Stranica 15 od 16

Re: Tuning

Poslato: Ned Okt 23, 2011 7:59 pm
od darko qv
JaMaL napisao:Pazi povecavanjem lifta bez povecanja kolicine benzina osiromasujes smesu... sto samo po sebi dovodi do poboljsanja performansi... jer atmo motori rade najbolje sa siromasnijom smesom... takodje podizes i temperaturu u komori... kakve to uticaje na motor i njegovu trajnost ima... prosudi sam...

a inace citirao sam kolegu shumija i njegov komentar za trkacke bregaste ne za ulicu i svakodnevni motor... na koje se odnosio onaj deo o kompromisima...

istina je da jeftinog tuninga nema i znate kako ide ono o pravljenju pite od necega...

tih navodnih 3-5% koje ces kao dobiti ces isto tako dobiti ili izgubiti sa losim benzinom...

kada neko pomene "tuning" ja kapiram da zeli da dobije 30-50% snage vishe iz motora...

razliku od 10-15ks stvarno neces primetiti u kolima koja imaju 1200kg+... tako da je to totalno besmisleno... u najboljem slucaju ces cuti malo drugaciji zvuk i naravno trositi vishe i ici cesce kod majstora...

tako da naravucenije ove price je da stekate pare kao svi normalni ljudi i uzmete neki jeftini aftermarket ecu (vems, ms3...), throttle body-je od motora , maknete se AFM-a, ravodnika paljenja i gluposti i uradite nesto kvalietno za svoj auto i posle uzivate u njemu...

Slika


p.s. fabricki 2.0 ts 8v ima u najboljem slucaju 128ks... onih 148ks je masna laz tj. bar niko do danas nije uspeo da ih izmeri na dyno-u 128ks je najbolje sto je izmereno... cifre na radilici...
128 na radilici???
Pa,kolko onda ima na tocku?
Jel moguce to?? :scratch:

Re: Tuning

Poslato: Ned Okt 23, 2011 8:00 pm
od JaMaL
@vojaalfa

zavisi sta podrazumevamo pod visokim obrtajima? 6000 ili 9000?
realno imas 2 skole, mali lift-duze otvaranje ili visok lift kratko otvaranje, pri tom moras uzeti u obzir kompresiju motora tj. oblik klipa i komore i velicinu ventila.
kada se radi o visokim kompresijama koje su potrebne za veliku snagu atmoa nemas mnogo mesta da spustis ventil, tako da je lift ogranicen isto u slucaju velikih ventila koji ogranicavaju lift ali to nadoknadjuju cistim protokom... varijabila je mnogo i tesko je govoriti uopsteno, jer formula za snagu se razlikuje od motora do motora. nije redak slucaj kod alfe da kada se stavlja bregasta veceg lifta i podize kompresija da se moraju menjati klipovi tj. menjati oblik cela klipa da ga ventili ne bi stigli... od toga zavisi i profil tj. duzina otvaranja bregastih... sa tim idu naravno i opruge ventila koje moraju biti jace/brze i izdrzati vecu temperaturu... lakse bi bilo pricati o konkretnom motoru... jedna jos zanimljiva stvar da ts 8v konkretno 2.0 dobija valve float na 8200-8500 rpm-a koliko se secam tako da je to fizicka granica dizajna posle koje motor unistava sam sebe... ne treba pominjati da menjanjem opruga i lifta bregastih se visestruko skracuje radni vek tj. habanje celog sklopa se vishestruko povecava...

Sto se tice smese... manje benzina pravi brzhu i jacu exploziju, vishe benzina pravi sporiju ali sa tim i manju temperaturu u komori... takodje benzini koji se koriste na takvim motorima... su daleko od onoga sto mi mozemo da vozimo po ulici... sa obicnim benzinom takav motor bi se raspao veoma brzo... da se razumemo kad kazem manje benzina ne mislim na iznad 14.7:1... nego vrlo blizu te cifre... nasi motori rade na oko 12-13:1 fabricki... dobro tunirani trkacki motori na trkackom gorivu su i do 14.5:1... opet bilo je i primera da honde rade na 17:1 u nekom rangeu obrtaja... opet kazem sve zavisi od konstrukcije motora i to su sitni gremlini koje svaki motor ima...

