Stranica 12 od 16

Re: Tuning

Poslato: Ned Jun 12, 2011 9:22 am
od alfaskorpion
Ja iskreno mislim da je naj bitnije da se iznose tacni podaci i korisne informacije pre svega .
Odakle poticu nije ni bitno .
Ali opet dzabe tolika teorija ako se ne uhvate kljucevi u ruke i da se pokusa nesto stvarno uraditi , sto malo ko ovde radi . Samo se polemise treba ovako ili onako i na tome ostaje .
Svaka cast izuzetcima koji stvarno rade , njih ce te prepoznati sto ne polemisu puno po forumu nego iznose konkretne rezultate. ;)

Re: Tuning

Poslato: Ned Jun 12, 2011 10:30 am
od SCHUMACHER
Rezultate iznose samo oni koji se bave mehanikom/elektrikom/elektronikom ili imaju drugove koji im to rade.
Ni Sasha,ni Laki,ni Santino,ni Pittatore nisu poveli auto kod mehanicara i rekli:"Ubaci mi ovaj motor tu i evo ti pare"-naprotiv,sami su ucestvovali u tome.
Mi ostali moramo da cekamo kad ce majstor imati volje i vremena da nam to odradi.
Stefke:Majstor koji moze da mi to odradi je Acika.Pitao sam ga,vec je znao za tu "foru",ima posla,provjeravanja itd,al moze da se odradi i da da rezultate.

Re: Tuning

Poslato: Ned Jun 12, 2011 11:02 am
od alfaskorpion
Nije bas tacno to sto si rekao , ali sto se mene tice konkretno ja se nebavim mehanikom niti elektronikom , ali se razumem dosta dobro u obe stvari . Moji automobili nisu videli mehanicara (hvala bogu) savrseno su mehanicki ispravni , ali to je stvar dugogodisnjeg igranja oko istih . Sto znaci dok ne pokusas neces ni da znas da li moze ili ne . Najlakse je reci ne znam . Meni se ne slaze to da znam teoriski sta treba a da ne znam to da sprovedem u delo ...

Ps. Menjajte te masjtore bez volje i koje morate da molite da vam uzmu pare . Nista kvalitetno oni ne znaju da odrade sto se naravno vidi i iz njihovog nastupa .

Re: Tuning

Poslato: Ned Jun 12, 2011 12:15 pm
od StefanMih
Da....s tim shto ovdje imash jedan servis za AR/'talijane u kome znaju shta rade (to je Fandjo/Acika) i isti je od jutra do mraka prebukiran....dobri su majstori i josh bolji ljudi ali ne bacaju magije :)

Pretpostavljam da je bilo ali nije na odmet da se ponovi...evo jedne interesantne knjige:

Slika

Re: Tuning

Poslato: Ned Jun 12, 2011 12:19 pm
od Sasha

Re: Tuning

Poslato: Ned Jun 12, 2011 12:22 pm
od kilson
Sto se mene tice ja radim nekih 90% stvari na kolima, za neke stvari potrazim savet ili sednemo pa svako odvali svoje misljenje i uradim ono sto mi zvuci najbolje. Santino isto tako, a redovno smo nas trojica-cetvorica zajedno pa priskacemo jedan drugome u pomoc... Naravno, Goran (Crni) je uvek tu i kad zapne, on redovno objasni stvari. :D

Meni se nebrojeno puta pokazalo da je najbolje kada se sam angazujem, jer npr napraviti nesto kod nas je nepremostiva prepreka u vidu mora pitanja i filozofiranja tipa; a sta ce ti ovo? A ne moze to tako.. Mislim da mora onako itd itd.

Ili ces da platis nesto do bola i nemas pojma o tome sta je i kako uradjeno, ili ce neki dundjer da ti napakuje neki krsh ili ces sam da se zauzmes i da objasnis svojim primerom kako i sta treba da se spakuje. Cetvrtog nema. :D

Italijani su pomalo neistrazena sorta, jer dok za japance i nemce imas tacne brojke i rezervne kitove za sve (ne moras da razmisljas kako i sta), kod nasih automobila je ipak potrebno ukljuciti malo mozak te kopati, nalaziti i otkrivati nova resenja. Sve u svemu, svaki put se radujem novom pakovanju nekih poslastica koje u medjuvremenu spremim.

Samo lagano i uzivajte u pripremama elemenata koje cete ubaciti u svoju makinu, nema potrebe za frkom, a ja gde mogu, poguracu savetom.

