Stranica 16 od 29

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Sep 12, 2015 11:58 am
od Gremlin
Mozda nije prava tema za pitanje, ali se ipak radi o parametrima koji se mogu izmeriti dijagnostikom...

Koliko ima smisla FMIC bez veceg turba?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Sep 12, 2015 1:12 pm
od dusanGT
Ima smisla, ali ne bi trebalo očekivati čuda. FMIC je bolji od SMIC, jer zbog veće površine i izloženosti strujanju vazduha u toku vožnje, efikasnije snižava temperaturu vazduha koji se usisava u motor. Razlike mogu da budu i do 30°C-50°C (zavisi od površine saća FMIC i brzine kretanja vozila). Vazduh koji prolazi kroz turbokompresor se dodatno zagreva, pa je hlađenje potrebnije. Zato IC nema smisla kod atmosferskih motora.

Slika

Snaga direktno zavisi od količine efikasno sagorelog goriva, a hladan vazduh koji je gušći (i sadrži više kiseonika) omogućava bolje sagorevanje.

Slika

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Sep 12, 2015 3:12 pm
od Gremlin
Hoce li turbo lag biti veci?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Sep 12, 2015 4:30 pm
od dusanGT
Hoće, neznatno.
Inače, veće turbine imaju veći lag od manjih (na primer Garrett GT2060v u odnosu na GT1749v), ali i velike dobitke snage na visokim obrtajima.
Slično, KKK BorgWarner turbokompresor (Brera, 200KS) ima veći lag u odnosu na Garrett GTB2056v (Brera 210KS), a ova poslednja sličan lag kao GT1749v, pa se smatra za odlično 24/7 tuning rešenje.
http://www.jtd-performance.com/en/turbo ... 1-7-detail

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Sep 12, 2015 9:49 pm
od Gremlin
Dusane, hvala na detaljnom odgovoru.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 11:09 am
od G0XY
Evo problema koji se javlja:

Odrađen remap,nakon kojeg je posle izvesnog vremena počelo da se pojavljuje sledeće:
Svako nabadanje gasa "pedala do metala",dolazi do gašenja motora na oko 4400rpm,nakon čega auto treba da se ugasi i normalno opet upali,bez paljenja ikakvih grešaka u MES-u.
Na graničnim vrednostima kada se javi gašenje, postoji odstupanje DFP (1745) i FP (1791 - 1800 u drugom merenju).
Max zadat Desired Fuel pressure mapom na max snazi je 1740 bar,a realan Fuel Pressure pritisak redovno iskače za preko 60bar.
Total fuel quantity i Desired fuel quantity se maltene poklapaju do momenta gašenja motora.
Ne znam na šta da tipujem:pumpa,regulator pritiska ili neki fault u novoj mapi.
Evo ga prscr dijagrama iz MES-a,gde se vidi i momenat gašenja:



Slika

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 12:55 pm
od mladenke
previsok pritisak goriva koji prelazi limiter i baca auto u safe mod pretpostavljam. U svakom slucaju nije dobro kad actual ocitavanja budu veca od desired, ya bilo koji parametar. Kod tebe je 1750 bara desired a preko 1800 actual i verovatno pali limiter za previsok pritisak goriva i baca auto u safe mod. Ispeglati ovo u mapi i resice se problem.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 3:46 pm
od dusanGT
Goxy,
a) koliko vremena prođe (u sekundama) pre nego što se desi problem, a posle pritiska na "pedalu do metala"?
b) da li se igde pojavi bilo kakva greška - ekran boardcompa ili MES?
c) da li si se obratio tuneru koji je to radio?

