farbanje pomoc
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Samo farbanje posle dobre pripreme ima svoje izazove.Nanošenje baze (boje) je manji problem jer ona je mat i nemora se paziti da se razlije kao lak (naravno treba je ujednačeno naneti).Ni bazu ni lak nebi trebalo nanositi u više od dva sloja jer sa svakim slojem zalakiramo odredjenu prašinu i izgleda samo gore.I naravno lak preko baze se nanosi kada se baza dobro osuši pa čak se može i iduci dan lakirati.Recimo kada sam radio airbrush baza je lakirana tek posle par dana.
Kao što sam vecnapisao najbolje je popričati oči u oči sa nekim sa iskustvom da te uputi.
Srcno sa radovima pa da uskoro vidimo rezultate.
sent from maj el dži digitron juzing tapatok
Kao što sam vecnapisao najbolje je popričati oči u oči sa nekim sa iskustvom da te uputi.
Srcno sa radovima pa da uskoro vidimo rezultate.
sent from maj el dži digitron juzing tapatok
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: farbanje pomoc
lak se radi cim baza povuce, to je obicno par minuta u idealnim temperaturnim uslovima, nema potrebe cekati sat-dva a kamoli dan.
kao sto rekoh manite se sprejeva kad radite vece povrsine to ne moze da ispadne dobro, radim dugo takve stvari, sto oko kola sto oko namestaja i sl. stvari i radio sam sa skoro svim mogucim bojama (ulje, akril, pu, voda, nitro, metalik...) nisam profesionalac ali za znam da odradim da izgleda pristojno.
lak se bar lako polira i mozes ga poliranjem dovesti do nekog idealnog stanja.
u sustini kod nanosenja baze moze da se pogresi ali se vise gresi kod laka a greske su obicno curotine ili pomorandzina kora i naravno prasina koja naleti ako ne farbas bar u nekoj cistoj prostoriji ako ne komori, sve se to resi poliranjem.
naravno sa lakom ne treba preterivati, dva max tri sloja i to je to, baza takodje , ide samo onoliko da sve lepo pokrije, obicno se farba jedna ruka onako brzinska da omagli sto se kaze i jedna da se nalije.
suludo je smirglati sve do osnove bilo da je metal ili plastika.
smirgla se onoliko koliko je potrebno da se "ubiju" svi risevi i osteceni slojevi laka (boje). znaci nikako ne treba skidati svu boju jer pravis sebi posao bez posla da em sto izgubis vreme i namucis se moras jos i sve podloge da nanosis dok stignes do zavrsne boje.
kao sto rekoh manite se sprejeva kad radite vece povrsine to ne moze da ispadne dobro, radim dugo takve stvari, sto oko kola sto oko namestaja i sl. stvari i radio sam sa skoro svim mogucim bojama (ulje, akril, pu, voda, nitro, metalik...) nisam profesionalac ali za znam da odradim da izgleda pristojno.
lak se bar lako polira i mozes ga poliranjem dovesti do nekog idealnog stanja.
u sustini kod nanosenja baze moze da se pogresi ali se vise gresi kod laka a greske su obicno curotine ili pomorandzina kora i naravno prasina koja naleti ako ne farbas bar u nekoj cistoj prostoriji ako ne komori, sve se to resi poliranjem.
naravno sa lakom ne treba preterivati, dva max tri sloja i to je to, baza takodje , ide samo onoliko da sve lepo pokrije, obicno se farba jedna ruka onako brzinska da omagli sto se kaze i jedna da se nalije.
suludo je smirglati sve do osnove bilo da je metal ili plastika.
smirgla se onoliko koliko je potrebno da se "ubiju" svi risevi i osteceni slojevi laka (boje). znaci nikako ne treba skidati svu boju jer pravis sebi posao bez posla da em sto izgubis vreme i namucis se moras jos i sve podloge da nanosis dok stignes do zavrsne boje.