kod svih tih konja i tuninga i dynoa zaboravljamo lako da u realnom svetu tezina je zakon... gravity is the law ... bar tako kazu... tako da tih 10-15ks na 1300kg ili na 1100kg a nedaj boze na 900kg je veoma velika razlika... na 1300kg ih neces primetiti... na 900kg ces misliti da vozis drugi auto sa 100ks vishe :) ... mene sa 155 ks i 1250+kg alfom jugo 1.6 sa weberima i ~120ks sa svojih 875kg ? valjda, potpuno prazan samo 1 sediste i kavez ostavlja u prasini do 120km/h jbg... sve je u tezini :)

@shumi
sry za tih 128 hp zbun za ts permutovao sam motore... 120ks je najbolja konjaza izmerena na TOCKOVIMA za stock ts 8v to je 141ks na radilici... sto opet dodje da ovi nasi sa ovim benzinom imaju tih 128 ks max :) ako im je toliko ostalo :)

Re: Tuning

Poslato: Ned Okt 23, 2011 11:42 pm
od kilson
Manite se ozbiljnih bregastih, skupa investicija - sto se tice izduv na usis itd, bilo bi dobro TACNO proveriti za koje brege vazi to pravilo i KAKO se steluju. Najbolje je ici na throttle body-e i programabilni ecu kao sto je Jamal vec naveo + malo doterivanje glave, te usisnih/izduvnih kanala.

Reprofilisanje bregastih je ozbiljan posao jer je posle iste potrebno pozabaviti se zastitom tog obradjenog dela bregaste. Generalno sam najpre za to (1mm lifta ipak znaci nesto), ali ne znam gde je moguce uraditi to a da nemas posle problem.

Re: Tuning

Poslato: Pon Okt 24, 2011 3:01 am
od brzi_pas
SCHUMACHER napisao:Kako bi mogle trubice da se ubudze na 155 ogranicenu prostorom?

Pitanje od milion dolara :)

Re: Tuning

Poslato: Pon Okt 24, 2011 7:37 pm
od vojaalfa
JaMal mislim na bregaste sa malim liftom i vecim stepenom otvaranja gde se max. moment dobija na 15-20% manjem broju obrtaja od obrtaja max. snage.

Re: Tuning

Poslato: Ned Jan 08, 2012 10:43 am
od Ducero
Pretpostavljam da je ovo jos jedna prevara :scratch:

http://www.ns-tuning.com/turbopower.html

Re: Tuning

Poslato: Ned Jan 08, 2012 10:54 am
od TheWickerMan
ma jooooooook,nije prevara :D ovi bre nisu normalni,elektricni turbo...

Re: Tuning

Poslato: Ned Jan 08, 2012 11:03 am
od Ducero
Tako sam i mislio ,samo mi nije jasno ko smislja te stvari ? :fight_twak:

Re: Tuning

Poslato: Ned Jan 08, 2012 11:22 am
od dusanGT
Štreberi smišljaju da ponavljači kupe... Dobitna kombinacija!

Re: Tuning

Poslato: Ned Jan 08, 2012 11:32 am
od interceptor
:podrzava hahaha

Re: Tuning

Poslato: Ned Jan 08, 2012 12:00 pm
od YUgisa
Ma to je super stvar, stavite na skuter i od 1ks dobijete 9ks minimum hahaha hahaha

Ljudi stalno zaboravljaju da je snaga odredjen odnos vazduha i goriva i nista ne vredi dati jos vazduha kada nema goriva...

Al ajd u ovo jos mogu da shvatim da neko poveruje da funkcionise, ali u onaj turbonator tj ventilator koji se stavi samo na usisnu cev i koji se vrti samo od kretanja vazduha necu nikad skontati kako neko moze da poveruje :lol:

Re: Tuning

Poslato: Ned Jan 08, 2012 12:26 pm
od Ducero
Nisam poverovao,jednostavno sam pitao.

Ovo mi je bilo dovoljno:
Protok Vazduha: оkо 5000 L/min
30% vise ulaznog vazduha

a cenu necu da komentarisem...

