Nikola_G napisao:Dobar dan svima. Moraću, kao verovatno i bezbroj ljudi do sada, još malo da vas ugušim pričom vezanom o kupovini automobila. Reč je naravno o alfi 159. Izvinjavam se unapred ako sam pisao u pogrešnoj temi. Prosto obožavam taj automobil. Skoro dve godine imam želju da ga kupim. Letos sam jurio neki dobar primerak, nije mi se posrećilo. Kupio sam Reno Megana, 2009 god, auto koji nema manu, udoban je, mali potrošač, odlična oprema, ustvari, ima jednu manu - nije alfa... :-/ Rešio sam da ne zavaravam sebe, tako da, definitivno tragam za alfom. E sad, smanjio sam kriterijume (vezano za opremu) tako da tražim samo dobar primerak, sa ili bez ekstra opreme. Čitao sam vaše postove. Pričao sam sa par vlasnika i par majstora. Niko od vlasnika mi nije rekao da ne uzimam taj auto. E sad, znate i sami kakvo je stanje na našem tržištu... Ima, na oko lepih primeraka, sa enormno "malom" kilomeražom. Ja sam svestan da ja ne mogu da nađem savršenu alfu, pogotovo ako pazarim 06, 07 godište. Ako sam dobro shvatio, najveći problem kod ovih motora (zanima me isključivio 1,9 jtd(m) - 120, 150 konja) je usisna grana, EGR ventil, letva volana, i zamajac ( cak kod ovih od 120 ks, 8v nema taj problem usisne grane ako se ne varam). Ja znam da je savet svih vas, uzmi što bolji i noviji, ali, realno, sada je 2016 godina, i onaj 2010 više nije siguran ( vozio sam i glanc nove automobile pa sam imao probleme )... Moje pitanje je, ako kupim automobil u osrednjem stanju (ja bih ga naravno detaljno pregledao) sta mogu da očekujem u najgorem slučaju, o kojoj sumi je reč, otprilike naravno... Jer sam spreman, i svestan da će me sačekati nešto, sigurno... Spreman sam preko nekih falinki da pređem, jer automobil prosto savršeno izgleda. Da napomenem da ja godišnje prelazim od 10 do 12 hiljada, da bi auto kod mene bio redovno održavan, mažen i pažen, garažiran. Prosto bih ga koristio za uživanje, jer imam još jedan automobil za posao. Još jedna konstatacija, sitnica, koju ja nisam video da spominjete je znak na karoseriji alfe, zašto se skida boja, na dosta primeraka sam primetio to? :-) Ako neko može da mi skrene pažnju na još neke stvari, o čemu još da vodim računa, možda vezano za elektroniku, neka napiše. Ja bih naravno, ako moj majstor kaže da je auto u redu, odvezo posle alfu i kod nekod od stručnjaka, moža kod Deše, čitam da je dobar. Izvinite na ovom detaljnom pisaniju, nadam se da ću uskoro da vam predstavim svoju mašinu. :-) Pozdrav!
Iako je vec 100x pisano na ovu temu, vidim da niko nije odgovorio, pa cu evo ja u nekoliko kratkih recenica.
Nijedna alfa 159 nema "problem sa zamajcem" vise nego bilo koji drugi dizel auto. Cak naprotiv. Opel Insignia 2.0 ecotec sa 160ks ima problem sa zamajcem jer kako god je vozio, morace da se menja na od 110 do najvise 150 hiljada kilometara. To je uslovno receno problem. Alfe 159, pogotovo sa 1.9 8v i 2.0 jtdm NEMAJU problem sa zamajcem. To je stvar koja se menja kao i komplet kvacila s tim sto bi zamajac trebalo da izdrzi bar dve, a dobro bi bilo 3 zamene kompleta kvacila. Ja sam vozio 5 alfi 159 od 2 do godinu dana svaku. Svaka je bila 2.4 jtdm, samo prva sa 200ks a ostale 4 su bile 210ks, plus peta je bila brera. Osim jedne koja je presla 80.000km, sve su kupljene sa 140.000 ili 150.000, na kojima je uradjen samo jedan servis. 3 od 6 su bile iz nemacke. Poslednja je TBi, ali ona nema veze sa ovom pricom jer nema zamajca. Jedna je bila i 2.4jtdm qtronic tako da i s njom imam iskustva.
