Evo jedne od Jim-ovih 76-ica
Auto je pozajmio prijatelju za ovu priliku...
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Čet Nov 01, 2012 9:52 am
od Dora
A prijatelj je malkic mnogo ukakan dok vozi, stiso volan i ne pušta makar zavrnuo ruke tri puta oko glave
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Pet Nov 02, 2012 5:08 pm
od JaMaL
Nigy, Doro,
Jel postoji nacin da se skine gornji deo volana bez skidanja bilo cega oko turbine?
Moram da skinem sve sto ide u kabinu od letve... dakle letvu ne diram samo onaj veliki sraf na njoj i ono sto ide u kabinu...
Jel ima neki nacin da se tome pridje bez rasklapanja motora i izolacije oko downpipe-a, ako je neko radio?
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Pet Nov 02, 2012 8:50 pm
od Dora
Moram sutra pogledati po danu ali koliko se sećam ima šraf na kraju šipke, letve volana koji kad se odvrne sve ide dole iz kabine. Sad ono što se ne sećam je da li je unutra ili napolju taj šraf...
Mislim da je spoj unutra u kabini...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Pet Nov 02, 2012 9:11 pm
od BKS_tmo
Ima li neko kote tačaka u kojima se kači prednje vešanje? Konkretno, ove dve dimenzije su mi mi potrebne...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Pet Nov 02, 2012 11:01 pm
od ljube-kugla
ne znam da li ce ti ovo pomoci,slika je A3 format
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Nov 03, 2012 12:20 am
od JaMaL
Moram sutra pogledati po danu ali koliko se sećam ima šraf na kraju šipke, letve volana koji kad se odvrne sve ide dole iz kabine. Sad ono što se ne sećam je da li je unutra ili napolju taj šraf...
Mislim da je spoj unutra u kabini...
Sraf taj je napolju... i iza toplotne zastite od downpipe-a... ali ne znam da li moze odozdo da se skine... bez skidanja auspuha i te zastite... to me kopa...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Nov 03, 2012 12:33 am
od ljube-kugla
taj sraf mora iz motornog prostora,stub volana mora da se vadi da bi bilo mesta da se izvuce kardan volana
jel si nabavio drugi kardan ili ces da prepakivas i varis i izbacis ono gumeno cudo
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Nov 03, 2012 3:32 am
od Nigy
Kod mene nije servo letva, pa ima malo vise prostora, ali mislim da zastita mora da ide, a downpipe mozda i ne, ali ce biti sexa prici mu.
Kopao sam po fotkama, ali se letva ne vidi ni na jednoj pa ti ne mogu fotkama pomoci...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Nov 03, 2012 6:36 am
od Santino
Ja ne vidim nista na ljubetovoj slici?!
@BKS_tmo
Imam smo ovu sa gtv-a, iste su dimenzije koje trazis na 75-ici...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Nov 03, 2012 8:57 am
od BKS_tmo
Hvala ljudi, izgleda da će na Lotus trapovi sa 75-ice.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Nov 03, 2012 11:16 am
od kilson
Bks ako planiras to da radis, odmah da ti napomenem par stavki koje bi trebao korigovati;
-Donja ramena postavi vislje u odnosu na original, i odmah ukalkulisi visinu automobila pre fiksiranja za shasiju kako bi imao idealno ravnu horizontalnu poziciju: centar rotacije kacenja na shasiju - centar ose rotacije donje kugle.
-Na donja ramena slobodno ubaci lagere umesto klasicnih silent blokova.
-Opruge 2.25' su plafon, nemoj ici na sire zbog provlacenja kroz gornju viljusku.
-Gornju viljusku bi valjalo da otvoris znacajno kako bi generalno provukao coilover.
-Na upornicu koja stabilizuje poziciju gornjeg ramena, obavezno nabaci uniball.
-Na kacenje gornje viljuske, slobodno nabaci uniball umesto silent bloka.
-Kacenja coilovera su na malo losijoj poziciji i zahtevaju malo tvrdju oprugu, a pored toga nemas mnogo prostora za igranje sa castor-om.
Naravno, ako ides na torzije, zaboravi neke od ovih stavki.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Nov 03, 2012 4:17 pm
od Dora
JaMaL napisao:Nigy, Doro,
Jel postoji nacin da se skine gornji deo volana bez skidanja bilo cega oko turbine?
Moram da skinem sve sto ide u kabinu od letve... dakle letvu ne diram samo onaj veliki sraf na njoj i ono sto ide u kabinu...
Jel ima neki nacin da se tome pridje bez rasklapanja motora i izolacije oko downpipe-a, ako je neko radio?
Koliko vidim, sigurnosni šraf je u kabini kod patosa, tako da se sve radi iznutra... Nije kanal slobodan ali 99% je tako, digni tapacirung pa ćeš videti spojku sa zubima i sigurnosni šraf.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Nov 03, 2012 10:02 pm
od sale_75
Evo sada sam dosao iz garaze od drugara, otisla mi je hard guma koja dodje do motora, da li to imaju u stil autu i da li zna neko okvirnu cenu za taj deo?