Stefane, ta knjiga ne verujem da pokriva TS motore koji ipak imaju malo drugaciju glavu u odnosu na stari Nord. Santino i ja smo jos davno uzeli Kartalamakisovu knjigu (ovu sto je Sasha zakachio), koja se bavi samo Alfama - videcu da je prelistam ponovo i iskopam nesto zanimljivo za TS 8v (koliko pokriva taj deo uopste), ali odmah treba znati da se u pakovanju atmosferca treba odreci veoma solidne sume novca.

Udavih... :(

Re: Tuning

Poslato: Ned Jun 12, 2011 1:28 pm
od StefanMih
Da da, knjiga se zapravo uopshte ne tiche AR motora ali ima gomila uopshtenih stvari koje nisu gnjavezh od milion strana dosadan i samom piscu....

Re: Tuning

Poslato: Ned Jun 12, 2011 2:19 pm
od TheWickerMan
Sasha napisao:Ovo je prava stvar,
http://www.motorbooks.co.uk/notes.asp?bookid=74087
Ima negde ovo da se skine? :)

Re: Tuning

Poslato: Ned Jun 12, 2011 10:56 pm
od delic
Mozda ces vise snage dobiti ako se pozabavis varijatorom faze i vecim uglom zakretanja,ako pomeris uglove otvaranja i zatvaranja usis-izd. ventila 5 ili 10 ks koje ces dobiti na 7-8k obr. ti nece znaciti nista ako auto nema snage na malim obrtajima i treba mu 2-3k obr. da krene.

Re: Tuning

Poslato: Pon Jun 13, 2011 6:17 am
od JaMaL
http://www.alfabb.com/bb/forums/engine- ... spark.html

mnogo stvari i informacija mozes dobiti i iz ovakvih threadova...

vredi procitati... dobijes malo tehnickog znanja i neki realni reper koliko truda i para to kosta...

a kada shvatis da 90% tih stvari nema ko ovde da ti uradi kvalitetno i da se cene umnoze vishestruko jer zivis na balkanu... razmislis koliko to ima smisla cak i da nadjes pare koje obicno prevazilaze cenu 3-4 automobila koja pokusavas da sredis :) ...

mali izvod iz celog threada koga mrzi da cita sve...:
Hi David,

I have been reading your posts with interest and commend you for sharing useful information with the Forum. I hope you project comes to the fruition that you are expecting as I understand you started with a target of 200hp and then purchased parts for a 210hp engine? I also undertand that you are hoping to do this on a CR in the elevens with a 92 octane fuel ?

It might be timely that I share with you my experience of building a 200HP TS.

Capacity 2009cc
CR 12.5:1
Fuel 98 octane or 108 avgas
Just short of 13mm lift cams
CP pistons (custom)
47mm intake 38mm exhaust
Carillo rods, ARP bolts
Fully ported and flowed head
46mm throttle bodies
Tuned length intakes and extractors
4.5kg flywheel
Motec ECU
Wasted spark
No distributors used

Notwithsatnding using all the right "goodies", the best this engine would make is 200hp and 160ft/lbs torque @ 7000rpm.

At around 198-200HP, these engines seem to reach the "glass ceiling" of power beyond which nothing short of black magic seems to get it higher (without forced induction). So my very best wishes in your quest.
da li treba da prevedemo u pare koliko kosta "ovo" sto je covek postovao iznad...?
p.s. samo taj Motec ECU sa tuning software-om je preko 2000e...

Re: Tuning

Poslato: Pon Jun 13, 2011 9:23 am
od SCHUMACHER
Pffff,jeftinije mu je da ubaci neki 3.0 V6...
Ipak cu ja na kraju malo spustiti glavu,oslajfovati ventile i zamijeniti gumice i vodjice ventila.
Sto neko rece:Kad bi smo samo generalku odradili na autu,iznenadili bi se koliko smo dobili na brzini i ubrzanju,jer pitanje je koliko nam je konja ostalo u motoru nakon tolikih godina eksploatisanja...

Re: Tuning

Poslato: Pon Jun 13, 2011 4:55 pm
od kilson
SCHUMACHER napisao:Pffff,jeftinije mu je da ubaci neki 3.0 V6...
hahaha

Hit!

Re: Tuning

Poslato: Pon Jun 13, 2011 10:03 pm
od SCHUMACHER
Pa ne nego stvarno...
Mene ce obrada glave sa svim nabrojenim da izadje max 150e,a ovaj ulaze pare koje ja da imam prodao bih 155 i uzeo GTA jbt...

