Stranica 17 od 29

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 3:36 pm
od G0XY
Evo novog merenja,malopre sam se gasio na mostu preko Ade...ali sam se bas izvestio,snimio sam sva zgodna mesta za zaustavljanje :D

4 brzina u manuelnom modu,malo duze je bilo merenje...


Slika

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 5:04 pm
od mladenke
ali sad se u ovom logu nije ugasio? :D

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 5:14 pm
od dusanGT
Goxy, ovo je odličan snimak - nije važno da bude "pedala do poda"...
Dakle, zbunjuje to "ulegnuće" u dijagramu "fuel quantity" između 4s i 8s, gde CR pritisak raste. Drugi problem je previsoka razlika između "total FQ" i "desired FQ" posle 3000o/min, a da pri tome "FP" solidno prati "desired FP".
Da li to propusti "falični" CR regulator ili je nešto drugo u pitanju.
Ispod je moj dijagram za ove parametre - možda bi trebalo proveriti "Pressure regulator opening MPROP [%]" (koliko manji "otvor" ima na velikim obrtajima). Za razliku od 1.9 JTD 8v ovaj regulator se nalazi pre CR pumpe.

Slika

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 6:33 pm
od G0XY
Ovaj put je isto doslo do gasenja,ali na manjim obrtajima.
Idem da odradim jedan dijagram u normalnoj malo duzoj voznji,mozda bude vise izrazenih momenata gde bi se mogao detektovati losiji rad regulatora pritiska.
Ne vadim vise laptop iz kola :D

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 7:02 pm
od dusanGT
Ako se na većim obrtajima CR regulator previše otvori... onda je problem u njemu... ;)
Goxy, ako te ne mrzi da više radiš MESdiag, uradi test kao moj sa slike (čitanje više parametara "guši" brzinu akvizicije).

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 7:18 pm
od G0XY
Dogovoreno Dusane,odradicu bas takav test.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Okt 16, 2015 8:05 am
od G0XY
zexmaster gt napisao:Nisam hteo da se mesam previse,posto se u to ne razumem mnogo,ali eto logicno razmisljanje moze da dovede do resenja mozda...zar komp ne pali chek ili bilo koju drugu gresku upozorenja za bilo koji kvar?safe mod ili nesto drugo?mislim da komp ne stigne da odreaguje sa greskom,jer se inace ne pali greska za cr pumpu,to tvrdim iz iskustva vise puta,samo se auto ugasi bukvalno ako ne dostigne zadat pritisak,nema goriva...kladim se da bi pumpa i propisala pri razupcavanju
Ovo što ti kažeš je vrlo interesantno ali postoji mogućnost da kod vozila kojima je softverski ugašen DPF,motorni računar (ECU) drugačije obrađuje podatke.Samo gašenje DPF se vrši na takav način,koji onemogućava kasnije ECU da upali neke greške,koje bi se sasvim normalno upalile kod fabričkog setup-a (takva mapa je deaktivirana).
Takođe sam na nekim merenjima primetio,da se na nekim pozicijama javlja razlika između TFP i DFP preko 200bar u korist TFP,a ECU ne baca u safe mode.
Postoji mogućnost da je samom mapom ugašena mogućnost padanja u safe mode i paljenja nekih grešaka i da zbog toga dolazi do sirovog gašenja motora,kada parametri postanu nepodnošljivi.

U svakom slučaju interesantna je situacija i može pomoći da se malo bolje upoznaju reakcije remapovanih motora u ovakvim slučajevima.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Okt 16, 2015 8:44 am
od mladenke
Zato ti ja i kazem da mozemo samo da gledamo u pasulj... oteraj kola kod tjunera da nastima to i resio si problem. :D

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Okt 16, 2015 9:21 am
od dusanGT
G0XY napisao:... Postoji mogućnost da je samom mapom ugašena mogućnost padanja u safe mode i paljenja nekih grešaka...
Ne sme da se radi tako - mapa mora da se ispegla taman toliko da normalni limiti (SVBL i SVFPL, a kod JTDm 2.0 i SVEGTL) ne budu prekoračeni u onih uobičajenih nekoliko sekundi. Sledeća važna stvar - neispravnost nekog sklopa se ne "servisira" nerealno dignutim limitom.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Okt 16, 2015 11:02 am
od G0XY
Dusane,potpuno se slažem sa vama :gr8:

Odradio sam dva merenja sa parametrima TFP/DFP/MPROP(%)

Merenje 1 zalet u 4. brzini do 3900rpm ali sam morao da kočim i propustio momenat prekida...