Napomena: podesi da leva vertikalna osa ide od 0-5000 (u koracima po 500, RPM, FP i DFP), a desna vertikalna osa ide od 0-100 (u koracima po10, FQ, DFQ). Ako je dobra horizontalna osa onda tvoja 159ka ubrzava od 1500-4000rpm za oko 3s, a to baš ne može... ;)

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 7:28 pm
od G0XY
Prvo da se zahvalim sto ste se posvetili ovom problemu :gr8:
Ostao mi je danas laptop sa MES-om u kancelariji,pa cu sutra popraviti grafik u excelu.

a) koliko vremena prođe (u sekundama) pre nego što se desi problem, a posle pritiska na "pedalu do metala"?
-Prodje vrlo kratko vreme,imam sve u logovima,pa cu sutra postaviti

b) da li se igde pojavi bilo kakva greška - ekran boardcompa ili MES?
-Na ekranu boarda na bukvalno sekund se pojavi greska "Insufficient engine oil pressure, stop and turn off engine".Medjutim ista ubrzo nestane i vise se ne pojavljuje ni u MES-u, niti u bilo kom normalnom ili ostrijem rezimu voznje...ulje novo,na maximumu.

c) da li si se obratio tuneru koji je to radio?
Jesam,cuo sam se sa njima,ali ja sam hteo prvo da se malo edukujem u dijagnostici :) i da probam sam da proverim mogucnost da nije mozda oslabila CR pumpa ili da regulator eventualno kasno odreaguje i stvori problem.
Cinjenica je da je max zadati pritisak goriva mapom 1740bar i da je vrlo blizu granici kada odreaguje limiter.
Medjutim,meni auto ne ulazi u safe mode,nego dolazi do gasenja.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 7:36 pm
od mladenke
normalno da se ugasi kad ti ecu sasece gorivo. Odvezi auto nazad da se tjuner poigra sa rail mapama i bice sve vrlo brzo ok.

I ne divljaj da ti se slucajno to ne desi u preticanju kao meni. :D

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 7:49 pm
od dusanGT
Goxy - greška opisana u b) je normalna posledica nasilnog gašenja motora u vožnji - zato se ne javlja u MES.
Ima jedna čudna stvar i zato je potrebno da se sredi razmera dijagrama... U ovoj razmeri izgleda da postoji izvesno prekoračenje "total fuel quantity" u odnosu na "desired fuel quantity". S obzirom da se gorivo dozira pritiskom i trajanjem ubrizgavanja, najbolje je za detalje obratiti se tuneru.
Obično je rezultat "sistemske" greške (tipa "prekoračenje limita") ulazak u safe mod i pojava MCSF greške u MES dijagnostici, a ne gašenje motora, osim u nekim slučajevima kad je u pitanju fuel pressure regulator koji je preopterećen.
Edit: pada mi na pamet još jedna stvar - temperatura u izduvnoj grani, što je "zaštita" koji imaju svi JTDm 2.0. MES meri i to...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 8:24 pm
od Zex
Sta znas mozda i turbo prepunjava,pa gasi odmah auto,mozda zato sto je automatik pa takav safe mod,nije kao na manuelnom...mozda i lupam,ali treba i to proveriti...koliko se secam dok sam gledao tvoju mapu,pritisak je 1.8bara

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 8:50 pm
od mladenke
ma vidi se da pritisak goriva ide preko 1800 bara

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 8:55 pm
od Zex
A zasto je zadat toliki pritisak?taj ciper nije od juce,uradio ih je na stotine,pa cak i svoj auto sa istim menjacem i motorom...jel to znaci da snaga ne moze gore iz nekog razloga,ili je klasican problem u mapi?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 9:06 pm
od mladenke
Milan Tarot uspesno resava pitanja koja su za gledanje u pasulj. Ko ga moze znati.:D

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 9:11 pm
od G0XY
hahaha hahaha hahaha

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 9:39 pm
od Zex
Ja tipujem na slabost pumpe

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Okt 14, 2015 9:44 pm
od erdeljan
Ja mislim da mu nešto fali :whistle:

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 11:43 am
od G0XY
Ja bih samo zamolio,da se uzdržimo od komentara koji nemaju nikakve veze sa dijagnostikom u vožnji.
Ovo je tema koja se bavi isključivo stručnom tematikom i svemu što nema veze sa preciznim rezultatima merenja, dijagramima i dijagnostikom, ovde nije mesto.


