Stranica 114 od 163

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sub Jun 10, 2017 11:30 am
od nidza
YUgisa napisao:Ako se unutrasnji delovi trose onda znaci da se ne vozi dovoljno brzo u krivini :D Tvrdi bokovi mogu isto biti razlog za povecanu potrosnju zato sto guma ne moze da se guma adekvatno osloni na kolovoz zbog nagiba. Zato ultra niski profili guma obicno ne pruzaju bolje performanse, samo daju prividno poboljsanje u smislu direktnijeg volana, vecina sportskih automobila imaju gume izmedju 95 i 105mm kad se preracuna profil.
Trkački slik i putnička UHP guma su vrlo različit proizvod i svaku posmatraš u svom svetu.

Niži profil putničke gume u odnosu na viši svakako donosi bolje ležanje (ali najčešće i teži točak). Slik ima ekstremno tvrde bokove i nije mu potrebna velika felna, dapače, visok profil mu je u funkciji. Ima brojnih fotografija kako se slik iskrivi sav u krivini i mnogo bude jasnije zašto je tako projektovan.

Međutim, potpuno je neupotrbljiv za svakodnevni auto.

Sve ima svoju namenu.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Re:

Poslato: Sub Jun 10, 2017 12:36 pm
od Gremlin
FantomX napisao:Jesam ja, mnogo je bolje upravljanje i udobnost nsgo sa 205.
Samo felna minimum 6.5J ili bude ruzno, kao ispumpane gume da vozis :)

Ako se dobro secam fabricke Alfine su 6,5 x 16inch?

Re: Pitanje za gume

Poslato: Ned Jun 11, 2017 9:19 am
od YUgisa
nidza napisao:
YUgisa napisao:Ako se unutrasnji delovi trose onda znaci da se ne vozi dovoljno brzo u krivini :D Tvrdi bokovi mogu isto biti razlog za povecanu potrosnju zato sto guma ne moze da se guma adekvatno osloni na kolovoz zbog nagiba. Zato ultra niski profili guma obicno ne pruzaju bolje performanse, samo daju prividno poboljsanje u smislu direktnijeg volana, vecina sportskih automobila imaju gume izmedju 95 i 105mm kad se preracuna profil.
Trkački slik i putnička UHP guma su vrlo različit proizvod i svaku posmatraš u svom svetu.

Niži profil putničke gume u odnosu na viši svakako donosi bolje ležanje (ali najčešće i teži točak). Slik ima ekstremno tvrde bokove i nije mu potrebna velika felna, dapače, visok profil mu je u funkciji. Ima brojnih fotografija kako se slik iskrivi sav u krivini i mnogo bude jasnije zašto je tako projektovan.

Međutim, potpuno je neupotrbljiv za svakodnevni auto.

Sve ima svoju namenu.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Nisam siguran jel se slazes ili si protiv toga sto kazem ali malo si sam sebe pobio u komentaru ;) Bas poenta toga da se slik sav iskrivi je i poenta da nizi profil gume ne mora uvek automatski da bude bolje lezanje. Upravo je to poenta mog pisanja, da bok gume mora da bude odredjene tvrdoce da bi pruzio najbolje performanse i ultra niski profil gume cesto bude pretvrd jer jednostavno proizvodjaci moraju da naprave bok gume tvrdji nego sto treba da bi sprecili stradanje felne. Za performanse bi npr puno bolje resenje bilo za neki auto da ima 245/40 R17 nego 245/35 R18. A gore bi verovatno bilo da ima 245/50 R16...

Poslato: Ned Jun 11, 2017 10:50 pm
od nidza
Očigledno se nismo razumeli, a vala i ja sam mogao preciznije da napišem.

Moj utisak je da slik ima brutalno tvrde bokove zbog kojih bubnji ko na gusenicama da voziš. Niskoprofilna UHP guma je izvesno mekša i kudikamo tiša.

Pretpostavljam da izgled diktira trend, ne funkcija. Ni meni nije jasno zašto ne bi street legal guma bila po uzoru na slik, ali naštimana da bude u skladu sa potrebama jedne aktuelne UHP gume.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Re: Pitanje za gume

Poslato: Ned Jun 11, 2017 11:47 pm
od YUgisa
Pa gume koje su za svakodnevno koriscenje moraju da zadovoljavaju i neki aspekt udobnosti u sta spada i kolicina buke, dok slik tako nesto ne zahteva because race car. Sara na gumi sem performansi na suvom i mokrom ima bitnu ulogu i u proizvodnji buke.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Pon Jun 12, 2017 8:33 am
od Zex
Street guma mora da ispuni sledece uslove:

1.nivo glasnoce,db-decibali
2.potrosnja gume
3.potrosnja goriva

Posle se gleda aquaplaning itd..slick i neki poluslick imaju totalnu drugu smeshu guma,i one se ne mogu uporedjivati ni sa jednom street gumom,ni pod tackom raznog..slick je sve kontra od street gume...u ozbiljnijem pokusaju da se vozi staza,komercijala gubi smisao,drzanje itd...sve sem contisporta 1,2,3,4,5,6...

