2.0 bregastu tesko da mogu naci,ali od 1.8 ts sa varijatorom bih mogao naci bez problema,ali se moram konsultovati sa mehanicarem/om da li bi mi on to uradio i sl. jer slabo ko od njih voli experimente...
Tuning
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Tuning
Sad glupo,ali klasicno pitanje
:Sto je onda fabrika konstruisala izduvnu bregastu da drzi izduvni ventil duze?
2.0 bregastu tesko da mogu naci,ali od 1.8 ts sa varijatorom bih mogao naci bez problema,ali se moram konsultovati sa mehanicarem/om da li bi mi on to uradio i sl. jer slabo ko od njih voli experimente...
2.0 bregastu tesko da mogu naci,ali od 1.8 ts sa varijatorom bih mogao naci bez problema,ali se moram konsultovati sa mehanicarem/om da li bi mi on to uradio i sl. jer slabo ko od njih voli experimente...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Tuning
fabrika je mnoge stvari na kolima "glupo" konstruisala, neke bez razloga a neke sa razlogom.
na mnogim stvarima fabrika daje sebi mogucnost da kasnije to unapredi i prodaju kao novije i bolje resenje, kako za mehaniku tako za dizajn, materijale, enterijer itd.
evo npr. sad ferari izbacuje novi izduv za 458 italiju koji pojacava malo snagu i daje lepsi zvuk a na kojem ce da oderu trenutne vlasnike za 10ak soma eura npr., taj izduv su mogli odmah da ubace ali nisu jer ostavljaju sebi prostora za "inovacije" i tako uzimaju vecu lovu isti je slucaj na mnogim delovima i gedžetima koji se kasnije ubacuju u "novije" verzije automobila
na mnogim stvarima fabrika daje sebi mogucnost da kasnije to unapredi i prodaju kao novije i bolje resenje, kako za mehaniku tako za dizajn, materijale, enterijer itd.
evo npr. sad ferari izbacuje novi izduv za 458 italiju koji pojacava malo snagu i daje lepsi zvuk a na kojem ce da oderu trenutne vlasnike za 10ak soma eura npr., taj izduv su mogli odmah da ubace ali nisu jer ostavljaju sebi prostora za "inovacije" i tako uzimaju vecu lovu isti je slucaj na mnogim delovima i gedžetima koji se kasnije ubacuju u "novije" verzije automobila
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Tuning
Kapiram to,nego vjerovatno izduvni uvijek mora biti duze otvoren od usisnog,ali ne kapiram zasto 
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Tuning
ovo u prethodnom postu sam pricao generalno za neke stvari ne konkretno za bregastu.
evo ti jedno krace objasnjenje oko ranijeg i kasnijeg otvaranja, tzv varijabilni sistem ili ti vvt
http://www.motorna-vozila.com/tag/siste ... a-ventila/
evo ti jedno krace objasnjenje oko ranijeg i kasnijeg otvaranja, tzv varijabilni sistem ili ti vvt
ili opstirnije...Sa VVT sistemom motoru se omogucava ranije otvaranje usisnih ventila i veca kolicina vazduha u smeši. Pored boljih performansi, ovim se ostvaruje i efikasnije sagorevanje benzina, odnosno manja potrošnja istog. Sa druge strane, nešto kasnije zatvaranje izduvnog ventila omogucava zadržavanje izduvnih gasova unutar cilindra i u narednim ciklusima obrtaja. Kako ovaj ostatak ne utice na stvaranje eksplozije jer je taj gas uglavnom nezapaljiv, njegovo zadržavanje se ustvari rezultuje samo smanjenom emisijom štetnih gasova kroz izduvni sistem (auspuh). Ovaj efekat se ostvaruje putem složenog sistema koji sacinjava VVT
http://www.motorna-vozila.com/tag/siste ... a-ventila/
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Tuning
i jos jedna bitna stvar moras razlikovati duzinu i visinu(lift) otvaranja ventila. e sad najbolje bi bilo sto veci lift i sto duze da drzi otvorenim ali ne treba ni tu preterivati gleda se neki kompromis performanse i dugotrajnosti pa se takve bregaste i prave, mogu oni da naprave neke extreme od bregasithi da imaju ogroman lift i da dugo drze tako ali pitanje je trajnost tih motora, kod turbo motora je valjda bitniji lift nego duzina otvaranja 
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
-
kilsonki
- Drug Član

Post
Re: Tuning
Znaci pljusnem izduvne na usisne, nabacim kaish i rokam...
