Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kad se softverski isključi EGR, "Desired Air Intake" gubi smisao, jer za ECU više ne postoji EGR, a parametar "EGR Duty Cycle" obično bude 2%...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Mladenke, ja sam na intake i desired gledao kao na boost i desired boost, smatrao da moraju se poklapati vrednosti.
Sad mi je mnogo jasnije
Hvala.
Ko moze softverski da mi resi EGR?
Sad mi je mnogo jasnije

Hvala.
Ko moze softverski da mi resi EGR?
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
onaj ko se bavi remapom. 

Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Koliko sam shvatio potrebno je samo upisati maks vrednost u "desired air" mapu, tj. 12000 i egr bice zatvoren.
Jos davno sam dobio od Dusana uputstvo kako se koristi winOls i nikako da proucim detaljnije...
Jos davno sam dobio od Dusana uputstvo kako se koristi winOls i nikako da proucim detaljnije...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
kod 8v moze u desired mapi, ali ni to nije najbolji nacin. Hoce das e povremeno javi greska. Kod jtd 8v edc15 postoji egr switch, pa se posle toga egr otkopca na dzek-u. Kod 16v edc16 postoje egr hysteresis koje se izravnjaju.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
bilo kojim softverom za remap, tipa winols, edcsuite, hex editori i sl.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 1.9 jtd
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
^^da li imas neku ideju zasto auto sa otkacenim maf-om ne vuce? (Bosch MAF,menjan pre 6god,trebalo bi da sam kupio original tada) Tj ide kao da nema turbinu uopste... nemam nikakve greske, auto ide normalno, map je menjan, overboost ventil takodje preventive radi, EGR blokiran, pre 2 god smo dusan i ja radili dijagnostiku u voznji (sa prikopcanim maf-om) i nismo videli nista neobicno sa parametrima... mozda imam utisak ponekad da reakcija na gas nije uvek ista... ali nista strasno... svuda sam nailazio na netu na cinjenicu da kada se otkaci maf auto treba da ide priblizno normalno i vecini ljudi koja sa njime imaju problem to je bio pokazatelj da je tu problem...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kad se otkači MAF, ECU prelazi na "fail-safe" ("sigurnosnu") konfiguraciju u kojoj se količina ubrizganog goriva podešava prema nekoj "pretpostavljenoj" količini usisanog vazduha. Oni koji su imali realni problem sa usisom (neočitani vazduh, prepreka...) imaju bolju situaciju kad otkače MAF, a oni sa ispravnim usisom, obrnuto...
Pored toga, ako se isključi MAF, kod nekih verzija softvera se prelazi na "MAP based" konfiguraciju, čija je odlika malo (ali primetno) kašnjenje reakcije na pritisak pedale gasa. To je i logično - pritisak (meri ga MAP) se sporije "uspostavlja" u odnosu na protok, koji je praktično trenutno promenljiv i merljiv MAFom.
Pored toga, ako se isključi MAF, kod nekih verzija softvera se prelazi na "MAP based" konfiguraciju, čija je odlika malo (ali primetno) kašnjenje reakcije na pritisak pedale gasa. To je i logično - pritisak (meri ga MAP) se sporije "uspostavlja" u odnosu na protok, koji je praktično trenutno promenljiv i merljiv MAFom.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 1.9 jtd
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kao sto dusan rece. Obicno kod jtd 8v biva neka default vrednost za maf kad se iskljuci, sto je oko 700mg/i, za 16v ne znam tacno. Ne menja se u voznji. Pa na osnovu toga dobijas oko 45mm3 goriva maksimalno, a trebalo bi 60mm3. Onda auto slabije vuce, a dimi, jer kad stisnes gas, ecu vidi 700mg/i (a realno je mnogo manje), pa na osnovu toga ubrizgava malo manje oko 45mm3, a onda je smesa prebogata i auto dimi a ne ubrzava kako treba. U odnosu na ispravan maf ide auto losije i dimi, a u odnosu na maf koji je potpuno riknuo ide bolje i malo manje dimi.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Srecna nova godina svima
Dok cekam ispravan overboost, hocu da ocistim MAP.
Vidim da su misljenja podeljena - pominje se carb cleaner, neki kazu samo ciscenje garezi i brisanje krpom bez upotrebe hemikalija...
Sta predlazete?

