Stranica 13 od 29
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 1:04 am
od Gremlin
Koja greska?
Je l' P0235?
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 5:41 pm
od Kazea
mladenke napisao:Fuel quantity: 36656,4 mm3/i Optimisticno nema sta. jel ovo neki bag u dijagnostici?
Greska 36,656 mm3/i
Gremlin napisao:Greska je P0235
Da ta je greska
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 5:46 pm
od dejan nis
Ovo prvo mora da je neki bag,a drugo ti je za pritisak turbine jer prepunjava vidis da nabija na 2.6bara,verovatno da je geometrija zaprljana tj glavi nesto.
Sto se tice katalizatora mogu da prave problem ako su zapuseni,ali ovo mi sve mirise na egr ventil.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 5:50 pm
od dusanGT
Kazea je rekao da se problem ne javlja sa hladnim motorom...
viewtopic.php?p=1524854#p1524854
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 5:55 pm
od Kazea
Da, da. Kada svaki dan idem na poso toga nema jer auto ne stigne da se zagreje i nema nikakvih problema. EGR valjda nema funkciju dok je motor hladan.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 5:56 pm
od dejan nis
Ja nisam pominjao hladan motor.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 5:57 pm
od dejan nis
Pa ako ga ne gazis onda i nemozes da primetis dali ga ima ili ne tj ako postepeno dodajes gas,ima funkciju kad je hladan.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 6:13 pm
od Kazea
OK. Ima funkciju ali mislim da je zatvoren dok je motor hladan. Inace je nedavno ociscen kao i leptir i MAP senzor.
Normalno kad je auto hladan ne smem da ga previse testiram ali sam sasvim dovoljno puta probao da ga i brzo i polako razvucem od 1800-3000rpm i nikakvih knedli i trzanja nema i auto leti. Ali kad se zagreje onda nastupaju oni cudni problemi o kojim sam pisao.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 6:21 pm
od dejan nis
Bas suprotno ima fukciju bas kad je hladan,pa vidi egr i te katalizatore,inace karakteristicno za jtd motor kada ode turbina je knedla i kratak prekid vuce u rasponu od 2500-3000.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 6:54 pm
od Gremlin
Kazea, ja sam na prethodnom autu imao bas tu gresku P0235 i resio zahvaljujuci Dusanu.
Skini "pastetu" i proveri duzine poluge, ujedno ces i proveriti krilca turbina. Takodje, proveri i hod poluge. Dusan je opisao metod obelezavanja markerom sa ugasenim motorom i na leru. Hod mora biti oko 10mm, tacnije 9-12mm.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 8:22 pm
od mladenke
selenoid i vakum na selenoidu za proveriti. Ako je puklo u toku voznje ili selenoid otkaze, dodje to zatvaranja krilca turbine i pritisak ode visoko. Kreni odatle.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 8:53 pm
od Gremlin
Mladenke, zar nisu krilca 100% otvorena kad pukne crevo, tj. kad nema vakuma?
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 9:20 pm
od mladenke
Dobro si me ispravio. Zanemari moj post.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 9:42 pm
od dejan nis
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 10, 2015 9:43 pm
od dejan nis
Zatvori ti egr pa javi.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Čet Jan 15, 2015 12:00 am
od Kazea
dejan nis napisao:Zatvori ti egr pa javi.
Dejane gde u Nisu mogu da uradim to. Kod mene mora softverski da se iskljuci i da li je dovoljno samo to ili mora i plocica da se stavlja.
Da li bih radi testa za pocetak mogao da izvucem dzek sa EGR i da vidim da li ce biti trzanja ili to nece biti merodavno ako tada ECU udje u default mod.
dusanGT napisao:Ovo je samo pretpostavka, ali može lako da se proveri - skine se katalizator (kod dizela to neće biti uzrok bučnog izduva) i vozi neko vreme, pa se vidi da li je problem nestao...
Dusane da li moze radi testa privremeno samo da se skine katalizator i da se nista ne stavlja umesto njega da ne bih placao kompletnu intervenciju stavljanja drugog lonca, cevke i tako to, da ako je problem ostao da mogu samo da vratim na staro.
Da li treba oba katalizatora da otkacim ili moze samo jedan i koji.
U stvari da li smem da jednostavno celu izduvnu granu odstranim na samom pocetku.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Čet Jan 15, 2015 11:44 am
od dusanGT
Mislim da u starijim JTDm koji su Euro3 ima jedna temperaturna sonda koja ide u mnaji prednji katalizator i zbog toga bi njega trebalo ostaviti, a veliki srednji privremeno skinuti i voziti bez njega, zbog provere - da li se "knedla" ponovo javlja... Inače, moj sin (147 1.9 JTD 8v) vozio tri dana bez zadnjeg lonca, a zvuk nije bio mnogo različit.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Čet Jan 15, 2015 12:32 pm
od mladenke
Razlike su vrlo male bez i sa katalizatora. bez katalizatora ima onaj susteci zvuk iz zadnjeg lonca zbog boljeg protoka vazduha ali sto se buke tice nema razlike.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Pet Jan 16, 2015 2:13 pm
od Duleee_kg
A ako se skine i zadnji lonac, moze se cuti zvizdanje turbine na auspuhu, nalik blow off ventilu

