
Pitanje za gume
- DejanCA
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTD - TI 651 GRIGIO STROMBOLI MET.
Alfa Romeo GT 2.0 JTS - Rosso 130 B/B - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pitanje za gume
Nemam nekog iskustva sa tim gumama, nego samo da prokomentarisem... kakvi su to ludi popusti? 

- Sava
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170ks
- Lokacija: Beograd
- vako6791
- Garaža: Alfa Romeo 147fl
- Lokacija: Niksic
Post
Pitanje za gume
Uniroyal je dobra ali trosi se brzo. Hankook uzmes i miran
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- nofear
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Pozarevac
Post
Re: Pitanje za gume
Cao svima, imam jedno pitanje u vezi je alfa 147 1.6 benzinac imao sam felne 17-ice, letnje sada sam zamenio i stavio 15-ice zimske. ali imam jedan problem prilikom kocenja pri manjoj brzini cuje se neko lupanje i odbacuje mi papucicu kao da radi abs, a pri vecoj brzini od 60km/h se to ne desava dok se ne uspori malo pa krene lupanje molim za pomoc ako neko zna hvala?
- Bojan90
- Garaža: 156 1.6ts
- Lokacija: Bor-Zagubica
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Mnogo tu stvari ima da bi se dao tačan odgovor po meni. Da li je širina gume ista tj. gazna površina, sam treadwear gume, ako je i drugačija dimenzija(širina) može doći da brzinometar laže u odnosu na zimski set.
Ima tu previše začkoljica šta i kako, ali mene interesuje samo koliko se letnja guma zagreje od same vožnje kola. Pošto je cela poenta priče da se smeša letnje gume na minusu stvrdne i postaje staklena. Slikovi na kartingu se i na minusu npr. zagreju baš i budu topli pa se ohlade za 2 sec... Ove letnje ako ne tako, sigurno se zagreju makar malo prilikom samog kočenja...
Nije baš merodavan test jer lik vozi neke obične zimske gume lowcost, a letnje su mu slikovi...
Meni je ovo logično donekle, ali svakako sa malo snega i vode, završio bi on zna se gde prilikom kočenja.
p.s. šta mu znači da izbaci auto iz brzine prilikom kočenja? stisni čoveče kvačilo i udri. grinds my gears, jeez
Ima tu previše začkoljica šta i kako, ali mene interesuje samo koliko se letnja guma zagreje od same vožnje kola. Pošto je cela poenta priče da se smeša letnje gume na minusu stvrdne i postaje staklena. Slikovi na kartingu se i na minusu npr. zagreju baš i budu topli pa se ohlade za 2 sec... Ove letnje ako ne tako, sigurno se zagreju makar malo prilikom samog kočenja...
Nije baš merodavan test jer lik vozi neke obične zimske gume lowcost, a letnje su mu slikovi...
Meni je ovo logično donekle, ali svakako sa malo snega i vode, završio bi on zna se gde prilikom kočenja.
p.s. šta mu znači da izbaci auto iz brzine prilikom kočenja? stisni čoveče kvačilo i udri. grinds my gears, jeez
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Ima sve u snimku, letnje su 225 pozadi, 205 napred, zimske 205 na sva 4. Mislim da to nije neka znacajna razlika. Koristio je gps, tako da brzinomer nema veze sa tim.
Ni to, da li su zimske lowcost ili premium, ne bi trebalo da pokazu razliku od 12-13 metara. Ipak su zimski uslovi, temperatura je -4, trebalo bi bilo kakva zimska da ima ogromnu prednost. Bar nas tako ubedjuju proizvodjaci.
I ja mislim da je sva poenta u tome da se letnje gume na 100kmh izgleda dovoljno zagreju za dobro kocenje, cak iako je napolju minus. Bas bi me zanimao rezultat kocenja sa 60kmh.
U svakom slucaju, interesantan reultat.
Ni to, da li su zimske lowcost ili premium, ne bi trebalo da pokazu razliku od 12-13 metara. Ipak su zimski uslovi, temperatura je -4, trebalo bi bilo kakva zimska da ima ogromnu prednost. Bar nas tako ubedjuju proizvodjaci.
I ja mislim da je sva poenta u tome da se letnje gume na 100kmh izgleda dovoljno zagreju za dobro kocenje, cak iako je napolju minus. Bas bi me zanimao rezultat kocenja sa 60kmh.
U svakom slucaju, interesantan reultat.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Pitanje za gume
[video][/video]
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Za onaj prvi video u uslovima bez snega dosta je faktora koje se čine nebitnim pa mi cela priča ispada fake, čak se i autor na kraju ograđuje i pravda faktore (rad abs-a sa različitim dimenzijama, težina goriva, vetar, temperatura, različit kvalitet gume pa i istrošenost kočnica itd...)
Sve i da su svi faktori nebitni, sami uslovi testa i vremenska dimenzija su diskutabilni. Drugim rečima, ostavi u petak posle radnog dana auto sa letnjim gumama na -4 pa sedi u ponedeljak kad kreneš na posao da voziš ima da budu ko kocke i dok ih "zagreješ" polomićeš se na prvom kočenju. Probaj isto sa zimskim i shvatićeš da test nema veze sa praksom. Meni tako deluje.
Sve i da su svi faktori nebitni, sami uslovi testa i vremenska dimenzija su diskutabilni. Drugim rečima, ostavi u petak posle radnog dana auto sa letnjim gumama na -4 pa sedi u ponedeljak kad kreneš na posao da voziš ima da budu ko kocke i dok ih "zagreješ" polomićeš se na prvom kočenju. Probaj isto sa zimskim i shvatićeš da test nema veze sa praksom. Meni tako deluje.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Pitanje za gume
Proucavanje svih zakona fizike i karakteristika guma u datim uslovima, daje krajnje logican zakljucak u skladu sa datim testom. Uzimanje samo jednog parametra tih zakona tj karakteristike gume u obzir, moze dovesti u nedoumicu da test nije validan.
Slicni rezultati drugih testova takodje ovako nesto potvrdjuju, pa i moje licno iskustvo to potvrdjuje, da letnja guma moze najnormalnije da funkcionise pri temperaturama ispod nule u suvim uslovima.
Slicni rezultati drugih testova takodje ovako nesto potvrdjuju, pa i moje licno iskustvo to potvrdjuje, da letnja guma moze najnormalnije da funkcionise pri temperaturama ispod nule u suvim uslovima.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Pitanje za gume
Moze kad se zagreje ali dok se ne zagreje npr. ovde na slici gazis pesaka ujutru. Svako jutro se ukljucujem za desno i probao sam na minusu kako to izgleda. Zebra je 30m od parkinga i gume su kamen u trenutku ukljucenja. Drugo su kontrolisani uslovi za test na vez zagrejanim letnjim gumama. Primera slicnih je bezbroj.
Sent from my XT1650 using Tapatalk

