Stranica 13 od 16

Re: Tuning

Poslato: Čet Jul 07, 2011 3:09 pm
od SCHUMACHER
To naravno :)

Re: Tuning

Poslato: Čet Jul 07, 2011 11:48 pm
od StefanMih
Kakav regulator pritiska goriva ? stelujuci ? i kakve to veze ima s obradom glave ?

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 12:20 am
od Santino
verovatno su mislili da dobiju jos kojeg konja na konto malo veceg pritiska... tada ce se drasticno povecati i potrosnja...

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 9:26 am
od delic
Jel vam je to 8 ili 16v motor,kod 16v su ventili (stablo 7 mm) dovoljno tanki bolje skidajte malo pecurku sa donje strane kao sto vam je OMP napisao a vodjice su bolje u punoj duzini zbog vodjenja ventila (necete na trke) mozda ih samo stanjite u delu koji viri u kanalu.

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 9:27 am
od SCHUMACHER
Marjan sad ima "pecurku",poliranjem usisne grane i kanala u glavi,slajfovanjem ventila itd. povecava se dotok vazduha,dok dovod benzina ostaje isti-a poznato je da auto ne ide na benzin,vec na mjesavinu benzina i vazduha sto znaci da su oboje podjednako bitni.
Zbog toga je momak vjerovatno preporucio regulator pritiska goriva.
On konkretno ima regulator sa integrisanim barometrom,i vjerovatno kad hoce da ga vozi malo ostrije,na inbus saraf poveca pritisak benzina,a u ostalim situacijama vrati pritisak na "normalu" i ima "fabricku" potrosnju-nimalo losa stvar ;)
Evo sta je brat JaMal rekao o tome:
JaMaL napisao: onda na red dolazi gorivo... sa vishe vazduha koji ulazi i izlazi treba vam i vishe goriva u cilindrima da bi smesa i dalje bila prava i auto isao kako treba... generalno pravilo je imati vishe je ok... imati manje nije kada se radi o gorivu... dakle ako auto trosi malo vishe benzina to je ok... ali ako ga ima manje... podize se temperatura u cilindrima i moze doci do mnogih problema posebno na vishim obrtajima...

ima 2 jednostavna nacina dobijanja vishe goriva... zamena regulatora pritiska goriva... jer veci pritisak goriva u crevima dovodi do prskanja vishe goriva injectora pri istom vremenu otvaranja...
i drugi zamenom injectora za vece... tako da se dobije veci protok opet na istom vremenu otvaranja...

ovo sve pricam ako se zadrzava fabricki komp.... dakle jeftinija varijanta...
E sad-kako odrediti koji pritisak da bude za brzu voznju?Mozda bi trebalo sprziti par litara benzina i odraditi par test-voznji,i mozda stopericom mjeriti za koliko auto predje odredjenu dionicu od recimo par stotina metara'-ili postoji bolji nacin?

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 10:50 am
od SCHUMACHER
Delic,8v masina je u pitanju,a i na 8v su ventili relativno laki i tanki,a i koliko sam mogao dprimijetim-suplji su unutra.

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 3:01 pm
od YUgisa
Iako nisam vozac Alfe, iskoristio sam da se registrujem samo iz razloga trenutne oblasti u ovoj temi sa kojom imam nekog iskustva... Mada moram reci da je iskustvo steceno na Yugu, ne na Alfi ;)

Pre svega, da odgovorim na ovo kako utvrditi da li je potrebno dodatnog goriva posle obrade glave i usisa...

Pa nije obavezno povecavati gorivo nekim vestackim putem (podizanjem pritisak goriva ili stavljanjem vecih brizgaljki), ni jedno ubrizgavanje nije kako da kazem, staticno, radi ce u odredjenoj oblasti koliko je definisano fabricki pa poliranja i slicne modifikacije ne donose neke drasticne promene po kolicini uvucenog vazduha u motor pa samim tim nema potrebe ni za nekim dodatnim gorivom, senzori ce uvideti da motor dobija neku malo vecu kolicinu vazduha od fabricke i korigovati ubrizgavanje...

