, i da li ta karika postoji kao rez. deo i da li ona uopste crkava...??? isto tako i sajbnice...???
ranije mi je caktao samo kada ga upalim, a sada se ne cuje kada upalim, tek posle nekog vremena krene lagano da cakce, i cini mi se da auto ide malo bolje... cudno... da me neko pita da li sam resio problem ne bih znao sta da kazem :shock:

u svakom slucaju u narednom periodu cemo ga barem jos jednom razvaliti da se poigramo, dosta je jednostavan, ono sto stex kaze : ako znam da sklopim fotoaparat sto ne bih znao varijator... stvarno je jednostavan, obelezis sve i posle samo sklapas po reperima... bice nekih fotki i pitanja pa ako neko nesto zna o tome bilo bi lepo da se prikljuci...
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Pet Okt 07, 2005 12:13 pm

Pa cek, kako si fiksirao bregaste?
Daj slike da pa skontamo sta moze da se uradi...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Okt 07, 2005 1:55 pm

nisam ih fiksirao, obelezio sam ih (zagrebao) prema necemu fiksnom (konzole na bregastoj) isto tako remenicu, varijator, radilicu... i onda sve vratio prema tim reperima na 0... na kraju obrnes krug-dva i ako se sve lepo poklapa to je ok...
p.s. poslacu fotke
problem je varijator - jednostavna sprava sa komplikovanim komponentama
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Okt 08, 2005 1:41 pm

upravo citam novine i noviine pa hajd da dodam neke stvarcice koje su zanimljive a nisam ih znao (vezano za nove motore JTS iz 159)...
nemojte se ljutiti ako znate, ja bih to da napisem...

"UDVOSTRUCAVA VARIJATORE A SMANJUJE BROJ SVECICA NA POLA"
"Postoje dva nova varijatora faze sa kontinualnom regulacijom od 50 stepeni Svi 16v TS motori su imali jedan varijator, usisni, sa regulacijom "on-off" od 25 stepeni.
Prelazi se sa faze "twin spark" na "twin phaser" (dupli varijator, usis i izduv)

zaista zanimljivo... alfa to radi bruka...

text iz SAT-a.

p.s. Da li se zna ko je prvi poceo da ugradjuje varijator faze? mislim na fabriku.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Okt 10, 2005 10:34 am

evo nekih fotki...


Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
samo fali feder

kako mislis zakrenuo u desno? varijator smo otvorili skidanjem onog zegera, onda sve izlazi napolje, a ono sto kazes da li je dobro uzupcen - zvuci neverovatno, auto mi bolje ide... :shock:
sajbnice sam malo iskrivio na jos vecu kupu - nista nisam dobio. jedna je malo sjebana (ukopala se od druge), da li ima toga negde?
kako da privremeno iskljucim var? gde se nalazi taj rele?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Okt 10, 2005 7:22 pm

Koliko sam ja shvatio, kada se fiksiraju bregaste, onda se zupčanik sa varijatorom okrene u desno da bi se opruga u varijatoru opustila, i onda se namesta kai&š. Kod mene je rele u levoj crnoj kutiji koja se nalazi na leži&štu akumulatora. Jedan rele je pumpa za gorivo, drugi varijator.
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Sre Okt 12, 2005 5:44 pm

A sta bi se desilo kada bi varijator bio stalno blokiran u jednom ili drugom polozaju (ovaj drugi polozaj me interesuje)?

I kakvu funkciju vrsi onaj elektroventil pored 1. brizgaljke (koliko ja kontam on kontrolise dotok ulja u varijator, ali sta se tacno desava?)