Sent from my XT1650 using Tapatalk
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Pitanje za gume
Ocekivan i realan rezultat testa.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Pitanje za gume
Pitanje je koliko dugo treba da se zagreju, pri kojoj temperaturi se izjednace performanse i koliko dugo teoretski onda gubis vozeci na zimskim naspram zagrejanih letnjih.
Koliko je gubitak performansi sa letnjim dok se ne zagreju velik naspram zimskih. Da li je bolje pripaziti na pocetku voznje ili zrtvovati sva ostala kocenja posle toga sa zimskim.
I sve to pod uslovom da su svi ti testovi bili zaista sa adekvatno zagrejanim gumama, sto ni sama merenja na datom snimku bas ne dokazuju sa nekim pretpostavkama da se su se ugrejale dodatno pri kocenju sto bi onda pokazalo konstantno opadanje predjenog puta pri kocenju.
[video][/video]
Takodje poenta pisanja nije da sad treba svako jutro izaci napolje i odmeriti temperaturu, staviti grejace na gume ko da vozimo F1, nego je poenta da vecina ljudi ne zna ovakve stvari i takvo ne znanje se konstantno prenosi, sto mozemo videti po tome kako ljudi voze zimske gume tokom cele godine ili sto trce da stave zimske gume i par dana pre nego sto pocne "obavezna" sezona iako mnogi od nas mogu bez problema da sacekaju decembar.
Ne mogu ni da nabrojim situacije kad su ljudi krenuli da me ubedjuju kako im auto bolje ide, stabilniji je i slicno nakon montaze zimskih guma na +20 stepeni... Nekad je placebo efekat prilicno ubedljiv.
Koliko je gubitak performansi sa letnjim dok se ne zagreju velik naspram zimskih. Da li je bolje pripaziti na pocetku voznje ili zrtvovati sva ostala kocenja posle toga sa zimskim.
I sve to pod uslovom da su svi ti testovi bili zaista sa adekvatno zagrejanim gumama, sto ni sama merenja na datom snimku bas ne dokazuju sa nekim pretpostavkama da se su se ugrejale dodatno pri kocenju sto bi onda pokazalo konstantno opadanje predjenog puta pri kocenju.
[video][/video]
Takodje poenta pisanja nije da sad treba svako jutro izaci napolje i odmeriti temperaturu, staviti grejace na gume ko da vozimo F1, nego je poenta da vecina ljudi ne zna ovakve stvari i takvo ne znanje se konstantno prenosi, sto mozemo videti po tome kako ljudi voze zimske gume tokom cele godine ili sto trce da stave zimske gume i par dana pre nego sto pocne "obavezna" sezona iako mnogi od nas mogu bez problema da sacekaju decembar.
Ne mogu ni da nabrojim situacije kad su ljudi krenuli da me ubedjuju kako im auto bolje ide, stabilniji je i slicno nakon montaze zimskih guma na +20 stepeni... Nekad je placebo efekat prilicno ubedljiv.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- IvanNS
- Garaža: 159 kle kle kle, punto kle kle kle, superb kle kle kle
- Lokacija: NS
Post
Pitanje za gume
Blizu nule osecam da sam daleko stabilniji sa zimskim, a to sto je navodno po nekim testovima.na 7 ili 15c letnja za nijansu ili dve bolja, pa pre bih zrtvovao nijansu ili procenat performansi koje ostaju predvidljive nego da u slicaju blage poledice imam duplo losije performanse kada je najkriticnije, u krivini, na kocenju itd.
Po vecini testova sto sam ja gledao zimska letnja budu egal na 5-7 stepeni po suvom, po kisi zimulja prednost, na 15-18c suvo letnja prednost, kisa prednost opet letnja ali nesto manja.
Naravno 0 I ispod suvo prednost zimske, sneg I led vise nego dupla prednost za zimske.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Po vecini testova sto sam ja gledao zimska letnja budu egal na 5-7 stepeni po suvom, po kisi zimulja prednost, na 15-18c suvo letnja prednost, kisa prednost opet letnja ali nesto manja.
Naravno 0 I ispod suvo prednost zimske, sneg I led vise nego dupla prednost za zimske.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Pitanje za gume
Ja primećujem razliku u korist zimskih po suvom vremenu tek kada asfalt pobeli od hladnoće...debeli minus. Do tada nema razlike ili je letnja bolja.
Acqua-Olio-Benzina
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Racunajte jos da su letnje polu slik, kojima treba malo veca temperatura za optimalno prijanjanje nego klasicnim letnjim gumama. Inace, ako je nekome promaklo, ovaj test se radio na -4 stepena na suvoj podlozi.
Sto se tice mog licnog osecaja, stabilnost zimskih u upravljanju mi je u svim uslovima prilicno losija u odnosu na letnje, delom i zbog toga sto su zimsle 15, a letnje 16. A sto se tice prijanjanja pri hladnom i suvom vremenu, cinilo mi se da se zimske bolje ponasaju.
Sve u svemu, zakljucak je da je najbezbednije zimi voziti letnje gume i ne spustati ispod 100kmh da se ne ohlade.
Sto se tice mog licnog osecaja, stabilnost zimskih u upravljanju mi je u svim uslovima prilicno losija u odnosu na letnje, delom i zbog toga sto su zimsle 15, a letnje 16. A sto se tice prijanjanja pri hladnom i suvom vremenu, cinilo mi se da se zimske bolje ponasaju.
Sve u svemu, zakljucak je da je najbezbednije zimi voziti letnje gume i ne spustati ispod 100kmh da se ne ohlade.

- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Pitanje za gume
Može sve dok nema snega i leda.YUgisa napisao:Proucavanje svih zakona fizike i karakteristika guma u datim uslovima, daje krajnje logican zakljucak u skladu sa datim testom. Uzimanje samo jednog parametra tih zakona tj karakteristike gume u obzir, moze dovesti u nedoumicu da test nije validan.
Slicni rezultati drugih testova takodje ovako nesto potvrdjuju, pa i moje licno iskustvo to potvrdjuje, da letnja guma moze najnormalnije da funkcionise pri temperaturama ispod nule u suvim uslovima.

- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Tako je i sa automobilima, staviš nove stabilizatore ili amorte i misliš da si promenio klasu kola
Re: Pitanje za gume
Složio bi se. Ionako mi sestra radi neki naučni rad u Nemačkoj oko placeba, i nedavno istraživanje je da su 97% nekih bolesti(benignih čini mi se) nestali u roku od 3 meseca, a ljudima su davali fiziološki rastvor umesto pravih lekovaYUgisa napisao: Ne mogu ni da nabrojim situacije kad su ljudi krenuli da me ubedjuju kako im auto bolje ide, stabilniji je i slicno nakon montaze zimskih guma na +20 stepeni... Nekad je placebo efekat prilicno ubedljiv.