Bas me zanima na sta ce da izadje taj "tuning" sa ovako "preciznom" pricom.
Bas me zanima na sta ce da izadje taj "tuning" sa ovako "preciznom" pricom.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Tuning
ne razumem na sta konkretno mislis pod "preciznom" pricom? samo pokusavam plasticno da objasnim neke stvari ne pricam o idealnim varijantama i nista konkretno, naravno da ne mozes samo da pljusnes bragastu(e) koje ti padnu na pamet i dobio si xx snage
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
-
kilsonki
- Drug Član

Post
Re: Tuning
Ma ok je sto ti plasticno objasnjavas, ali Pitatore savetuje da ubaci izduvnu na mestu usisne i da ce sve biti tip top. Ne kazem da ce to biti problem, ali savet bez ikakve zaledjine u podacima moze biti medvedja usluga. Ja bih najpre bio izuzetno pazljiv prilikom odabira istih..
Nisam upoznat sa materijom bregastih, ali znam da ima minimum 3 parametra koji uticu na celu pricu i veoma je lako zeznuti stvar.
Nisam upoznat sa materijom bregastih, ali znam da ima minimum 3 parametra koji uticu na celu pricu i veoma je lako zeznuti stvar.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Tuning
ma naravno da nije tako jednostavno odabrati bregastu i cackati uopste nesto oko njih, ima tu dosta stvari koje se moraju uzeti u obzir da bi sve ispalo onako kako zelis jer vrlo lako motor moze da se izgubi performansu.
pre svega treba krenuti od onoga sta zelis od tog motora tj za kakvu voznju ga pravis pa onda prema tome ides dalje ali to mora biti polazna tacka.
pre svega treba krenuti od onoga sta zelis od tog motora tj za kakvu voznju ga pravis pa onda prema tome ides dalje ali to mora biti polazna tacka.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Ja mogu da se raspitujem na svim forumuma ovog svijeta,ako meni mehanicar kaze da to ne radim i da ne odgovara za posledice-naravno da necu to uraditi.
Ali,uvijek je dobro cuti tudja iskustva i misljenja.
Pogotovo zato sto ovo sto je Pittatore rekao ima smisla,a i licno je to radio i to na 16v motoru...
Hvala Vam svima na odgovorima,zaista cijenim misljenje svih Vas
Re: Tuning
Pittatore je rekao da se prvo raspitam za uglove itd pa tek onda ugradnja.Pittatore napisao:Vidi raspitaj se za mere(uglovi i lift) usisne i izduvne bregaste.
Ja mogu da se raspitujem na svim forumuma ovog svijeta,ako meni mehanicar kaze da to ne radim i da ne odgovara za posledice-naravno da necu to uraditi.
Ali,uvijek je dobro cuti tudja iskustva i misljenja.
Pogotovo zato sto ovo sto je Pittatore rekao ima smisla,a i licno je to radio i to na 16v motoru...
Hvala Vam svima na odgovorima,zaista cijenim misljenje svih Vas
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
-
kilsonki
- Drug Član

Post
Re: Tuning
Radio je na VW 16v motoru koji nema blage veze sa TS-om. Dora je radio izmene na 75TB, Santino je radio na Fiatovom Turbo 16v motoru, cije bregaste opet nemaju veze sa TS-ovim itd...
Stekao sam utisak da ce se ici na promenu eto tek tako. A ja malo dizem prasinu cisto da se 5 puta premeri/preracuna pa onda radi... Nema tu prostora za misljenja.
Stekao sam utisak da ce se ici na promenu eto tek tako. A ja malo dizem prasinu cisto da se 5 puta premeri/preracuna pa onda radi... Nema tu prostora za misljenja.
