Stranica 2 od 6
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Sre Dec 09, 2015 11:03 am
od OMP
ima malo razlike u precniku tocka i sirini gume u korist zimskog seta pa je logicno da sa zimskim setom trosi manje mada mi 2 litra razlike nesto mnogo deluje.
ako meris vise puta i stalno se to desava onda je ta razlika u potrosnji evidentna ali ako si izmerio samo jednom ne mora biti merodavna.
ne mogu reci iz svog iskustva ali iz nekih drugih iskustava obicno su neke minimalne razlike koje se mogu pripisati npr. razlikama u voznji, ne prelazis svaki dan istu relaciju u identicnim uslovima voznje (brzina, guzva, vremenski uslovi, klima radi ili ne...)
gledam po sebi npr. nekad po kruševcu istu deonicu vozim po guzvi sa mnogo vise kreni stani voznje i cekanja a nekad prodjem tecno skoro pa bez stajanja sto znaci da u tom slucaju ne mogu potrositi isto goriva. ali logicnije je da zimi malo poveca potrosnju sto bi se kompenzovalo sa razlikama u velicini tocka i gume pa bi vrv doslo na isto kao leti sa letnjim setom.
to su neke manje razlike koje se u praksi vrv i ne osete nesto znacajno ali na papiru u nekom proracunu sigurno da bi se pokazala razlika u potrosnji samo je pitanje koliko
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Sre Dec 09, 2015 12:28 pm
od YUgisa
Po nekim testiranjima koje sam ja vidjao, kazu da je razlika u sirini gazne povrsine za 1cm u proseku razlika za oko 0.1l u potrosnji za prosecan auto. Posto jel nije isto kad na 145 dodate 1cm ili kad na 355 dodate 1cm. Neke vece razlike najvise poticu od razlike u efektivnoj sirini gazne povrsine. Jer ako pise da je guma 195, ne mora da znaci da je gazna povrsina tolika, naletao sam na gume koje imaju cak i po 20% uzu gaznu povrsinu od deklarisane sto je kod zimskih guma (i kod balonastih) puno izrazenije neko kod letnjih (i ako je nizi profil). Pa iako po natpisu na gumi ima razlike 2-3cm, u praksi moze biti u duplo vise. Druga stvar je sama smesa gume tj koliko trenje ona pravi. I treci razlog je masa samog tocka. Obicno su u sadasnje vreme zimske neke najmanje celicare a alufelne su obicno leti i prilicno pozamasnih dimenzija koje su skupe najcesce ako su neke sportske lagane, a prosecne dostupne vecini su obicno prilicno teske pa nije tesko napraviti kombinaciju da je letnji set i po 50% tezi od zimskog. Mozda se ne cini kao nesto relativno, ali problem je sto je vecina te mase orjentisana u podruciju oboda tocka sto ima veliki uticaj na inerciju. Igra stvar i precnik tocka upravo iz istog razloga, ali obicno vecina preferira slican obim pa nema neke ozbiljne razlike.
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Sre Dec 09, 2015 6:24 pm
od Fittipaldi
Ako stavimo u proporciju, 195 i 225, razlika je oko 15% u širini gazeće površine. Otprilike je toliko i manja potrošnja sa 195.
Takođe, zbog samog dizajna šara zimskih guma, površina kotakta gume sa kolovozom je manja nego kod letnje koja ima praktično samo uzdužne šare, pa je i trenje manje. Predpostavljam da je na toliko smanjenje potrošnje uticala i niža spoljna temperatura jer motor duže radi na benzin. Kada se svi uticaji spoje, a oduzme uticaj povećanja potrošnje plina karakterističan za zimski period, možda je moguće objasniti smanjenje potrošnje nastalo sa montiranjem zimskog seta guma.
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Sre Dec 09, 2015 9:50 pm
od edin
Pa fitipaldi, koliko si se zalio da ti je velika potrosnja leti, tih dva litra manje i nije tako strasno, iliti prevedeno u procente, oko 10-20%...
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Sre Dec 09, 2015 10:42 pm
od Fittipaldi
Ovo posmatram čisto kao fenomen, inače smatram da po Zakonu o održanju energije ni jedan auto od 150KS ne može da ima dobre performanse a da ima nisku potrošnju. Takođe, nikada nebih pristao da mi iko čačka po mapi u cilju smanjenja potrošnje na uštrb performansi. Moje pisanje u ovoj temi je upravo imalo za cilj da iskreno i bez iluzija prikaže kako stoje stvari u uslovima gradske vožnje kroz ekstremnu gužvu.
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Sre Dec 09, 2015 10:56 pm
od Ognjen_HN
Svi pominju 2.0 TS a niko da kaze da li je 16 ili 8v. Razlike ima sigurno i do 2L. Ja sa 15.4L plina(10€) predjem 110-125km strogo gradske voznje. Herceg Novi je mali grad i nema bulevara i ulica da ispucas 5 brzina i da smanjis potrosnju, uglavnom je stani-kreni situacija sa bezbroj sporednih ulica.
Sa tih 15L predjem 110-125km kombinovano, znaci paljenje na benzin, i voznja 1km dok se ne zagrije i ne prebaci na lpg.....sto znaci da nije potrosnja bas tih 13L lpg....
Takoodje sam tocio 15L i vozio SAMO na lpg. Znaci svako paljenje direktno na lpg i tako dok ne nestane plina. 2 puta mjerio i predjem jednom 95km drugi put 105km....prosjek 100km sto znaci 15L na 100km lokala.
A otvoren put je 9L lpg na 100km, mjerio bezbroj puta do sad....meni nema uticaja zimske - ljetne gume ali su iste dimenzije.
Ali kad je gazim na otvoreno hoce ulja da srkne i 0.5L na 1000km