Zaglavis gov*o i nema vise zujanja?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Okt 12, 2005 6:04 pm

ako ga zaglavis u polozaj u koji dodje na onih 3200 o/m masina ce ti raditi malo nepravilno na leru ali ce lakse ici u visoke okretaje... nije bas ni to prakticno... zanima me kakav je start onda... bilo je prica da se stavi na neki medju polozaj (znaci nekih 12.5 stepeni) i da se tu fiksira. kako - ne znam...
ako te zanima pitaj onog lika iz negotina (za delove) on je spominjao da je to radio...
neverovatna sprava, jednostavna a ne radi...
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Sre Okt 12, 2005 10:43 pm

Cek, ja to ovako kontam, mozda lose:

- varijator je na usisnoj bregastoj
- preko recimo 3000 obrtaja on zakrece bregastu za odredjen broj stepeni
- usisni ventil se otvara malo pre (e sad sto je to dobro, nemam pojma) i vazduh ulazi u cilidar malo pre.
- usisni ventil se i zatvara pre zbog zakrenutosti bregaste

(
1. uvuci vazduh i gorivo /klip ide na dole inercijom
usisni ventil se otvara
2. sabiji sve to / klip ide na gore inercijom
oba ventila (sva 4) su zatvorena
3. upali sve to / klip gurnut na dole eksplozijom
oba ventila (sva 4) su zatvorena
4. izbaci gasove / klip ide na gore inercijom)
otvara se izduvni ventil
)

e sad kad je bregasta normalno zakrenuta (odnosno kad nije zakrenuta), usisni ventili se otvaraju u trenutku kad klip krene na dole valjda, a kad je zakrenuta, ventili se otvore malo pre i vreme za koje vazduh bude usisan u cilindar se smanjuje jer je vazduh vec spreman...ili ne...

ili posto je veliki broj obrtaja, mozda se bregasta zakrece i suprotno, tako da vazduh ulazi malo kasnije u cilindar (kada je klip uveliko u silaznom polozaju) i time se omogucava da se NE stvori turbulencija vazduha u usisnoj grani (i delu odmah do usisnog ventila) i da smesa bude sto pribliznija idealnoj...ili ne...

Uopste ne kontam cemu sve to sluzi, osim da zuji i nervira :)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Okt 12, 2005 11:23 pm

Procitajte malo o tome OVDE, mozda ce biti jasnije.
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Sre Okt 12, 2005 11:46 pm

uuu super...hvala Urose
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Okt 13, 2005 10:45 am

zanimnljiv text...
nego palo mi je jos nesto na pamet (od prepravki naravno) :
sta bi se desilo kada bi se u nase motore stavio jos jedan varijator (kao sad kod 159) na izduv a? (nemojte samo reci "kada ne radi ovaj jedan kako treba, kako ce onda dva???) da se napravi kod strugara isti kao usisni samo da okrece u drugom smeru i da se glava prepravi za njegovo leziste... vidim da je malo tesno ali svasta ljudi rade...
da li neko ima podatak koji je ugao usis/izduv? i da li bi to smelo uopste da se zaokrene za ukupno 50 stepeni??? :roll:
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Pon Okt 24, 2005 11:25 pm

@Milos
Eto, izbaksuzirao sam varijator... jos koliko u subotu sam ti se pohvalio kako sad kad sam stavio novi radi k'o bog, pa cuo si i sam... kad ne lezi vraze, jutros palim motor i mosha... 2-3 sekunde samo, ali rezi sunce mu j*bem.. E pa stvarno, posle nepunih 3.000 km... Da ne poverujes :mad: :mad: :mad:
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Pon Okt 24, 2005 11:36 pm

Istorija mog varijatora:

zamenjen u beogradu - posle 10 kilometara prozujao
zamenjen opet - posle 5-6 meseci prozujao
zamenjem u cacku - posle 5-6 meseci prozujao
zamenjen opet u cacku (ovaj put besplatno) - prozujao pre neki dan

dolazim u iskusenje da proverim da se nisu zeznuli i stavili novi, a nisu skinuli stari :). Salim se, ali izgleda da nesto drugo nije u redu, mozda je dotok ulja u varijator zapusen, ili uopste nije varijator nego nesto drugo...Gubim zivce polako...A najveci problem je sto ne mogu sam da ga skinem i sve isproveravam...Svaki put moram da platim cobanima...