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Jun 13, 2017 7:25 pm
od Zika
Gume na našim vozilima su radijalne i njih karakteriše , mekani bokovi i čvrsta gazeća površina. Meki bokovi omogućavaju kompenzaciju u geometriji točka(dodati i naginjanje karoserije), tj da gazeća površina ostane celom svojom površinom na tlu.
[video][/video]

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sre Jun 21, 2017 9:34 pm
od Zika

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sre Jun 21, 2017 10:06 pm
od Shanirani
Znaci pada u vodu ono nova je bolja pa makar najjeftinija.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Jun 22, 2017 12:53 pm
od Slash
Koliko sam ja shvatio grafik, nova guma je u najgorem slučaju duplo bolja od polovne u kočenju po mokrom.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Jun 22, 2017 1:15 pm
od Boxa
tako i meni deluje ovaj grafik

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Jun 22, 2017 1:52 pm
od YUgisa
Tako je

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Jun 22, 2017 6:40 pm
od YUgisa
[video][/video]

Pitanje za gume

Poslato: Uto Jun 27, 2017 6:54 pm
od Boxa
Pritisak u gumama

Slika
Slika
Slika


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sre Jun 28, 2017 11:07 pm
od Super_genije
Citam ovaj clanak na tyrereview i kadar nevera... Vozio sam mjesec i po dana Michelin Primacy HP u dimenziji 235/45/18. Gume su bile bez vidljivih ostecenja i ravnomjerno istrosene (2-3mm). Na 190 nisu tresle. Buka je bila katastrofa. Svaka neravnina i rupa - u kabini drama. Otpada tocak fazon. Na bilo kakvoj kisi su bile skoro beskorisne. Auto je zanosio na bijeloj isprekidanoj na autoputu na blagoj kisi, a ne sta drugo. Montirao nove pirelli p zero 245/40/18 i kao da je neko ugasio svijetlo. Gume su za nekoliko klasa tise i udobnije. O drzanju da ne pricamo... OK, nije ista ni guma ni proizvodjac, ali pirelli vazi za tvrdju i bucniju gumu.., valjda... Odakle ova prica meni majke mi nije jasno :| :blackeye:

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Jun 29, 2017 8:22 am
od edin
Primasy HP je stara Sara, a verovatno je i guma bila pomatora, tako da je to ozbiljno objasnjenje.
Realno osim Contija, svi ostali brendovi su postali prilicno osetljivi na godine.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Jun 29, 2017 8:47 am
od Super_genije
Neki pocetak 2015... lik prelazi jako puno km do posla i nazad.. jasno mi je sta je, i ja mislim isto. ali nije mi jasna ova prica sa linka da bi istrosena guma trebala biti tisa jer se manje vazduh istiskuje iz sare i sl..

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Jun 29, 2017 9:18 am
od Zika
Pitanje kako je pohabana. Da li je nazubljena od loših amortizera.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Jun 29, 2017 9:45 am
od Super_genije
hmmmm... moze biti.. to nisam zagledao jer mi ih je lik dao.. trebale su mi samo da pretjeram felne preko grane :)

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sub Jul 08, 2017 4:54 pm
od Zika
toske82 napisao:To je onda jos bolja varijanta.I jos jedna informacija koja ce zanimati sve koji razmisljaju o kupovini tigrovih guma.Dubina sare na UHP 7,6mm,a na syneris 6,9mm.
Skoro mi se ortak žalio na Syneris posle jedne sezone (15000 km) šara pala na 4 mm. :banghead:
Sad čuči na zadnjem trapu i nada se da će potrajati još dve sezone.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sub Jul 08, 2017 6:06 pm
od edin
Dosta je i izdrzao :D

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sub Jul 08, 2017 6:23 pm
od alonso14
Ta guma u startu ima oko 6.7mm sto svakako utice na tu cinjenicu.

Poslato: Sub Jul 08, 2017 7:29 pm
od Rik
Syneris kod mene stigao skoro do indikatora posle otprilike godinu dana i skoro 20kkm :D Nek izguraju sezonu pa cemo videti za dalje.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sub Jul 08, 2017 7:31 pm
od interceptor
20kkm...Pa šta bi ste želeli?? Gume u pola cene a nove i da traju malo više nego premium...

Poslato: Sub Jul 08, 2017 8:23 pm
od Rik
Nigde to nisam napisao, niti trazio. U principu sam zadovoljan Synerisom, imaju dosta dobar grip na suvom. Jedina zamerka stoji na ponasanje po vlaznom asfaltu.