mamu joj....

Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Sre Dec 09, 2015 11:15 pm
od Fittipaldi
Automobilski motori rade na smešu pogonskog goriva (benzin, dizel, TNG) i vazduha. Konstruisanje motora koji rade na siromašnu smešu u cilju smanjenja potrošnje je posebna naučna disciplina. Za veliku većinu nas važi jednačina: više snage= više vazduha(veći pritisak turbine)+više goriva. Zato mi nije jasna teza da čipovanjem neko smanjuje potrošnju dizela?
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Sre Dec 09, 2015 11:45 pm
od bums85
Ljudi lupaju ili su to culi od tjunere da je posle cipovanja motor "rasterecen" jer ima vise snage i zato manje trosi...
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 12:00 am
od YUgisa
Ja moj kako god vozio, doradjivao, koje god gume stavio, svaki put jednako, sve sto sipam potrosi
Moze da se smanji potrosnja jer potrosnja nije usko vezana samo sa vise goriva i vise vazduha jednako vise snage i veca potrosnja, ali po mom misljenju ako neko cipuje da ima vise ks i manje mu trosi, onda pogresno koristi auto

Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 6:29 am
od djolers4
Moja 147-ica je remapovana i trosi isto ili malo vise nego sa fabrickom mapom sa normalnom voznjom,sa ostrijom voznjom trosi vise nego fabrika.Svakako,nisam je remapovao da bih smanjio potrosnju vec zbog snage i rezerve pri preticanjima.Najmanju potrosnju sam zabelezio 4.7L kad smo nas 4-oro isli Bg-Ljig-Visegrad-Sarajevo normalne voznje.Najvisa je 9L,ciljano sam isao u spicu preko gazele,Kneza Milosa,bulevar,Kalenic,V.Ilica i nazad.
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 9:00 am
od G0XY
Toyota Jaris 1.4 d4d,trosi oko 3.8l na otvorenom,pa ko voli neka izvoli.
PUG 206 1.4 HDI,trosi u najgorem slucaju po gradu oko 5,3l
Ja to nikada ne bih mogao da vozim,osecam se kao da sam u automobilcicu na baterije.
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 10:21 am
od OMP
ja bih vrlo rado to vozio i sve sam blize tome da alfu zamenim nekim manjim autom posto 90% moje voznje je grad i kratke relacije pa mi alfa u tom slucaju ne odgovara. a sto se tice osecaja u voznji tih manjih automobila jbg slazem se ali nesto mora da se zrtvuje

Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 10:27 am
od edin
Nazalost, nekad je to tako...
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 4:30 pm
od G0XY
OMP napisao:ja bih vrlo rado to vozio i sve sam blize tome da alfu zamenim nekim manjim autom posto 90% moje voznje je grad i kratke relacije pa mi alfa u tom slucaju ne odgovara. a sto se tice osecaja u voznji tih manjih automobila jbg slazem se ali nesto mora da se zrtvuje