Re: Tuning

Poslato: Ned Jan 08, 2012 12:40 pm
od YUgisa
Ma nekazem ja da si ti poverovao, nego znam neke ljude koji jesu :D ;)

Re: Tuning

Poslato: Pet Sep 28, 2012 12:19 am
od OMP
naleteh na ove fotke pa reko ajde ovde da postavim, bas lepo :love:


Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Re: Tuning

Poslato: Pet Sep 28, 2012 8:59 am
od alfaskorpion
Milina za oči :grin:

Re: Tuning

Poslato: Pet Sep 28, 2012 12:38 pm
od YUgisa
Ovo ostavis u sobi a u auto ubacis ipak fabricki motor hahaha

Re: Tuning

Poslato: Pet Sep 28, 2012 12:45 pm
od alfaskorpion
Baš tako hahaha

Re: Tuning

Poslato: Pet Sep 28, 2012 1:10 pm
od Santino
a interesantno je da ima dve karike...

Re: Tuning

Poslato: Pet Sep 28, 2012 2:07 pm
od OMP
kako sam skontao ovi klipovi i klipnjace su pravljeni po specifikaciji za turing car automobile konkretno ovo je za neku opel vektru samo u street legal varijanti :rolleyes:

Re: Tuning

Poslato: Pon Mar 11, 2013 11:27 am
od SCHUMACHER
Posto planiram u skorije vrijeme da se "igram" sa jednom glavom od TS 8v-a,zna li neko koji je sex staviti vece ventile?
Taj motor (kao i vecina 8v) gubi dah u visocijim obrtajima,i blago prosirivanje kanala,i veci ventili bi umnogome rijesili problem,i omogucili mu da bolje dise na visocijim obrtajima.

Re: Tuning

Poslato: Pon Mar 11, 2013 9:17 pm
od necromancer
Ne znam koliko prostora ima na toj glavi, a trebalo bi da ima. U principu da bi stavio veci ventil potrebno je zameniti siceve ventila, odgovarajuce dimenzije ukoliko stari ne mogu da se prosire na dimenziju ventila.

Re: Tuning

Poslato: Uto Mar 12, 2013 12:23 pm
od SCHUMACHER
A morale bi se i mijenjati vodjice pretpostavljam,mada sve to ne bi trebalo da je tesko za odraditi dobrom majstoru-sta mislis?

Re: Tuning

Poslato: Uto Mar 12, 2013 2:20 pm
od StefanMih
Veci ventili i nisu bash uobichajen nachin da zapochnesh tuning nekog motora. Pogotovo shto teshko mozhe bit' da su potrebni sa standardnim bregastima. Tachnije glava ce svakako biti protochnija nego shto je potrebno, problem ce biti protokomjer...

A shto se tiche "majstora" - i jedno i drugo cesh zavrshit na svakoj mashinskoj obradi bez problema.

Lagano portovanje, matchovanje, sicevi, spushtanje glave, izduvna, dizne i chip dok ne skupish za elektroniku. Pa kasnije bregaste, ventili, trubice, qpalci...

Re: Tuning

Poslato: Uto Mar 12, 2013 9:28 pm
od SCHUMACHER
Mislio sam i ja da ce protokomjer biti problem,ali trubice ne mogu da stanu na 155 svakako-nazalost...
Konsultovacu se sa "masincem" ,on ce mi odma' reci sta moze a sta ne...

Re: Tuning

Poslato: Uto Mar 12, 2013 11:03 pm
od darko qv
StefanMih napisao:Veci ventili i nisu bash uobichajen nachin da zapochnesh tuning nekog motora. Pogotovo shto teshko mozhe bit' da su potrebni sa standardnim bregastima. Tachnije glava ce svakako biti protochnija nego shto je potrebno, problem ce biti protokomjer...

A shto se tiche "majstora" - i jedno i drugo cesh zavrshit na svakoj mashinskoj obradi bez problema.

Lagano portovanje, matchovanje, sicevi, spushtanje glave, izduvna, dizne i chip dok ne skupish za elektroniku. Pa kasnije bregaste, ventili, trubice, qpalci...
Definitivno. :podrzava