Vec neko povecavanje kanala, stavljanje vecih ventila i stavljanje veceg leptira moze da zahteva vecu kolicinu goriva...

E sada ako je vec potrebno to mozete najlakse da utvrdite po svecicama najbolje, ukoliko motor radi u rezimu max snage, svecice trebaju da budu svetlo braonkaste boje, nesto kao Nes kafa... Suvise bele ili svetlo sive znaci da je smesa prilicno siromasna a garavo crne znaci da je previse pogata i takve su vecinom pri niskim temperaturama...
Mada iz licnog iskustva, pri ovim testiranjima sa bojom svecica, mozda bi bilo dobro da se koriste svecice sa 1 krakom, ja sam na njima jasnije definisao boju, dok svecice sa 4 kraka koje sam koristio su u odredjenoj meri maskirala rezultate jer sa njima se mogao povecati mnogo vise pritisak goriva dok ne postanu garave, ali je motor bio vec previse zalivan gorivom... Barem sam ja ovako prosao...

Sto se tice potrosnje, iz mog iskustva, potrosnja se nije drasticno povecala kao sto je neko rekao... Odnosno, povecala se procentualno u onoj meri koliko se povecao protok u procentima... Da to jasnije objasnim preko primera...

Recimo da auto ima brizgaljke sa protokom od 150ccm i da radi na pritisku od 3 bara...

Povecanje za 0.5 bara bi dalo protok od x=150*koren iz(3.5/3) sto je protok od 162ccm, odnosno 8% i potrosnja bi se povecala oko nekih 8% sto se odprilike poklopilo sa mojim iskustvom, nije se povecalo za recimo 16% koliko je procentualno povecanje podizanje pritiska sa 3 na 3.5bara...

Eto, toliko od mene, uz ponovno naglasavanje da je ovo moje iskustvo na Yugu, pa ne mora biti takvo i kod nekog drugog ;)

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 3:06 pm
od JaMaL
jedini pravi nacin odrediti dodatnu kolicinu goriva je preko WideBand Lambda sonde...

tada si siguran sta auto radi i kada...

e sad... moze da se uradi i subjektivnim utiskom... odvrnes malo, zgazis, premeris... pa jos malo i tako... mada je to riskantno...
pri odredjivanju smese goriva bitno je imati pravu informaciju...

ovo je konkretan problem...

auto i sa malo manje benzina ide dobro pre nego sto pocne da se gubi snaga od manjka benzina...

auto sa malo vishe benzina ide isto tako dobro pre nego sto pocne da se gusi od viska benzina...

u oba ova slucaja ce se javiti posledice po motor... u prvom... ozbiljno podizanje temperature motora i brze habanje istog u najgorem slucaju duze exploatacije u tom rezimu i topljenje klipova/ventila... sta pre stigne na red... u drugom slucaju ce se prvo primetiti crne i garave svecice a potom gubitak snage i stvaranje ozbiljnih naslaga na celu klipa i ventilima koje ce na kraju dovesti do smanjenja kompresije, gubitka snage itd... dakle rasklapanje i ciscenje motora...

e sad... magicna granica je negde u sredini... za automobile koji se voze ulicom ona je vishe prema bogatijoj smesi... za automobile koji se voze na trkama... oni se obicno voze malo siromasnije jer idu bolje na tim obrtajima... e sad od kvaliteta motora i iskustva inzenjera koji sklapaju motor i prave mape zavisi da li ce taj motor zavrsiti trku i doziveti generalnu ili ce umreti neslavno na pola trke... to su vec nijanse koje se sticu iskustvom i testiranjem... posto nas to ne zanima... zadrzacemo se na ovoj bogatijoj varijanti...

ima jedan prilicno prost i retardiran nacin za odredjivanje te granice... (ako vec neko nece da se isprsi ~150e za wb02 sondu i bude siguran) povecas gorivo za po 10%... vozis auto... na nekim srednjim obrtajima... par stotina kilometara... onda jos malo i tako... sve dok ne pocnu da se garave svecice... dakle cistis ih svaki put da budu ko nove pre nego sto pojacas opet gorivo... kad pocne da ih garavni ozbiljno... postanu crne sa naslagama... onda smanjis za 5% i to je to otprilike... to je jedini nacin bez precizne opreme da uradis nesto...