- Djo83
- Garaža: Alfa 156 1.9 jtd
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pitanje za gume
Da li je neko imao iskustva sa Tigar Syneris gumama da ih je kupio nove i to u smislu trosenja gume? Gledam iskustva po netu ali ne mogu bas da provalim da li se guma trosi brzo ili normalno. Nekad sam imao nove Hitris i jako brzo su se potrosile, nakon 30 hiljada km su bile na 3-4mm sare u sredini. Pretpostavljam da je Syneris takodje mekana guma kao i sve Tigrove manje vise ali ajde reko da pitam.
Inace normalnim smatram da uz normalnu voznju gume izdrze bar 50 hiljada km pre nego sto sara dodje na 3mm u sredini sto je prakticno za bacanje. Sava Adapto HP su mi recimo tek posle 60 hiljada km bile toliko potrosene.
Inace normalnim smatram da uz normalnu voznju gume izdrze bar 50 hiljada km pre nego sto sara dodje na 3mm u sredini sto je prakticno za bacanje. Sava Adapto HP su mi recimo tek posle 60 hiljada km bile toliko potrosene.
- Nicola Romeo
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 150ks '06
--------------------------------
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 115ks '02
--------------------------------
Ex Alfa Romeo 156 SW 2.0TS 16v 155ks '00.
-------------------------------- - Lokacija: Zvezdara
- Lokacija: Beograd
Post 
Što ja nekad popijem, nekima teško je preplivati!!!
Re: Pitanje za gume
Syneris jedva izdrzao sezonu, toliko o toj gumi.

Što ja nekad popijem, nekima teško je preplivati!!!
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Pitanje za gume
Kupio auto sa 5mm napred, posle 10 000km trenutno je na 2mm, a po boku vidim i manje..
Na suvom drzi pristojno, bucna kao djavo.. na mokrom losa.
Juri ovu novu Tigar UHP, hvale je ljudi bas.
Na suvom drzi pristojno, bucna kao djavo.. na mokrom losa.
Juri ovu novu Tigar UHP, hvale je ljudi bas.
Poslednja izmena od alonso14 u Čet Jan 04, 2018 2:47 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- PapaSle
- Garaža: "Il Biscione" 147 JTDm
- Lokacija: Citta di Belgrado
- Lokacija: Cita di Belgado
Post

Ja više Sineris neću sigurno, em je auto drastično nestabiliniji od perioda sa Danlop gumama, em je dosta bučniji, nekako Alfa mora da bude pegla na putu... Ja se u sledećem navratu ipak vraćam na neku višu klasu gume.
Re: Pitanje za gume
Samo ću ti reći da moj auto prestane da krcka kad ga operem. Da ti ne pričam šta se desi kad odradim dubinsko pranje.yorda napisao:Složio bi se. Ionako mi sestra radi neki naučni rad u Nemačkoj oko placeba, i nedavno istraživanje je da su 97% nekih bolesti(benignih čini mi se) nestali u roku od 3 meseca, a ljudima su davali fiziološki rastvor umesto pravih lekovaYUgisa napisao: Ne mogu ni da nabrojim situacije kad su ljudi krenuli da me ubedjuju kako im auto bolje ide, stabilniji je i slicno nakon montaze zimskih guma na +20 stepeni... Nekad je placebo efekat prilicno ubedljiv.Tako je i sa automobilima, staviš nove stabilizatore ili amorte i misliš da si promenio klasu kola
![]()
Nicola Romeo napisao:Syneris jedva izdrzao sezonu, toliko o toj gumi.
Meni je najnormalnije izdržao sezonu, nije se drastično istrošila, s tim ako biraš da li ćeš sineris ili neku drugu - izaberi tu drugu.Djo83 napisao:Da li je neko imao iskustva sa Tigar Syneris gumama da ih je kupio nove i to u smislu trosenja gume? Gledam iskustva po netu ali ne mogu bas da provalim da li se guma trosi brzo ili normalno. Nekad sam imao nove Hitris i jako brzo su se potrosile, nakon 30 hiljada km su bile na 3-4mm sare u sredini. Pretpostavljam da je Syneris takodje mekana guma kao i sve Tigrove manje vise ali ajde reko da pitam.
Inace normalnim smatram da uz normalnu voznju gume izdrze bar 50 hiljada km pre nego sto sara dodje na 3mm u sredini sto je prakticno za bacanje. Sava Adapto HP su mi recimo tek posle 60 hiljada km bile toliko potrosene.

Ja više Sineris neću sigurno, em je auto drastično nestabiliniji od perioda sa Danlop gumama, em je dosta bučniji, nekako Alfa mora da bude pegla na putu... Ja se u sledećem navratu ipak vraćam na neku višu klasu gume.