- Pittatore
- Drug Član

- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Pa niko nije blesav da eksperimentise na svom motoru dok tacno ne ustanovi sta i kako...cccc Laki za kakve balvane ti nas smatras ili opet ne pratis na casu?
Re: Tuning
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Tuning
Prije ce biti ovo prvo 
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: Tuning
Ima Laki i pravo,znajuci Abija,garantujem da je vec spremio bregastu...

GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Tuning
Hoces da kazes da sam balvan ?
Nisam pripremio,ali sam uporedjivao 2 bregaste od 1.7 koje imam kuci.
Od 1.8 TS cu nabaviti bregastu svakako,ako mehanicar kaze da ih moze upariti.
Nisam pripremio,ali sam uporedjivao 2 bregaste od 1.7 koje imam kuci.
Od 1.8 TS cu nabaviti bregastu svakako,ako mehanicar kaze da ih moze upariti.
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: Tuning
A koji ce to mehanichar da se bavi takvim """"glupostima"""" ?! Kako mislish da on uporedjuje, mjeri, "uparuje" bregaste ?
Takve stvari jedino mozhesh da iskopash po forumima itd ili sam provalish pa onda podjesh kod majstora i kazhesh mu to i to radi...
Takve stvari jedino mozhesh da iskopash po forumima itd ili sam provalish pa onda podjesh kod majstora i kazhesh mu to i to radi...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Tuning
Pa, upravo je suprotno - na forumima se prepricava sta je neko ranije radio, tu niko nista nije izmislio...To je sve stvar domisljatih italijanskih majstora koji su eksperimentisali pa zakretali motore, menjali usise, izduve, menjali bregaste...Ta zamena bregastih se negde pokazala dobro, ali ne funkcionise svuda. Schumi nema na raspolaganju 10 motora, pa da eksperimentise, te mora da koristi samo proverene metode, sredstva i ljude.
Acqua-Olio-Benzina
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Tuning
Tacno Starac.
Nemam ni radionicu,ni visak motora,ni sponzore,ni dyno,niti mi od toga zavisi karijera pa da mogu da experimentisem i uporedjujem.
Zato sam i rekao-nista bez konsultacije sa majstorom-u kog imam povjerenja i koji zna moja interesovanja.
Ako kaze:"Abi ne treba ti to nista"-vjerovatno ima razlog zasto to kaze.
Ako kaze:"To moze da se odradi"-odradjujemo bez mnogo price.
Za bregaste cu ga vec sjutra pitat,pa javljam.
Nemam ni radionicu,ni visak motora,ni sponzore,ni dyno,niti mi od toga zavisi karijera pa da mogu da experimentisem i uporedjujem.
Zato sam i rekao-nista bez konsultacije sa majstorom-u kog imam povjerenja i koji zna moja interesovanja.
Ako kaze:"Abi ne treba ti to nista"-vjerovatno ima razlog zasto to kaze.
Ako kaze:"To moze da se odradi"-odradjujemo bez mnogo price.
Za bregaste cu ga vec sjutra pitat,pa javljam.
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Tuning
Mala digresija...
Tuning može da se definiše i kao "popravljanje" sasvim ispravnog motora...
Nema tu ništa nelogično: ako čovek skače iz sasvim ispravnog aviona (i to ima status sporta, a skakač ima status padobranca) onda i ovo naše ima neki lep status...
Tuning može da se definiše i kao "popravljanje" sasvim ispravnog motora...
Nema tu ništa nelogično: ako čovek skače iz sasvim ispravnog aviona (i to ima status sporta, a skakač ima status padobranca) onda i ovo naše ima neki lep status...
Alfa je stil... ostalo je status...
-
kilsonki
- Drug Član

Post
Re: Tuning
Ma kakvi crni balvani, nego ste mi nesto suvise opusteni u prici a podataka nigde..Pittatore napisao:Pa niko nije blesav da eksperimentise na svom motoru dok tacno ne ustanovi sta i kako...cccc Laki za kakve balvane ti nas smatras ili opet ne pratis na casu?
![]()
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
I bash bih volio da znam koji je to majstor Abi koji ce da ti provali da li je pametno staviti izduvnu umjesto usisne bregaste...
I na kraju cesh sve te izmjene da ispratish chime ? bez neke SA elektronike sve je to trt...VEMS/Megasquirt i onda nabaciti ITB na fino sredjenu glavu je vec druga pricha...
On the other side...sva ova pricha je bullshit jer prvi ja sam ubacio u boxericu para i truda totalno glupo....niti ce se od 145-ce ikad napraviti neko ozbiljno auto niti cu moci da izvuchem ulozhene pare...ali eto, vishe glave drugi put
Re: Tuning
Pa onda nije suprotno....ako nemash volje/znanja/para za experimentisanje, morash da nadjesh vec gotovo, a jedino mjesto za to je internet...Majstoru je posao da popravlja auta...od toga zhivi...zar ochekujesh da ce poci da duma kako tebi da napravi 5 konja i da li da ti kazhe "dobro je to pa cesh chastit sledeci put" dok ga cheka 5 mushterija....starac vujadin napisao:Pa, upravo je suprotno -
I bash bih volio da znam koji je to majstor Abi koji ce da ti provali da li je pametno staviti izduvnu umjesto usisne bregaste...
I na kraju cesh sve te izmjene da ispratish chime ? bez neke SA elektronike sve je to trt...VEMS/Megasquirt i onda nabaciti ITB na fino sredjenu glavu je vec druga pricha...
On the other side...sva ova pricha je bullshit jer prvi ja sam ubacio u boxericu para i truda totalno glupo....niti ce se od 145-ce ikad napraviti neko ozbiljno auto niti cu moci da izvuchem ulozhene pare...ali eto, vishe glave drugi put
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Tuning
Znaci, po tebi, pre interneta nije bilo tuninga i nije bilo informacija o tome.
Acqua-Olio-Benzina
- alfaskorpion
- Garaža: AUDI A4 B8
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: Tuning
Naravno, i onda su one izashle iz matichne ploche i evo nas...raspravljamo ni o chemu.
Doci do literature i nauchiti neshto o toj materiji je najlakshe (slobodno bih mogao reci i jedino moguce) preko net-a pogotovo kod nas dje je nemoguce maltane naci knjige a i ljudi koji neshto znaju o istoj su jako malobrojni i uglavnom ne previshe raspolozheni da dijele znanje...
Tako da ne znam o chemu prichamo...portovanje glave ne mozhe da radi lik iz ulice koji mjenja viljushke...kod ljudi koji znaju shta rade to koshta vishe nego taj TS motor...to shto se potrefilo da izduvna bregasta kod jednog od hiljadu motora dobro radi posao umjesto usisne je potpuno nebitno i neki "all-around" majstor ne mozhe da donese zakljuchat da li je staviti ili ne...itd itd
Doci do literature i nauchiti neshto o toj materiji je najlakshe (slobodno bih mogao reci i jedino moguce) preko net-a pogotovo kod nas dje je nemoguce maltane naci knjige a i ljudi koji neshto znaju o istoj su jako malobrojni i uglavnom ne previshe raspolozheni da dijele znanje...
Tako da ne znam o chemu prichamo...portovanje glave ne mozhe da radi lik iz ulice koji mjenja viljushke...kod ljudi koji znaju shta rade to koshta vishe nego taj TS motor...to shto se potrefilo da izduvna bregasta kod jednog od hiljadu motora dobro radi posao umjesto usisne je potpuno nebitno i neki "all-around" majstor ne mozhe da donese zakljuchat da li je staviti ili ne...itd itd
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Tuning
Ja za Colombo-Bariani, Balduzzi, Catcams, itd, znam i bez foruma.
U principu mislimo isto oko Schumijeve problematike jedino sto ti dajes veci znacaj saznanjima sa foruma, a ja ne.
U principu mislimo isto oko Schumijeve problematike jedino sto ti dajes veci znacaj saznanjima sa foruma, a ja ne.
Acqua-Olio-Benzina