A sa druge strane nije moj posao da proverim i sve ostalo sto ide uz varijator, a izgleda da oni to ne rade, izbace stari, stave novi, a ja se cesem za 150E
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Uto Okt 25, 2005 11:46 am

imandic napisao: A sa druge strane nije moj posao da proverim i sve ostalo sto ide uz varijator, a izgleda da oni to ne rade, izbace stari, stave novi, a ja se cesem za 150E
Amin! :mad_cuss:
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 25, 2005 12:24 pm

speedfreak968 napisao:@Milos
Eto, izbaksuzirao sam varijator... jos koliko u subotu sam ti se pohvalio kako sad kad sam stavio novi radi k'o bog, pa cuo si i sam... kad ne lezi vraze, jutros palim motor i mosha... 2-3 sekunde samo, ali rezi sunce mu j*bem.. E pa stvarno, posle nepunih 3.000 km... Da ne poverujes :mad: :mad: :mad:
nisam pametan... ne znam sta da kazem... ja cu definitivno staviti fiatov varijator... jer kazu da je bolji, pa cu videti kako se on ponasa....
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Uto Okt 25, 2005 12:31 pm

Milose,
sad gledam ovu proceduru za zamenu varijatora (http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm) i nesto kontam da bi mogao da se napravi neki prirucni alat na osnovu ovih slika (moze da se izracuna ugao pod kojim treba da budu bregaste fiksirane) za blokiranje bregastih, ali kada su mi prvi put menjali varijator u Beogradu, osim fiksiranja su koristili i neki alat koji su stavili umesto 1. svecice (odmah do varijatora) i zakretali su radilicu dok nisu dobili odredjenu vrednost (sa skinutim kaisevima).

Znaci treba paziti i na to pri zameni...

Ali mi nisu proverili kanale za dovod ulja u varijator (koji su mozda zapuseni, zato i crkava na svakih 5-6 hiljada).
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Uto Okt 25, 2005 12:33 pm

A mozda bi neko ko je registrovan na http://www.alfa155.com mogao da zamoli coveka (Jaap Bouma) da slika alat za blokiranje bregastih sa svih strana (zajedno sa nekim markerima, lenjirom ili tako nesto) pa da vidimo da li neki strugar moze da ga napravi...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 25, 2005 2:52 pm

evo ovako : alat mogu da pozajmim od jednog majstora i napravicu ga... imam nekih alu delova pa cu njih iskoristiti za pravljenje alata... samo malo da nadjem vremena (citati kesha)... stavljam novi var. i onda mozemo da se igramo sa mojim starim tipa sto kazes kanal za ulje, pa ono sto quadri kaze za cevcice za dovod ulja itd... treba se malo zabaviti sa tim i mislim da moze da se resi... samo se bojim da vecim dovodom ulja ne poremetimo pritisak na kome i on sam radi, pa da nam se ranije ili kasnije zakrece brega nego kao sto treba tacno na vreme...

p.s. nemoj se mnogo osvrtati na fiksatore bregastih (to i nije nuzno) vec po meni na resenje za varijator...

i probaj da nagnes auto na desnu stranu (na kojoj je i var.) za nekih 10cm, ugasi auto, ostavi ga neko vreme pa probaj da upalis - caktanja nema...
to znaci da samo treba zadrzati kolicinu ulja u njemu, jer dok je nagnut ne moze da iscuri...
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Uto Okt 25, 2005 3:14 pm

Video sam negde (ne mogu da se setim gde) da je neko pravio ventil koji propusta ulje u jednom smeru za varijator...tako da ventil ne dozvoljava da svo ulje iscuri iz njega tokom mirovanja...

I to moze da bude dobra varijanta...
nikola_VUK
Postovi: 16
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:57 pm

Sre Nov 02, 2005 12:17 am

Ako se nevaram a i u prici sa majstorom koji mislim da ce stalno da mi odrzava kola zar ne posotoji mogucnost da nije uvek varijator riknuo nego i ventil koji mu pusta ulje?
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Sre Nov 02, 2005 12:20 am

Pa ko zna...Moze da bude onaj ventil, moze da bude da se zapusio kanal za ulje...Tko ce ga znati...

I ja mislim da je kod mene pre ventil ili kanal, jer sam promenio 3 varijatora, i sva 3 su crkla u roku od 3-4-5 meseci...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Nov 02, 2005 11:01 am

postavlja se pitanje zasto onda ulje iscuri iz varijatora, ok za dovod, mozda se zapusio ali zasto iscuri??? :roll:

Povratak na “Area Servizio”