Stranica 15 od 29

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Ned Maj 03, 2015 5:11 am
od dusanGT
Jeste - uobičajeno je da na nekim obrtajima (ovde je oko 2500o/min) TFQ pada sa maksimalne vrednosti (ovde 70mm³/inj) na manju vrednost, po kriterijumima koji su definisani u više mapa (smoke limiter, na primer).

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Ned Maj 03, 2015 7:17 am
od Gremlin
Hvala mnogo, profesore.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Jun 16, 2015 11:02 pm
od Gremlin
Slika

U pitanju je Alfa 147 JTD 8V.
Puklo crevo usisa MAF-Turbo i nakon zamene odradili test.
Nesto se tu cudno zbiva ili ja gresim? :|
Da li je u redu grafikon?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jun 17, 2015 2:52 pm
od dusanGT
Jedino "Boost control solenoid"... kao da ima previsoke vrednosti... ili je samo dijagram malo rastegljen... :)

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Jun 19, 2015 1:08 am
od Gremlin
Slika

Malo sam "suzio" dijagram :)
"Boost control solenoid" ima vecu vrednost, i cudno mi da pritisak opada od 2200 do 2450 o/min, a takodje i "Intake Air" cija vrednost jedva prelazi 1000mg/i.
JTD 8V ide odlicno nakon zamene creva MAF-Turbo, ali me zanima zbog cega pritisak opada pa rekoh da se konsultujem ;)

Slika
Na ovom dijagramu se vidi da je napon na MAF-u u redu.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Jun 19, 2015 6:42 am
od dusanGT
Pritisak opada posle 3750o/min jer je takav dijagram zadatog pritiska ("desired boost"). Na slici je "desired boost" dijagram za 147 JTD 8v. S obzirom da pritisak ne zavisi samo od obrtaja već i od količine goriva (a ovde je količina oko 50mm³/inj na 3750o/min), nije nelogično da pritisak ima veći pad nego što bi bio da je količina goriva ostala, na primer, 60mm³/inj, a obrtaji rasli.


Slika

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Jun 19, 2015 6:36 pm
od mladenke
Gremlin napisao:Slika

Malo sam "suzio" dijagram :)
"Boost control solenoid" ima vecu vrednost, i cudno mi da pritisak opada od 2200 do 2450 o/min, a takodje i "Intake Air" cija vrednost jedva prelazi 1000mg/i.
JTD 8V ide odlicno nakon zamene creva MAF-Turbo, ali me zanima zbog cega pritisak opada pa rekoh da se konsultujem ;)

Slika
Na ovom dijagramu se vidi da je napon na MAF-u u redu.
Pritisak padne od 2200 obrtaja zato sto ima jedan pik turbine odmah ispred i onda pid kontroler regulise taj pik turbine, odnosno prepunjavanje, tako sto otvori dodatno krilca turbine i rastereti pritisak. kod tebe se to brzo izravnja, negde malo posle 2.5k obrtaja tako da je ok. Vrednost mafa takodje opadne u tom opsegu jer je uslovljen pritiskom turbine. Sve je ok.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Jun 20, 2015 3:27 pm
od Gremlin
:arflag
hvala
:arflag

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jul 01, 2015 11:19 am
od alfa&omega
Kolega Gremlin i ja smo se pre neki dan slucajno sreli kod mene u Prijepolju i tada je krenuo Alfizam na licu mesta i sve sto prati takve susrete...
Krenulo se sa pricama i iskustvima, cak se radila i dijagnostika na mojoj Alfi i nasli smo sledece:

Slika

Sam povod da radimo dijagnostiku je taj sto mi se nekad desava da na punom gasu, tj. gas-patos oko 3000 obr/min mi se pojavi CHECK ENGINE lampica (slicica motora crvene boje) na instr. tabli i u tom momentu auto zastane i nema vise ubrzanja. Kada pustim gas lampica se gasi i auto ide normalno.
Ovo se desava samo na naglim ubrzanjima.
Kada smo kolega Gremlin i ja radili dijagnostiku u toku voznje cak se nije desavalo da zastane nego je auto vukao sasvim normalno odnosno nenormalno sve do blokade, s tim sto se lampica ipak ukljucivala na 3000 o/min i po pustanju gasa iskljucivala

Nas buni to sto po podacima sa grafikona overboost ventil ne prikazuje nikakvu vrednost, tj. "boost control solenid" i "desired boost pressure" pokazuju nulu.
Ima li ideja sta moze da bude?
Ubrzanje mereno u 4. brzini od 1500-4000 o/min

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jul 01, 2015 1:18 pm
od Zillgian
Meni se baš skoro desilo nekoliko puta da, pri vožnji uzbrdo u 3. ili 4. brzini (prije u 4. nego u 3.) otprilike na 3000 obrtaja izbaci "check engine". Auto ne gubi snagu, sve radi OK. Pustim gas, upozorenje nestane i samo nastavim.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jul 01, 2015 3:14 pm
od dusanGT
Check engine hoće da se uključi, ako neki parametar ima vrednost van dozvljenog opsega, u nekom vremenskom intervalu (6 sekundi uobičajeno...).
Što se tiče alfe&omege... verovatno je rađena dijagnostika sa pogrešnom definicijom - MES nudi četiri 166ce: EDC15 (Euro2), EDC15c7 (Euro3), EDC16c8 (Euro3) i EDC16c39 (Euro4). Ako je ta 166ca iz 2002. verovatno je EDC15c7 Euro3, pa se to izabere u MES.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jul 01, 2015 5:34 pm
od Gremlin
Njegova je 2000.god


Slika

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jul 01, 2015 8:57 pm
od dusanGT
alfa&omega napisao:... danas sam postao ponosni vlasnik Alfe 166 2.4 JTD, 2002. godiste...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jul 01, 2015 9:04 pm
od Gremlin
Kako li sam ja u razgovoru s njim permutovao da je njegova Alfa 2000... :(

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jul 01, 2015 9:28 pm
od alfa&omega
Po eperu izbacuje 2000. god, a u dokumentaciji sa carine i ostalog 2002.g
To je verovatno u pitanju

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jul 01, 2015 9:34 pm
od dusanGT
Koliko KS ima ta 166ca? I Euro2 i Euro3 imaju 140KS.
Probajte MES sa EDC15c7 definicijom, da vidimo da li se ona dva dijagrama pojavljuju.
Inače, "Desired air quantity" ne treba meriti...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jul 01, 2015 9:38 pm
od alfa&omega
Na ovoj dijagnostici imaju dve opcije za 2.4 jtd motore, ova na koju smo se povezali i druga koja je 2.4 mJTD. Probaćemo opet kad se kolega Gremlin vrati sa mora, ako nas zene u medjuvremenu ne stave u top hahaha

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jul 01, 2015 9:46 pm
od dusanGT
dusanGT napisao:MES nudi četiri 166ce: EDC15 (Euro2), EDC15c7 (Euro3), EDC16c8 (Euro3) i EDC16c39 (Euro4). Ako je ta 166ca iz 2002. verovatno je EDC15c7 Euro3, pa se to izabere u MES.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jul 01, 2015 10:09 pm
od alfa&omega
Probacemo sa EDC15C7, ali koliko se sećam da nije hteo da se poveže na tu opciju

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jul 01, 2015 10:36 pm
od Gremlin
EDC15C7 nisam mogao da ucitam.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Jul 02, 2015 7:37 am
od dusanGT
Onda je verovatno u pitanju EDC15 Euro2 koji nema turbinu sa promenljivom geometrijom, nego sa fiksnom i sa tzv. "rasteretnim ventilom"?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Jul 02, 2015 8:55 am
od alfa&omega
Oznaka na turbini je Garrett VNT25

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Jul 02, 2015 12:35 pm
od dusanGT
Prema ePeru, to je turbokompresor No. 46763887, a sa slike izgleda da ima "wastegate", a ne krilca za promenu geometrije:
Slika

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Jul 02, 2015 1:24 pm
od Pittatore
U svakom slucaju ako si pogresio u izboru modela fes ce ti prijaviti prilikom povezivanja da je los ISO kod.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Jul 02, 2015 2:39 pm
od dusanGT
U vezi sa turbokompresorom - moguće je i da je to TD2503 koji ima mehanički boost kontroler, pa je verovatno zato overboost mapa prazna... :D