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 7:20 pm
od Santino
@jamal

spustimo se malo na zemlju, valjda si do sada skontao da momci sigurno nece kupiti wideband sondu, zasto onda prica ide u tom smeru..?

fokusirajte se na boju svecice, to je najbolji pokazatelj u ovoj prici. pre xx godina nije bilo ni wb sonde ni kompjutera pa se vozilo sve u 16, a sa snagom se nije dobilo nista preterano uz sve te novine i pomagala... cak sta vise noviji automobili i nemaju duha...
ali to nije tema ove teme...

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 8:22 pm
od SCHUMACHER
YUgisha:Hvala na "ukljucenju" i dobro-dosao na forum,u ovoj temi mozes predstaviti svoju machinnu :http://www.arcs.org.rs/forum/viewforum.php?f=30
Bas mi je drago da si se registrovao da bi sa nama podijelio iskustva :thumbsup:
Dakle ragazzi-najbolje je zapisati u neku svescicu koliki je fabricki pritisak goriva,nakon toga dobro ocistiti svjecice,i svakih 100-tinak km ih kontrolisati i biljeziti.Kad dodje do "zacrnjenja" svjecica,pritisak vratiti na poslednji "kafenkasti" i to je to...
Kakve su sanse da pukne neko od crijeva za dovod goriva,ili da (lupam) strada pumpa od goriva i sl?

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 9:00 pm
od darko qv
Cini mi se da je pritisak od 2.8-3.2 bara.Nisam siguran.Meni su pukla oba crijeva za dovod i za visak,prosle godine jedno za drugim.Bili su fabricki naravno. :D
Na 16v ts-u ispod crijeva ima kanalic,ali dzabe on kad je crijevo puklo po srdini i prska gorivo po dekli. :)
Neka odradi to Marijan bez tih drndanja oko goriva mislim da ce biti ok,s tim da uvijek moze da ubaci 2.0 :grin: :grin:

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 9:14 pm
od YUgisa
Pa ne verujem da bi se moj Yugo dopao bas clanovima ovog foruma, mada ima alfine felne ;)

Gumena creva su vecinom minimum atestirana na 15 bara ali cesce na 30 bara, tako da ne moze da se desi da se pretera sa pritiskom... Creva ce puknuti jedino ako su stara pa istrunu... Ili su kruta pa se jako saviju...

Podizanje pritiska ne moze biti neko drasticno posto brizgaljke gube na performansama sa nekim vecim podizanjem pritiska... Neke totalno prestanu da funkionisu na oko 50% povecanja pritiska, ali to je vec i poveca kolicina goriva koju ima smisla terati samo ako ce ste povecali drasticno snagu a onda ne verujem da bi neko zadrzavao fabricke brizgaljke i da bi uopste vecina motora bila bas fabricka... Orjentaciono, pritisak se podize mozda nekih 10-20%, posle toga vec bolje koristiti neke vece brizgaljke sa odgovarajucim protokom. Tako da ni pumpa za gorivo nece trpeti preterano mnogo... ;)

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 9:21 pm
od SCHUMACHER
Zbog 20 konja-ja ga ne bih ubacivao,ali zbog 30 jesam :)
Njemu auto inace ide pakleno brzo-mogu samo da zamislim sa blazom obradom glave i osvjezavanjem iste kako ce da ide :drift

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 9:44 pm
od darko qv
Nije malo 20 konja. :grin: :grin:
Posebno ne kad si ti u pitanju. :P :P :P :P :P

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 10:00 pm
od MARJAN 155
:wave: dje ste braco.....ovako pitanje za sve posto se ja necu bakcat regulatorima,itd itd ono sto cu ja da uradim je brusenje glave ne puno jedan stepen smirglanje ventila,dovodjenje bregastih u paljenje zamjena gumica ventila i spanera lanca mozda i vodjica ventila i to je to necu sad toliko extremne radove sad ja izvodit.mene treba neko od vas da kaze koji dihtung ja da uzmem dali klasicni za 1.8 8v ili neki drugi tanji.pozdrav i hvala na savjetima