Poslednja izmena od OMP u Čet Jan 22, 2015 7:16 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- novak24
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 jtd
- Lokacija: gornji milanovac
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: farbanje pomoc
sve zavisi sta hoces da smirglas i kakvo je stanje tog sto radis, dal smirglas samo boju ili i neke grublje delove tipa git ili spric git i sl. za sve postoje odredjene granulacije.
za konacno smirglanje pre farbanja tj pre metalik baze bitno je da zavrsis sa vodenom smirglom ne manjom od p800 a pozeljno p1000, neki cak predju i sa p2000 ali to je po meni nepotrebno. ako radis akril onda i p500 moze biti zavrsna
za konacno smirglanje pre farbanja tj pre metalik baze bitno je da zavrsis sa vodenom smirglom ne manjom od p800 a pozeljno p1000, neki cak predju i sa p2000 ali to je po meni nepotrebno. ako radis akril onda i p500 moze biti zavrsna
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- novak24
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 jtd
- Lokacija: gornji milanovac
Post
Re: farbanje pomoc
mene na primer zanima sada prvi korak..kako pocinje sve..znaci od skidanja branika pa na dalje..mislim da je najbolje ovde da pricamo o tome i da svi ucestvujemo jer svima znaci da nesto novo saznamo..bar ja tako mislim
- rudicmiki
- Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
- Lokacija: odzaci
- Lokacija: Deronje
- novak24
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 jtd
- Lokacija: gornji milanovac
Post
Re: farbanje pomoc
pa mislim da smo svi ovde da bi jedni drugima pomogli u stvarima nekim novima zar ne? i uvek ce ovaj tekst ostati nekom ko hoce da uradi nesto. ja znam da cu svaki detalj ovde napisati i slikati da bih nekom pomogao da uradi nesto novo i da moze sutra da se pohvali da je sam uradio.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Pa recimo ovako kada skineš branik i skinešdelove koji se mogu skinuti i koji se ne farbaju branik dobro operi i to sa nekim deterdžentom da bi uklonio sve nečistoce a pogotovo masnocu.Ako branik reba gitovati prvo ta mesta matiraš sa šmirglom p150 i gituješi šmirglaš dog taj deo ne izravnaš.Posle ceo banik dobro matiaš sa p180. Pre nanošenja špricgita sve dobro izduvaš kompresorom i ja uvek preventivno očistim antisilikonom.Ja koristim Mipa 4:1 špricgit i obično nanosim tri sloja.
sent from maj el dži digitron juzing tapatok
sent from maj el dži digitron juzing tapatok
- novak24
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 jtd
- Lokacija: gornji milanovac
Post
Re: farbanje pomoc
da li si ti nekada krpio branik? posto je moj sa desne strane pukao ali su svi delovi tu.. da li ga je moguce okrptiti sa slikoniskim patronima za pistolj ili ne?
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Ne to bi trebalo da se krpi sa ABS patronama pošto je to ABS plastika.Mada ja sam to krpio sa poliester smolom i staklenim pletivom kao armatura i prošiveno žicom ali to je mnogo komplikovano da se objašnjava preko tastature.
sent from maj el dži digitron juzing tapatok
sent from maj el dži digitron juzing tapatok
- novak24
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 jtd
- Lokacija: gornji milanovac
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Ja ih nisam nabavljao ali znam u NS ko to radi lepi uslužno.Inače od poliestera se mogu čuda napraviti.Odvoji sat dva vremena na netu i potraži ima milion klipova kako šta.Naravno nemožeš naučiti preko neta ali biceš mnogo upuceniji šta pri prvom pokušaju aditi i koji te problemi očekuju.
sent from maj el dži digitron juzing tapatok
sent from maj el dži digitron juzing tapatok
- novak24
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 jtd
- Lokacija: gornji milanovac
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: farbanje pomoc
kupis poliester set (platno+smola) kao sto je interceptor pomenuo i sa njime pokrpis pukotine ili rupe, posle toga ide obican git pa spric git pa farbanje ali kao sto kolega rece sve ovo preko tastature je nerealno za objasnjavanje .


Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: farbanje pomoc
evo i kako se radi sa pol. setom
[youtube]ku_DGvwttu0[/youtube]
[youtube]ku_DGvwttu0[/youtube]
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- novak24
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 jtd
- Lokacija: gornji milanovac
Post
Re: farbanje pomoc
ma meni je samo bitno sta mi je potrebno..a resio sam da potrosim pare,vreme i zivce dok to ne uradim kako treba. hvala punoo svima na pomoci. a polako, niko se naucen nije rodio
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: farbanje pomoc
pa eto ako ces ovim home made putem onda ovako kako smo pisali ali mislim da ti je mnogo lakse i bolje da das nekom plasticaru da ti to pokrpi abs-om a ti posle mozes da gitujes i spremas za farbanje sam
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- novak24
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 jtd
- Lokacija: gornji milanovac
Post
Re: farbanje pomoc
mislim da cu pokusati sve sam..mislim dsa nece ispasti lose. samo je problem ova kisa i hladno vreme. moracu da sacekam da izlepsa i onda krecem u radove. do tada kupim sve savete i primedbe da bi uradio kako treba. najbitnije mi je sta je sve pottrebno od alata i materijala da spremim da imam a postupak malo cete mi vi pomoci malo net ali mislim da ce ispasti da valja
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: farbanje pomoc
pregledaj ovaj video, mislim da ce ti dosta pomoci 
[youtube]s7-Y9xbk6io[/youtube]

[youtube]s7-Y9xbk6io[/youtube]
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- novak24
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 jtd
- Lokacija: gornji milanovac
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: farbanje pomoc
A sto jednostavno ne kupis drugi branik u istoj boji? 
oko 50e mozda i manje kod nekog i to je to.

oko 50e mozda i manje kod nekog i to je to.
- novak24
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 jtd
- Lokacija: gornji milanovac
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: farbanje pomoc
Vidi, osmirglaj branik dok ne dignes svu boju, pa ga preprskaj primerom za plastiku(sto visse puta to bolje) ostavi da odstoji 2-3 sata, onda kitujes ako treba (a treba hiljadu posto) pa onda posle kitovanja ide obavezno shpric kit , jer ako ga ne stavis a prefarbas ga boja ce da opadne sigurno. I jos jedna stvar, ne zamajavaj se sa sprejem, ni za tackicu nije dobar a kamoli za citav branik. Ovo ti je redosled ako hoces da to lici na nesto. Moj ti je savjet, nadji stari branik bilo kakav, pa na mali dio tog branika pokusaj da to odradis da vidis kako ce da ispadne. Ja sam se tako ucio.....
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI! 

- novak24
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 jtd
- Lokacija: gornji milanovac
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: farbanje pomoc
ajde opet da ponovim, nemas potrebe da skidas skroz boju sa branika, samo gubis vreme, novac i zivce na to, ne znam gde su videli i naucili ovi koji te to savetuju ali to je skroz nepotrebno.
ako je stara boja na braniku dobra treba je samo osmirglati (omatirati) a skidati je skroz moze jedino u slucaju kad se boja ljuska i kad je ispucala ali ni tad se ne skida na celom braniku nego samo na delu koji se ljusti dok se ne dodje do "zdrave" boje i podloge.
plastik prajmer ide u max 2 tanja sloja, bez nalivanja
ako je stara boja na braniku dobra treba je samo osmirglati (omatirati) a skidati je skroz moze jedino u slucaju kad se boja ljuska i kad je ispucala ali ni tad se ne skida na celom braniku nego samo na delu koji se ljusti dok se ne dodje do "zdrave" boje i podloge.
plastik prajmer ide u max 2 tanja sloja, bez nalivanja
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”