Da li je neko to menjao da mi kaze sta treba da skinem sve da bi dosao do nje?
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Sub Nov 03, 2012 10:20 pm
od BKS_tmo
kilson napisao:Bks ako planiras to da radis, odmah da ti napomenem par stavki koje bi trebao korigovati;
-Donja ramena postavi vislje u odnosu na original, i odmah ukalkulisi visinu automobila pre fiksiranja za shasiju kako bi imao idealno ravnu horizontalnu poziciju: centar rotacije kacenja na shasiju - centar ose rotacije donje kugle.
-Na donja ramena slobodno ubaci lagere umesto klasicnih silent blokova.
-Opruge 2.25' su plafon, nemoj ici na sire zbog provlacenja kroz gornju viljusku.
-Gornju viljusku bi valjalo da otvoris znacajno kako bi generalno provukao coilover.
-Na upornicu koja stabilizuje poziciju gornjeg ramena, obavezno nabaci uniball.
-Na kacenje gornje viljuske, slobodno nabaci uniball umesto silent bloka.
-Kacenja coilovera su na malo losijoj poziciji i zahtevaju malo tvrdju oprugu, a pored toga nemas mnogo prostora za igranje sa castor-om.
Naravno, ako ides na torzije, zaboravi neke od ovih stavki.
Zahvaljujem. Uvažiću većinu saveta ako se odlučim za alfine viljuške.
A jel i na Alfi stoje potpuno horizontalno kad auto miruje? Ja sam planirao da je kačim tako da centar ose silent bloka bude na visini od 55 mm od najniže tačke šasije (kao što je po uptustvu kad se stavljaju ručno pravljene viljuške) i da mi pri tom viljuške budu u potpno horizontalnom položaju a klirens toliki da jedva pređem zakonski obaveznu prepreku od 10 cm sa 195/50 15 pneumaticima.
Zbog tog malog otvora na gornjoj viljušci (ramenu, ili šta je već), mi se mota po glavi da bi najpametnije bilo koristiti sistem sa upornicom i coilover-om, što bi englezi rekli "pushrod suspension".
Ovo za poziciju coilover-a mi nije baš jasno, koliko sam primetio on bi morao da stoji poprilično vertikalno, pa zar onda nije potrebna slabija opruga, koliko ja znam - što je opruga pod većim uglom u odnosu na vertikalu - to je potrebno da bude jača i da se taj koeficijent povećava srazmerno sa povećanjem ugla opruge u odnosu na vertikalu.
No, za gornju viljušku je u igri i Ladina viljuška pa ćemo još videti šta je najoptimalnije rešenje.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Ned Nov 04, 2012 12:18 am
od kilson
A jel i na Alfi stoje potpuno horizontalno kad auto miruje? Ja sam planirao da je kačim tako da centar ose silent bloka bude na visini od 55 mm od najniže tačke šasije (kao što je po uptustvu kad se stavljaju ručno pravljene viljuške) i da mi pri tom viljuške budu u potpno horizontalnom položaju a klirens toliki da jedva pređem zakonski obaveznu prepreku od 10 cm sa 195/50 15 pneumaticima.
Da, fabricki stoje horizontalno ali kada hoces da je spustis onda krajevi idu na gore sto se moze korigovati povecanim uglom gornjeg ramena (ja sam ubacio gore kuglu sa duzim "nosom"). Obrati paznju na glavcinu i kakva su kacenja. Kod Alfe donja kugla gleda na dole, dok je kod Lade usmerena na gore. Samo to ti vec diktira kako ce ti biti postavljeno rame i gde ti je idealna pozicija. Npr, za istu visinu;
Sa ladinim donjim ramenima ces ici na nizu poziciju kacenja na shasiji, dok sa Alfinim obrnuto.
Zbog tog malog otvora na gornjoj viljušci (ramenu, ili šta je već), mi se mota po glavi da bi najpametnije bilo koristiti sistem sa upornicom i coilover-om, što bi englezi rekli "pushrod suspension".
Suvise komplikovano za moj ukus...
Ovo za poziciju coilover-a mi nije baš jasno, koliko sam primetio on bi morao da stoji poprilično vertikalno, pa zar onda nije potrebna slabija opruga, koliko ja znam - što je opruga pod većim uglom u odnosu na vertikalu - to je potrebno da bude jača i da se taj koeficijent povećava srazmerno sa povećanjem ugla opruge u odnosu na vertikalu.