Re: Tuning

Poslato: Pet Jul 08, 2011 10:54 pm
od SCHUMACHER
"Klasicni" naravno,ni tanji ni deblji.
A za regulator-sto znam-ja hocu svakako kad dodje vrijeme za to ;)

Re: Tuning

Poslato: Sub Jul 09, 2011 4:32 pm
od YUgisa
Vidim da se tu cesto prica o nekim brusenjima, ali niko ne kaze nesto konkretno... pa cisto da napisem neko svoje misljenje o ovome ako nije problem ;) I da napomenem da je nesto iz sopstvenog iskustva, i deo sto sam nasao na internetu i u prici sa nekim ljudima koji su u svojoj mladosti frizirali svoje motore... Mozda gresim u navedenim podacima ali da imam mogucnosti, svoj motor bih bez razmisljanja odradio po ovom postupku...

Vidim da se cesto navodi brusenje glave zbog povecanja kompresije ali nista se konretno ne kaze... Pre svega, zbog kvaliteta naseg goriva stepen kompresije je ogranicen na 10.5:1 sa nekom dozom sigurnosti da nece dolaziti do detonacija pa do neke max granice 11:1 za BMB95... Kvalitet naseg BMB 98 ne znam, ali on bi trebao da moze da omoguci postizanje kompresije od 11.5:1 bez opasnosti po detonacije... Tako da bez kvalitetno odradjenog kubiciranja motora, ne moze da se zna tacan stepen kompresije (jer ni jedan motor nije jednak makar koliko bi to fabrike zelele) i ne moze se odrediti koliko da se obrije da bi se dobio max stepen kompresije... Ali uz ovako jednu sabansku teoriju koju ja licno primenjujem, bez ikakvog merenja, ja bih obrijao 1mm bez razmisljanja na motorima koji imaju fabricki manje od 10.5:1 kompresiju i pola mm ako imaju vecu od te... Posto onaj ko skine glavu i usput je ne obrije da poveca kompresiju, treba da ide u pakao :grin:

Ono sto konretno sam ja naucio na gradjevini pa primenio na motore, to je kretanje fluida kroz cevi... Konretno kod motora je to kretanje vazduha kroz usisne kanale i izduvne... Pre svega, poliranje ne pomaze u smislu boljeg klizanja vazduha kroz kanal, posto brzina cestica na samom zidu kanala je nula, odnosno one se ne krecu... Tako da u smislu poliranja, bolje je posvetiti paznju sirenju cevi, vecinom kanali imaju neravnine oko pola mm i to je najbolje da se sve obrusi i samim tim dobije kanal veceg precnika za 1mm ili vise... Sto se tice dela oko toga kada gorivo udje u igru, iako je vrtlozenje vazduha gibljenje na energiji kretanja, vrtlozenje sa gorivom je pozeljno jer je mnogo veci dobitak od toga da se gorivo kvalitetno rasprsi od gubitka energije na vrtlozenju... Tako da kao sto je neko rekao, usisne kanale od mesta gde ulazi gorivo u igru je pozeljo ostaviti sa nekom grubljom obradom... Mada je to sada vec pitanje kod motora sa ubrizgavanjem, jer brizgaljke su vecinom tako postavljene da ubrizgavaju gorivo direkno na pecurku ventila i vrlo dobro rasprsavaju gorivo... Posto je vec pomenuto da vrtlozenje samog vazduha nije povoljno, proizilazi da je pozeljno se pozabaviti poklapanjem kanala na glavi sa kanalima na izduvnoj i usisnoj grani. Ali, kada se nesto krece kroz taj vazduh, a to je ventil u pitanju motora, on ima otpor od vazduha tako da je ventile pozeljno polirati do totalnog sjaja...