Slika

Merenje 2 zalet u 4. brzini,gde sam dostigao tačku prekida,što se vidi iz dijagrama

Slika

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Okt 16, 2015 11:07 am
od G0XY
Pritisak CR pumpe (TFP) prati zahtevani pritisak (DFP)...ili ja pogrešno tumačim :scratch:
Mada kada se malo razvuče Y osa,postoje izvesne oscilacije između TFP i DFP do oko 50bar,gde TFP zaostaje za DFP,a regulator stalno to pegla.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Okt 16, 2015 2:54 pm
od dusanGT
Na tim dijagramima nema ništa neobično... A kako stojimo sa boostom? I sa temperaturom izduvne grane ("Particle Filter Temperature" u MES)?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Okt 16, 2015 3:09 pm
od G0XY
Meni se isto tako učinilo,sve su varijacije u nekoj granici normale,ništa nema drastično.
Moglo bi da se izmeri sledeće,da vidimo i temperature :) :

a) engine speed [rpm]
d) boost pressure [mbar]
e) desired boost pressure [mbar]
f) Particle Filter Temperature (EGT)

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Okt 16, 2015 6:42 pm
od dusanGT
Da - to merenje bi pomoglo da znamo više...
Inače, kad sam radio neke testove sa probušenim turbo crevom, javljala se MCSF greška, jer ne može da se postigne dovoljan boost u nekom razumno kratkom vremenskom intervalu. Slično, kad je spadalo turbo crevo, vožnja je nastavljana (bez ikakve greške na BC ili u MES)...
Motor se nikad nije gasio - a u obe naše Alfe je EDC16c39 varijanta ECU. Jedino je moja Euro4, a tvoja Euro5.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Okt 16, 2015 9:38 pm
od Zex
Mnogo mrsite sa tim podacima...smanjenje ks ne dolazi u obzir i takvo peglanje mape.. Prvo ciper,pa remont pympe

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Okt 17, 2015 12:24 pm
od Ognjen_HN
Mozda je laicko pitanje, ali opet da znam ne bi pitao: Osim torque pro programa za android sta mi treba da "pokusam" odraditi dijagnostiku na moju alfu ?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Okt 17, 2015 1:10 pm
od dusanGT
zexmaster gt napisao:Mnogo mrsite sa tim podacima...smanjenje ks ne dolazi u obzir i takvo peglanje mape.. Prvo ciper,pa remont pympe
Te "odokativne" parole - to je za neki drugi forum... a ni tema nije takva... ;)

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 22, 2015 7:41 pm
od G0XY
Zahvalio bih se svima na pomoci i razmeni iskustava,jednom malom korekcijom mape,ovaj problem je resen :drink
Takodje se ovde video i pun znacaj dijagnostike u voznji i koliko ista moze da razjasni neke dileme :gr8:
Posledica svega ovoga je sto vise ne vadim laptop iz kola i sto non stop merim i uporedjujem neke parametre :D

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 22, 2015 8:13 pm
od mladenke
lepo rekoh, Milan tarot sve vidi :D

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Nov 11, 2015 8:21 pm
od djolers4
Imam problem sa povezivanjem elm 327 bt dijagnostike na svoju 147 1.9jtd.Poveze se,pocinje testiranje ali ne moze da uspostavi vezu sa ecu-om,vec samo pali i gasi lampice na tabli.Pokusavam da povezem sa androidom preko bt-a i Torque pro programa ali nece.pokazuje gresku nekog protokola jt850.Treba mi samo da bih pratio odredjene parametre rada motora,nista posebno.Nisam probao preko laptopa,kasno je a i uspeo sam da ubijem tablu,podizace zakljucavanje na kratko,tako da sam morao da raskacim kleme da vratim sve na staro.Jel ima resenje ili da bacim djubre u kantu?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Nov 11, 2015 8:27 pm
od Djo83
ne moze BT protokol na euro 3 dizelima na zalost... nece ti raditi... imas po netu objasnjenje za koje beznince/dizele moze, pa samim tim moze i Torque... benzince koliko se secam moze od euro 3 a dizeli od euro 4...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Nov 11, 2015 8:43 pm
od djolers4
Jbg,nisam dovoljno istrazivao.Nista,ide u oglase.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Nov 18, 2015 6:21 pm
od Ognjen_HN
Jel postoji neka dijagnostika kao sto je elm 327 za nase starije motore/ecu-e kao sto je 8v TS? Na netu ima adapter sa 3 pin connectora na obd2 , koji ide na elm 327.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Nov 18, 2015 8:41 pm
od mladenke
Alfaobd podrzava cini mi se motronic m i me racunare. :)

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Nov 18, 2015 9:03 pm
od Ognjen_HN
http://m.ebay.com/itm/FIAT-Special-ELM3 ... nav=SEARCH
To bi trebalo da bude ovo jel tako?