Stranica 20 od 56
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Ned Jan 11, 2015 2:33 pm
od Veloce
Da nije malo mnogo 3000-3500e ?
Poslato: Ned Jan 11, 2015 2:57 pm
od interceptor
Malo više
sent from maj el dži digitron juzing tapatok
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Ned Jan 11, 2015 3:06 pm
od alfa-u-srcu
Veloce napisao:Da nije malo mnogo 3000-3500e ?
Slazem se da je vise nego mnogo
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Ned Jan 11, 2015 4:24 pm
od Boki Ar
Nemojte na osnovu fotografije procenjivati štetu. Ono što se ne vidi je uvek veliki problem. Bitno je da u udesu nema povređenih, a auto će se popraviti... kupiti drugi, kako god.

Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Ned Jan 11, 2015 4:44 pm
od alfa-u-srcu
Nije to na osnovu fotografije, ceo e39 na domace table ima za te pare i manje, pa prepakujes sta ti treba, a ostatak delova prodas i izvuces stetu.
O strancima i da ne govorim.
Puno je 3500 hiljade svakako.
Izvinjavam se za off.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Ned Jan 11, 2015 4:59 pm
od Shanirani
Koliko sam ja skontao po recima procenitelja samo Airobegovi kostaju oko 1000e. Prednji "M" branik je 900e, Soferka 300e, hladnjak 500 i kusur. farovi sa xenonima fabricki 700e i jos gomila plastike neke..
A da ne pricam o krilima, haubi, gredama i mozda drugom motoru jer je izgleda hladnjak nagnjecio malo motor. Videcemo vec.. Ali 3500 je minimalna steta ako se gledaju cene original fabrickih delova. Ne polovnih.
Inace auto je kupljen pre 2 godine kad i ja Alfu, samo je bio na strane table ali carinjen.. Sa prenosom i registracijom je izasao 5000e.
Najbitnije je da nije bilo povredjenih. Burazer je gledao maksimalno izbegne auto i da ne udari u suvozaceva vrata da ne povredi suvozaca, pa ga je udario u krilo i odneo mu tocak :/
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Ned Jan 11, 2015 5:12 pm
od Boki Ar
Sa dužnim poštovanjem, zamolio bih sve koji procenjuju štetu, da se stave u položaj vlasnika BMW-a. Od lepe limuzine dobio je gomilu gvožđa...
Razmislite o tome.

Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Ned Jan 11, 2015 7:50 pm
od elas
Jeste to ali po kataloskoj proceni delova koje osiguranje koristi...
air bagovi se kupe za 200,branika na otpadu kosta 50-100,hladnjak za bmw je 70-100,itd...siguran sam da neces iz Minhena porucivati delove vec kupovati na oglasu i otpadu.
Procenitelj odradi posao,isplati se steta po tim kat.vrednostima a sve ostalo uradis sam sa polovnim delovima i eto opet ispravnog auta za jedno 1-1500 evrica odokativno gledano.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Ned Jan 11, 2015 8:32 pm
od alfabg
Nazalost kod vozila starijih od valjda 3 godine se ne racuna cena novih vec polovnih delova

ma koliko to cudno zvucalo.E sad 3-3,5k evra sigurno nece dobiti ali dobice sasvim dovoljno da pokrije stetu i mozda malo preko.Stvar ce da izvade potrebni radni sati kod majstora:farbar,limar,tapetar,mehanicar itd.solidna je cena radnog sata.Nazalost ovo pisem iz licnih iskustava.Jedino ako je za utehu sad isplata ide jako brzo,oko 15-20 dana.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Ned Jan 11, 2015 9:49 pm
od Shanirani
Ja ovo sto sam gore napisao su mi rekli lik koji je dolazio da proceni stetu i likovi koji ce raditi na autu.
Auto je vec jednom procenjen, ali nije kako treba jer treba da se sve poskida i da se dublje vidi sta ne radi. Ali zato je sad kod likova koji ce raditi na njemu i kod njih ce doci ne znam vec ko i oni ce reci kolika je steta. Ja se nadam da ce biti malo isplate preko taman da se ulozi i posle malo u auto. Da se mehanicki pritegne.
Poslato: Ned Jan 11, 2015 10:22 pm
od interceptor
Ja kaxa sam bio u sličnoj situaciji išlo je ovako: procenitelj iz osiguranja je procenio štetu na nekih 19000 din. ali ja sam oterao auto na popravku kod limara koji ima uredno reg.firmu i on je napisao fakturu na 34500 din.koliko je koštala popravka i faktura je poslata u oz.Oni su prvo ponudili od prilike 60% i ne treba im ni faktura za pravdanje,ja naravno nisam pristao (po savetu majstora) i posle oko mesec dana isplatili su punu svotu.Postoji mogućnost da isplatu izvrše direktno na račun servisa.Ako popravku vrši registrovani limar-farbar nije bitno šta proceni veštak iz osiguranja već račun od firme koja vrši popravku,jedino što radovi i delovi za naplatu moraju da se slažu sa potrebnim delovima i radovima koje je veštak iz oz naveo u proceni a cenu radova i materijala ocenjuje servis koji vrši popravku. Za nove delove valjda treba priložiti račune.
sent from maj el dži digitron juzing tapatok
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Sre Jan 14, 2015 3:36 pm
od mali radojica
[youtube]-S-ruRvAstA[/youtube]
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Sre Jan 14, 2015 4:01 pm
od interceptor
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Sre Jan 14, 2015 4:39 pm
od Boki Ar
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Čet Jan 15, 2015 6:15 pm
od Alfanatic
Staro vs. novo:
[youtube]C_r5UJrxcck[/youtube]
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Čet Jan 15, 2015 7:21 pm
od elas
To je i normalno,mislim u korak sa tehnologijom i nacinom izrade...za 50 godina su se granice drasticno pomerile,bas se ovde vidi kako jedan auto sa robusnom karoserijom i motornim prostorom duzine skoro 2 metra nema te deformacione zone i zone koje primaju i odvode silu u razne smerove,vec se sve sabija na kabinu gde vozac jedva da i ostane ziv,dok novi model nema te sile koje uticu na putnike,kabina skoro i ne dotaknuta.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Čet Jan 15, 2015 8:23 pm
od Alfanatic
Da, ovde se lepo vidi napredak autoindustrije za pola veka i kvalitet bezbednosnih sistema koji su u međuvremenu izmišljani i nadograđivani.
Lutke "kažu" da bi vozač novog vozila prošao sa ugruvanim kolenom, dok bi drugi nesrećnik izvesno poginuo na licu mesta...
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 2:24 am
od edin
Papir sve trpi, a meraci G-sila i povrede unutrasnjih organa jetre, slezine, aorte...
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 7:46 am
od elas
To mi doktore ne vidimo na snimku...to vi konstatujete kad se dodje kod vas
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 8:44 am
od edin
Obicno se ta stanica preskoci...
Hteo sam samo da ukazem na donekle prevare autoindustrije o pasivnoj bezbednosti, je se testovi koliko ja zna sprovode pri 50km/h, i gledaju se samo povrede nastale samo direktnim delovanjem neke sile

Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 10:17 am
od Alfanatic
Ako je čvrst momak onda nema zime
Šalu na stranu, višestruke traume (ovde laički koristim vaš stručni žargon) su neminovne, ali činjenica je da onaj u oldtimeru nema nikakve šanse, dok je kod modernih automobila ipak odrađen veliki posao u cilju spašavanja života i minimiziranja posledica.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 3:23 pm
od edin
Malo je široka tema...
Elem sto se saobraćaknog traumtizma tice, primetno je smanjenje broja povreda ekstremite (ruku i nogu) u skorije vreme, upravo zbog povrecana stepana pasinve bezbednosti kod savremenih automobil, cak je i delimočno samnjna i smtnost, upravo zbog tih stvari tj zbog zona deformavija koje donekle apsorbuju G-silu, ali ponekad ni to nije dovoljno, u neretko se desava da većina smrtno nastradalih u saobraćajnim udesima, nema skoro nikkve vidljive povrede, ced da nastradaju zbog povrede unutrašnji organ i untrašnjeg krvarenja, a ima i jos jedna stvar, usled povećanja aktivne bezbednosti u savremenim automobilima (ABS, ESP...) genarlno je smanjen i broj saobraćejnih udesa, ili bar onih težih udesa jer se savremeni automobili maltene sami iskontrološu koliko mogu itd...
Ne znam što sam vam ovo napisao, možda nekome bude od koristi...
U svakom slučaju ne škodi, a ako ne škodi, znači da koristi

Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 5:20 pm
od Alfanatic
Ove teme nikada ne škode da se nanovo pretresu
Ne znam šta kaže statstika generalno i koliko su bezbednosni sistemi zaista efikasni, ali ono što zasigurno znam jeste da se isti ne koriste u potpunosti. Koliki je procenat ovdašnjeg stanovništva koji koristi pojaseve na zadnjem sedištu i koliko je ljudi stradalo zato što nisu bili vezani? Koliko se vazdušnih jastuka nije otvorilo? Ima tu dosta zanimljivih stvari za statstičare svakako.
Inače primetno je da je upravo u ovom veku napravljen posebno velik pomak po pitanju bezbednosti. Dovoljno je pogledati klipove sa crash testova 156-ice i 159-ke, uporediti ih i zaključiti da je razlika baš primetna u korist novije Alfe

Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 6:31 pm
od elas
Doktore tvoje konstatacije su uvek na mestu...mislim da bi kao strucno lice trebao vise da posecujes ovu sobu i dajes svoje misljenje.
Malo sam se zezao gore ali ove stvari nisu za zezanje,ljudski zivot na prvom mestu je uvek bio i bice.
To si potpuno upravu da sistemi poboljsavaju bezbednost uz pravilno koriscenje,ljudi i pored svih tih sistema opet ginu jer fizika ima svoja dejstva koje ni najpametniji sistem ne moze da ponisti.
Pamet u glavu i oprezno voziti,ponasati se kulturno i bezbedno u saobracaju...time se vodim i verujem da necu imati problema koje ja mogu drugima da prouzrokujem,mada opet ne znam ko je za volanom u susretnom vozilu.
Re: Bezbednost u saobracaju
Poslato: Pet Jan 16, 2015 7:56 pm
od alfabg
Mnogo faktora uticu na aktivnu i pasivnu bezbednost.U principu to su samo pomagala a glavni akter je covek.