Sto se tice sedista ventila, sem sto je obavezno idealno naleganje ventila, ima jos jedna bitna stvar koja se retko navodi... A to je smanjivanje sedista odnosno povrsine na koju naleze ventil na sediste ventila... Ne znam kolika je mogucnost smanjivanja te povrsine kod alfinih motora, ali na vecini motora je moguca od 30 do 50% sigurno... To bi znacilo da otvor mozete povecati u zavisnosti od motora oko 1-2mm, pa cak i vise, sto je kao da ste stavili toliko veci ventil u precniku a naleganje ventila na sediste ostavili jednake velicine kao i na obicnom fabrickom motoru...

Re: Tuning

Poslato: Sub Jul 09, 2011 10:45 pm
od Santino
YUgisa napisao:Posto onaj ko skine glavu i usput je ne obrije da poveca kompresiju, treba da ide u pakao :grin:
:hbg ovo volim da cujem! :D

Re: Tuning

Poslato: Ned Jul 10, 2011 9:56 pm
od delic
A da se otvori malo oko ventila u kompresionom prostoru Yugisa to si zaboravio,a mozes da obradis pecurku ventila sa 45 na 30 stepeni(naravno i sediste istog) onda ventili budu kupastog oblika i mnogo lakse prolazi smesa. :grin:

Re: Tuning

Poslato: Pon Jul 11, 2011 8:00 am
od alfamen
Sve je to ok i ako se pazljivo i pametno radi uvek ce dati rezultat!
Posto se ventil hladi preko siceva ventila, tj. u zatvorenom polozaju temperaturu sa pecurke prenosi na siceve ventila, ta povrsina mora da bude adekvatna da bi se u tom kratkom vremenu kada je ventil zatvoren izmenila temperatura.
Ako se ta povrsina smanji, bez obzira sto je ventil uslajfovan i zaptiva 100% sledi mu progorevanje i svi problemi koji dolaze nakon toga!
Znaci mogu da se menjaju uglovi naleganja ventila na siceve ali povrsina naleganja mora da bude optimalna!

Re: Tuning

Poslato: Sre Jul 13, 2011 4:13 pm
od YUgisa
delic napisao:A da se otvori malo oko ventila u kompresionom prostoru Yugisa to si zaboravio,a mozes da obradis pecurku ventila sa 45 na 30 stepeni(naravno i sediste istog) onda ventili budu kupastog oblika i mnogo lakse prolazi smesa. :grin:
Nisam zaboravio to, nego o tome je bilo dosta price u ovoj temi ako se nevaram pa nisam imao bas sta dodati na to pogotovo sto ni ne znam kako je tacno situacija oko alfinih motora po pitanju toga ;)

I da, naravno da treba obratiti paznju oko obrade siceva ventila i da bi najbolje bilo pronaci nekoga ko je imao iskustva sa konretnom glavom ili biti zamorce pa pokusati u odredjenoj meri smanjiti povrsinu naleganja ;) Ja sam samo spomenuo ovu tematiku posto se to skoro nigde ne pominje ;)

Re: Tuning

Poslato: Čet Sep 29, 2011 8:09 am
od SCHUMACHER
Ljudi,kratko pitanje:
Moj i Marjanov drug rastura 164 TS za prodaju u djelove.
E sad,posto Marjan ima 1.8 8v sa promjerom klipa od 84mm kao i na 2.0 ts,sta bi on morao da uzme od ovog 2.0 da bi povecao zapreminu svog 1.8 na 2l?
Klipnjacu,radilicu?
:wave:

Re: Tuning

Poslato: Čet Sep 29, 2011 8:46 am
od darko qv
Blok citav.... :grin: :grin:

Re: Tuning

Poslato: Čet Sep 29, 2011 10:28 am
od YUgisa
Pa pre svega vidite kako ce te to upakovati, posto da bi stao duzi hod mora da bude ili duzi blok ili krace klipnjace ;)

Re: Tuning

Poslato: Čet Sep 29, 2011 12:53 pm
od SCHUMACHER
Hmmm...Spolja su ti motori identicnih dimenzija...
Nije mi samo jedno jasno:Ako na istu pesnicu na npr 1.8 stavimo kracu klipnjacu,dobice se zapremina,ali onda GMT nece biti vise ista i bice manja kompresija-zar ne?
Taj dio mi malo nije jasan :scratch: