Obzirom da čitanje nije urodilo plodom, idemo još jednom, samo u skraćenom izdanju kako prijatelju ne bi bilo prenaporno:HEMI 426 napisao:Ipak, primecujem da nista konkretno vezano za temu VW-Alfa-Fiat-EU nije rekao, iako je najlepse zamoljen...
- Da li imaš ijedan čvrst dokaz da će Alfi biti nešto bolje pod VW-om?
- Znamo šta VW dobija, ali šta konkretno dobija ili gubi Alfa Romeo i FIAT?
- Da li VW ima magični štapić da svaki svoj proizvod pretvori u uspeh (primer SEAT)?
- Da li je rivalstvo FIAT-a i VW-a nečija izmišljotina ili tradicionalna stvar, odnosno da li insistiranje Martina Winterkorna na kupovini Alfa Romea ima i dublje simboličko značenje u vidu dovođenja do konačne kapitulacije italijanske autoindustrije pod nemačkom?
- Vezano za prethodno, da li bi Alfa pod VW-om zadržala identitet, da li bi sigurno imala dobru prodaju, da li bi je Nemci (kupci) prihvatili kao svoj brend kada već poseduju praktično isto u okviru VW i Audija (u zavisnosti od afiniteta kupca)?
- Da li VW može čak i da preuzme rizik od neuspeha sa Alfom, pa da samo posedovanje visokovrednog amblema i brenda Alfa Romeo zapravo nanese ogromnu (kratkoročno psihološku, a dugoročno i materijalnu) štetu italijanskoj autoindustriji, što je sasvim legitiman cilj u ratu korporacija i verovatno najjači razlog zbog koga inače ne preterano emotivni i bolećivi Marchionne odoleva izazovu? Gašenje brenda ume manje da boli nego kada se rival šepuri sa njim.
- Da li je Alfa 159 (toliko?) lošiji automobil od Passata ili A4? Da li Alfi 159 uopšte nešto fali u smislu kvaliteta samog automobila? Da li bi Alfa TDI/TFSI bila nešto profitabilnija i zanimljivija opcija kupcima od Alfe JTDM/TBi?
- Da li je trenutno stanje i pozicija Alfa Romea pod FIAT-om samo i isključivo posledica loših odluka menadžmenta FIAT-a ili delom i promenjenih društvenih ololnosti, krize koja nije svakoga podjednako potkačila, delimičnog zaokreta kupaca ka komfornim i opremljenim automobilima na uštrb primarno sportskih atributa (ne zalazeći na teritoriju izrazito sportskih i ekskluzivnih modela)? Marchionne kao menadžer i lik ovde nije predmet polemike!
- Da li je prodaja Alfe VW-u jedino rešenje ili ona može imati budućnost pod FIAT-om? Da li je bolje napraviti i neki kompromis, ali sačuvati svoj know-how, nasleđe i nesporno umeće pravljenja vrhunskih automobila, sačekati da se situacija stabilizuje, ili odmah krenuti u rasprodaju imovine nakon čega će ostati manje manevarskog prostora u budućnosti, a kriza izbiti ponovo kad se potroše zalihe?
Ovo je izneto u formi pitanja zato što su moji odgovori jasni i većinom precizno navedeni, baš kao i jedan potpuno lični i legitimni stav o "kraju istorije Alfe". Iz vizure nekoga ko po sopstvenom priznanju nema omiljeni brend i samim tim adekvatnu emociju to možda deluje čudno, ali je tako. Stav većine ljubitelja Alfe koje poznajem prema tom scenariju je vrlo sličan, u pitanju je neki vid kapitulacije, mogućnost koja izaziva razočarenje, ali svako će se na kraju prema tome odnositi onako kako sam oseća i misli.
Konkretnije od ovoga ne može, očekujem protivargumente koje ću saslušati sa mnogo više pažnje i tolerancije nego što ih druga strana pokazuje.