Re: Tuning

Poslato: Uto Jul 05, 2011 3:42 pm
od SCHUMACHER
S obzirom da brat Marjan nije pri compu trenutno,zamolio me da pitam:
Pri brusenju glave (povecanju kompresije) da li je neophodno kratiti sarafe koji pricvrscuju glavu za blok itd-kako li to vec ide,ili je dovoljno samo je obrusiti i vratiti?

Re: Tuning

Poslato: Uto Jul 05, 2011 5:28 pm
od OMP
nema potrebe kratiti srafove

Re: Tuning

Poslato: Uto Jul 05, 2011 9:04 pm
od MARJAN 155
:beerchug: evo i mene.dakle ovako stvari stoje.mislio sam da otvaram glavu prosmirglam ventile obrusim glavu i samim tim povecam kompresiju pa vas sve pitam jer kod nas neko kaze ovo neko ono dakle pitam vas sto mi je sve potrebno i na sta treba da obratim paznju prilikom rada.inace ce to da mi rade dosta dobri majstori ali nijesu alfisti pa da ne zajebu sto.heehe.ozbiljno znaci kakav je dobitak i sto moram jos da zamijenim da bi osvjezio motor jer posle toga ide ko Brzog na chip tuning.

Re: Tuning

Poslato: Uto Jul 05, 2011 9:10 pm
od MARJAN 155
:wave: da i da naglasim to radim takodje zbog trokiranja kojeg imam dok je ledan auto znaci sve sam proba jedino mi ostaje sad glavu i ventile da obradim,navodno jedan re ventila ne zatvara dobro tako da mi se zbog toga manifestuje trokiranje dok je ledan i na niske obrtaje na visoke i kad se zagrije je ok.i da danas sam instlirao usisnu alu granu od 2.0 8v iz 164 mogu vam reci da ima efekta posebno na visokim obrtajima jer je dosta veci sami dovod vazduha.toliko od mene

Re: Tuning

Poslato: Uto Jul 05, 2011 10:01 pm
od darko qv
Bravo Mare.Dobri radovi.Slusaj,nemoj previse da spustis glavu,moze onda da brka i tek onda da pocne da trokira na niske obrtaje.
Planiras da osvjezis tvoj 1.8?
Kako?Da radis neku polu-generalnu? :scratch:

Re: Tuning

Poslato: Sre Jul 06, 2011 9:42 am
od SCHUMACHER
Dare,nece on da je osega,samo malo da je spusti kad je vec skida.
Jedan red ventila mu ocigledno ne zatvara kako treba pa auto trokira u leru,i ima povremene detonacije na usisnoj.
Zamijenice gumice,vodjice,frezovati ventile,nastelovati paljenje i na kraju chip ;)

Re: Tuning

Poslato: Sre Jul 06, 2011 10:29 am
od Santino
obavezno neka zasece/obradi vodjicu ventila koja strci, a ne bi bilo lose i da malo otanji stablo ventila pre same pecurke...

Re: Tuning

Poslato: Sre Jul 06, 2011 10:41 am
od SCHUMACHER
Mislis da malo olaksa ventile?
Ako ti nije problem pojasni-zasto da obradjuje vodjicu?
Mislis da zbog toga trokira ili...?

Re: Tuning

Poslato: Sre Jul 06, 2011 10:49 am
od alfa&omega
Znaci i kod vas u Titogradu ima radova hehehe... Svaka cast, samo nastavite, pa se vidimo nadam se krajem jula kada krenem na Jadran :arflag

Re: Tuning

Poslato: Sre Jul 06, 2011 10:56 am
od OMP
Šumi pisali smo o vodjicama vec ;)
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... swb59smEDw

a sto se ventila tice, da, na taj nacin se olaksava, takodje i čelo ventila moze da se "skrati" tj poravna

Re: Tuning

Poslato: Čet Jul 07, 2011 1:11 pm
od SCHUMACHER
Ok,hvala na odgovorima momci.
OMP,u pravu si,sjecam se ove teme.
U medjuvremenu smo nasli i pouzdanog momka koji bi Marjanu odradio poliranje usisa i kanala u glavi,dok za ventile nisam siguran bas.
Momak preporucuje i montazu regulatora pritiska goriva (kao sto ima on na njegovom autu),ali ne znam je li isti neophodan s obzirom da ce Marjan samo malo spustiti glavu i odraditi ovo sto sam nabrojao?

Re: Tuning

Poslato: Čet Jul 07, 2011 1:33 pm
od alfamen
Vodite racuna o debljini dihtunga, da vam neuleti deblji dihtung pa onda ti dzaba brusenje glave jer moze da se desi da bude manja kompresija ! ;)