Posmatraj donje rame kao polugu, npr zamisljena linija kacenja amorta u donjoj zoni kod mekfersona se zavrsava negde van tocka (dalje od karoserije), dok je kod Alfe i vecine automobila sa dvostrukim ramenima donja pozicija kacenja dosta povucena ka karoseriji. Samim tim, tocak dosta jacom silom deluje na amort. Btw, kod alfe amorti ne stoje pravo (ni sa jedne strane kada ih posmatras); blago su u donjoj poziciji istureni ka napred i ka tocku. Mislim da je 10 stepeni ka tocku, a 7 stepeni ka napred.
No, za gornju viljušku je u igri i Ladina viljuška pa ćemo još videti šta je najoptimalnije rešenje.
Verujem da je ovo dosta lakse da bi prosao atest (ukoliko moras imati std)... U drugom slucaju bih isao na pravljeno i to po modelu Alfe sto se tice pozicije kacenja, ali i malim doradama u smislu omogucavanja dodatnog stelovanja.
Sve u svemu, posveti se vesanju maksimalno jer ono najvise utice na brzinu.
Da li si ti razmisljao o De Dionu za Lotusa?
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Ned Nov 04, 2012 8:42 am
od Santino
@bks
Koliko razumem ti svakako moras ici na atest? Jel tako?
Da li zbog toga hoces serijske komponente da ugradjujes ili je nesto drugo u pitanju?
Pitam to jer ako zelis da uzmes donju viljusku sa transaxla bolje bi bilo da je napravis iz pocetka, uzasno je teska i po meni nije za S7...
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Ned Nov 04, 2012 12:28 pm
od kilson
Da sam na njegovom mestu, ugradjivao bih serijalu za atest ali bih predvideo i ostavio mesta za poboljsanja.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Ned Nov 04, 2012 1:49 pm
od BKS_tmo
Upravo to i pokušavam da uradim.
Santino napisao:@bks
Koliko razumem ti svakako moras ici na atest? Jel tako?
Da li zbog toga hoces serijske komponente da ugradjujes ili je nesto drugo u pitanju?
Pitam to jer ako zelis da uzmes donju viljusku sa transaxla bolje bi bilo da je napravis iz pocetka, uzasno je teska i po meni nije za S7...
Upravo tako, i potpuno se slažem da je to nepotrebno masivna i robusna viljuška za S7 ali kao što si i sam zaključio - atest je problem i zbog njega mi trebaju seriski delovi.
kilson napisao:
Posmatraj donje rame kao polugu, npr zamisljena linija kacenja amorta u donjoj zoni kod mekfersona se zavrsava negde van tocka (dalje od karoserije), dok je kod Alfe i vecine automobila sa dvostrukim ramenima donja pozicija kacenja dosta povucena ka karoseriji. Samim tim, tocak dosta jacom silom deluje na amort. Btw, kod alfe amorti ne stoje pravo (ni sa jedne strane kada ih posmatras); blago su u donjoj poziciji istureni ka napred i ka tocku. Mislim da je 10 stepeni ka tocku, a 7 stepeni ka napred.
Sve jasno sad, nisam odmah ukapirao na šta si mislio.
kilson napisao:
Da li si ti razmisljao o De Dionu za Lotusa?
Aha, ide De Dion sa 75ice uz određene modifikacije. Samo moram još da vidim šta ću sa poluosovinama, obzirom da koristim BMW-ov diferencijal.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Ned Nov 04, 2012 4:22 pm
od sale_75
Mozda mogu da ti pomognem na Masinskom fakultetu u Beogradu kada dodje vreme atesta. Poznajem dvojcu koji izdaju te potvrde za sve vrste atesta. Ok su ljudi i voljni su da te posavetuju kako treba da uradis.
Dva do tri puta nedeljno idem tamo zbog nekih atesta za van vozila i pre jedno dva tri meseca video sam kod njih jednu sasiju S7 u pripremi.
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Ned Nov 04, 2012 5:29 pm
od kilson
BKS_tmo napisao:Aha, ide De Dion sa 75ice uz određene modifikacije. Samo moram još da vidim šta ću sa poluosovinama, obzirom da koristim BMW-ov diferencijal.
Ako ides na njega i bmw diff, 99% sam siguran da ces imati prostora za adaptere kojima ces moci da ih vezes. deDion ti je mnogo bolje resenje u odnosu na live axle, a ukoliko te zanima i da malo driftujes onda cak i od nezavisnih ramena.
Minus mu je solidna tezina (opet)
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Ned Nov 04, 2012 6:14 pm
od ljube-kugla
evo nadjoh lep motor u turbo varijanti
... re=related
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Ned Nov 04, 2012 7:05 pm
od sale_75
Trenutno nisam u situaciji da kupujem felne koje ce da mi stoje do proleca ali ako nekom trebaju, po meni su kao salivene za 75-icu. http://www.kupindo.com/Gume-i-Felne/108 ... Alfa-Romeo
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende ne umiru!
Poslato: Ned Nov 04, 2012 8:47 pm
od ljube-kugla
evo nesto interesantno za nas kojim ato bas ne radi kako treba