Stranica 11 od 16
Re: Tuning
Poslato: Sre Jun 08, 2011 10:13 am
od SCHUMACHER
Sad glupo,ali klasicno pitanje

:Sto je onda fabrika konstruisala izduvnu bregastu da drzi izduvni ventil duze?
2.0 bregastu tesko da mogu naci,ali od 1.8 ts sa varijatorom bih mogao naci bez problema,ali se moram konsultovati sa mehanicarem/om da li bi mi on to uradio i sl. jer slabo ko od njih voli experimente...
Re: Tuning
Poslato: Sre Jun 08, 2011 3:41 pm
od OMP
fabrika je mnoge stvari na kolima "glupo" konstruisala, neke bez razloga a neke sa razlogom.
na mnogim stvarima fabrika daje sebi mogucnost da kasnije to unapredi i prodaju kao novije i bolje resenje, kako za mehaniku tako za dizajn, materijale, enterijer itd.
evo npr. sad ferari izbacuje novi izduv za 458 italiju koji pojacava malo snagu i daje lepsi zvuk a na kojem ce da oderu trenutne vlasnike za 10ak soma eura npr., taj izduv su mogli odmah da ubace ali nisu jer ostavljaju sebi prostora za "inovacije" i tako uzimaju vecu lovu isti je slucaj na mnogim delovima i gedžetima koji se kasnije ubacuju u "novije" verzije automobila
Re: Tuning
Poslato: Čet Jun 09, 2011 12:35 pm
od SCHUMACHER
Kapiram to,nego vjerovatno izduvni uvijek mora biti duze otvoren od usisnog,ali ne kapiram zasto

Re: Tuning
Poslato: Čet Jun 09, 2011 1:52 pm
od OMP
ovo u prethodnom postu sam pricao generalno za neke stvari ne konkretno za bregastu.
evo ti jedno krace objasnjenje oko ranijeg i kasnijeg otvaranja, tzv varijabilni sistem ili ti vvt
Sa VVT sistemom motoru se omogucava ranije otvaranje usisnih ventila i veca kolicina vazduha u smeši. Pored boljih performansi, ovim se ostvaruje i efikasnije sagorevanje benzina, odnosno manja potrošnja istog. Sa druge strane, nešto kasnije zatvaranje izduvnog ventila omogucava zadržavanje izduvnih gasova unutar cilindra i u narednim ciklusima obrtaja. Kako ovaj ostatak ne utice na stvaranje eksplozije jer je taj gas uglavnom nezapaljiv, njegovo zadržavanje se ustvari rezultuje samo smanjenom emisijom štetnih gasova kroz izduvni sistem (auspuh). Ovaj efekat se ostvaruje putem složenog sistema koji sacinjava VVT
ili opstirnije...
http://www.motorna-vozila.com/tag/siste ... a-ventila/
Re: Tuning
Poslato: Čet Jun 09, 2011 2:01 pm
od OMP
i jos jedna bitna stvar moras razlikovati duzinu i visinu(lift) otvaranja ventila. e sad najbolje bi bilo sto veci lift i sto duze da drzi otvorenim ali ne treba ni tu preterivati gleda se neki kompromis performanse i dugotrajnosti pa se takve bregaste i prave, mogu oni da naprave neke extreme od bregasithi da imaju ogroman lift i da dugo drze tako ali pitanje je trajnost tih motora, kod turbo motora je valjda bitniji lift nego duzina otvaranja

Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 8:43 am
od kilson
Znaci pljusnem izduvne na usisne, nabacim kaish i rokam...
Bas me zanima na sta ce da izadje taj "tuning" sa ovako "preciznom" pricom.
Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 9:12 am
od OMP
ne razumem na sta konkretno mislis pod "preciznom" pricom? samo pokusavam plasticno da objasnim neke stvari ne pricam o idealnim varijantama i nista konkretno, naravno da ne mozes samo da pljusnes bragastu(e) koje ti padnu na pamet i dobio si xx snage
Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 10:18 am
od kilson
Ma ok je sto ti plasticno objasnjavas, ali Pitatore savetuje da ubaci izduvnu na mestu usisne i da ce sve biti tip top. Ne kazem da ce to biti problem, ali savet bez ikakve zaledjine u podacima moze biti medvedja usluga. Ja bih najpre bio izuzetno pazljiv prilikom odabira istih..
Nisam upoznat sa materijom bregastih, ali znam da ima minimum 3 parametra koji uticu na celu pricu i veoma je lako zeznuti stvar.
Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 10:39 am
od OMP
ma naravno da nije tako jednostavno odabrati bregastu i cackati uopste nesto oko njih, ima tu dosta stvari koje se moraju uzeti u obzir da bi sve ispalo onako kako zelis jer vrlo lako motor moze da se izgubi performansu.
pre svega treba krenuti od onoga sta zelis od tog motora tj za kakvu voznju ga pravis pa onda prema tome ides dalje ali to mora biti polazna tacka.
Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 11:06 am
od SCHUMACHER
Pittatore napisao:Vidi raspitaj se za mere(uglovi i lift) usisne i izduvne bregaste.
Pittatore je rekao da se prvo raspitam za uglove itd pa tek onda ugradnja.
Ja mogu da se raspitujem na svim forumuma ovog svijeta,ako meni mehanicar kaze da to ne radim i da ne odgovara za posledice-naravno da necu to uraditi.
Ali,uvijek je dobro cuti tudja iskustva i misljenja.
Pogotovo zato sto ovo sto je Pittatore rekao ima smisla,a i licno je to radio i to na 16v motoru...
Hvala Vam svima na odgovorima,zaista cijenim misljenje svih Vas

Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 11:33 am
od kilson
Radio je na VW 16v motoru koji nema blage veze sa TS-om. Dora je radio izmene na 75TB, Santino je radio na Fiatovom Turbo 16v motoru, cije bregaste opet nemaju veze sa TS-ovim itd...
Stekao sam utisak da ce se ici na promenu eto tek tako. A ja malo dizem prasinu cisto da se 5 puta premeri/preracuna pa onda radi... Nema tu prostora za misljenja.
Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 11:46 am
od Pittatore
Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 12:03 pm
od SCHUMACHER
Prije ce biti ovo prvo

Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 3:57 pm
od darko qv
Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 5:10 pm
od SCHUMACHER
Hoces da kazes da sam balvan ?
Nisam pripremio,ali sam uporedjivao 2 bregaste od 1.7 koje imam kuci.
Od 1.8 TS cu nabaviti bregastu svakako,ako mehanicar kaze da ih moze upariti.
Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 5:31 pm
od StefanMih
A koji ce to mehanichar da se bavi takvim """"glupostima"""" ?! Kako mislish da on uporedjuje, mjeri, "uparuje" bregaste ?
Takve stvari jedino mozhesh da iskopash po forumima itd ili sam provalish pa onda podjesh kod majstora i kazhesh mu to i to radi...
Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 5:36 pm
od starac vujadin
Pa, upravo je suprotno - na forumima se prepricava sta je neko ranije radio, tu niko nista nije izmislio...To je sve stvar domisljatih italijanskih majstora koji su eksperimentisali pa zakretali motore, menjali usise, izduve, menjali bregaste...Ta zamena bregastih se negde pokazala dobro, ali ne funkcionise svuda. Schumi nema na raspolaganju 10 motora, pa da eksperimentise, te mora da koristi samo proverene metode, sredstva i ljude.
Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 5:51 pm
od SCHUMACHER
Tacno Starac.
Nemam ni radionicu,ni visak motora,ni sponzore,ni dyno,niti mi od toga zavisi karijera pa da mogu da experimentisem i uporedjujem.
Zato sam i rekao-nista bez konsultacije sa majstorom-u kog imam povjerenja i koji zna moja interesovanja.
Ako kaze:"Abi ne treba ti to nista"-vjerovatno ima razlog zasto to kaze.
Ako kaze:"To moze da se odradi"-odradjujemo bez mnogo price.
Za bregaste cu ga vec sjutra pitat,pa javljam.
Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 6:29 pm
od dusanGT
Mala digresija...
Tuning može da se definiše i kao "popravljanje" sasvim ispravnog motora...
Nema tu ništa nelogično: ako čovek skače iz sasvim ispravnog aviona (i to ima status sporta, a skakač ima status padobranca) onda i ovo naše ima neki lep status...
Re: Tuning
Poslato: Pet Jun 10, 2011 8:16 pm
od kilson
Ma kakvi crni balvani, nego ste mi nesto suvise opusteni u prici a podataka nigde..

Re: Tuning
Poslato: Sub Jun 11, 2011 9:22 pm
od StefanMih
starac vujadin napisao:Pa, upravo je suprotno -
Pa onda nije suprotno....ako nemash volje/znanja/para za experimentisanje, morash da nadjesh vec gotovo, a jedino mjesto za to je internet...Majstoru je posao da popravlja auta...od toga zhivi...zar ochekujesh da ce poci da duma kako tebi da napravi 5 konja i da li da ti kazhe "dobro je to pa cesh chastit sledeci put" dok ga cheka 5 mushterija....
I bash bih volio da znam koji je to majstor Abi koji ce da ti provali da li je pametno staviti izduvnu umjesto usisne bregaste...
I na kraju cesh sve te izmjene da ispratish chime ? bez neke SA elektronike sve je to trt...VEMS/Megasquirt i onda nabaciti ITB na fino sredjenu glavu je vec druga pricha...
On the other side...sva ova pricha je bullshit jer prvi ja sam ubacio u boxericu para i truda totalno glupo....niti ce se od 145-ce ikad napraviti neko ozbiljno auto niti cu moci da izvuchem ulozhene pare...ali eto, vishe glave drugi put

Re: Tuning
Poslato: Sub Jun 11, 2011 10:07 pm
od starac vujadin
Znaci, po tebi, pre interneta nije bilo tuninga i nije bilo informacija o tome.
Re: Tuning
Poslato: Sub Jun 11, 2011 11:48 pm
od alfaskorpion
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 12, 2011 1:28 am
od StefanMih
Naravno, i onda su one izashle iz matichne ploche i evo nas...raspravljamo ni o chemu.
Doci do literature i nauchiti neshto o toj materiji je najlakshe (slobodno bih mogao reci i jedino moguce) preko net-a pogotovo kod nas dje je nemoguce maltane naci knjige a i ljudi koji neshto znaju o istoj su jako malobrojni i uglavnom ne previshe raspolozheni da dijele znanje...
Tako da ne znam o chemu prichamo...portovanje glave ne mozhe da radi lik iz ulice koji mjenja viljushke...kod ljudi koji znaju shta rade to koshta vishe nego taj TS motor...to shto se potrefilo da izduvna bregasta kod jednog od hiljadu motora dobro radi posao umjesto usisne je potpuno nebitno i neki "all-around" majstor ne mozhe da donese zakljuchat da li je staviti ili ne...itd itd
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 12, 2011 8:21 am
od starac vujadin
Ja za Colombo-Bariani, Balduzzi, Catcams, itd, znam i bez foruma.
U principu mislimo isto oko Schumijeve problematike jedino sto ti dajes veci znacaj saznanjima sa foruma, a ja ne.