Nema brate,kada zena namirise konkurenciju,ima da ga zapali,ako ne uspe da te nagovori da ga prodas

Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 5:41 pm
od MiloshBg
OMP napisao:ja bih vrlo rado to vozio i sve sam blize tome da alfu zamenim nekim manjim autom posto 90% moje voznje je grad i kratke relacije pa mi alfa u tom slucaju ne odgovara. a sto se tice osecaja u voznji tih manjih automobila jbg slazem se ali nesto mora da se zrtvuje

Marko, ako hoces da ostanes u jtd familiji, trazi Punta Mk2B sa 1.9JTD (Mjet) motorom od 74kw = 101hp - po tome ces ga prepoznati. Ako budes imao srece mozes natrcati i na hgt verziju takodje sa tim motorom, naravno koji puca od opreme, vozi se fantasticno a potrosnja smeh. Meni je zimi po Bg-u (ne bas uzi centar) trosio 5.6l na 100km. O voznji na otvorenom necu da pricam.
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 7:13 pm
od veljko1
Kod sledeceg menjanja auta, znam samo da necu dizelasa, suvise su zakomplikovali , pa koliko god da "manje trosi" , nekakv servis pumpi, dizni ili kvacila, ne samo da pojede, nego masakrira, svu uštedu. A sigurno neću nov kupovati ( ne sto ne zelim, nego sto ne mogu

)
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 7:53 pm
od OMP
G0XY napisao:OMP napisao:ja bih vrlo rado to vozio i sve sam blize tome da alfu zamenim nekim manjim autom posto 90% moje voznje je grad i kratke relacije pa mi alfa u tom slucaju ne odgovara. a sto se tice osecaja u voznji tih manjih automobila jbg slazem se ali nesto mora da se zrtvuje

Nema brate,kada zena namirise konkurenciju,ima da ga zapali,ako ne uspe da te nagovori da ga prodas

ma jok njoj se alfa svidja a i dugo smo zajedno tako da zna za moju strast prema doticnoj (marki naravno)

Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 8:01 pm
od OMP
MiloshBg napisao:
Marko, ako hoces da ostanes u jtd familiji, trazi Punta Mk2B sa 1.9JTD (Mjet) motorom od 74kw = 101hp - po tome ces ga prepoznati. Ako budes imao srece mozes natrcati i na hgt verziju takodje sa tim motorom, naravno koji puca od opreme, vozi se fantasticno a potrosnja smeh. Meni je zimi po Bg-u (ne bas uzi centar) trosio 5.6l na 100km. O voznji na otvorenom necu da pricam.
glupo mi da kupim neki mali auto, posebno putno koji mi se generalno nikako ne svidja, i da placam regu ko za alfu, gledao bih nesto do 1400ccm event 1600 ako mi se bas svidi. ma otom potom to su samo razmisljanja, ne opterecujem se previse.
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 8:30 pm
od Ognjen_HN
1.3 mjtd punto 90ks na lanac motor, ubija kako ide, potrosnja groteskno smijesna

Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 8:55 pm
od djolers4
Jeste ali Grande punto,kog nema ispod 3500-4000 evra
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 9:03 pm
od OMP
i stari tip ima lanac
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 9:49 pm
od Ognjen_HN
Ima i mk2. A grande punto je prica za sebe, sjutra bi ga kupio da mi treba gradski auto.
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 10:03 pm
od Fittipaldi
Grande Punto je stvarno lep auto. Naravno dizeli. Benzinci 1.2 i 1.4 su dosta anemični (Nisam probao 1.4 od 95KS).

Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 11:27 pm
od giska
Moja Alfa 1.4 TS troši oko 12l-13l benzina
Sad pitanje.,nekih mesec dana sam vozio samo na plin pošto mi je pumpa za gorivo zaribala.
Posle zamene pumpe sam odma stavio i druge dizne od Opel Vectre 2.0 i nisam baš siguran ali deluje mi kao da auto ide malo bolje nego pre,dal je moguće ?
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Poslato: Čet Dec 10, 2015 11:34 pm
od edin
Moze biti da dizne daju nesto vise goriva, pa eto i vise konjica i momenta