Dok cekam ispravan overboost, hocu da ocistim MAP.
Vidim da su misljenja podeljena - pominje se carb cleaner, neki kazu samo ciscenje garezi i brisanje krpom bez upotrebe hemikalija...
Sta predlazete?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Srećna nova godina!
Bilo koji odmašćivač (za kočione diskove) u spreju + četkica za likovno, samo ako ima naslaga gareži, ali pažljivo... Ima klipova o tome:
[youtube]ORmsJXoxca8[/youtube]
Bilo koji odmašćivač (za kočione diskove) u spreju + četkica za likovno, samo ako ima naslaga gareži, ali pažljivo... Ima klipova o tome:
[youtube]ORmsJXoxca8[/youtube]
Poslednja izmena od dusanGT u Čet Jan 01, 2015 9:02 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ja sam cistio vise puta CarbClinerom bez trljanja sa cetkicom i nikad nije bilo problem a sve je bilo cisto.
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ocistio MAP, auto znatno ide bolje.
Sad je na redu overboost.
Sad je na redu overboost.
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
*
Poslednja izmena od erdeljan u Ned Jan 04, 2015 10:45 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Rezlog: Poslednja opomena pred iskljucenje u vezi oglasa!
Rezlog: Poslednja opomena pred iskljucenje u vezi oglasa!
- sofoiks
- Garaža: Alfa Romeo 166
2.4jtd
140~180 km - Lokacija: ljubljana
Post 
Izvinjavam se za losiju sliku. Dali ima sta na sliki zbog cega mi variraju obrtljaji? Pokusat cu napravit jos grafove ali ja mislim da je regulator na pumpi pritisak pumpe skace 270-370. I maf vrednost je cudna oko 500 a ocekivana 277 imam blokiran egr.
Hvala puno poz
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Izvinjavam se za losiju sliku. Dali ima sta na sliki zbog cega mi variraju obrtljaji? Pokusat cu napravit jos grafove ali ja mislim da je regulator na pumpi pritisak pumpe skace 270-370. I maf vrednost je cudna oko 500 a ocekivana 277 imam blokiran egr.
Hvala puno poz
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- sofoiks
- Garaža: Alfa Romeo 166
2.4jtd
140~180 km - Lokacija: ljubljana
- sofoiks
- Garaža: Alfa Romeo 166
2.4jtd
140~180 km - Lokacija: ljubljana
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Evo update iso sam na jedan put na autoban 2 sata 150-160kmh i vidi ti nema vise skakanja obrtljaja
njesto se ocistilo.

- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Skakanje vrednosti pumpe visokog pritiska od oko 270-370 sam imao kada jedan element pumpe visokog pritiska nije radio svoj posao. Nije bilo do regulatora.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kod mene je kontra non stop padaju bas pocelo da me zeza od kako pocelo ovo hladno vreme i stvara mi vibracije bas,mora menjam ovu pumpu kad otopli.
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Srećna Nova godina!
Evo nekih novosti u vezi mog problema. Testirao sam potrošnju goriva i iznosi 6.9l (260km otvorena vožnja nisam pelazio 2500rpm i 70km gradska).
Kad sam krenuo van grada auto i dalje štuca, ima knedle (nehih 5-6 puta) u rasponu od 1800-2800rpm i počeo je nekako da se guši i nekako motor da se trese kao neravnomeran rad i ja sam mu malo jače pritiso gas da nekako proteram to i on mi je izbacio grešku na displeju (Engine... da se obratim Dileru). Ja sam tako nastavio da vozim. Auto je stvarno imao loše performanse nije primao gas i motor je non-stop podrhtavao, osećale su se vibracije u kabini. Ove vibracije motora su prisutne bile i ranije i mislim da su povezane sa mojim standardnim problemom oko glavljenja tj. štucanja. Kad sam se vratio sa puta grešku sam pročitao i odnosila se na Boost pressure.
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 82,5 °C
Engine speed: 2588 rpm
Fuel quantity: 36656,4 mm3/i
Gas pedal position: 41,57 %
Fuel pressure: 1010,4 bar
Boost pressure: 2635,4 mBar
Da li je Boost prešao neki limit pa je zbog toga greška i šta ga je na to primoralo.
Da li katalizatori ako su zapušeni mogu da prave ovaj problem kao što mi je Dušan rekao ili još nešto može da bude uzrok ovih vibracija motora i svega ostalog.
Sada auto prima gas normalno kao i ranije s tim što su knedle i vibracije motora i dalje prisutne. Ludilo...
Evo nekih novosti u vezi mog problema. Testirao sam potrošnju goriva i iznosi 6.9l (260km otvorena vožnja nisam pelazio 2500rpm i 70km gradska).
Kad sam krenuo van grada auto i dalje štuca, ima knedle (nehih 5-6 puta) u rasponu od 1800-2800rpm i počeo je nekako da se guši i nekako motor da se trese kao neravnomeran rad i ja sam mu malo jače pritiso gas da nekako proteram to i on mi je izbacio grešku na displeju (Engine... da se obratim Dileru). Ja sam tako nastavio da vozim. Auto je stvarno imao loše performanse nije primao gas i motor je non-stop podrhtavao, osećale su se vibracije u kabini. Ove vibracije motora su prisutne bile i ranije i mislim da su povezane sa mojim standardnim problemom oko glavljenja tj. štucanja. Kad sam se vratio sa puta grešku sam pročitao i odnosila se na Boost pressure.
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 82,5 °C
Engine speed: 2588 rpm
Fuel quantity: 36656,4 mm3/i
Gas pedal position: 41,57 %
Fuel pressure: 1010,4 bar
Boost pressure: 2635,4 mBar
Da li je Boost prešao neki limit pa je zbog toga greška i šta ga je na to primoralo.
Da li katalizatori ako su zapušeni mogu da prave ovaj problem kao što mi je Dušan rekao ili još nešto može da bude uzrok ovih vibracija motora i svega ostalog.
Sada auto prima gas normalno kao i ranije s tim što su knedle i vibracije motora i dalje prisutne. Ludilo...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Boost pressure: 2635,4 mBar limit prekoracen pa zbog toga i greska.
Fuel quantity: 36656,4 mm3/i Optimisticno nema sta. jel ovo neki bag u dijagnostici?
Fuel quantity: 36656,4 mm3/i Optimisticno nema sta. jel ovo neki bag u dijagnostici?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910