Mladenke & Dušan GT
Nisam neki poznavalac excel-a,nadam se da sam nešto pametno postavio :D

Slika


Ono što ja mogu da primetim,je da u svim parametrima imamo iskakanja aktuelnih vrednosti u odnosu na tražene.
Po nekom mom mišljenju i na osnovu praćenja ovih parametara,ovde vrlo malo mesta ima za mogućnost slabljenja CR pumpe...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 1:10 pm
od mladenke
Kazem ti, po mom misljenju iz ovog dijagrama se po meni vidi da je pritisak goriva veci nego sto se zahteva bas u tom delu gde se tebi auto gasi. I vidi se da ecu iskljuci pumpu. Prvo po meni za 90mm3 1800bara uopste nije potrebno. Trajanje ubrizgavanja je daleko od limita da bi pritisak morao da se dize. Ali svako ima svoj nacin razmisljanja i rada pa tako da to necu ni da komentarisem.

Posto je desired fuel pr. 1750 a actual ide i preko 1800bara moguce, ako je rail limiter stavljen na 1800 bara onda eto razloga zasto se auto ugasi. Ecu sasece gorivo i eto belaja. Takodje se iz dijagrama vidi da je kaznjenje za zadatim pritiskom goriva takodje prisutno. Moguce da je duty c. lose podesen ili ko zna sta, pa da imas ovakav dijagram. ili je mozda samo prisutno kasnjenje u MES-u.

Ali ovako mozemo samo da nagadjamo sta je dirano i kako podeseno u mapi, i da nagadjamo. Najbolje da auto odvezes da to tjuner za 2 minuta promeni, i nema da zamaras mozak sta se desava i zbog cega se desava. :D

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 2:05 pm
od dusanGT
Toliko kratko prekoračenje nekih parametara (kraće od 6s), a bez pojave greške na dijagnostici, uz gašenje motora... izgleda kao posledica neke neispravnosti, jer ECU sistem zaštite nije stigao da reaguje na standardni način - ograničenjem goriva... Gašenje motora nikad nije mera zaštite, jer ugrožava bezbednost vožnje. Ali ko zna...

U kojoj brzini je rađen test? U 4. ili...?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 2:07 pm
od G0XY
Ovo je automatik...
Mada...mogao bih da ga prebacim u manuelni mod,pa da pokušam da odradim merenje,koliko mi menjač dozvoli.
Ovo je bilo mereno u automatskom modu menjača,kada sam bira režim promene stepena prenosa i u režimu vožnje kada se desi gašenje.
Odradiću posle jedno merenje u četvrtoj,ako mi to uslovi puta dozvole...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 2:11 pm
od bane
Ovo mi izgleda kao da je bio nadohvat 4-te brzine,mozda ce Zex biti upravu sve ukazuje na pumpu.
Bez nekog ko je radio mapiranje mozemo samo da nagadjamo.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 2:39 pm
od dusanGT
G0XY napisao:Ovo je automatik... Odradiću posle jedno merenje...
Goxy, nema potrebe, samo su mi ta vremena bila veoma mala, jer za ubrzanje od 1500-4000rpm u 4. treba oko 10s, ako imaš +230KS za 1350kg mase vozila, a to ne odgovara tvom slučaju. Sad mi je jasno zašto je vreme takvo.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 15, 2015 2:42 pm
od Zex
Nisam hteo da se mesam previse,posto se u to ne razumem mnogo,ali eto logicno razmisljanje moze da dovede do resenja mozda...zar komp ne pali chek ili bilo koju drugu gresku upozorenja za bilo koji kvar?safe mod ili nesto drugo?mislim da komp ne stigne da odreaguje sa greskom,jer se inace ne pali greska za cr pumpu,to tvrdim iz iskustva vise puta,samo se auto ugasi bukvalno ako ne dostigne zadat pritisak,nema goriva...kladim se da bi pumpa i propisala pri razupcavanju