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 17, 2015 5:24 am
od Kazea
Danas sam na auto putu malo przio alfu i ujedno snimao i izdvojio nekoliko grafika.
Vozio sam u 3, 4 i 5 brzini s punim gasom i do maksimuma koliko je mogla da ide. U trecoj 120km/h, cetvrtoj 160km/h (blokade) i petoj 200km/h (blizu blokade).
Na trecem grafiku je iskljucen dzek na protokomeru, vidi se da je 0 voltaza a i EGR bude non stop 1% otvoren al ne znam zbog cega (verovatno safe mod). Da napomenem da bez protokomera cuvene knedle tj. seckanja nema.
Na cetvrtom i petom grafiku sam iskljucio dzek na EGR (uglavnom 1% i direktno skace na 50% otvorenosti i to mi nije jasno (ko sad njime upravlja kad sam ga otkacio, jel su to vrednosti koje ECU sad odredjuje za EGR)? I u ovom slucaju nema knedle tj. seckanja.
Inace probao sam i sa zamenom protokomera (2 komada), MAP senzora i overboost ventila ali problem je ostao. Svi delovi su polovni tako da ne moze 100% da se garantuje za njihovu ispravnost ali mislim da nije do njih.
Da li je kolicina ubrizgavanja goriva normalna jer vidim da mi malo prebacuje 70mm3/i? Da li se moze zakljuciti da li je originalna mapa ili je nesto dirano, neki remap? Trenutno je iskljucen dzek na EGR i ne prijavljuje mi gresku na tabli vec samo u ECU. Cisto neki dan da ga malo tako provozam da osetim kako lepo klizi i nema knedle. Ne znam koje su posledice ako ga tako neko vreme vozim dok ga ne zatvorim. Da li ce vise da trosi goriva? I na kraju jel moze jos nesto da se zakljuci na osnovu svih ovih grafika?
Hvala svima na podrsci!

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 17, 2015 5:57 am
od Gremlin
Ja bih rekao da je kolicina goriva u redu.
Nego, jesi proverio usis? Skini sve do turbine i proveri u kakvom je stanju, a EGR zatvori fizicki (kod moje 16V 103kW je zatvoren i ne prijavljuje gresku).
Inace, kad zatvoris EGR ne menja se potrosnja.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 17, 2015 7:37 am
od dusanGT
Kazea, iz ovog prvog dijagrama se vidi da boost ne može da se reguliše (nego kontinualno raste do 2500mbar, iako je u boost mapi drugačije definisano), čak i sa potpuno "prolaznim" krilcima ("Boost control solenoid" je 20%)... To bi moglo da bude posledica problema sa nekim delom u sistemu regulacije pritiska (overboost ventil, poluga paštete, mehanizam krilaca turbine).
Drugi problem je neispravan (prljav ili neodgovarajući) MAF - ako nema "knedle" kad se otkači konektor.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Sub Jan 17, 2015 7:37 pm
od Gremlin
Kazea, kad si stavio drugi MAF kako se ponasa auto?
Nisi opisao taj detalj. I je li taj MAF pokazuje dobre vrednosti na autu sa koga si pozajmio?
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Ned Jan 18, 2015 7:44 pm
od sofoiks
http://www.datafilehost.com/d/bc9df1ad
Evo i ja sam uradi test samo imam problem sto je bio dug 25min pa dođe graf stvarno dug. Ako bi ko bio ljubazan pa ga sredi

i stavi.
Hvala
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Poslato: Ned Jan 18, 2015 8:42 pm
od sofoiks