Dakle, meni prvo nije jasno zbog cega se toliko prica o DPF-u. Ni sa jednim automobilom nisam imao problema, a 2.4 bi trebalo da ima te probleme. Desavalo se par puta godisnje da ode u limp mod, ugasis kola, upalis opet i malo ga prosviras i resen problem. Nikad mi vecih problema osim takvih, nijedna 159-ka nije pravila. Na prvoj se na 220.000 poceo da javlja zamajac, ali sam auto prodao recimo 2000e ispod realne cene (krajem 2009 je u full opremi prodat za 6000e pa ti vidi - sada mnogo losiji primerci kostaju toliko, doduse ne sa nacetim zamajcem, ali to sve novo da kupis u kompletu sa korpom i lamelom je 1000e). Dakle, DPF, ta stvar nece praviti problem ako je DPF ispravan i ako auto nije cipovan. Naravno, uvek dobar dizel sipaj, Ultra D, Mol ili na Gazpromu. Mani se nekih kurajberskih pumpi gde je dizel 3 dinara jeftiniji. Em ce trositi vise em ce razlupati motor.
Druga stvar o kojoj se pise je taj zamajac. U mom iskustvu on pri normalnoj voznji strada na od 200 do 350.000. Ako je stradao na 140.000, kilometraza je vracana. Na 99% vozila alfi 159 sa oglasa je kilometraza vracana od duplo do tri puta. Jer, kod nas su one jeftinije nego preko, sa sve placenom carinom. Da se ne zavaravamo. Alfa 159 je auto koji drzi cenu mnogo vise napolju nego u Srbiji. Znam jer sam dosta fino placao automobile iz Nemacke i svaki primerak koji je imao 120 do 160.000 je kostao vise nego takav na oglasu ovde, bez da je placen porez i carina. Onaj koji sam platio malo 80.000, taj je stvarno imao tu kilometrazu, ali je bio izgreban, pa ga je diler farbao u krug (bez gitovanja sva sreca, tako da je ok).
Ne vredi da uzmes auto od kao 140.000 koji je 2007 godiste i onda ti ode zamajac i onda kuku majko... Alfa je losa. To ce ti i Desa reci. Ako odes kod njega, a on je stvarno sjajan majstor koji obozava da dovede automobil do savrsenstva kao da radi za sebe, a to sve naravno i kosta, on ce ti i na relativno dobro ocuvanom modelu naci sve moguce sitnice da uradis, kao da ces ga voziti ceo zivot. To je ispravan rezon, osim kad se porani sa menjanjem necega sto ne mora bas odmah da se menja, ali ok, svako bira svog majstora. Ja bih uvek pre za male popravke preporucio Rodu sa Ledina ili Neshu sa Altine, za ozbiljne stvari servis Goran sa Altine. Desu samo ako si picajzla klase Stevo Zigon. Svi ovi majstori su jako dobri. Vozim alfe od 2005. i sa svima sam imao dosta iskustva. One koje ne pominjem, ne pominjem jer necu da pljujem ni po kome.
Dakle, ako ti je crko zamajac na "140.000" racunaj da je presla jos 100.000 ili jos 120.000 preko toga, a mozda i 200.000 preko, pa je ovo drugi zamajac koji je crko. Mozda je i repariran.
Jedini realni problem koji su imali je usisna grana, ali se i to moze nazvati delom koji se menja - jer problem nije fabricka greska ako se menja na 160.000 ili 200.000, vec ako se javi jako brzo nakon kupovine automobila. Takodje, problem sa servom i letvom volana je resavan vec od kraja 2007, a sa servom od sredine 2008 godine i uglavnom je vezan za menjanje ulja i posude za ulje.
Ako prelazis tako malo, ja bih ti preporucio moj TBI, kad ga budem prodavao (ako se strpis do posle leta), ali realno, za tako malo predjenih km, mozes da nadjes i neki JTS, ali da se detaljno ispregleda. Mnogo im je niska cena, a unutra su ocuvani jer su presli malo i mozes fino da ustedis. 1.9 ja nisam nasao nijedan dobar na oglasu, sve sto valja kosta od 9 do 11.000.
p.s. jedini realan problem koji 1.9 ima, bas svaki, je los i osetljiv opel tj. GM M32 menjac... oni stradaju i ako auto nije cipovan i to moze da kosta par stotina do 300 evra, reparacija... Bilo bi dobro proveriti pre kupovine kakvo je ulje i stanje menjaca i uracunati u servis. Ako je solidan, samo na 30-40.000 ili dve godine menjas ulje menjaca... preventivno